Mijn vriend en ik gaan samen voor het eerst een reis maken naar Amerika. We vertrekken al over twee weken en hebben er echt super veel zin in. We gaan 27 dagen in een camper het avontuur tegemoet. We vinden het moeilijk om eea vast te leggen en keuzes te maken (met name omdat je het gevoel van vrijheid wil houden maar ook veel van het pracht en praal wilt kunnen zien). Daarnaast willen we dat het wel een vakantie blijft en Amarika niet alleen vanuit de camper bezichtigen. Onderstaand is waar we nu op uit zijn gekomen. Mede door jullie voorbeeldroute. Ik ben erg benieuwd naar jullie tips/tricks en meningen! De restdagen kunnen steeds ervoor worden ingezet mochten we ergens langer willen blijven.
Onderstaand is in nachten
Locatie Datum
2 nachten San Francisco —> Alcatraz en fietstocht gulden gate bridge
1 nacht Camping bij SF —>na ophalen camper en inslaan bij walmart spullen uitpakken etc.
2 nachten Yosemite —> eerste nacht camping tweede nog niet (was al vol ivm
1 nacht Coleville —> we gaan via carsson pass ivm dichte wegen iemand ervaring in Aril met camper?
1 nacht Lone Pines —> Via bodie
1 Restnacht —> 3 april (inzetten bij yosemite of death valley/las vegas)
2 nachten las vegas —> via death valley naar Las Vegas, hotel
2 nachten Zion
1 nacht Bryce canyon
1 nacht Page
2 nachten Grand canyon —> iemand tips voor het boeken van een helikopter vlucht, welke vlucht en tijdstip?
2 nachten Lake havasu/ palm springs —> “chilldagen”
1 restnacht —> in te zetten bij alle bovengenoemde parken wellicht bryce of page
3 nachten San diego —> We willen hier veel doen en zien, Iemand een tip voor een mooie/relaxte camping?
1 nacht LA- Universal studio’s
1 nacht San simeon
1 nacht (Camping bij) San Francisco
Vliegen 21 —> camper terugbrengen en weer naar huis
Als laatste; wat is en goede app om in amerika zelf ‘ vrije’ campings te zoeken? Wat als je een camping al geboekt hebt maar het om wat voor reden dan ook anders loopt? Moet je dit dan doorgeven? Kan je dan geld terug krijgen?
Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en moeite