Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Feerane
Amerika-newbie

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Feerane »

Hey!

Ik ga in Mei voor het eerst richting de VS en ben nog opzoek naar een prepaid sim met unlimited data. Bellen is verder niet zo belangrijk alleen de data i.v.m dat mijn ouders me ten alle tijden willen kunnen bereiken als ik daar ben. Iemand nog suggesties ? Ik doe een roadtrip van Denver naar Los Angeles via Salt lake city en Vegas. Ik heb verschillende aanbieders gevonden maar kan weinig reviews vinden van de kaartjes. Wil graag alles geregeld hebben voor vertrek en niet in de VS opeens voor vervelende verassingen komen te staan..

Wat misschien belangrijk is om te vermelden ivm de andere frequenties is dat ik een gloednieuwe s9+ heb dus dat dat geen probleem zou moeten zijn verder... denk ik ?

Alvast bedankt! :mrgreen:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Heeft er iemand een idee hoe het kan dat ik niet kan internetten in Florida?
Abonnement via KPN. Verleden jaar in Costa Rica had ik hetzelfde probleem maar kon ik nog oplossen door het toestel (iPhone 6s) uit en weer aan te zetten. Nu helpt dat ook niet meer. Roaming staat uiteraard aan, heb ook al 3 G geprobeerd maar werkt allemaal niet. Knap irritant.
Gast

Bericht door Gast »

Vito schreef:Heeft er iemand een idee hoe het kan dat ik niet kan internetten in Florida?
Misschien helpt het als je je netwerk handmatig kiest i.p.v. automatisch.

Instellingen -> aanbieder -> automatisch uitzetten en dan naar netwerk zoeken.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Feerane schreef:Hey!

Ik ga in Mei voor het eerst richting de VS en ben nog opzoek naar een prepaid sim met unlimited data. Bellen is verder niet zo belangrijk alleen de data i.v.m dat mijn ouders me ten alle tijden willen kunnen bereiken als ik daar ben. Iemand nog suggesties ? Ik doe een roadtrip van Denver naar Los Angeles via Salt lake city en Vegas. Ik heb verschillende aanbieders gevonden maar kan weinig reviews vinden van de kaartjes. Wil graag alles geregeld hebben voor vertrek en niet in de VS opeens voor vervelende verassingen komen te staan..

Wat misschien belangrijk is om te vermelden ivm de andere frequenties is dat ik een gloednieuwe s9+ heb dus dat dat geen probleem zou moeten zijn verder... denk ik ?

Lees het topic even door, dan zie je genoeg tips staan.
Ik zou gaan voor arieli mobile. Heb het de afgelopen 2 maanden naar volle tevredenheid gebruikt.
Vin.cent

Bericht door Vin.cent »

Lees inderdaad, met je gloednieuwe S9+, dit topic even door! Er staat super veel informatie en tips op elke pagina!
Feerane
Amerika-newbie

Bericht door Feerane »

vinceG schreef:

Lees het topic even door, dan zie je genoeg tips staan.
Ik zou gaan voor arieli mobile. Heb het de afgelopen 2 maanden naar volle tevredenheid gebruikt.

Die heb ik inderdaad gezien! Ik zag alleen hele gemixte reviews van dat bedrijf dus vandaar twijfelde ik heel erg. Nou weet ik natuurlijk niet hoe die mensen probeerden de kaartjes te gebruiken. Als je bijvoorbeeld in een national park 4G verwacht ben je al snel teleurgesteld.
Vin.cent

Bericht door Vin.cent »

Sowieso is 4G in Amerika niet te vergelijken met 4G hier! Lijkt meer op wat wij hier 3G noemen qua snelheden dat je haalt.
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Vin.cent schreef:Sowieso is 4G in Amerika niet te vergelijken met 4G hier! Lijkt meer op wat wij hier 3G noemen qua snelheden dat je haalt.
Nou dat ben ik niet met je eens!
Ik woon in Amsterdam en in die omgeving heb ik vaker HSDPA dan 4G helaas. De afgelopen 2 maanden in de VS in het zuidwesten had ik vaker betere en snellere verbinding met Arieli dan met mijn KPN abo in NL!

Ik heb in San Diego een aantal speedtests gedaan en daar kwam ik toch al snel op de 30 Mbps
Vin.cent

Bericht door Vin.cent »

Wie gaat er dan ook in dat gat wonen? haha!
Ik woon iets zuidelijker in de randstad, heb eigenlijk altijd 4G, zit op ruim 130Mbps(in een huis, buiten nog sneller)..En dus ben ik het wel eens met mijzelf :lol:
(T-Mobile, wat sowieso wel de beste provider qua dekking is momenteel)
Feerane
Amerika-newbie

Bericht door Feerane »

vinceG schreef:
Vin.cent schreef:Sowieso is 4G in Amerika niet te vergelijken met 4G hier! Lijkt meer op wat wij hier 3G noemen qua snelheden dat je haalt.
Nou dat ben ik niet met je eens!
Ik woon in Amsterdam en in die omgeving heb ik vaker HSDPA dan 4G helaas. De afgelopen 2 maanden in de VS in het zuidwesten had ik vaker betere en snellere verbinding met Arieli dan met mijn KPN abo in NL!

Ik heb in San Diego een aantal speedtests gedaan en daar kwam ik toch al snel op de 30 Mbps

Aanrader dus ? Vond het qua prijs wel meevallen bij Arieli.
Uutje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Uutje »

ONYX666 schreef:arieli heeft ook een kaar coor USA en canada
kos wel 60 usd maar is unlimited en je kunt gratis naar o.a. nederland bellen

wel geen tethering

http://www.arielimobile.com/attxgb/
Klopt die had ik ook al gezien maar de overige gezinsleden (waarvan 2 tieners :wink: ) willen ook graag gebruik maken van mobiel internet, vandaar de behoefte aan hotspot/tethering in CAN & USA.

Is er niemand met ervaring in het aanschaffen van zo'n AT&T prepaid simkaart buiten de USA ?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Activeren van een nieuwe kaart moet altijd in de US, je krijgt namelijk een SMS met je initiele toegangscode. Daarna kun je saldo storten en een plan kiezen. Maar ik heb je een pb gestuurd met een andere optie.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Terpies schreef: Misschien helpt het als je je netwerk handmatig kiest i.p.v. automatisch.

Helaas ... Geprobeerd en dit werkt ook niet. Ik snap er niets van.
Gelukkig wel WiFi in de villa maar ik vind het onderweg knap lastig.
heidem
Amerikakenner

Bericht door heidem »

Vito schreef:Helaas ... Geprobeerd en dit werkt ook niet. Ik snap er niets van.
Er staat niet toevallig een blokkade op dataroaming? Zie bijvoorbeeld https://forum.kpn.com/mobiel-internet-1 ... iet-442935

Edit: heb je een buitenlandbundel van KPN (gehad)?
Vin.cent

Bericht door Vin.cent »

Vito schreef:
Terpies schreef: Misschien helpt het als je je netwerk handmatig kiest i.p.v. automatisch.

Helaas ... Geprobeerd en dit werkt ook niet. Ik snap er niets van.
Zorgen dat je Roaming aanstaat?!
Netwerk gewoon op automatisch laten staan, is handiger.
Telefoon uitzetten en na minuut(of 2) weer aan wil soms ook helpen.
En anders de juiste APN instellingen opzoeken die bij provider hoort.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

@heidem, ik heb inderdaad verleden jaar wel een Buitenlandbundel gehad maar nu niet aangeschaft omdat we toch grotendeels alles doen op het toestel van mijn partner.
Ik ga eens even informeren bij KPN of ze daarna een blokkade erop gegooid hebben.
heidem
Amerikakenner

Bericht door heidem »

Vito schreef:Ik ga eens even informeren bij KPN of ze daarna een blokkade erop gegooid hebben.
Zonder bundel zit er volgens mij sowieso een blokkade op, omdat 1 MB anders € 2,50 zou kosten. Zie ook bijvoorbeeld https://forum.kpn.com/mobiel-internet-1 ... tie-447145

Edit: de oplossing daarvoor zou het volgende kunnen zijn:
Of sms BESCHERMING UIT naar 1266 als je verder wilt internetten en wilt betalen per MB.
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/b ... wereld.htm
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Erg onverstandig overigens. Het gaat heel erg snel in de papieren lopen.

Koop dan even ergens een AT&T SIM, zet er $10 op en activeer het $2 daily plan (kost alleen geld als je belt of SMS't). Daarna heb je data voor $1/100MB per 2 dagen. Is een stuk voordeliger. Anders heb je voor die $10 4MB data op je KPN abbonnement.. Dat heb je vermoedelijk al in de eerste paar seconden bereikt.
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

EDIT: de berekening klopt niet... kijk verder op de volgende pagina.

Ik ben nu AT&T ook eens aan het onderzoeken vwb de kosten. Ik heb eerder een simkaart via Arieli aangeschaft.
Ik heb het gevoel dat ik meer dekking had gehad wanneer ik bijvoorbeeld een AT&T simkaart had gebruikt. En daarmee zou het voor mij bruikbaarder zijn. Ik heb geprobeert de coverage kaarten te vergelijken maar naar mijn mening ontbreekt er bij Arieli informatie, sowieso is te zien dat het bereik een stuk minder is maar er wordt geen onderscheid gemaakt tussen data en voice...
Nu roelb de optie voor AT&T dailyplan aangeeft ben ik eens gaan kijken wat dat voor mijn situatie zou betekenen.

Ik ga ervan uit dat ik kies voor mobiele data altijd aan net zoals ik in europa gewend ben.

Data
Omdat ik bijna nooit met Wi-Fi verbonden ben reken ik dat ik ook meer data verbruik dan normaal maar de bezigheden zijn ook heel anders en naar mijn idee toch ook weer minder internet gebruik.
Normaal gebruik ik tussen de 300 en 600 MB per maand.
Mail, Google-zoeken en dus browsen, Instagram en WhatsApp.
Verdubbeling van mobiel data verbruik is denk ik daardoor gemakkelijk haalbaar je wil niet te krap zitten ik ga uit van 2GB voor de hele reis.

Bellen
Bellen of SMS-en doe ik erg weinig of ik moet echt heel veel haast hebben iemand iets mede te delen. Maar dat gebeurt mij op vakantie eigenlijk nooit en daarnaast probeer ik dan ook via mobiele data te bellen.

Tijdspanne
14 juli t/m 10 augustus
Dailyplan
28 dagen keer $2 per dag = $48
2000MB / 100MB * $1 = $20
Totaal is $68
Als ik zuinig zou doen en dan bijvoorbeeld om de dag mobiele data in zou schakelen zou ik $24 kunnen besparen en op $44 uit kunnen komen.

$30 monthly plan
28 dagen is dat 1 maand !? keer $30 = $30
2000MB / 250MB * $5 = $40
Totaal is $70

$35 monthly plan(1GB incl)
28 dagen is dat 1 maand !? keer $35 = $35
1GB gratis (zonder extra aanschaf kun je blijven internetten op 128KB/seconden)
1000MB / 1000MB * $10 = $10
Totaal is $45

$45 monthly plan(6GB incl)
28 dagen is dat 1 maand !? keer $45 = $45
6GB gratis (zonder extra aanschaf kun je blijven internetten op 128KB/seconden)
iedere extra 1GB kost $10 of 3GB voor $20
Totaal is $45

Ik lees "Monthly plan data add-ons are good for 30 days" maar wanneer een Monthly plan ingaat en eindigd kan ik niet vinden. Als einde van de maand wordt aangehouden is dat weer een extra maand in bovenstaande berekening. Weet jij dit roelb??

https://www.att.com/prepaid/plans.html
https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html
http://www.arielimobile.com/coverage-2/

Edit: bronnen
Laatst gewijzigd door UitHolland op 15 mar 2018, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Methorst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Methorst »

Ik heb een KPN abonnement en zou deze kunnen opwaarderen naar een Zorgeloos Premium Plus abonnement.
Dit is ook voor EU en VS
Zit dan standaard 50Gb in, welke omdat ik KPN compleet heb wordt verdubbeld. Dus 100Gb per maand.
Kosten bedragen ca € 70 per maand extra.
Iemand hier ervaring mee?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer