Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Charlot84: ervaringen alleen reizen Californië + meedenken over reisschema.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Charlot84
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Charlot84: ervaringen alleen reizen Californië + meedenken over reisschema.

Bericht door Charlot84 »

@ Roelb; ik wil eigenlijk proberen het zo te plannen dat ik buiten het weekend in Las Vegas ben. Zoals ik het nu in gedachten heb zou ik op een zondagavond in Vegas aankomen en dan vertrek ik woensdagochtend weer. Ik ben er hierbij vanuit gegaan dat er op doordeweekse dagen net zoveel te beleven valt als in het weekend, klopt dat ook? En tips voor hotels zijn zeker welkom. Reisperiode is half oktober.

@ Ron; Toevallig had ik in Sonora de Country Inn al op het oog ;) Deze is net iets goedkoper en ziet er ook nog wat moderner uit. Maar Sonora is dus sowieso een goede locatie. Good to know!
2018 Westkust (LA - LV - Yosemite - SF)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Charlot84: ervaringen alleen reizen Californië + meedenken over reisschema.

Bericht door roelb »

Klopt, het maakt niet zo heel veel uit op welke dagen je in Vegas bent, er is altijd wat te doen. Als je shows wilt bezoeken dan moet je wel even rekening houden met het feit dat veel shows juist op maandag/dinsdag niet opgevoerd worden. Dus kijk waar je naartoe zou willen en wat de performance days voor die show zijn.

Voor 14-17/10 zie ik het Excalibur staan voor 37 euro per nacht (ex resort fee, EUR 196 totaal voor drie nachten), Het Luxor voor 50 euro/nacht, het Westin voor 62/nacht (totaal incl resort fee en alle taxes EUR 258 voor drie nachten). Onder de 70 euro ook Flamingo, NYNY, Monte Carlo. MGM 75, TI 85, Trump 90, Signature 110, etc.
Charlot84
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlot84 »

Dan ga ik kijken of ik op dinsdag in Vegas kan aankomen zodat ik er op woensdag en donderdag ben en dan vrijdagochtend weer weg. Ik wil waarschijnlijk wel een show gaan bezoeken, maar dat wil ik later pas besluiten.

Die hotels zien er goed uit! Kijk jij op de sites van de hotels zelf? Als ik ze via Booking.com op zoek zit ik wat hoger qua prijs. Scheelt soms best veel eigenlijk :roll:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ron Notenboom schreef:De laatste keer dat wij Yosemite NP hebben bezocht hebben we er ook voor gekozen om niet in het park te overnachten, maar in de Aladdin Inn in Sonora. Een eenvoudig, maar goed hotel met ontbijt en een lekker zwembad om even op te frissen
De aanwezigheid van een zwembad lijkt me in oktober niet zo interessant.
Charlot84 schreef: @ Ron; Toevallig had ik in Sonora de Country Inn al op het oog ;) Deze is net iets goedkoper en ziet er ook nog wat moderner uit. Maar Sonora is dus sowieso een goede locatie. Good to know!
Daar ben ik het niet mee eens. Het is twee uur rijden naar Yosemite Village vanuit Sonora. Langs een weliswaar mooie, maar ook erg kronkelige weg. Bedenk dat het in oktober al erg vroeg donker is; wil je dan voor het donker terug zijn in Sonora? Dan moet je al voor 5 uur het park verlaten. Als je niet in het park wilt overnachten (maar ik zou toch eens kijken op http://www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden) zou ik liever nog in Oakhurst overnachten. Of kijk eens naar El Portal of de Yosemite Bug.

De opmerking van Roelb om ver voor het park te overnachten had alleen betrekking op de eerste nacht. Maar misschien is dat ook je bedoeling, dan heb ik niets gezegd.

Kamperen is geen optie?

Marianne
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Charlot84 schreef:Dan ga ik kijken of ik op dinsdag in Vegas kan aankomen zodat ik er op woensdag en donderdag ben en dan vrijdagochtend weer weg. Ik wil waarschijnlijk wel een show gaan bezoeken, maar dat wil ik later pas besluiten.

Die hotels zien er goed uit! Kijk jij op de sites van de hotels zelf? Als ik ze via Booking.com op zoek zit ik wat hoger qua prijs. Scheelt soms best veel eigenlijk :roll:
Dit waren de prijzen bij Amex travel. Zij hebben vaak erg scherpe tarieven in Vegas. Dit was allemaal gewoon refundable tot 72 uur vooraf. Maar als je de tijd neemt en zoekt zijn er, zeker bij MGM direct, vaak nog betere deals te vinden. Maar lang niet altijd en oktober is nog ver weg.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Heb mij inderdaad niet gerealiseerd dat een zwembad in oktober wellicht niet zo veel zin heeft. En wellicht zorgt de mooie, maar kronkelige route vanaf Moccasin in deze periode ook voor problemen v.w.b. het weer. Ik heb hiermee alleen ervaring met mooi weer in augustus.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Charlot84
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlot84 »

@ Marianne, een zwembad is idd niet belangrijk. Ik kom er niet om te zwemmen :p

Ik vind het overigens niet zo'n punt om het park om 17.00 uur alweer te verlaten. Ik was ook niet van plan om langer te blijven. En waarom zou een kronkelige weg een probleem zijn? In het donker kan ik me dat wel voorstellen, maar met daglicht zou dat geen probleem moeten zijn toch? Of zie ik iets over het hoofd? Ik vond de hotels dichterbij het park allemaal te duur en/of niet van goede kwaliteit, dus zo kwam ik in Sonora uit. Maar andere tips zijn zeker welkom. Kamperen is overigens niet aan mij besteed ;) Overigens is de overnachting na het bezoek aan het park wrs niet handig om in Sonora te doen, aangezien ik de Tioga Pass af wil en dan zit ik aan de andere kant van het park. Dus dat moet ik nog uitpluizen.

@ Roel; ik ga zeker Amex travel dan nog bekijken. Bedankt voor de tips! :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou ook eeder in oakhurst of Mariposa kijken dan Sonora. Ik weet niet of je begin of eind oktober gaat, maar rond 18u is t op sommige plekken al goed donker aan t worden. Sonora is echt wel een stuk rijden.

Je zou evt ook nog het facebookspel MyVegas kunnen spelen voor gratis shows/eten&drinken en evt een overnachting in Vegas.

In LA had ik overigens vorig jaar oktober een airbnb in Venice. Aardige bewoners die je ook een hoop info kunnen geven over de stad. Ik heb even niet de link naar de Cabana in de tuin die ik had, maar misschien is t iets

Rm#1-PEACEFUL PARADISE by Sea
https://www.airbnb.com/rooms/394116

Rm#2-PEACEFUL PARADISE by Sea
https://www.airbnb.com/rooms/775094

Rm#3-PEACEFUL PARADISE by Sea
https://www.airbnb.com/rooms/1009472
Charlot84
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlot84 »

Oakhurst en Mariposa zijn mij iets te duur, dus dat valt af. Dat geldt eigenlijk voor de meeste plekken dichter bij Yosemite. Daar vind ik de prijs vaak te duur voor wat je krijgt, dus dan wijk ik liever uit naar bijvoorbeeld Sonora. Ik vind het dan niet erg om wat verder weg te zitten.

Ik zal de linkjes die je stuurde even bekijken! Dankje! Alhoewel mijn voorkeur wel uitgaat naar een hotel.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die kronkelige weg is in het donker niet fijn;'overdag is het gene probleem natuurlijk. Maar je tijd voor het park is dan wel heel beperkt. Heb je enig idee hoe groot het park is? En wat zijn je plannen in het park? En wil je van Sonora naar Lone Pine rijden? Misschien is 1 nacht Sonora en 1 nacht aan de oostkant dan misschien beter.
Kijk eens in ons 2017-verslag om een idee te krijgen van de mogelijkheden in Yosemite en op weg naar Las Vegas.

Marianne
Charlot84
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlot84 »

@ Marianne, ik besef me dat ik niet alles zal kunnen zien in Yosemite, maar dat geeft ook niks. Ik zal vooral met de auto door het park gaan rijden en geen uitgebreide hikes gaan maken. Ik wil vooral een algemene indruk van het park krijgen, ik hoef niet alle hotspots te zien.

De 2e overnachting aan de oostkant is idd een beter idee.

Ik ga je reisverslag lezen! Ik ben benieuwd!
GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door GinnyUSA »

Heb je de yosemite bug al bekeken in Midpines?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zal vooral met de auto door het park gaan rijden en geen uitgebreide hikes gaan
Sja. Om iets van yosemite te zien zal je toch echt je auto uit moeten. Je hoeft niet persé uitgebreide hikes re maken, maar bv het upper en lower falls rondje beneden is een uur. Het uitzicht bij Glacier point een half uur. Bij tunnel view is het dan maar weer 50meter lopen naar het viewpoint. Maar bv de rit Yosemite Valley - Glacier Point en weer terug kost je al 2 uur. Ik denk dat je je serieus wat vergist in afstanden/tijden en vroeg donker zijn mbt de tijd in Yosemite. Dan is het ook nog de vraag wat voor jou aantrekkelijker is natuurlijk. €100 per nacht betalen en een uur rijden of €75 per nacht betalen om 2u te rijden. Als je dan op en neer moet qua tijd en benzine scheelt het uiteindelijk niet zo heel veel. Dat soort afwegingen zou ik ook mee laten spelen dan alleen maar prijs. Toen ik in Yosemite was heb ik €100 voor 2 nachten betaald in Oakhurst, een tent in curry village was toen 165 dollar per nacht. Dat vertik ik ook en in dit geval vond ik het uur rijden ook aantrekkelijker. Helaas was er de dag erop een ongeluk gebeurd waardoor ik er bijna 2,5u over deed om in yosemite te komen. Dik 5u op en neer moeten rijden. Dat was wel jammer
Charlot84
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlot84 »

Ik besef me dat ik in een paar uurtjes tijd maar een fractie van het park te zien zal krijgen. Maar dat vind ik ook niet erg. Als ik de Tioga Pass af kan rijden ben ik al tevreden, bij wijze van. Ik ben niet een extreme natuurliefhebber, maar aangezien het park op de route ligt wil ik het wel aandoen. In mn eentje daar wandelen zie ik sowieso niet zitten, dus ik wil gewoon rondrijden en dan zie ik wel wat ik zie. Ongetwijfeld zal ik fantastische dingen missen, maar dat geeft dus niet ;)

Ik had idd al rekening gehouden met benzinekosten t.o.v. hotelprijzen, dat ligt dan redelijk dicht bijeen.
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

Ik zou dan de valley floor tour boeken. Je wordt rondgereden in een open tram. (afhankelijk van het weer natuurlijk) Je krijgt behoorlijk wat informatie terwijl jeje kan vergapen aan al het moois. Je kunt dit natuurlijk zelf doen maar omdat je alleen bent zou je behoorlijk moeten multitasken terwijl je rijdt. Het lijkt mij dat dit tijd besparend werkt. Wellicht zitten er leuke mensen naast of bij je in de tram dan krijg je makkelijker aanspraak, lijkt mij heel fijn als je alleen reist. Je stopt meerdere keren waarbij iedereen even de tram uit gaat, kunt daarna gemakkelijk weer ergens anders gaan zitten als je toch alleen bent.
Charlot84
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlot84 »

Tnx! Dat is een goede tip, die ga ik onthouden!
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

Charlot84
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlot84 »

Super! Tnx again :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het een dure rondrit; de shuttlebus is gratis. Net als de rangerprogramma's of wandelen.
Loop door de meadows en maak foto's op het moment dat jij het wilt en niet wanneer de tourbus even stopt.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer