Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Charlot84: ervaringen alleen reizen Californië + meedenken over reisschema.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Charlot84
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Charlot84: ervaringen alleen reizen Californië + meedenken over reisschema.

Bericht door Charlot84 »

Hi all!

Ik ga in oktober voor het eerst in m'n eentje een roadtrip maken door Californië. Ik ben nu bezig met de planning en ondanks dat ik het superspannend vind om dit alleen te doen, lijkt het me ook ontzettend gaaf. Ik heb hier al veel verhalen gelezen, maar voornamelijk van gezinnen en stellen. Ik ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd naar verhalen van andere(n) (vrouwen) die deze trip alleen hebben gemaakt. Wat viel mee/tegen? Do's/don'ts? Wat doe je als je onderweg pech krijgt en geen telefoon signaal hebt? Dat soort dingetjes.

Mijn voorlopige reisschema ziet er nu zo uit:
Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA - Santa Barbara
Dag 4: Santa Barbara - Monterey
Dag 5: Monterey - San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco - Yosemite (waarschijnlijk logeer ik ergens buiten het park)
Dag 8: Yosemite
Dag 9: Yosemite - Death Valley - Las Vegas (hier twijfel ik nog over. Deze afstand is wellicht te veel voor 1 dag? Ik wil enkel door DV heen rijden, geen uitgebreid bezoek)
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Grand Canyon (dit wordt enkel een helikopter vlucht waarschijnlijk)
Dag 12: Grand Canyon - San Diego
Dag 13: San Diego - Santa Monica
Dag 14: Santa Monica
Dag 15: Vertrek naar huis vanuit LA

Tips over dit reisschema zijn ook zeker welkom. :)
Laatst gewijzigd door Charlot84 op 21 mar 2018, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Charlot: ervaringen alleen reizen Californië + reisschema

Bericht door PSVwally »

Welkom op het Alles Amerika forum.

Ik ben dan wel geen vrouw, maar wel bekend met alleen reizen.

Allereerst over pech onderweg en geen bereik. Je bent nergens, zelfs niet in death valley, echt alleen als je de normale dingen doet. Je kan zo iemand aanhouden om je te helpen. Volgens mij had ik ook overal wel bereik behalve rond death valley overigens.

Do's en don'ts zijn altijd lastig. Ik zou, zeker als vrouw alleen, 's avonds goede planningen maken. Zeker in de steden heb je plekken waar je misschien niet alleen 's avonds zomaar moet rondlopen als je niet precies weet waar je heen moet. Bv een Venice Beach boardwalk is 's avonds weinig te doen en er lopen veel zwervers rond. Ook in San Francisco zijn er straten waar je beter niet zomaar kunt gaan wandelen. Beperk je tot de plekken waar ook anderen rondlopen zeg maar. In Amerikaanse steden kan je zomaar van een prima straat in een soort achterstandswijk straat lopen terwijl het een blok verder weer prima is. Plan dus zaken, kijk evt vooraf al waar je wilt gaan eten en dat soort zaken.

Een don't vind ik persoonlijk ook delen van je route.
Dag 4, maar vooral dag 9,11 en 12 zijn in mijn ogen een beetje te veel van het goede. Als je alleen reist rijd je ook alles alleen. En de afstanden zijn groot. Ik heb niet zo'n probleem met de afstanden an sich, maar zeker tegen het einde vd vakantie merk ik altijd dat het jammer is om zoveel in de auto te zitten.

Dag 4 kan qua afstand prima, maar ik zou dan dag 3 echt al minimaal tot Pismo Beach doorrijden. Anders ga je onderweg niet veel tijd hebben om vaak te stoppen. Ergens in oktober gaat de 1 pas weer compleet open dus misschien moet je ook nog een stuk omrijden.

Yosemite - Death Valley - Vegas is echt een lange rit. Waarschijnlijk zal de tioga pass nog wel open zijn, maar zeker als je niet in het park, maar in Mariposa of Oakhurst slaapt ga je nog een uur meer moeten rijden.

Dag 11 begrijp ik niet helemaal. Alleen een helivlucht vanaf waar? Vanaf Vegas ga je naar de west rim. Zal best een topervaring zijn, maar qua Grand Canyon ga je niet echt op de plek komen waar je de echte grootsheid kunt ontdekken. Als je naar Tusayan rijd heb je tijd voor een helivlucht en evt een paar uitkijkpunten, maar heb je een hele lange rit de dag erop naar San Diego? Maar dan snap ik heel San Diego weer niet omdat je de dag erna weer terug naar LA gaat, wanneer heb je dan San Diego kunnen bekijken?

Ik zou in dit geval San Diego laten zitten. Beide dagen LA aan het begin of juist aan het eind vd vakantie zetten (laat dat afhangen van Yosemite en/of Las Vegas niet in het weekend (vrijdag/zaterdag)te laten vallen). En ipv alleen de helivlucht zou ik van Vegas naar de Grand Canyon south rim rijden. Dan heb je een halve dag voor wat uitkijkpunten. En dan de dag erop in de ochtend de helivlucht doen vanaf Tusayan en dan via route66 via Kingman en Oatman naar Needles om te overnachten. De dag daarop terug naar LA en de dag daarop vlieg je dan terug of heb je je dag LA en je dag Santa Monica.

Het beste zou ook nog zijn om een nacht tussen Yosemite en Las Vegas te hebben, bijvoorbeeld in Lone Pine. De enige optie die ik dan zie is of maar 1 volle dag LA of de kustweg in 2 dagen doen ( LA - San Simeon/Cambria - SF).
Charlot84
Amerika-ontdekker

Re: Reis Charlot84: ervaringen alleen reizen Californië + reisschema.

Bericht door Charlot84 »

Hi PSVwally, bedankt voor je uitgebreide reactie.

Ik lees vaak hier dat mensen soms uren ergens rijden zonder iemand tegen te komen, vandaar dat ik het me afvroeg wat te doen met pech. Maar volgens jou valt dat wel mee dus?

Wat bedoel je met de 1 die pas in oktober open gaat? En is er ergens een site die ik kan gebruiken om mijn route voor oktober te checken, rekening houdend met wegafsluitingen etc?

In m'n eentje grote stukken rijden vind ik totaal niet erg. Rij hier in NL ook al veel en vaak voor m'n werk. Nu is dat in VS natuurlijk anders, maar ik schat zo in dat dat wel losloopt.

Wat betreft die buurten, dat vind ik ook wel lastig idd. Maar ik ben sowieso niet van plan 's avonds nog rond te zwerven. En in LA, SF en LV wil ik toch vooral de toeristische hotspots gaan bezoeken. Dan neem ik aan dat ik redelijk safe zit?

Qua reisroute. Ik vind idd met name na Yosemite mijn schema wat lastig worden. Ik wil heel graag Las Vegas en Grand Canyon bezoeken, maar het zijn lange afstanden. Het mooiste zou zijn als ik idd tussenstops zou kunnen maken, maar ik zie geen plaatsjes die me aantrekken, dus dan zouden het puur reisdagen zijn om ergens te komen. Op zich kan dat natuurlijk, maar ik overweeg ook nog om Grand Canyon anders maar te skippen, dat scheelt heel wat kilometers.

Maar als jij of iemand anders nog goede ideeën heeft, dan hoor ik het graag :)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Charlot84: ervaringen alleen reizen Californië + meedenken over reisschema.

Bericht door roelb »

Las Vegas naar GC is geen "lange" afstand. Het is vier uurtjes rijden, op prima doorgaande wegen waarvan het grootste deel interstate (snelweg). Cruise control aan en voordat je het weet ben je er.

Ik sluit me aan bij de opmerkingen van @psvwally over de "west rim". IMHO zonde van het geld, rij liever naar GCNP toe (south rim) en verblijf daar ook ten minste een nacht (in het park).

Voor wat betreft alleen reizen kan kamperen op sommige plekken, zeker in de national parks, een uitkomst zijn. Niet vanwege het budget, maar omdat je dan veel sneller contact legt met anderen. Gezellig met een zak chips rond een kampvuur midden in de natuur of 's avonds alleen in een hotelkamer, dat wordt ook snel saai toch?

Vanuit de Yosemite valley via de Tioga pass, door DV en naar Vegas is op zich prima te doen, maar het is wel een eindje rijden. Als je dat niet erg vindt: geen probleem, zeker niet in deze richting. Nadat je DV uit bent is er ook niets meer te zien (vrij letterlijk) en anderhalf uur later ben je in Vegas.

San Diego zou ik ook skippen. Gewoon lekker een nacht in GCNP boeken (Bright Angel, Thunderbird, El Tovar of wellicht de camping). Dan heb je daar alle tijd. Als je dan zo tegen het einde van de middag op dag 2 weg rijdt dan kun je ergens langs de I40 of I15 een willekeurig hotel pakken. Dat zou ik ook niet vooraf regelen, er is echt meer dan genoeg daar. Laat het afhangen van je fitheid die dag. Als je fit bent rij je tot laat, anders stop je wat eerder. Het is in totaal een dikke 6 uur rijden tussen GCNP en (de rand van) LA.

Ik zou zeggen: doe het volgende:

1: Aankomst LA
2: LA
3: LA, in de middag weg richting het noorden. Santa Barbara is op zich prima, maar iets verder kan ook. Het stuk tussen Santa Barbara en zeg Pismo Beach is maar anderhalf uur rijden, dus als je de volgende dag wat vroeger op staat heeft het niet veel impact. Santa Barbara is op zich een gezellig stadje om 's avonds wat te gaan eten/drinken.
4: naar Monterey of omgeving. Let op dat de CA1 inderdaad weer open is (weg is vorig jaar vernield door een aardverschuiving). Als de weg nog niet open is dan heeft deze route geen zin. Je kunt eventueel ook bij Big Sur verblijven, zeker als je kampeert. Erg mooi!
5: naar San Francisco. Je kunt, zeker als je in Big Sur zou verblijven, nog de hele dag benutten om van de mooie natuur te genieten. Mooie hikes! Je bent vanaf Monterey in een uur of drie in hartje San Francisco, en dat is allemaal snelweg.
6: SF
7: SF, einde middag naar Yosemite. Overnacht ergens (ruim) voor het park, dat is beter voor het budget.
8: Yosemite, overnachting in de valley. Mijn tip zou zijn: ga kamperen.
9: Yosemite-Las Vegas, 's ochtends vroeg (zeg uiterlijk 9.30am) weg.
10: Las Vegas
11: Las Vegas
12: Begin middag naar Grand Canyon. Daar voor zonsondergang. Verblijf in GCNP.
13: Grand Canyon. Einde middag rijden. Overnacht ergens langs I40/I15, genoeg keuze uit hotels voor walk-in (of even in de auto online boeken).
14. Verder naar LA, doel Santa Monica. Rest van de dag aan het strand liggen of shoppen :-)
15: naar huis
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Charlot84: ervaringen alleen reizen Californië + meedenken over reisschema.

Bericht door PSVwally »

Die ‘tussenstop’ plaatsen hoeven ook niet aantrekkelijk te zijn. Het kan gewoon puur een slaapplek zijn waar je bij wijze van spreken om 21u aankomt en om 8u ‘s ochtends weer vertrekt.

Als je echt offroad gaat kan je wel eens niemand tegenkomen, maar als je een deel van het ‘standaardrondje’ doet rijden er genoeg anderen hoor. Ook in death valley.

Let op dat bij de highlights er ook louche figuren rondlopen. Loop ‘s avonds niet zomaar alleen door hollywood of venice. Bij de highlights is er volk, maar een straat verder kan je zomaar alleen zijn.

Verder vind ik dat ik alleen altijd veel aanspraak heb. Zowel op straat als in een restaurant en dergelijke. Ik ga vaak ipv aan een tafel aan een bar zitten. Ik hoef daar niet perse voor te kamperen, maar t kan een optie zijn. Let wel op dat het bv in Yosemite op hogergelegen gebieden snachts kan vriezen. Ik had vorig jaar oktober -14 in Sequoia NP

Qua routes zou ik je aanraden eens wat topics door te lezen in het zuidwesten reizen algemeen topic. Daar heb je ook een highway 1 topic.

Zelf rijden in Nederland is heel anders als in 2 weken elke dag 100-en kms per dag rijden. Niet dat het (met cruise control) super vermoeiend is, maar neem vooral de tijdom ook buiten je auto rond te kijken. Ik zou de GC persoonlijk niet overslaan behalve als je zeker weet dat je terug gaat komen.

Die route van Roel komt al beter in de buurt
suus93
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door suus93 »

Momenteel ben ik als 24-jarige alleen op reis in het Zuid Westen, 6 weken in totaal. Qua schema etcetera kan ik je niet veel tips geven, maar ik kan wel vertellen hoe ik het allemaal aanpak en wat mijn ervaringen zijn als jonge vrouw alleen in de VS.

Mensen vinden het heel raar dat ik alleen reis. Als ik in gesprek ben met mensen, zeggen ze altijd vrij indringend: be careful. En dan niet op de manier waarop ik heb gehoord dat ze het tegen anderen zeggen, haha. In steden ga ik eigenlijk niet 's avonds op pad, ik drink niet echt alcohol, en als ik 's avonds iets doe ga ik altijd met de auto en parkeer ik zo dicht mogelijk bij de plaats van bestemming. De lange stukken rijden vind ik tot nu toe echt prima, lekker op de cruise control, beetje meezingen met de muziek. Thuis rijd ik helemaal niet veel, maar heb hier dus nog geen problemen ondervonden. Als ik stilsta in de auto, altijd de deuren op slot. Ik ben verzekerd bij de Allianz, wat gewoon een top reisverzekering is die je echt uit de brand helpen als er iets mis is (niet alle verzekeringen doen dat, ook al zou je dat wel verwachten; een stukje menselijkheid zullen we het maar noemen).

Ik maak heel veel contact met mensen hier, overal wel een grapje of een praatje. Let wel, het referentiekader van stereotypes dat je gebruikt in NL om gevaar te duiden, werkt eigenlijk niet in Amerika. Dat maakt het wel pittig. Op aanraden van veel Amerikaanse vrouwen die ik hier heb gesproken wantrouw ik gewoon elke man die alleen is en mij aanspreekt. Amerikanen zijn heel nieuwsgierig, ze vragen waar je vandaan komt, waar je geweest bent en wat je plannen zijn. Wees gewoon aardig, maar alert dat je niet alle details vertelt. Vertel niet in welk hotel je slaapt, vertel niet hoeveel nachten, welke kamer etcetera. Vraag ook gewoon naar waar zij vandaan komen etc. Ik heb gemerkt dat Nederlanders gewoon erg 'to the point' en eerlijk zijn, terwijl Amerikanen met veel woorden heel weinig zeggen. Doe dit dus ook gewoon, niks mis mee & genoeg gezellige gesprekken.

Dit klinkt allemaal best negatief, maar ik heb het enorm naar m'n zin en me nog niet bedreigd gevoeld. Ik weet wel dat dat had gekund, maar je moet gewoon altijd naar je gevoel luisteren en geen dingen doen die daar tegenin druisen. Amerikanen letten ook wel ontzettend op elkaar, dus er zullen geen gekke dingen gebeuren als er andere mensen bij zijn. Een roadway motel/hotel met je deur aan de straatkant is eigenlijk niet te vermijden, dus stel je hier wel op in (of je moet echt bizarre bedragen per nacht gaan betalen). Het is wel eens voorgekomen dat de eigenaar van het hotel mij 's avonds nog even belde op de kamer of alles goed ging. Erg lief! Dus dat zijn ook Amerikanen. Have fun, wees voorzichtig en doe gewoon je ding!
Charlot84
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlot84 »

Met behulp van jullie reacties en verder info op het forum hier, heb ik een new and improved reisschema gemaakt:

Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA - Pismo Beach
Dag 4: Pismo Beach - Monterey
Dag 5: Monterey - San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco - Yosemite (waarschijnlijk logeer ik ergens buiten het park)
Dag 8: Yosemite
Dag 9: Yosemite - Lone Pine
Dag 10: Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon - Kingman
Dag 14: Kingman - Santa Monica
Dag 15: Santa Monica
Dag 16: Vertrek naar huis vanuit LA

Alleen dag 14 wordt een behoorlijk lange reisdag, maar voor de rest is het schema goed te doen denk ik. Ik wil eigenlijk ergens nog een dag tussen gaan plakken. Ik twijfel tussen Las Vegas of San Francisco een dag extra. Wat denken jullie? En tips over het nieuwe reisschema zijn welkom :)

@ Suus, leuk om je reactie te lezen! En bruikbare tips! Geniet van je reis!

@ Roel, kamperen is compleet niet mijn ding, dus die tip skip ik even ;) En ik kan me erg goed alleen vermaken, dus ik maak me geen zorgen over de avonden. Ik verwacht dat ik met dit reisschema 's avonds ook wel erg moe zal zijn ;)
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Je geeft aan dat je dag 14 een lange dag vind. Dat valt op zich wel mee. Het is vanaf daar nog een uurtje of vier rijden naar LA, en afhankelijk van de dag en tijd doe je er een uur tot 2 uur over om LA door te komen naar Santa Monica.

Maar als je die reistijd korter wilt maken kan dat natuurlijk makkelijk. In je schema staat:
Dag 13: Grand Canyon - Kingman
Dag 14: Kingman - Santa Monica
Ik zou gewoon gaan rijden tegen de tijd dat je genoeg hebt van de canyon. Ergens einde van de middag of begin van de avond. En dan zien hoe ver je komt. Dat kan Kingman zijn, maar er zit ook een cluster hotels bij Needles, of als je echt zin hebt kun je ook doorrijden tot Barstow.

Dit is echt zo'n plek waar vooraf vastleggen echt niet nodig is. Je kunt 24/7 binnenlopen in een willekeurig hotel, en langs de weg hebben ze meestal al zo'n "vacancy" sign (of "no vacancy", dan kun je direct doorrijden naar de volgende). Zeker langs die I40 zijn er altijd wel vacancies. En laat binnenlopen is prima, je kunt meteen gaan slapen en hebt de avond nuttig gebruikt door wat mijlen te maken.
Charlot84
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlot84 »

@ Roel: welke site raadpleeg jij voor afstanden? Volgens Google Maps is Kingman - Santa Monica dik 5 uren aaneengesloten rijden. Als je dan tussendoor nog stopt, is het een aardig lange rit dacht ik zelf.

Als controlfreak hou ik ervan om alles redelijk uit te stippelen, dus ik zal vantevoren waarschijnlijk al wel alle hotels gaan boeken :)

Wat betreft die extra dag, waar zou jij die aan vast plakken? Dagje extra San Francisco? Of dagje extra Las Vegas?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik ben ook van het vooraf regelen hoor, maar op dit stuk is dat echt onnodig. Er zijn vele duizenden hotelkamers langs de I40.

Voor afstanden kijk ik ook gewoon op Google maps. Deze gingen uit het hoofd, dit stuk heb ik inmiddels zo vaak gereden..

Maar jouw 5 uur klopt ook wel. Zoals ik aangaf: uurtje of vier naar LA, en dan nog een uurtje of 1 a 2 om LA door te komen tot Santa Monica. Waarom zou je stoppen? 4 uurtjes rijden is toch geen issue? Het is echt anders dan 4 uur hier in Europa rijden. Wegen zijn zodanig rustig dat het absoluut niet vermoeiend is. Vier uur zijn zo voorbij.

Maar goed, dan nog zou ik die ene dag echt flexibel houden. Want voor hetzelfde geld denk je die avond er voor: ik ben nog fit en rij wel door. En dan heb je de volgende dag opeens een stuk meer rust. Plus dat 's avonds die weg nog veel leger is, en het dus nog relaxter rijdt.

De extra dag: tja, ik zeg Vegas. Maar goed, ik ken ook mensen die Vegas vreselijk vinden. Aan de andere kant, als je van theater, musical, acrobatiek of variete of stand-up comedy houdt dan kun je Vegas je hart op. 's middags goedkope kaartjes scoren bij Tix4Today en 's avonds lekker naar een show.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou die dag ook bij een stad doen.
Denk dat je je zowel in SF als Vegas makkelijk een extr dag kunt vermaken.

Ik zou die dag 13 ook niet vastleggen. Wat ik vaak doe is op dit soort dagen gedurende de dag een hotel voor de avond boeken. Dus als je bv in williams of Kingman bent een hotel boeken in bv Needles of Barstow en je daaraan commiteren. Ik heb ook wel eens een hotel geboekt op de wifi van de McDonalds of Starbucks en 10min later het hotel binnengelopen.
Charlot84
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlot84 »

@ Roel; waarom rijd je vanuit GC naar Santa Monica door LA heen? Ik zie een andere route op Google Maps :D
En ik kan geen 4 of 5 uren rijden zonder toiletstop hoor ;)

About that, zijn de meeste tankstations met toiletten langs de highways gewoon veilige plekken om te stoppen?

Die tip voor tix4today is een goede! Tnx!

@PSVwally;

Jah beide steden lijken me tof. Aangezien ik in SF i.e.g. naar Chinatown, Alcatraz en de Golden gate bridge wil, is daar een extra dag misschien wel fijn.

Ik ga het in gedachten houden. Is misschien ook wel fijn om te kijken hoever ik kan komen. Is dit trouwens een leuke route om te rijden?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Roel; waarom rijd je vanuit GC naar Santa Monica door LA heen? Ik zie een andere route op Google Maps :D
En ik kan geen 4 of 5 uren rijden zonder toiletstop hoor ;)
Voor de toiletstops zijn er genoeg macs, starbucks of andere zaken onderweg. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Ik ben geen Roel, maar als jij een route ziet van de GC naar Santa Monica die niet van oost naar west door LA gaat ben ik benieuwd welke route google maps bij jou aangeeft. Zie LA overigens ook niet als één stad. Hollywood is zeg maar een stad in LA, net als Santa Monica, Venice, Malibu, downtown, etc etc. LA is qua oppervlakte even groot als Noord-Holland, Zuid Holland en Noord Brabant bij elkaar, vergis je daar niet in.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Wat normaal LA genoemd wordt is de hele valley. Maar inderdaad, strict genomen is alleen het kleine gebiedje rond downtown LA echt Los Angeles.

Wat ik bedoel is dat je bij San Bernardino de valley in zult rijden (op de I15). Vanaf dat punt rij je door 'LA' heen. Afhankelijk van de tijd van de dag kost dat laatste stuk je 40 minuten tot misschien wel 2 uur tot Santa Monica. Het is maar een klein stukje, maar ook erg druk en filegevoelig. Met name i n LA is het handig om een telefoon met data te hebben zodat je bv met google maps de actuele verkeersdrukte kunt zien en de slimste route kunt nemen.

Over veiligheid hoef je je echt geen zorgen te maken.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Er is de stad Los Angeles = LA en er is de metropool LA = stad + alle andere steden er omheen. Heel vaak zie je niet eens de overgang van het ene in het andere als je er niet specifiek op let.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

Ik wil je nog even het volgende laten weten, je zegt dat je in oktober gaat, zo te zien aan het schema op dag 10 de Tioga pass over.
Let even op sluiting datums van voorgaande jaren en bedenk of je een plan B daarvoor moet hebben.
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door GinnyUSA »

Ik ga ook regelmatig alleen als vrouw en doe daar dezelfde dingen wel en niet als ik in Nederland doe. Dus in steden even uitzoeken waar het veilig is en dan gewoon gaan. En bedenk ook, situaties los je wel op. Op het moment dat je pech mocht krijgen, doe je gewoon wat nodig is (bellen, wachten op een voorbijganger, whatever), komt wel goed. Heb zelf gelukkig nooit pech oid gehad maar die kans is er natuurlijk altijd. Hou je hoofd koel.

Heb nog nooit gekke dingen meegemaakt.
Charlot84
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlot84 »

@marcopstal, roelb & PSVwally; ik vergis me idd wat in de grootte van een plaats als LA. Overigens heb ik besloten dat ik zowel in SF als LV 2 dagen wil blijven, wat dan weer ten koste gaat van de laatste dag Santa Monica. Die dag skip ik. Na GC zal ik in 2 reisdagen naar LA rijden en daarna naar huis. Het cirkeltje is rond :)

Qua veiligheid; ik wil in Las Vegas 's avonds wel de strip op. Is dat veilig? Ook als je nadien nog een stukje naar je hotel of auto zou moeten lopen?

@ uitholland; dat is een handige link! Zo te zien zit ik waarschijnlijk wel goed, aangezien ik half oktober al in Yosemite ben. Kleine kans dat de pass dan al is afgesloten. Maar goede tip om een plan b achter de hand te hebben idd. Heb je tips voor een plan b?

@ GinnyUSA: goed om te horen! Ik lees hier zo weinig verhalen van alleenreizende vrouwen, dus het is altijd fijn om die kant ook te horen. Ik ben op zich ook niet per se bang aangelegd hoor. Maar ik wil wel verstandige besluiten maken en voorzichtig zijn. En van een land waar ik nog nooit ben geweest is het lastig in te schatten wat wel en niet verstandig is.
2018 Westkust (LA - LV - Yosemite - SF)
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

De strip is een hartstikke veilige (en drukke) omgeving. Nothing to worry about. Op welke dagen zit je in Vegas? Dan kunnen we nog hotelsuggesties geven, die prijzen varieren enorm.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

7: SF, einde middag naar Yosemite. Overnacht ergens (ruim) voor het park, dat is beter voor het budget.
De laatste keer dat wij Yosemite NP hebben bezocht hebben we er ook voor gekozen om niet in het park te overnachten, maar in de Aladdin Inn in Sonora. Een eenvoudig, maar goed hotel met ontbijt en een lekker zwembad om even op te frissen. Vervolgens via de CA120 in ongeveer een uur naar de West Entrance van Yosemite. Ter hoogte van Moccasin begint de route er naartoe al mooi te worden.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht