Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
creditcard laten zien bij vertrek?
creditcard laten zien bij vertrek?
heeft iemand al ervaren dat er bij vertrek of aankomst naar/in de VS en vv gevraagd is naar de creditcard waarmee je je ticket hebt betaald? Ik heb een Visa creditcard en die hebben een omwisseling gedaan. Ik heb een nieuwe kaart met een ander rekening nr. De kaart waar ik mijn vlucht mee betaald heb is inmiddels doorgeknipt.
Ik dacht dat hier al een topic over was, maar kan het niet vinden. Sorry als ik niet goed genoeg gezocht heb!
Bedankt alvast!
Ik dacht dat hier al een topic over was, maar kan het niet vinden. Sorry als ik niet goed genoeg gezocht heb!
Bedankt alvast!
Het gaat alleen maar om tickets die daadwerkelijk betaald zijn met een creditcard. Ik vlieg zelf ook al een aantal jaren 2x per jaar naar de VS en het is mij ook nog nooit gevraagd. Ik dacht dat het iets was van recente datum.
Ik heb inmiddels cheaptickets.nl (waar ik mijn ticket geboekt heb) een email gestuurd.
Als ik iets meer te weten kom zal ik het laten weten. Bedankt voor de antwoorden.
Ik heb inmiddels cheaptickets.nl (waar ik mijn ticket geboekt heb) een email gestuurd.
Als ik iets meer te weten kom zal ik het laten weten. Bedankt voor de antwoorden.
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 13961
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Ik geloof dat ik zoiets laatst vermeld had op het forum. Bij onze e-ticket's van afgelopen januari van United Airlines stond heel duidelijk vermeld dat je je creditcard (waarmee geboekt was) moest tonen. Nou lijkt mij dat geen probleem, die heb je immers bij de hand. Heb je d.m.v. een overschrijving betaald, dan zal dat misschien ook wel in het systeem zichtbaar zijn. In Adriane's geval is dat natuurlijk niet mogelijk maar het lijkt mij dat het geen probleem hoeft te zijn. Zoiets gebeurt natuurlijk vaker. Ben benieuwd wat ze zeggen naar aanleiding van Adriane's email.
Bij Marjan en mij is er in januari overigens niet naar gevraagd bij United. Wel bekeken ze de uitdraai van het e-ticket goed. Omdat wij een upgrade deden naar Economy Plus kregen ze mijn creditcard (waar ook de tickets mee betaald waren) overigens alsnog te zien. Zou kunnen dat er daarom niet verder naar gevraagd is. Wie zal het zeggen?
Roland
Edit: volgens mij bedoelen jullie dit berichtje van mij over het tonen van de creditcard.
Bij Marjan en mij is er in januari overigens niet naar gevraagd bij United. Wel bekeken ze de uitdraai van het e-ticket goed. Omdat wij een upgrade deden naar Economy Plus kregen ze mijn creditcard (waar ook de tickets mee betaald waren) overigens alsnog te zien. Zou kunnen dat er daarom niet verder naar gevraagd is. Wie zal het zeggen?
Roland
Edit: volgens mij bedoelen jullie dit berichtje van mij over het tonen van de creditcard.

Dank je wel Roland. Dat is inderdaad het berichtje wat ik bedoelde.
Ik heb inmiddels contact gehad met Visa en de medewerkster die ik daar sprak had hierover toevalligerwijs een week geleden van een collega gehoord. Ze bevestigde dat dit inderdaad problemen voor mij kan opleveren. Ze stelde voor om te proberen alsnog een cc voor me aan te laten maken met mijn oude rek.nr. maar of dit lukt... Van cheaptickets.nl heb ik nog geen antwoord terug.
BTW, ik vlieg net zoals Roland en Marjan in mei met United.
Groeten, Adriane.

BTW, ik vlieg net zoals Roland en Marjan in mei met United.
Groeten, Adriane.
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 13961
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Ik zou denk ik contact opnemen met United Airlines zelf. Zij verlangen het immers? Je kunt ze vanuit Nederland op het volgende telefoonnummer bereiken: 020-201 3708.Adriane schreef:Van cheaptickets.nl heb ik nog geen antwoord terug.
BTW, ik vlieg net zoals Roland en Marjan in mei met United.
Wie weet kunnen zij je veel sneller aan een antwoord helpen.
Succes.
Roland
Een handige toevoeging voor dit topic, niet direct voor de topic starter maar wellicht voor zoekers in de toekomst:
Delta Airlines heeft mij ook eens verplicht om de creditcard waarmee mijn ticket gebooked was te laten zien. Het probleem was dat ik het ticket van iemand kado gekregen had en het dus niet met mijn CC was betaald. Erger nog, de betreffende CC was in de VS en niet in Nederland. Wat we toen hebben gedaan is dat de koper van het ticket het de CC naar de plaatselijke Delta Desk op het vliegveld in de VS is gegaan. De CC heeft laten zien en toen heeft Delta in hun systeem gezet dat alles in orde was.
Delta Airlines heeft mij ook eens verplicht om de creditcard waarmee mijn ticket gebooked was te laten zien. Het probleem was dat ik het ticket van iemand kado gekregen had en het dus niet met mijn CC was betaald. Erger nog, de betreffende CC was in de VS en niet in Nederland. Wat we toen hebben gedaan is dat de koper van het ticket het de CC naar de plaatselijke Delta Desk op het vliegveld in de VS is gegaan. De CC heeft laten zien en toen heeft Delta in hun systeem gezet dat alles in orde was.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
hallo
Ik werk zelf bij een luchtvaartmaatschappij. Iedereen die op onze eigen site met een credit card betaald moet deze ook laten zien bij het in checken (is al sinds een jaar of 3 en staat duidelijk op de site en de tickets), we doen dit om credit card fraude tegen te gaan. Iedereen die een ticket koopt bij een reisburo (internet of winkel) en met credit card betaald hoeft deze niet te laten zien, de betaling wordt immers aan het reisburo gedaan en niet rechtstreeks aan de luchtvaartmaatschappij. Als er dus een ticket gekocht is met credit card bij cheaptickets voor een vlucht met UA is er niets aan de hand maar is er ticket gekocht op de site van UA dan moet de credit card getoond worden. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Ik werk zelf bij een luchtvaartmaatschappij. Iedereen die op onze eigen site met een credit card betaald moet deze ook laten zien bij het in checken (is al sinds een jaar of 3 en staat duidelijk op de site en de tickets), we doen dit om credit card fraude tegen te gaan. Iedereen die een ticket koopt bij een reisburo (internet of winkel) en met credit card betaald hoeft deze niet te laten zien, de betaling wordt immers aan het reisburo gedaan en niet rechtstreeks aan de luchtvaartmaatschappij. Als er dus een ticket gekocht is met credit card bij cheaptickets voor een vlucht met UA is er niets aan de hand maar is er ticket gekocht op de site van UA dan moet de credit card getoond worden. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 13961
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Nicky bedankt voor je informatie.nicky schreef:hallo
Ik werk zelf bij een luchtvaartmaatschappij. Iedereen die op onze eigen site met een credit card betaald moet deze ook laten zien bij het in checken (is al sinds een jaar of 3 en staat duidelijk op de site en de tickets), we doen dit om credit card fraude tegen te gaan. Iedereen die een ticket koopt bij een reisburo (internet of winkel) en met credit card betaald hoeft deze niet te laten zien, de betaling wordt immers aan het reisburo gedaan en niet rechtstreeks aan de luchtvaartmaatschappij. Als er dus een ticket gekocht is met credit card bij cheaptickets voor een vlucht met UA is er niets aan de hand maar is er ticket gekocht op de site van UA dan moet de credit card getoond worden. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Maar wat nu als mensen de creditcard waarmee betaald is niet meer hebben (is bijv. vervallen, andere bank, omwisseling). Hoe lossen jullie dat dan op? Het lijkt mij dat dat soort gevallen wel eens voorkomen. Kun je daar iets over vertellen?
Roland
Hallo Roland
We laten de passagier naar ons kantoor komen met het afschrift van de credit card afschrijving waar ook het credit card nummer en de naam van de passagier op staat. De passagier moet zich legitimeren en een formulier invullen. Als de credit card gestolen is dan moet hij een brief van de credit card maatschappij meenemen en verder dezelfde procedure. Het kan ook zijn dat de credit card houder een ticket voor iemand anders gekocht heeft, geen probleem maar dan moet de credit card houder ook naar ons kantoor toekomen. Last minute, dus bij de incheck balie is dit allemaal zeer lastig. We laten mensen dan een nieuw ticket kopen omdat in ons in-check systeem de laatste 4 cijfers van de credt card ingevoerd moeten worden anders kan er niet in gechecked worden. Het oude ticket wordt dan terug gestort naar de oude credit card (met administratie kosten). Helaas dat dit allemaal zo moet gaan maar er wordt zoveel gefraudeerd met credit cards op internet......
Nicky
We laten de passagier naar ons kantoor komen met het afschrift van de credit card afschrijving waar ook het credit card nummer en de naam van de passagier op staat. De passagier moet zich legitimeren en een formulier invullen. Als de credit card gestolen is dan moet hij een brief van de credit card maatschappij meenemen en verder dezelfde procedure. Het kan ook zijn dat de credit card houder een ticket voor iemand anders gekocht heeft, geen probleem maar dan moet de credit card houder ook naar ons kantoor toekomen. Last minute, dus bij de incheck balie is dit allemaal zeer lastig. We laten mensen dan een nieuw ticket kopen omdat in ons in-check systeem de laatste 4 cijfers van de credt card ingevoerd moeten worden anders kan er niet in gechecked worden. Het oude ticket wordt dan terug gestort naar de oude credit card (met administratie kosten). Helaas dat dit allemaal zo moet gaan maar er wordt zoveel gefraudeerd met credit cards op internet......
Nicky
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 13961
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Nicky,
bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Mocht je dus in een situatie zitten dat je inmiddels een andere creditcard hebt én rechtstreeks bij een airline geboekt hebt dan kun je het beste van te voren contact opnemen met de airline hoe nu te handelen (langskome o.i.d.)?
Wil ik overigens nog wel vermelden dat United Airlines niet specifiek gevraagd heeft naar mijn creditcard waarmee ik geboekt had. Ook Delta heeft vorig jaar zomer nergens naar gevraagd toen ik incheckte (ook daar had ik het rechtstreeks geboekt).
Maar goed, het staat vermeld in de papieren om de creditcard te tonen en dus kun je maar beter maatregelen nemen als je dat niet kunt. Ik heb ook nog geen verhalen gehoord van mensen die hierdoor in de problemen zijn geraakt.
Roland
bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Mocht je dus in een situatie zitten dat je inmiddels een andere creditcard hebt én rechtstreeks bij een airline geboekt hebt dan kun je het beste van te voren contact opnemen met de airline hoe nu te handelen (langskome o.i.d.)?
Wil ik overigens nog wel vermelden dat United Airlines niet specifiek gevraagd heeft naar mijn creditcard waarmee ik geboekt had. Ook Delta heeft vorig jaar zomer nergens naar gevraagd toen ik incheckte (ook daar had ik het rechtstreeks geboekt).
Maar goed, het staat vermeld in de papieren om de creditcard te tonen en dus kun je maar beter maatregelen nemen als je dat niet kunt. Ik heb ook nog geen verhalen gehoord van mensen die hierdoor in de problemen zijn geraakt.
Roland
- Ineke
- Amerikakenner
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik heb vorig jaar rechtstreeks bij de KLM via internet geboekt en (uiteraard met mijn credicard) betaald. Mij is door de KLM niets gevraagd en ook niet gecontroleerd. Misschien per maatschappij verschillend?
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
- mirdj
- Amerika-expert
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 20:56
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik heb al verschillende keren rechtstreeks bij United, US Airways en Continental geboekt en er is nog nooit naar de cc gevraagd.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Ik wil niet vervelend doen maar ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat de airlines nog steeds proberen te voorkomen dat je de laagst mogelijke prijs voor je ticket betaald.nicky schreef:hallo
Ik werk zelf bij een luchtvaartmaatschappij. Iedereen die op onze eigen site met een credit card betaald moet deze ook laten zien bij het in checken (is al sinds een jaar of 3 en staat duidelijk op de site en de tickets), we doen dit om credit card fraude tegen te gaan. Iedereen die een ticket koopt bij een reisburo (internet of winkel) en met credit card betaald hoeft deze niet te laten zien, de betaling wordt immers aan het reisburo gedaan en niet rechtstreeks aan de luchtvaartmaatschappij. Als er dus een ticket gekocht is met credit card bij cheaptickets voor een vlucht met UA is er niets aan de hand maar is er ticket gekocht op de site van UA dan moet de credit card getoond worden. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Afhankelijk van in welk land je het ticket koopt, zitten er nog steeds enorme verschillen in de ticketprijs, afhankelijk van aanbod en concurrentie op de bestemming. Toen ik vorig jaar vanuit de VS een ticket voor mijn zus naar Chicago wilde kopen (zij zou dus van Nederland vliegen en ik zou het ticket betalen), was de prijs die ik vanuit Amerika kreeg veel lager dan de prijs die zij lokaal kon krijgen. En dat willen de airlines natuurlijk voorkomen door te vereisen dat de credit card moet worden getoond. Het is een beetje laf om het op het voorkomen van credit card fraude te gooien, daar heeft het namelijk geen pepernoot mee te maken.
En reisburo's - tja dat is inderdaad geen probleem omdat die de lokaal aangeboden tickets verkopen. Daarom heeft de airline daar niet zo veel moeite mee.
- michelly
- Amerika-expert
- Berichten: 4899
- Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben van de rabobank ook deze week een nieuwe creditcard gekregen. Met een nieuw nummer dus. Ik heb zojuist even naar British Airways gebeld en die zeiden dat dit geen probleem was. Gewoon je paspoort was genoeg. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?nicky schreef:Hallo Roland
We laten de passagier naar ons kantoor komen met het afschrift van de credit card afschrijving waar ook het credit card nummer en de naam van de passagier op staat. De passagier moet zich legitimeren en een formulier invullen. Als de credit card gestolen is dan moet hij een brief van de credit card maatschappij meenemen en verder dezelfde procedure. Het kan ook zijn dat de credit card houder een ticket voor iemand anders gekocht heeft, geen probleem maar dan moet de credit card houder ook naar ons kantoor toekomen. Last minute, dus bij de incheck balie is dit allemaal zeer lastig. We laten mensen dan een nieuw ticket kopen omdat in ons in-check systeem de laatste 4 cijfers van de credt card ingevoerd moeten worden anders kan er niet in gechecked worden. Het oude ticket wordt dan terug gestort naar de oude credit card (met administratie kosten). Helaas dat dit allemaal zo moet gaan maar er wordt zoveel gefraudeerd met credit cards op internet......
Nicky
Op hun site staat tenslotte dat je wel de creditcard waarmee de boeking gemaakt was mee moet brengen.
Ik ben overigens wel van plan om de oude (niet meer werkende) cc gewoon mee te nemen.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
BA heeft mij nog nooit wat gevraagd 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht