Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse eetgewoonten en gezondheid??
Ik heb Portland daarin ook wel eens genoemd gehoord. Sustainable en organisch is hier in Ithaca ook heel erg in trek. Er zijn hier ook verschillende van die boerderijen die op die manier werken, en sommige waar je zelf een paar keer mee moet gaan helpen. Er zijn wachtlijsten voor, zo populair is het.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Animar
- Amerikakenner
misschien klinkt het vreemd, maar als het over het eten gaat, kan ik echt opzien tegen onze vakantie in Orlando deze zomer! We zitten dan zo'n drie weken in de Disney parken, in Disney hotels (en de Disney Cruise Line
) en probeer daar maar eens fatsoenlijk te eten! Dat valt echt niet mee...
We hebben besloten toch maar een auto te huren voor de hele vakantie, dus dat biedt weer wat meer mogelijkheden een enigszins normaal restaurant op te gaan zoeken. Want als je daar alles met de bus moet doen, is het normaal eten helemaal niet te doen!
Iemand nog tips om ervoor te zorgen dat we niet twee keer zo groot terugkomen?!

We hebben besloten toch maar een auto te huren voor de hele vakantie, dus dat biedt weer wat meer mogelijkheden een enigszins normaal restaurant op te gaan zoeken. Want als je daar alles met de bus moet doen, is het normaal eten helemaal niet te doen!
Anita
-
- Amerika-expert
Er is altijd wel een gezond menu te vinden op de kaarten hier in de restaurants. Alleen als ik uit eten ga is dat meestal niet wat ik het eerste kies, maar ben daar inmiddels een stuk beter in geworden.chranimei schreef:misschien klinkt het vreemd, maar als het over het eten gaat, kan ik echt opzien tegen onze vakantie in Orlando deze zomer! We zitten dan zo'n drie weken in de Disney parken, in Disney hotels (en de Disney Cruise Line) en probeer daar maar eens fatsoenlijk te eten! Dat valt echt niet mee...
Er zijn echt hele lekkere salades of sandwiches.
Subway en Quiznos zijn lekkere restaurantje om tussen de middag een broodje gezond te halen. En Ruby Tuesday's heeft een heerlijke salade bar en soepen.
Op de cruises die wij gemaakt hebben is er ook altijd een gezonde variant op de kaart. En ook vaak een "splenda" toetje of zoiets. (Splenda is een suiker vervanger) Bij het ontbijt zijn vaak de verse vruchten heerlijk op de boot!
- Animar
- Amerikakenner
Tijdens vorige vakanties namen we ook vaak gezonde dingen van de kaart, maar in Disneyworld valt dat gewoon niet mee. Er is niet zo heel veel gezonds te krijgen.
Natuurlijk zijn er wel restaurants waar dat wel kan, maar dat zijn doorgaans geen soort van restaurants waar we graag komen tijdens een vakantie in pretparken! Vaak wil je dan toch "even snel" eten, vooral lekker makkelijk omdat ons dochtertje erbij is. En in Disney gaat het dan toch meer om de wat meer chique restaurants, en dat is niet zo leuk met een kindje van 7 jaar, het duurt dan vaak ook te lang.
Maar goed; het zal vast wel gaan lukken hoor. Een salade moet je toch op veel plekken wel kunnen krijgen?
ik weet nog van onze eerste Disney vakantie, in 1998: élke dag aan de vette hap! Ik was daar toen totaal niet gevoelig voor; geen grammetje aangekomen, maar mijn man dus wel!
Natuurlijk zijn er wel restaurants waar dat wel kan, maar dat zijn doorgaans geen soort van restaurants waar we graag komen tijdens een vakantie in pretparken! Vaak wil je dan toch "even snel" eten, vooral lekker makkelijk omdat ons dochtertje erbij is. En in Disney gaat het dan toch meer om de wat meer chique restaurants, en dat is niet zo leuk met een kindje van 7 jaar, het duurt dan vaak ook te lang.
Maar goed; het zal vast wel gaan lukken hoor. Een salade moet je toch op veel plekken wel kunnen krijgen?
ik weet nog van onze eerste Disney vakantie, in 1998: élke dag aan de vette hap! Ik was daar toen totaal niet gevoelig voor; geen grammetje aangekomen, maar mijn man dus wel!
Anita
-
- Amerika-expert
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat gevoel is gemakkelijk te verkrijgen, heb ik het ideeTink schreef:. Wat dat betreft heb ik het gevoel dat we erg voorlopen op de rest(Petra's gebied buiten beschouwing gelaten) van de US.

Feit is, dat gezond eten vaak meer kost (zowel tijd als geld) en je vindt (want als ik zo om me heen kijk in dit gegoede stadje, zie je ze nauwelijks) de echt obese mensen voornamelijk in de lagere inkomensgebieden (denk West-Virginia, bijvoorbeeld, in onze beleving is iedereen daar enorm, viel ons afgelopen weekend weer op (niet de skiers, natuurlijk, maar de plaatselijke bevolking, die we onderweg tegenkwamen).
Overigens is vers niet per se beter dan bijvoorbeeld uit devrieskast. Locaal verbouwd, ja (en in sommige gebieden hebben we daarvan meer keuze, dan in andere, is ook klimaat gebonden), maar van verder af niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad zijn er restaurants waar het wel kan. Maar ook bij de snelle hap restaurantjes zijn altijd gezondere keuzes te vinden, hoor, je moet ze dan alleen wel kiezenchranimei schreef: Natuurlijk zijn er wel restaurants waar dat wel kan, maar dat zijn doorgaans geen soort van restaurants waar we graag komen tijdens een vakantie in pretparken! Vaak wil je dan toch "even snel" eten, vooral lekker makkelijk omdat ons dochtertje erbij is. En in Disney gaat het dan toch meer om de wat meer chique restaurants, en dat is niet zo leuk met een kindje van 7 jaar, het duurt dan vaak ook te lang.

Wat veel mensen niet doen is het menu aanpassen aan hun behoeftes. Je hoeft helemaal niet de hamburger te eten met de mayonnaise of vette saus, waarmee die gewoonlijk wordt geserveerd. Ik vraag standaard de mayonnaise door mosterd te vervangen en extra tomaat.
Ook vraag ik salades met de "dressing on the side", want anders zwemmen die in een calorie rijke dressing (wat ik sowieso al helemaal niet lekker vind).
In restaurants vraag ik alle sausjes "on the side" en als er iets "fried" is, zoals vis, vraag ik of die ook gegrilld kan worden bereid. Je zult versteld staan, wat er mogelijk is. Extra groente is ook vrijwel altijd te bestellen voor een paar dollar extra. En ook daar geldt: altijd voor de zekerheid zeggen "no butter" (er zijn heel wat restaurants die boter op gestoomde groentes doen, blech!). Als je zo je eigen dieet restricties in handen houdt hoef je helemaal geen kilo's aan te komen op vakantie en eet je nog steeds lekker.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Vergeet Trudie in Houston nietPetra/VS schreef: Dat gevoel is gemakkelijk te verkrijgen, heb ik het idee, want ons gebied is beslist niet het enige, waar je dat soort dingen ook vindt. Benno en Blips hebben dat over het gebied rond de Twin Cities, Ron en Doreen over Seattle (ook een erg vooruitstrevende stad), mijn zus over het gebied rond Boston en (Patrick!) New Hampshire is ook erg "groen", om er een woord voor te zoeken. Loek in Colorado zou ook precies zo'n verhaal op kunnen schrijven. Er zijn in de VS veel meer gebieden, waar een goede, gezonde keuze aan voeding is.

Buiten de deur eten doen we zelden. Heel soms halen we wat van de chinees. Ik kook veel aziatische gerechten met rijst en noodles en roerbakgroenten, maar we eten ook weleens een biefstuk met frietjes of gepofte aardappel, rauwkost en maiskolven. Verder ook veel italiaanse pasta's. Ik maak eigenlijk veel zelf, haal bijna nooit kant en klare sauzen of maaltijden want die vind ik niet lekker. Heel af en toe krijgen de kinderen mac & cheese als wij iets eten wat ze ècht niet lusten.
Buiten de deur eten is net als in de omgeving bij Petra hier ook goed te doen. Je betaalt ongeveer $10-$15 voor een hoofdgerecht. Het zijn de frozen margaritas die het duur maken

Als het hier heel erg druk is met activiteiten dan wil ik de kinderen nog weleens meenemen naar de Wendy's, maar dat is niet vaker dan 2 keer per maand. En dat is ook meestal als de 2 anderen uit het gezin afspraken hebben en niet thuis eten. Als gezin gaan we nooit naar een fastfoodketen. Natuurlijk woon ik hier net een jaar, dus ik ben nog niet zo Amerikaans denk ik.
Oh, wij eten meestal tussen 6 en half 7 's avonds.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Interessant artikel (hoewel niets nieuws).
- Patrick_NH
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Klopt helemaal. Bij ons in de supermarkten zijn alle groentes te vinden. Spruitjes, asperges, peultjes, rode kool noem ze maar op. Deze groentes zijn vergeleken met brocolli, worteltjes etc wel duurder. Een rode paprika is soms de helft duurder dan een groene paprika.Petra/VS schreef: Feit is, dat gezond eten vaak meer kost (zowel tijd als geld)
Ook in Florida zijn er veel keuze aan groentes maar veel vakantiegangers gaan niet naar de supermarkt en koken niet in hun appartementje. Begrijpelijk natuurlijk. Bovendien zijn plaatsen als Orlando erg toeristisch ingesteld dus vind je relatief meer vette hap restaurantjes.
Wij hebben veel farmers stands in New Hampshire. Daar kan je groentes pas echt goedkoop inkopen.
Als mijn familie uit Nederland op vakantie komt dan willen zij graag het volgende mbt het eten:
- uit eten
- zo goedkoop mogelijk (all you can eat for 5 bucks want dat hebben ze ergens gelezen)
- 4 gangen menu met keuze uit verschillende groentes (tenminste 3)
- lekker lang tafelen
- fles wijn erbij
- nagerecht
- koffie toe
- niet tippen als de service niet goed genoeg naar hun zin is

Ja, dat kan dus niet allemaal he. Amerika is een commercieel land

Je kan dan de hele avond tafelen. Of je gaat naar een gewoon restaurant en na uiterlijk een uur eten ben je weer buiten.
North End in Boston heeft trouwens fantastische kwaliteitsrestaurantjes die absoluut niet onder doen voor Nederlandse restaurantjes.
Wij eten regelmatig buiten de deur. Er is 's avonds zoveel te doen in Amerika dan is snel een hapje eten makkelijk. Different way of life.
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com
http://newhampshireblog.blogspot.com
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Trudie,houstonwehaveaproblem schreef: Het zijn de frozen margaritas die het duur maken.
Ben je daar ook zo gek op????
Het is mijn lievelingsdrankje. Hier in Nederland drink ik het nooit, ik weet niet eens of je het hier wel kan krijgen, maar als ik in Amerika ben, neem ik het vaak voor het eten of zo maar eens als we ""gezellig" doen.
Voor mij hoort het bij vakantie in Amerika......

Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Nu zitten wij veel in Canada, maar wat hier opvalt dat uiteten bijna goedkoper is dan zelf eten maken. Maar wat ik niet begrijp dat iedereen zo gek is burgers. Als ik er 3 in een vakantie heb gehad dan heb er echt helemaal genoeg van
. Dat noord-amerikanen dat bijna dagelijks kunnen eten.... dat snap ik echt niet.
Ook de zoetigheid in cookies of in taart het is net of je een kilo suiker eet. YEK!!!.
Maar gezond eten kan in mijn ogen volop in restaurants. Nu moet ik eerlijk zeggen dat we 1 of 2 keer naar de "Whitespot" (luxe fastfood) gaan al was het alleen om de milkshakes. En voor de rest alleen naar een italiaan/asian/Japanse restaurants. Hier kun je echt lekker eten. Vooral SUSHI!!!!!!!. En vergeleken met nederland errug goedkoop.
Wat ik ook erg grappig vind is wat de gekke noordamerikanen in hun boodschappenkarretje stoppen. Daar kunnen wij met z'n tweeen wel 5 weken van eten
. Hier in Nederland hebben we niet meer dan 60 euro in de week. (En geloof het of niet maar we gaan alleen maar de AH).

Ook de zoetigheid in cookies of in taart het is net of je een kilo suiker eet. YEK!!!.
Maar gezond eten kan in mijn ogen volop in restaurants. Nu moet ik eerlijk zeggen dat we 1 of 2 keer naar de "Whitespot" (luxe fastfood) gaan al was het alleen om de milkshakes. En voor de rest alleen naar een italiaan/asian/Japanse restaurants. Hier kun je echt lekker eten. Vooral SUSHI!!!!!!!. En vergeleken met nederland errug goedkoop.
Wat ik ook erg grappig vind is wat de gekke noordamerikanen in hun boodschappenkarretje stoppen. Daar kunnen wij met z'n tweeen wel 5 weken van eten

-
- Amerikakenner
Beetje hetzelfde verhaal hier. Bij de supermarkten allerlei groeten te krijgen. Walmart keuze vind ik niet zo super, maar bij Publix en ook Kroger zijn er veel verschillende groenten te krijgen. Bij de laatste 2 en ik geloof ook bij Walmart, hebben ze ook 'organic'.
We hebben bij ons ook een Whole Foods, en in de plaats naast ons is een paar maanden geleden er nog een geopend. Verder is er in de buurt een Traders Joe's.
We hebben in onze woonplaats ook 2 keer per maand een farmers market waar je verse groeten, fruit, eieren etc rechtstreeks van de boer/teler kan kopen.
Ik heb voorheen in de vetste staat van Amerika gewoond (Mississippi, bijna 65% heeft overgewicht daar), maar ook daar waren er volop diverse soorten groenten en fruit te krijgen. Nu was dit nog wel in de omgeving van Memphis, en ik weet niet hoe de keuze verder in Mississippi is. Maar geen Whole Foods of zoiets dergelijks. Wel hadden ze geloof ik een een farmers market.
We hebben bij ons ook een Whole Foods, en in de plaats naast ons is een paar maanden geleden er nog een geopend. Verder is er in de buurt een Traders Joe's.
We hebben in onze woonplaats ook 2 keer per maand een farmers market waar je verse groeten, fruit, eieren etc rechtstreeks van de boer/teler kan kopen.
Ik heb voorheen in de vetste staat van Amerika gewoond (Mississippi, bijna 65% heeft overgewicht daar), maar ook daar waren er volop diverse soorten groenten en fruit te krijgen. Nu was dit nog wel in de omgeving van Memphis, en ik weet niet hoe de keuze verder in Mississippi is. Maar geen Whole Foods of zoiets dergelijks. Wel hadden ze geloof ik een een farmers market.
-
- Amerika-expert
Farmers' markten zijn inderdaad overal te vinden. Het federlae ministerie van landbouw heeft zelfs een speciale afdeling die het opzetten van dergelijke boerenmarkten bevordert.
Niet alleen groente, maar ook biologisch dynamische eirene, lamsvlees, bison, allerlei andere soorten vlees en vis.
Enige probleem is dat alle stalletjes ongeveer hetzelfde verkopen, omdat ze natuurlijk allemaal afhankelijk zijn van het weer.
En dan heb je inderdaad ook die boer-stedeling verbanden die steeds populairder worden: stedelingen kopen een 'aandeel' (meest rond de $500 of meer per seizoen) in een boer en krijgen dan elke week een doos met verse spullen. Er gaat in het alternatieve filmcircuit hier in de VS een film rond over 'Farmer John', het verhaal van hoe een traditionele boer 'het licht' heeft gezien en zijn boerderij gered heeft door biologisch te worden een dergelijk verbond aan te gaan met stedelingen. Heb daar ergens nog een stukje over liggen dat ik voor het Agrarisch Dagblad geschreven heb, als er belangstelling voor is.
Niet alleen groente, maar ook biologisch dynamische eirene, lamsvlees, bison, allerlei andere soorten vlees en vis.
Enige probleem is dat alle stalletjes ongeveer hetzelfde verkopen, omdat ze natuurlijk allemaal afhankelijk zijn van het weer.
En dan heb je inderdaad ook die boer-stedeling verbanden die steeds populairder worden: stedelingen kopen een 'aandeel' (meest rond de $500 of meer per seizoen) in een boer en krijgen dan elke week een doos met verse spullen. Er gaat in het alternatieve filmcircuit hier in de VS een film rond over 'Farmer John', het verhaal van hoe een traditionele boer 'het licht' heeft gezien en zijn boerderij gered heeft door biologisch te worden een dergelijk verbond aan te gaan met stedelingen. Heb daar ergens nog een stukje over liggen dat ik voor het Agrarisch Dagblad geschreven heb, als er belangstelling voor is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Yep! Frozen margarita's en mojito's niet te vergeten. Ach, sinds ik hier woon ben ik gewoon een drankorgel, haha. Ik vind al die cocktails wel lekker, maar dat heeft ook te maken met de omgeving. Lekker warm weertje, buiten eten. Zucht...hekkie schreef:Hoi Trudie,houstonwehaveaproblem schreef: Het zijn de frozen margaritas die het duur maken.
Ben je daar ook zo gek op????
Het is mijn lievelingsdrankje.
Groetjes Marjan
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Soms is het even zoeken, maar er voldoende verse groente en fruit te vinden hier. Robe bietjes uit de diepvries ben ik echter nog niet tegen gekomen, terwijl je in NL bijna alles uit de diepvries kan krijgen. Handig als je weinig tijd hebt, maar ik vind vers koken net zo lekker!
Ja zelfs bij McDonald's kan je gezond eten.
Ja zelfs bij McDonald's kan je gezond eten.

http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Vraagje....
In mijn (nieuwe) slow cooker kookboek kom ik herhaaldelijk in recepten tegen: 1 tablespoon pourable Splenda or Sugar Twin.
Geen idee wat dit is, wie kan mij helpen?
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
In mijn (nieuwe) slow cooker kookboek kom ik herhaaldelijk in recepten tegen: 1 tablespoon pourable Splenda or Sugar Twin.
Geen idee wat dit is, wie kan mij helpen?
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Splenda is sucralose, een calorie-arme zoetstof. Sugar Twin ook, maar ik weet niet, waar dat van gemaakt is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1372 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 29 Reacties