Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door ludwig »

KLM bellen hoor ik iemand zeggen. Wel eens geprobeerd als er iets mis gaat? Twee weken geleden vertraagde bagage op Bergen, Noorwegen. En KLM? Onbereikbaar. Vele vage bandjes die je naar websites verwijzen en vervolgens verbinding verbreken. Onmogelijk om iemand aan de lijn te krijgen. Ik had in Elly haar situatie hetzelfde gedaan. Eigen initiatief en gaan! En over de reisverzekering: ook die ga ik toch iets beter vergelijken op voorwaarden...
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb er gisteren inderdaad ruim een half uur over gedaan voordat ik iemand te spreken kreeg bij KLM. Twee keer de verbinding verbroken en twee keer dat ze me blijkbaar niet konden horen. Met mobiel en vaste lijn geprobeerd.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik heb echt altijd binnen een paar minuten iemand aan de lijn. Flying blue nummer wordt automatisch herkend als je met callerid belt. En als het druk is krijg je altijd de keuze om te wachten of direct een engelstalige agent te spreken.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Mijn nummer werd ook herkend maar toch duurde het zo lang.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Vervelende situatie Elly! Ik vind het ook wel een principekwestie eerlijk gezegd... Kastjemuur. Rare constructie ook zeg.

Heb je al een uitgebreide mail met uitleg gestuurd naar KLM? Kreeg je zo die 45 euro voucher? Want ik heb dat ooit, op advies Roelb gedaan, voor een overboeking en slechte service en toen kreeg ik nog een mooie voucher. Situatie uitgelegd, ingegaan op waar KLM het qua service liet afweten en daar waren ze gevoellig voor...
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Die voucher kreeg ik telefonisch aangeboden maar heb ik niet geaccepteerd. Die is maar 1 jaar geldig en gaan we naar alle waarschijnlijkheid toch niet gebruiken. Ik wacht nu nog op een nieuwe reactie van de Thalys. Daarna zie ik nog wel wat en of ik nog stappen ga ondernemen. Ik ben bang dat een brief aan Supersaver met een bericht om de geschillencommissie in te schakelen ook niet veel indruk zal maken. Ik weet nog geeneens wat geschillencommissie in het Engels is aangezien alle correspondentie in het Engels moet :mrgreen:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je kunt ook via (een pb) op Facebook of via chat met KLM communiceren. Dan hoef je niet zo lang aan de telefoon te hangen.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Heb ik ook al gedaan :lol:
Via messenger en op hun fb-pagina. Maar zij kunnen niks doen als Customer Care het al in behandeling heeft.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Vreemde en vervelende casus, maar waarom zou Supersaver in deze partij moeten zijn? Als je al bij iemand aan zou moeten kunnen kloppen zou het, naar mijn mening, Thalys of KLM moeten zijn. Nu komt wel de vraag weer naar voren of je zo'n treintraject als onderdeel van je vliegticket moet zien. Als je zelf dat treintraject niet reist ben je "No Show", als de trein uitvalt geven ze niet thuis, maar nemen je wel mee op de volgende vlucht. En als je dan, zoals in jullie geval zelf actie onderneemt, geven ze ook niet thuis.

Misschien is het wat voor het programma Radar, die hebben al eerder aan dit soort tickets aandacht gegeven.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Volgens consuwijzer is Supersaver verantwoordelijk omdat we bij hen geboekt hebben een aan hen betaald.

Dat is precies wat me hier zo stoort, als jezelf niet het eerste gedeelte van het traject gebruikt is het een no-show en heb je een probleem maar als door een technisch probleem je dit gedeelte niet kunt doen geeft er niemand thuis.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Volgens consuwijzer is Supersaver verantwoordelijk omdat we bij hen geboekt hebben een aan hen betaald.
Zo zou het m.i. moeten zijn. Als er met mijn Mazda tijdens de garantieperiode iets mis is, moet ik niet bij Mazda zijn, maar bij Jan Corsten :wink: . Dat is de partij waarmee ik een overeenkomst heb. Wat de garage en (de importeur van) Mazda met de kosten doen is niet mijn pakkie an.
Jij hebt een overeenkomst met Super Saver, dus moet je volgens mij daar zijn. Dat door concurrentie op prijs de marges zo klein zijn geworden, dat partijen vaak proberen onder zulke verplichtingen uit te komen is wederom niet jouw pakkie an. Dat een kosten baten analyse uitwijst dat je gelijk halen waarschijnlijk niet de moeite waard is, is weer iets anders.
Ik begrijp je ergernis heel goed.

Succes.
Groet,

Old Faithful
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik weet zeker dat Jan het op zou lossen :lol: :lol:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Eerder Franske.
Groet,

Old Faithful
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Franske ken ik niet, het was wel de concurrent hè :mrgreen:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Er is toch enige beweging in de zaak. Ik had niets meer van de Thalys vernomen na mijn mailtje aan hen dat KLM zegt dat de Thalys verantwoordelijk is. Gisteren dus maar weer eens gebeld. Ik kreeg nu iemand aan de telefoon die vertelde dat diegene die mijn online klacht behandeld had nog onervaren was en het blijkbaar verkeerd aangepakt had. Ze wist blijkbaar niet wie ze bij de KLM moest contacteren dus heeft ze het maar laten liggen. :roll:
Het wordt nu dus door iemand opgepakt met meer ervaring en binnen een week krijg ik hierover bericht. Ik heb iig mijn bankgegevens door moeten geven dus ik heb weer enige hoop :lol:
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

We duimen voor je !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Na 2,5 maand bakkeleien heeft KLM toch het licht gezien! Ze gaan onze taxikosten terugbetalen van de geannuleerde treinrit van Antwerpen naar Amsterdam vooraf aan onze vlucht naar Osaka in februari. En natuurlijk met welgemeende excuses :lol: :lol: :
Geachte heer en mevrouw,

Graag bied ik u mijn excuses aan voor de verwarrende afhandeling van uw verzoek om vergoeding van de taxikosten die u heeft gemaakt door de annulering van uw treinreis van Antwerpen naar Amsterdam. De procedures omtrent het afhandelen van klachten over Thalys in combinatie met KLM tickets of als onderdeel van KLM tickets, zijn onlangs gewijzigd en u bent in eerste instantie volgens de oude procedure doorverwezen naar Thalys. Thalys heeft u vervolgens volgens de nieuwe procedure weer terugverwezen naar KLM. Graag handel ik u verzoek om restitutie van de taxikosten bij deze af.

Ik maak het bedrag van EUR 95,- over naar het door u opgegeven bankrekeningnummer. Dit bedrag wordt binnen drie weken op uw rekening bijgeschreven.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

95 euro voor een taxi van Antwerpen naar Schiphol ? Koopje !
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat vond ik ook reuze meevallen. Het was een taxibusje en er moesten nog meer mensen naar Schiphol dus konden we de kosten delen. De taxi kostte 285 euro en we zaten er met zessen in.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door roelb »

Eind goed, al goed. Maar het had KLM wel gesierd als ze je naast de restitutie ook nog wat mijlen kado hadden gegeven voor het ongemak, in plaats van alleen een excuses.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer