Op 5 september landen wij om 11:45 uur lokale tijd op LAX. Graag zouden wij een wedstrijd van de LA Dodgers willen bijwonen.
Die begint ook op 5 september om 16:35 uur. Na het landen moeten wij nog de auto ophalen waarmee we daar dan heen zouden kunnen rijden.
Is dit haalbaar? Ik ben nog nooit op LAX gevlogen dus heb geen idee hoeveel tijd je daar nog kwijt bent en ook met het ophalen van de auto bij Alamo.
Is het eventueel ook mogelijk om op de dag zelf daar nog tickets te kopen of betaal je dan de hoofdprijs? We hoeven geen dure plaatsen, willen graag de sfeer meemaken. Ook vroeg ik me af of parkeren daar goed te doen is of dat we beter met een uber of openbaar vervoer daarheen kunnen gaan.
Ik neem aan dat je vanuit Europa aankomt? Want dan het lang duren voordat je door de paspoort- en douanecontrole bent. En dan moet je ook nog de auto ophalen. Dat kan krap worden. En dan is het de vraag of je nog zin hebt om na een lange vliegreis door te gaan naar het stadion. Ik zou als ik jou was die wedstrijd skippen. Mocht je toch willen gaan dan zou ik vooraf kaarten regelen want Dodgers zijn een van de populaire teams. Al hangt het er ook van af in hoeverre ze op de ranglijst staan.
Ik haak even in, want ben ook benieuwd naar alle info hierover. Wij hebben 22 augustus op de planning staan om de wedstrijd tegen St. Louis Cardinals te gaan kijken. Het liefst zou ik met de subway gaan. Ben dan ook benieuwd of dat kan/handig is.
Wel heb ik al begrepen dat via Stubhub.com voordelige kaarten zijn te verkrijgen.
Het zijn dingen die je zelf moet weten natuurlijk, maar het is verre van ideaal om op de dag van aankomst dit te doen.
Je zal je toch moeten haasten om het überhaupt te halen, maar je zal vooral ook best wel moe zijn dus hoeveel maak je er nog van mee?
Stubhub.com is anders inderdaad een goede optie om te kijken, want op de dag zelf ook nog eens zoeken naar kaartjes zal vast een drama zijn.
Voor het omschakelen is het wel ideaal. (wedstrijd duurt relatief lang vaak. Gaat laat naar bed. 's morgens waarschijnlijk al redelijk omgeschakeld.
Echter het is de laatste wedstrijd van een reeks van 5 of 6 thuis wedstrijden.
Geen idee hoe lang je in LA bent. Maar misschien dat het (indien je langer verblijft en het haalbaar is) beter is de wedstrijd van de 17e / 18e / 19e tegen de Rockies mee te pakken.
Je zal ongetwijfeld ook ergens nog een x willen inchecken in je hotel namelijk.
Dan is de 5 uur (relatief gezien) die je hebt vrij kort in mijn ogen.
Ff kijken, 11.45 aankomst. Als het je eerste stop in de USA is dan moet je door immigrations enzo heen. Als het tegenzit ben je daar zo minimaal een uur mee bezig. Nog wat tijd om er naar toe te lopen en koffers te pakken, laten we zeggen dat je 13.00 klaar bent op het vliegveld en das best effectief gegaan dan. Dan moet je met busje naar autoverhuur, inclusief wachten op busje en rijtijd ben je daar rond 13.45. Als je skip the counter achting regelt bij Alamo kun je om 14.00 wegrijden. Tis goed uur rijden dus ja je gaat het halen.
Ik zou persoonlijk met de auto gaan. Er liggen enorme parkeerterreinen omheen, kaartjes online van te voren via site dodgers te koop. 40 dollar. Tja ut kost ff wat maar OV er heen is wat meer gedoe. Geen metro vlak in de buurt, bussen komen wel meer in de buurt maar ja moet je weer een parkeerplek voor de auto in de buurt van de buslijn vinden. Tenzij je hotel op de route ligt, das misschien een optie.
Kwa kaartjes kopen. Dodgers zijn populair maar ik zou het er wel op durven gokken dat er nog plekken zijn. Nu zijn er nog zat goedkope plekjes via hun site beschikbaar. Dat kun je in de gaten houden. Loopt het vol kun je alsnog van te voren kopen. Je kunt aan de kassa kopen, misschien nog handiger is om na het ophalen van de auto ergens bakkie koffie te doen en dan de kaartjes online te kopen. Van te voren even account aanmaken dan is dat zo gefixed. Zo kun je het terplekke van je frisheid laten afhangen en ook bij vertragingen zit je niet met kaartjes waar je niks aan hebt. Tickets kunnen gescanned worden op iPhone / Android phone.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Als je 11.45 aankomt haal je zonder problemen de wedstrijd van 16.35.
Ik ben al meerdere keren bij de Dodgers in het stadion geweest. Met het openbaar vervoer naar het stadion is niet echt ideaal. Er gaan alleen bussen. Uber mag de gates door en zal je voor de deur afzetten, maar dat is natuurlijk alleen een optie als je tussentijds eerst nog naar je hotel gaat. Voor de bus geldt hetzelfde. Ik weet niet waar je hotel zit?
Kaartjes koop je bij de Dodgers zelf, dat is de meest betrouwbare manier. Top deck is het goedkoopst, net als de bleachers. Je hebt ook nog het all-you-can-eat pavillion in de bleachers, kaartjes daar beginnen bij 30-35 euro. Zie: https://www.mlb.com/dodgers/tickets
Overigens zou ik me wel afvragen of het verstandig is om na een lange vlucht meteen door te gaan naar een wedstrijd, wat een lange zit is.
Haha! Doet me denken aan die ene keer dat ik een wedstrijd bezocht dezelfde dag dat ik aankwam uit Europa. Ik kwam om 13.00 aan in Miami en dezelfde dag bezocht ik Heat-Bulls in de NBA. Tijdens de wedstrijd viel ik regelmatig in slaap!
Ik was misschien iets te enthousiast dat er een wedstrijd was op de dagen dat we daar zijn. Helaas zijn er geen andere wedstrijden meer in de periode dat we daar zijn en ook niet in San Francisco..
Maar het is de eerste keer dat we een reis langs de westkust gaan maken en hebben 3 weken de tijd om zat andere gave dingen mee te maken dus het lijkt me inderdaad verstandig om deze maar even over te slaan en wellicht voor een andere keer te bewaren! En wie weet als we daar aankomen en alles gaat soepel dan zouden we via internet nog eens kunnen kijken of er voordelige kaartjes zijn
@babarage, je geeft iets aan over skip the counter bij Alamo. Kan ik dat online regelen of juist daar? We hebben via Sunnycars geboekt en we halen de auto dan op bij Alamo.
@Vin.cent, hahah dat zou inderdaad erg zonde zijn!
Wij zijn van 17 t/m 19 september in San Francisco maar had alleen bij de Giants gekeken! Geen idee dat er dus nog een team in de buurt van San Francisco zit! Moet zeggen dat ik ook niet zo bekend ben op het sportvlak en dit voor mijn vriend aan het regelen ben
Maar op de 18e van september spellen de Oakland Atheltics thuis! Volgens mij is die afstand van San Fransisco - Oakland minimaal (via google maps) dus dat is goed te doen. Is parkeren daar ook goed te doen?
Super bedankt @mtl! Kunnen we dus alsnog gaan Nog tips voor leuke/voordelige plekken in dat stadion? Dan ga ik kaartjes regelen!
MichelAngelo66 schreef:Ik haak even in, want ben ook benieuwd naar alle info hierover. Wij hebben 22 augustus op de planning staan om de wedstrijd tegen St. Louis Cardinals te gaan kijken. Het liefst zou ik met de subway gaan. Ben dan ook benieuwd of dat kan/handig is.
Wel heb ik al begrepen dat via Stubhub.com voordelige kaarten zijn te verkrijgen.
Eveliefje schreef:
@babarage, je geeft iets aan over skip the counter bij Alamo. Kan ik dat online regelen of juist daar? We hebben via Sunnycars geboekt en we halen de auto dan op bij Alamo.
Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik dacht dat het wel mogelijk is, je kunt het best even kijken in het grote autohuur topic. Daar staat een uitleg over hoe je het kan regelen. ook als je via een tussenpersoon hebt geboekt.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.