Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat gaat mee terug in de koffer?
Re: Wat gaat mee terug in de koffer?
Je kan best even wat research doen op internet wat je haartype is en de daarbijhorende producten (zoek naar de curly girl methode). Paar voorbeelden zijn Lotta Body, Shea Moisture, Cantu, Devaproducten,... veel te veel opm op te sommen eigenlijk. in België en Nederland zijn er een paar producten te verkrijgen via Kruidvat en dergelijke, maar na wat zoeken, zag ik dat ze in de States veel goedkoper zijn.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hebben jullie de ipad bij een Apple store gekocht ?lempkesboer schreef:Hier de buit ook weer binnen. Voor de kids een nieuwe iPad en kleding van Tommy for Kids. Voor papa en mama ook een vrachtlading aan Tommy kleding en verder Oreo’s, Ranch dressing, Arizona Cardinals fanwear, een hele foute mok voor op kantoor en strips voor wittere tanden.
En is er geen probleem met het verschil in oplader tussen NL en de VS ?
Nee de oplader is hetzelfde, maar je hebt een ander oplaadstukje nodig om hier in NL in het stopcontact aan te kunnen sluiten.stan.kim schreef: En is er geen probleem met het verschil in oplader tussen NL en de VS ?
De kabel waarmee je oplaadt is voorzien van een USB aansluiting, dus die kun je ook in de hier verkrijgbare opladers gebruiken.
Als je al een iPad hebt kun je de adapter van je oude iPad ook gebruiken om je nieuwe iPad te laden in Nederland.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Inderdaad gekocht bij de Apple Store. Oplader bestaat uit twee delen; stekker en USB kabel. De stekker is anders in de US, die heb ik thuis vervangen door een stekker van mijn vorige iPad.stan.kim schreef:Hebben jullie de ipad bij een Apple store gekocht ?lempkesboer schreef:Hier de buit ook weer binnen. Voor de kids een nieuwe iPad en kleding van Tommy for Kids. Voor papa en mama ook een vrachtlading aan Tommy kleding en verder Oreo’s, Ranch dressing, Arizona Cardinals fanwear, een hele foute mok voor op kantoor en strips voor wittere tanden.
En is er geen probleem met het verschil in oplader tussen NL en de VS ?
2011: rondreis Zuidwesten
2013: rondreis Zuidwesten en Noordwesten
2015: Las Vegas
2018: Las Vegas (2x)
2013: rondreis Zuidwesten en Noordwesten
2015: Las Vegas
2018: Las Vegas (2x)
Die IPad moet je dan dus aangeven als je weer naar huis gaat? Gaat dat op zo'n briefje? Je houdt dus in de gaten of je totale aankopen (minus wat je kan verbergen door het te dragen enzo stel ik me voor) de 430 overschrijden, en als je over het bedrag heen bent moet je alle aankopen aangeven in het vliegtuig?
Sorry nog nooit gedaan
Sorry nog nooit gedaan

Nog nooit op Schiphol een groen en een rood poortje gezien?
Het rode is als je iets aan te geven hebt.
Het rode is als je iets aan te geven hebt.
Jawel, dat heb ik wel gezien
maar dus nog nooit iets aan te geven gehad. Maar je hoeft dus niet van te voren een formulier in te vullen of zo, zoals je op de heenweg invult in het vliegtuig. Meestal staat er ook niemand, en het is al bij de uitgang. Vinden jullie het dan niet verleidelijk om gewoon door te lopen? Twee meter later sta je buiten..

Tja, als je te hard rijdt loop je ook kans op een boete. Je weet dat je strafbaar bent, het is aan jou om het risico te lopen om door het groene poortje te lopen. Als jij je er goed bij voelt om gewoon door te lopen moet je dat doen, dat kan niemand voor jou beslissen.
En ook na die 2 meter kan je nog aangehouden worden en gevraagd of je iets aan te geven hebt.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Misschien een domme vraag, maar moet je ook door het rode poortje als iets gekocht hebt maar niet boven de €430,00 uitkomt?...
Nee, dan heb je immers niets aan te geven.
Nee hoor ik ben over het algemeen superbraaf. Was gewoon benieuwd hoe jullie ervaringen hiermee zijnAls jij je er goed bij voelt om gewoon door te lopen moet je dat doen, dat kan niemand voor jou beslissen.

-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel Carolena!
In 2016 zaten wij er (dacht ik) net boven, dus netjes naar het douane personeel gelopen (Schiphol) en die vroeg wat ik kwam doen.... uiteindelijk heeft hij wat zitten rekenen en zaten we er net onder. Prima. Achteraf was het ook dat ze ons erg vreemd aankeken dat we het netjes kwamen zeggen.
In 2017 zaten we er dik boven maar moesten we doorlopen en dit hebben we gedaan. Was overigens in Brussel
In 2017 zaten we er dik boven maar moesten we doorlopen en dit hebben we gedaan. Was overigens in Brussel
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ooit op verzoek van mijn zusje wat deodorant van Secret Outlast meegebracht en zelf ook geprobeerd. Die beviel zo goed dat er sindsdien heel wat in de koffer mee terug gaat. Diverse vrienden en bekenden zijn inmiddels ook al "verslaafd" en het blijkt zelfs zeer goed te voldoen voor enkele mensen die normaal overgevoelig reageren op deo's.... Zag pas dat deze deo nu ook in NL te bestellen is maar daar kost die dan wel meer dan het dubbele...
Vrouwlief vind het altijd leuk om wat spulletjes uit de supermarkt mee terug te brengen die hier niet te krijgen zijn; sausjes en kruiden, bepaalde bakmix bv.
Verder kopen wij eigenlijk veel kleding in de VS. Vooral spijkerbroeken (die van American Eagle bevallen ons heel erg goed), T-shirts (zoals iemand al eerder opmerkte; die "zachte") en al van af de eerste trip (2008) dragen wij alleen nog maar ondergoed van Jockey. Een (of twee) paar sneakers van Reebock komt ook altijd wel mee. Deze passen mijn voeten perfect en in de outlets altijd voor leuke prijzen te koop (twee weken geleden nog voor 29 euro...)
Als horloge liefhebber heb ik ook de factory outlets van Seiko en Citizen vaak bezocht. Dan koop je een topmodel van twee drie jaar geleden met 50 a 60% korting. De laatste trip naar NY een outlet ontdekt (Woodbury) met een Breitling en een TAG Heuer factory shop ... Dat zijn bij uitstek merken die je niet zo snel in een "outlet" zult vinden met flinke kortingen (vanwege Black Friday tot 35%).
Vrouwlief vind het altijd leuk om wat spulletjes uit de supermarkt mee terug te brengen die hier niet te krijgen zijn; sausjes en kruiden, bepaalde bakmix bv.
Verder kopen wij eigenlijk veel kleding in de VS. Vooral spijkerbroeken (die van American Eagle bevallen ons heel erg goed), T-shirts (zoals iemand al eerder opmerkte; die "zachte") en al van af de eerste trip (2008) dragen wij alleen nog maar ondergoed van Jockey. Een (of twee) paar sneakers van Reebock komt ook altijd wel mee. Deze passen mijn voeten perfect en in de outlets altijd voor leuke prijzen te koop (twee weken geleden nog voor 29 euro...)
Als horloge liefhebber heb ik ook de factory outlets van Seiko en Citizen vaak bezocht. Dan koop je een topmodel van twee drie jaar geleden met 50 a 60% korting. De laatste trip naar NY een outlet ontdekt (Woodbury) met een Breitling en een TAG Heuer factory shop ... Dat zijn bij uitstek merken die je niet zo snel in een "outlet" zult vinden met flinke kortingen (vanwege Black Friday tot 35%).
No guts, no glory!
- Almere vak V
- Amerika-expert
Nou hebben ze daar in zn algemeenheid totaal geen benul van wat zij zelf daar zitten te doen. Laat staan dat ze weten wat jij daar komt doen.
Zakelijk vlieg ik tientallen keen per jaar naar Amerika, en uiteraard ook weer terug. Daar gaat met grote regelmaat iets mee terug de koffer in. Met zeer grote regelmaat iets met een stekker en met een appel erop. Ik weiger mee te doen aan de hype waarmee in Nederland allerlei prijzen kunstmatig hoog worden gehouden. Dus ik geef nooit wat aan. Ik neem bewust het risico zoals hierboven iemand al beschreef. In de ruim 15 jaar dat ik dit werk doe. Nog nooit aangehouden om mn koffer te controleren. Datzelfde geldt trouwens ook voor Brussel en Dusseldorf.
Prive meerdere keren gevlogen met honden uit Amerika die in Nederland verkocht zijn. Wat je dan bij de douane allemaal meemaakt is werkelijk met geen pen te beschrijven. Dit varieert van je kunt geen honden invoeren tot je hoeft helemaal geen extra kosten te betalen. En zo'n beetje alles wat er tussenin zit. Werkelijk onvoorstelbaar.
Dan moet ik er eerlijkheidshalve nog bij zeggen dat het op Schiphol zelf redelijk meevalt. Maar als je op Schiphol Rijk op het douanekantoor komt. Manman, de gemiddelde sociale werkplaats straalt meer beleving uit dan hetgeen daar zit. Daar is het niks doen echt tot kunst verheven.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik neem standaard Levi’s broeken en Coffee mate poeder mee. Helaas gaan we pas over 2 jaar weer en slinkt de voorraad poeder nu wel
. Bij de toko’s in NL betaal je het dubbele, dus baal best wel dat het bijna op is.
Elektronica heb ik niet gekocht. Verder kan ik nooit echt slagen met kleding. Het valt of heel breed uit of is echt degelijk en niet modieus.

Elektronica heb ik niet gekocht. Verder kan ik nooit echt slagen met kleding. Het valt of heel breed uit of is echt degelijk en niet modieus.
Laatst gewijzigd door Aurora op 10 dec 2019, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
- Almere vak V
- Amerika-expert
Dan weet ik niet waar je gaat kijken. Mijn vrouw en twee dochters halen koffers vol met kleding uit Amerika. Nou denkt ik nog steeds dat de laatste mode een hoodie en een joggingbroek is. Dus over mode moet je mij niks vragen. Maar mijn dochters nemen ook regelmatig kleding mee voor hun vriendinnen omdat ze zulke "coole" kleding in Nederland niet gevonden kunnen krijgen. En ik heb niet het idee dat Portland het mekka van het modegebeuren is in Amerika...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Almere vak V schreef: ↑10 dec 2019, 11:27Dan weet ik niet waar je gaat kijken. Mijn vrouw en twee dochters halen koffers vol met kleding uit Amerika. Nou denkt ik nog steeds dat de laatste mode een hoodie en een joggingbroek is. Dus over mode moet je mij niks vragen. Maar mijn dochters nemen ook regelmatig kleding mee voor hun vriendinnen omdat ze zulke "coole" kleding in Nederland niet gevonden kunnen krijgen. En ik heb niet het idee dat Portland het mekka van het modegebeuren is in Amerika...

Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
In onze koffer gaat zo min mogelijk mee terug. We laten zoveel mogelijk achter zelfs.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht