Omdat er binnen Skyteam wel hele gunstige J-fares waren naar Santiago hebben we besloten om in januari 2019 een road trip vanuit Santiago te gaan doen met op de terugweg een kort citytripje Atlanta. Maar Chili en Argentinie zijn voor mij nieuw gebied, ik heb geen idee.. Nu komt dat meestal wel goed, maar misschien is er hier nog iemand met goede tips en een globaal idee wat een leuke roadtrip is.
We hebben ruim vier volle weken, inclusief oud en nieuw 2018-2019 (we landen 30/12 in de ochtend op SCL). Auto (SUV) is gereserveerd, verder nog niets. Wat langere afstanden zijn niet zo'n issue.
Op mijn lijstje in ieder geval wat wijngebieden. Maar we willen ook zeker richting pategonie voor de natuur. De carretera austral lijkt leuk om richting het zuiden te rijden, en dan terug via Argentinie. Wat kom je daar allemaal tegen? Wat zijn bijvoorbeeld hikes en parken die echt "moeten"? En welke zijn minder interessant? Veel zuidelijker dan Perito Moreno lijkt mij vooralsnog niet de moeite waard. Ik zag gisteren toevallig Ushuaia op TV bij Over de rug van de Andes, en dat zag er nou niet echt interessant uit

Mijn eerste idee is: na aankomst in de auto stappen en weg uit Santiago. Leuke plek zoeken voor oud en nieuw. Wellicht aan de kust? Ik lees dat Valparaiso "the place to be" is. Santiago zelf doen we denk ik de laatste twee (?) dagen en mijn idee is om dan vanuit het oosten te komen, dus zeg maar vanuit Mendoza.