Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Irma01: rondreis zomer 2018 (30 dagen).
Reis Irma01: rondreis zomer 2018 (30 dagen).
Hallo,
Wij willen deze zomer een rondreis door West-Amerika maken van 4 weken/30 dagen.
Is deze planning haalbaar? Wat zouden jullie veranderen?
Tot nu toe heb ik deze indeling:
Dag 1 en 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles --> Santa Barbara
Dag 4 Santa Barbara --> Big Sur
Dag 5 Big Sur
Dag 6 Big Sur --> Monterey
Dag 7 Monterey --> Santa Cruz --> San Francisco
Dag 8, 9 San Francisco
Dag 10 San Francisco --> Yosemite
Dag 11, 12 Yosemite
Dag 13 Yosemite --> Sequoia & Kings Canyon NP
Dag 14 Kings Canyon --> Death Valley
Dag 15 Death Valley --> Red Rock Canyon --> Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas --> Valley of Fire --> Zion
Dag 18 Zion
Dag 19 Zion --> Bryce canyon
Dag 20 Bryce Canyon
Dag 21 Bryce Canyon --> Arches
Dag 22 Moab
Dag 23 Moab --> Mesa Verde
Dag 24 Mesa Verde --> Monument valley
Dag 25 Monument Valley --> Page (Lake Powell, Antelope Canyon, Horseshoe bend)
Dag 26 Page
Dag 27 Page --> Grand Canyon
Dag 28, 29 Grand Canyon
Dag 30 terugvlucht vanaf Los Angeles?
Alvast bedankt!
Wij willen deze zomer een rondreis door West-Amerika maken van 4 weken/30 dagen.
Is deze planning haalbaar? Wat zouden jullie veranderen?
Tot nu toe heb ik deze indeling:
Dag 1 en 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles --> Santa Barbara
Dag 4 Santa Barbara --> Big Sur
Dag 5 Big Sur
Dag 6 Big Sur --> Monterey
Dag 7 Monterey --> Santa Cruz --> San Francisco
Dag 8, 9 San Francisco
Dag 10 San Francisco --> Yosemite
Dag 11, 12 Yosemite
Dag 13 Yosemite --> Sequoia & Kings Canyon NP
Dag 14 Kings Canyon --> Death Valley
Dag 15 Death Valley --> Red Rock Canyon --> Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas --> Valley of Fire --> Zion
Dag 18 Zion
Dag 19 Zion --> Bryce canyon
Dag 20 Bryce Canyon
Dag 21 Bryce Canyon --> Arches
Dag 22 Moab
Dag 23 Moab --> Mesa Verde
Dag 24 Mesa Verde --> Monument valley
Dag 25 Monument Valley --> Page (Lake Powell, Antelope Canyon, Horseshoe bend)
Dag 26 Page
Dag 27 Page --> Grand Canyon
Dag 28, 29 Grand Canyon
Dag 30 terugvlucht vanaf Los Angeles?
Alvast bedankt!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Rondreis zomer 2018 (30 dagen)
De planning is zeker haalbaar.
Ik zou wel enkele dingen anders doen.
Bij Big Sur zou ik geen 2 nachten blijven maar 1 nacht.
Na SF zou ik eerst naar Sequoia/Kings Canyon gaan.
En daar zou ik dan een nacht langer blijven.
Dan naar Yosemite voor 2 nachten.
Van Yosemite via de Tioga Pass en Bodie en eventueel Mono Lake naar Bridgeport of Lee Vining of Mammoth Lakes.
Van Bridgeport of Lee Vining of Mammoth Lakes naar Death Valley.
Voor Bryce is 1 nacht voldoende. Zeker na een volle dag Zion. De dag dat je naar Bryce gaat kan je er al tegen de middag zijn.
Ik zou de 2de nacht van Bryce gebruiken voor een stop de volgende dag in Torrey. (Capitol Reef)
Voor Grand Canyon hangt het ervan af wat je er wilt doen.
Wil je niet afdalen, dan kan 1 nacht voldoende zijn. Wil je afdalen en/of een stuk langs de rim wandelen, dan zou ik 2 nachten nemen.
3 nachten is echt al veel.
Ik zou hier misschien 1 nacht minder doen.
Terugreizen kan vanaf LA maar zou ook vanaf Phoenix kunnen.
Vanaf Grand Canyon naar vb Twenty Nine Palms (Joshua Tree) en volgende dag naar LA voor terugvlucht. Enige probleem gaat hier de verkeersdrukte zijn. Bij een vroege vlucht ga je het niet redden. Je zou ook van Grand Canyon rechtstreeks naar LA kunnen rijden en daar al dicht bij de luchthaven overnachten.
Terug vanaf Phoenix: dan zou je van Grand Canyon via Sedona naar Phoenix kunnen rijden. Dag erna vanaf Phoenix terugvliegen.
Groetjes,
Ingrid
Ik zou wel enkele dingen anders doen.
Bij Big Sur zou ik geen 2 nachten blijven maar 1 nacht.
Na SF zou ik eerst naar Sequoia/Kings Canyon gaan.
En daar zou ik dan een nacht langer blijven.
Dan naar Yosemite voor 2 nachten.
Van Yosemite via de Tioga Pass en Bodie en eventueel Mono Lake naar Bridgeport of Lee Vining of Mammoth Lakes.
Van Bridgeport of Lee Vining of Mammoth Lakes naar Death Valley.
Voor Bryce is 1 nacht voldoende. Zeker na een volle dag Zion. De dag dat je naar Bryce gaat kan je er al tegen de middag zijn.
Ik zou de 2de nacht van Bryce gebruiken voor een stop de volgende dag in Torrey. (Capitol Reef)
Voor Grand Canyon hangt het ervan af wat je er wilt doen.
Wil je niet afdalen, dan kan 1 nacht voldoende zijn. Wil je afdalen en/of een stuk langs de rim wandelen, dan zou ik 2 nachten nemen.
3 nachten is echt al veel.
Ik zou hier misschien 1 nacht minder doen.
Terugreizen kan vanaf LA maar zou ook vanaf Phoenix kunnen.
Vanaf Grand Canyon naar vb Twenty Nine Palms (Joshua Tree) en volgende dag naar LA voor terugvlucht. Enige probleem gaat hier de verkeersdrukte zijn. Bij een vroege vlucht ga je het niet redden. Je zou ook van Grand Canyon rechtstreeks naar LA kunnen rijden en daar al dicht bij de luchthaven overnachten.
Terug vanaf Phoenix: dan zou je van Grand Canyon via Sedona naar Phoenix kunnen rijden. Dag erna vanaf Phoenix terugvliegen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie plannen en lekker veel tijd!
Wanneer willen jullie precies gaan? Er ligt nog niets vast? Bedenk dat je al wel laat bent met vluchten en accommodatie.
In grote lijnen is de route mooi, maar ik zou wel iets aanpassen. Die ene dag Sequoia heeft zo weinig zin; de afstand naar DV is ook te lang; je houdt zo geen tijd over voor het park. Mooier en korter is het om via de Tioga Pass van Yosemite naar DV te rijden.
Ook voor Moab heb je weinig tijd; er zijn daar 2 nationale parken, dus ik zou daar twee volle dagen nemen.
Voor de Grand Canyon is de tijd ruim. In 1 dag naar La terugrijden lijkt me wel erg ver - en riskant. Stel dat er iets gebeurt onderweg. Je zou in Phoenix of Las Vegas kunnen eindigen. Of doe een tussenstop: voor de GC zijn geen 3 nachten nodig in principe.
Een volle dag Big Sur is wel mooi als je daar wilt wandelen. Zo niet, dan is 1 nacht daar wel voldoende.
Marianne
Wanneer willen jullie precies gaan? Er ligt nog niets vast? Bedenk dat je al wel laat bent met vluchten en accommodatie.
In grote lijnen is de route mooi, maar ik zou wel iets aanpassen. Die ene dag Sequoia heeft zo weinig zin; de afstand naar DV is ook te lang; je houdt zo geen tijd over voor het park. Mooier en korter is het om via de Tioga Pass van Yosemite naar DV te rijden.
Ook voor Moab heb je weinig tijd; er zijn daar 2 nationale parken, dus ik zou daar twee volle dagen nemen.
Voor de Grand Canyon is de tijd ruim. In 1 dag naar La terugrijden lijkt me wel erg ver - en riskant. Stel dat er iets gebeurt onderweg. Je zou in Phoenix of Las Vegas kunnen eindigen. Of doe een tussenstop: voor de GC zijn geen 3 nachten nodig in principe.
Een volle dag Big Sur is wel mooi als je daar wilt wandelen. Zo niet, dan is 1 nacht daar wel voldoende.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Waarom volle dagen LA in het begin ? Die zet je beter op het einde.
LA - Santa Barbara is geen grote afstand, ik zou eerder iets verder gaan zodat de volgende etappe naar Monterey korter wordt.
Zeker niet de volgorde SF - Yosemite - Sequoia - Death Valley doen, maar we SF - Sequoia - Yosemite - Death Valley. In Sequoia is één nacht wel erg kort. Voor Yosmeite heb je ook een overnachting aan de oostkant nodig.
Bryce behoeft geen twee nachten, in Moab is er dan weer tijd te kort.
Waarom in godsnaam drie nachten Grand Canyon ? De meesten hebben het daar met één nacht gezien. De afstand GC - LA is dan weer vrij groot voor één dag.
LA - Santa Barbara is geen grote afstand, ik zou eerder iets verder gaan zodat de volgende etappe naar Monterey korter wordt.
Zeker niet de volgorde SF - Yosemite - Sequoia - Death Valley doen, maar we SF - Sequoia - Yosemite - Death Valley. In Sequoia is één nacht wel erg kort. Voor Yosmeite heb je ook een overnachting aan de oostkant nodig.
Bryce behoeft geen twee nachten, in Moab is er dan weer tijd te kort.
Waarom in godsnaam drie nachten Grand Canyon ? De meesten hebben het daar met één nacht gezien. De afstand GC - LA is dan weer vrij groot voor één dag.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Re: Reis Irma01: rondreis zomer 2018 (30 dagen).
Bedankt voor jullie reacties! Wat een handig forum.
Ik heb n.a.v. jullie reacties wat dingen aangepast:
dag 1 aankomst LA
dag 2 LA - Santa Barbara
dag 3 Santa Barbara - Big Sur
dag 4 Big Sur - Monterey
dag 5 Monterey - Santa Cruz - San Francisco
dag 6, 7 San Francisco
dag 8 San Francisco - Yosemite (westkant)
dag 9 Yosemite (oostkant)
dag 10 Yosemite - Bodie - Death Valley
dag 11 Death Valley
dag 12 Death Valley - Red Rock Canyon - Las Vegas
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas - Valley of Fire - Zion
dag 15 Zion
dag 16 Zion - Bryce Canyon
dag 17 Bryce Canyon - Torrey
dag 18 Torrey - Arches/Moab
dag 19 Moab
dag 20 Moab - Mesa Verde
dag 21 Mesa Verde - Monument Valley
dag 22 Monument Valley - Page (lake powell, antelope, horseshoe bend)
dag 23 Page
dag 24 Page - Grand Canyon
dag 25 Grand Canyon
dag 26 Grand Canyon - stukje route 66 naar Kingman
dag 27 Kingman - Los Angeles
dag 28 Los Angeles
dag 29 Terugvlucht Los Angeles
Van Kingman naar Los Angeles is wel een aardig stukje rijden nog, maar we hebben daarna ook nog een dag LA, dit is handiger denk ik?
Ik heb Sequoia geschrapt, in plaats daarvan wil ik in Yosemite langs Wawona, dat is een goed alternatief denk ik?
Bodie lag inderdaad al op de planning, dus die heb ik er nog bij gezet.
Hebben jullie nu nog tips?
Nogmaals hartelijk dank voor jullie reacties!
Groetjes Irma
Ik heb n.a.v. jullie reacties wat dingen aangepast:
dag 1 aankomst LA
dag 2 LA - Santa Barbara
dag 3 Santa Barbara - Big Sur
dag 4 Big Sur - Monterey
dag 5 Monterey - Santa Cruz - San Francisco
dag 6, 7 San Francisco
dag 8 San Francisco - Yosemite (westkant)
dag 9 Yosemite (oostkant)
dag 10 Yosemite - Bodie - Death Valley
dag 11 Death Valley
dag 12 Death Valley - Red Rock Canyon - Las Vegas
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas - Valley of Fire - Zion
dag 15 Zion
dag 16 Zion - Bryce Canyon
dag 17 Bryce Canyon - Torrey
dag 18 Torrey - Arches/Moab
dag 19 Moab
dag 20 Moab - Mesa Verde
dag 21 Mesa Verde - Monument Valley
dag 22 Monument Valley - Page (lake powell, antelope, horseshoe bend)
dag 23 Page
dag 24 Page - Grand Canyon
dag 25 Grand Canyon
dag 26 Grand Canyon - stukje route 66 naar Kingman
dag 27 Kingman - Los Angeles
dag 28 Los Angeles
dag 29 Terugvlucht Los Angeles
Van Kingman naar Los Angeles is wel een aardig stukje rijden nog, maar we hebben daarna ook nog een dag LA, dit is handiger denk ik?
Ik heb Sequoia geschrapt, in plaats daarvan wil ik in Yosemite langs Wawona, dat is een goed alternatief denk ik?
Bodie lag inderdaad al op de planning, dus die heb ik er nog bij gezet.
Hebben jullie nu nog tips?
Nogmaals hartelijk dank voor jullie reacties!
Groetjes Irma
Ik zou Mesa Verde eruit slopen.
Ik vind dat je te weinig tijd hebt voor Arches/MOAB en Mesa Verde kost teveel tijd. Het is ver rijden naar de interessante punten en je ziet pas echt iets met een rondleiding bij de ruines zelf. Waar je nauwelijks tijd voor hebt.
Dag 17 zou je ook de wandeling naar Lower Calf Creek Falls kunnen doen. Al weet ik je plannen voor Bryce niet.
Dag 18 Capitol Reef en onderweg Goblin Valley SP + Little Wild Horse Canyon zorgt ervoor dat je pas aan het eind van de dag / begin van de avond in M.O.A.B. aankomt. 's avonds zou je dan de wandeling naar Delicate Arch kunnen doen.
Dag 19 De rest van Arches NP + de UT-128 afrijden (Fisher Towers?)
Dag 20 heb je dan wellicht nog tijd voor Canyonlands NP Island in the Sky + Dead Horse Point SP.
Onderweg naar Monument Valley heb je bv. ook nog Canyonlands Needles, Natural Bridges NM, Moki Dugway en Goosenecks SP. (en de onverharde op eigen risico Muley Point en Valley ot Gods.)
Ik vind dat je te weinig tijd hebt voor Arches/MOAB en Mesa Verde kost teveel tijd. Het is ver rijden naar de interessante punten en je ziet pas echt iets met een rondleiding bij de ruines zelf. Waar je nauwelijks tijd voor hebt.
Dag 17 zou je ook de wandeling naar Lower Calf Creek Falls kunnen doen. Al weet ik je plannen voor Bryce niet.
Dag 18 Capitol Reef en onderweg Goblin Valley SP + Little Wild Horse Canyon zorgt ervoor dat je pas aan het eind van de dag / begin van de avond in M.O.A.B. aankomt. 's avonds zou je dan de wandeling naar Delicate Arch kunnen doen.
Dag 19 De rest van Arches NP + de UT-128 afrijden (Fisher Towers?)
Dag 20 heb je dan wellicht nog tijd voor Canyonlands NP Island in the Sky + Dead Horse Point SP.
Onderweg naar Monument Valley heb je bv. ook nog Canyonlands Needles, Natural Bridges NM, Moki Dugway en Goosenecks SP. (en de onverharde op eigen risico Muley Point en Valley ot Gods.)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt nog niet aangegeven of de vluchten vast liggen. Is een extra dag nog een mogelijkheid? Zit je midden in het hoogseizoen? Wat voor accommodatie zoek je, hou er rekening mee dat er al heel veel vol zal zitten.
Je kunt in Yosemite inderdaad naar de Mariposa Grove gaan, maar je tijd voor Yosemite is wel heel erg beperkt nu, ook zonder Mariposa Grove. Voor DV, Page en de Grand Canyon trek je dan weer relatief veel tijd uit. Ik zou sowieso de volle dag DV laten vallen, wat zijn je plannen daar? Heb je je al wat ingelezen wat betreft de parken? Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden.
Je zou ook kunnen overwegen om Moab te laten vallen. Wellicht een andere keer meenemen in combinatie met bijvoorbeeld Yellowstone of Colorado. Dat zou je nu meer tijd geven om Yosemite en om Sequoia mee te nemen.
Als de vluchten nog niet vastliggen kun je ook overwegen om in Las Vegas of Phoenix te eindigen zoals ik al eerder aangaf. Dat scheelt je de lange rit terug naar LA.
Marianne
Je kunt in Yosemite inderdaad naar de Mariposa Grove gaan, maar je tijd voor Yosemite is wel heel erg beperkt nu, ook zonder Mariposa Grove. Voor DV, Page en de Grand Canyon trek je dan weer relatief veel tijd uit. Ik zou sowieso de volle dag DV laten vallen, wat zijn je plannen daar? Heb je je al wat ingelezen wat betreft de parken? Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden.
Je zou ook kunnen overwegen om Moab te laten vallen. Wellicht een andere keer meenemen in combinatie met bijvoorbeeld Yellowstone of Colorado. Dat zou je nu meer tijd geven om Yosemite en om Sequoia mee te nemen.
Als de vluchten nog niet vastliggen kun je ook overwegen om in Las Vegas of Phoenix te eindigen zoals ik al eerder aangaf. Dat scheelt je de lange rit terug naar LA.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mesa Verde laten vallen is inderdaad ook een optie om wat meer ruimte te hebben overal. Op zich zou je voor Mesa verde zo wel voldoende tijd hebben (wij deden het zo in 2008, zie daarvoor ons reisverslag) maar je tijd oor Moab is beperkt.
Het helpt als je aangeeft wat voor jullie de absolute musts zijn en waar jullie belangstelling naar uitgaat. Willen jullie bijvoorbeeld gaan wandelen in de parken?
Marianne
Het helpt als je aangeeft wat voor jullie de absolute musts zijn en waar jullie belangstelling naar uitgaat. Willen jullie bijvoorbeeld gaan wandelen in de parken?
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wat bedoel je met de oostkant van Yosemity. Ik zou op dag 9 een volle dag in Yosemity verblijven en op dag 10 overnachten in Lee Vining als je Yosemity via de Tioga pas hebt achtergelaten. Daar 'op dag 11 s morgens Bodie bezoeken en doorrijden naar Death Valley. In DV heb je geen volle dag nodig. Veel te heet in de zomer.
Voor Yosemity zou ik kijken of er in El Portal nog iets vrij is. Dit ligt veel gunstiger t.o.v. het park dan bv Oakhurst via Wawona. Of overnacht eerst in Oakhurst (voor Mariposa Grove) en de 2de nacht in El Portal. Dan hoef je het hele stuk niet op en neer te rijden.
Dag 8 San Francisco - Yosemity
Dag 9 Yosemity
Dag 10 Yosemity - Lee Vining of Mammoth Lakes
Dag 11 Overnachting Death Valley
Dag 12 DV - Las Vegas
Het stuk van Kingman naar LA is prima te doen op 1 dag. Je zou nog kunnen overwegen om iets verder door te rijden naar Needles. Dan kun je vanaf de GC de mooie route 66 via het westernstadje Oatman meenemen. Waar willen jullie overnachten bij de GC.
Voor Yosemity zou ik kijken of er in El Portal nog iets vrij is. Dit ligt veel gunstiger t.o.v. het park dan bv Oakhurst via Wawona. Of overnacht eerst in Oakhurst (voor Mariposa Grove) en de 2de nacht in El Portal. Dan hoef je het hele stuk niet op en neer te rijden.
Dag 8 San Francisco - Yosemity
Dag 9 Yosemity
Dag 10 Yosemity - Lee Vining of Mammoth Lakes
Dag 11 Overnachting Death Valley
Dag 12 DV - Las Vegas
Het stuk van Kingman naar LA is prima te doen op 1 dag. Je zou nog kunnen overwegen om iets verder door te rijden naar Needles. Dan kun je vanaf de GC de mooie route 66 via het westernstadje Oatman meenemen. Waar willen jullie overnachten bij de GC.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Er ligt nog niets vast helaas, we gaan vandaag naar het reisbureau. Ik houd er rekening mee dat we laat zijn met boeken.
We willen wel wat wandelen in de parken, maar geen extreme wandelingen. Meerdere korte wandelingen lijken me leuk, ik heb al veel gevonden (heel veel van wandelingen-usa)
In Death Valley even de auto uit om te kijken, maar natuurlijk geen wandelingen i.v.m. de hitte. Het leek me mooi om zonsopkomst en ook zonsondergang mee te maken daar, vandaar. Misschien toch maar inkorten nog.
We willen wel wat wandelen in de parken, maar geen extreme wandelingen. Meerdere korte wandelingen lijken me leuk, ik heb al veel gevonden (heel veel van wandelingen-usa)
In Death Valley even de auto uit om te kijken, maar natuurlijk geen wandelingen i.v.m. de hitte. Het leek me mooi om zonsopkomst en ook zonsondergang mee te maken daar, vandaar. Misschien toch maar inkorten nog.
We zitten volledig in het hoogseizoen helaas. Qua accommodaties zijn we niet heel kieskeurig. Een extra dag is geen probleem.
De overnachting bij GC weet ik nog niet eigenlijk, ligt eraan wat er nog mogelijk is.
De overnachting bij GC weet ik nog niet eigenlijk, ligt eraan wat er nog mogelijk is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een overnachting in DV is heel mooi, maar twee nachten zoals je het nu hebt is te veel in de zomer.
Waarom een reisbureau? wat wil je daar vastleggen? Ik zou de accommodatie zelf boeken; dan zit je in het algemeen op betere locaties en je kunt ook nog eens iets aanpassen als je iets beters tegenkomt of de route wilt aanpassen.
Voor Yosemite kun je eens kijken naar een tent in Half Dome Village; heel basic, maar je zit midden in het park. Zie voor reserveringen http://www.travelyosemite.com. Annuleren kan altijd nog dus als je weet wanneer je er bent kun je alvast eens kijken. Er zijn ook altijd veel annuleringen dus het zal ongetwijfeld wel lukken om iets te vinden.
Voor de GC kun je kijken op http://www.grandcanyonlodges.com. De Bright Angel Lodge (aan de rim) en de Maswik Lodge South liggen mooi en zijn heel betaalbaar.
Marianne
Waarom een reisbureau? wat wil je daar vastleggen? Ik zou de accommodatie zelf boeken; dan zit je in het algemeen op betere locaties en je kunt ook nog eens iets aanpassen als je iets beters tegenkomt of de route wilt aanpassen.
Voor Yosemite kun je eens kijken naar een tent in Half Dome Village; heel basic, maar je zit midden in het park. Zie voor reserveringen http://www.travelyosemite.com. Annuleren kan altijd nog dus als je weet wanneer je er bent kun je alvast eens kijken. Er zijn ook altijd veel annuleringen dus het zal ongetwijfeld wel lukken om iets te vinden.
Voor de GC kun je kijken op http://www.grandcanyonlodges.com. De Bright Angel Lodge (aan de rim) en de Maswik Lodge South liggen mooi en zijn heel betaalbaar.
Marianne
Het idee om via een reisbureau te boeken is omdat alles dan geregeld is. Het is de eerste keer dat we naar Amerika gaan. Het lijkt me ingewikkeld om zoveel accommodaties zelf te boeken. Via reisbureau heb ik dan de garantie dat alles goed geregeld is (hoop ik).
Heb weer e.e.a. aangepast:
1. Aankomst Los Angeles
2. Los Angeles – Santa Barbara
3. Santa Barbara – Big Sur
4. Big Sur – Monterey
5. Monterey – Santa Cruz – San Francisco
6. San Francisco
7. San Francisco
8. San Francisco – Yosemite (oakhurst overnachten)
9. Yosemite overnachten el portal
10. Yosemite overnachten el portal
11. Yosemite overnachten lee vining
12. Yosemite – Bodie – overnachten Death Valley
13. Death Valley – Red Rock Canyon – Las Vegas
14. Las Vegas – Valley of Fire – Zion
15. Zion
16. Zion – Bryce Canyon
17. Bryce Canyon – Torrey
18. Torrey – Arches
19. Moab
20. Moab
21. Moab – Monument Valley
22. Monument Valley – Page
23. Page – Grand Canyon
24. Grand Canyon
25. Grand Canyon – route 66 naar Kingman of Needles
26. Kingman/Needles – Los Angeles
27. Los Angeles
28. Terugvlucht
Is er nu genoeg tijd in yosemite en moab?
Las Vegas willen we 'even gezien hebben' en daarna weer verder.
Heb weer e.e.a. aangepast:
1. Aankomst Los Angeles
2. Los Angeles – Santa Barbara
3. Santa Barbara – Big Sur
4. Big Sur – Monterey
5. Monterey – Santa Cruz – San Francisco
6. San Francisco
7. San Francisco
8. San Francisco – Yosemite (oakhurst overnachten)
9. Yosemite overnachten el portal
10. Yosemite overnachten el portal
11. Yosemite overnachten lee vining
12. Yosemite – Bodie – overnachten Death Valley
13. Death Valley – Red Rock Canyon – Las Vegas
14. Las Vegas – Valley of Fire – Zion
15. Zion
16. Zion – Bryce Canyon
17. Bryce Canyon – Torrey
18. Torrey – Arches
19. Moab
20. Moab
21. Moab – Monument Valley
22. Monument Valley – Page
23. Page – Grand Canyon
24. Grand Canyon
25. Grand Canyon – route 66 naar Kingman of Needles
26. Kingman/Needles – Los Angeles
27. Los Angeles
28. Terugvlucht
Is er nu genoeg tijd in yosemite en moab?
Las Vegas willen we 'even gezien hebben' en daarna weer verder.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zelf de accommodaties zoeken is niet ingewikkeld maar de tijd hiervoor is in jullie geval natuurlijk wel beperkt. De voorpret van het zelf uitzoeken en boeken van hotels vond ik persoonlijk altijd het leukst maar ik kan me ook voorstellen dat anderen het lastig vinden, vooral de eerste keer.
Als je boekt via een reisbureau houdt dan in ieder geval de laatste route aan want die ziet er prima uit. En let goed op welke accommodaties het reisbureau je adviseert en of het niet te ver van de parken is. Bijv. geen Flagstaff voor Grand Canyon enz.
Als je boekt via een reisbureau houdt dan in ieder geval de laatste route aan want die ziet er prima uit. En let goed op welke accommodaties het reisbureau je adviseert en of het niet te ver van de parken is. Bijv. geen Flagstaff voor Grand Canyon enz.
2011: Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je je er prettiger bij voelt zou je de vlucht en autohuur via een reisbureau kunnen boeken. En misschien de eerste nacht LA. Maar zelf de hotels boeken is echt niet lastig.
Weet je al wanneer je wilt vertrekken? Kijk eens hoe de weekenden vallen. En misschien eens kijken naar een rondje SF. Dan zou je een paar dagen autohuur en parkeerkosten uit kunnen sparen. Je kunt hier veel tips krijgen voor hotels. Leg in elk geval niets vast zonder het hier voor te leggen. We zien echt vaak heel slecht gelegen hotels voorbij komen. En als je hebt geboekt via een reisbureau kun je niet meer gratis annuleren.
Kijk eens op de sites die ik heb gegeven en leg iets vast als je iets ziet. Je zit dan nog nergens aan vast.
Marianne
Weet je al wanneer je wilt vertrekken? Kijk eens hoe de weekenden vallen. En misschien eens kijken naar een rondje SF. Dan zou je een paar dagen autohuur en parkeerkosten uit kunnen sparen. Je kunt hier veel tips krijgen voor hotels. Leg in elk geval niets vast zonder het hier voor te leggen. We zien echt vaak heel slecht gelegen hotels voorbij komen. En als je hebt geboekt via een reisbureau kun je niet meer gratis annuleren.
Kijk eens op de sites die ik heb gegeven en leg iets vast als je iets ziet. Je zit dan nog nergens aan vast.
Marianne
Hartelijk dank! Je brengt me toch weer aan het twijfelen 
Ik ga even naar verschillende accommodaties kijken, omdat we de route toch redelijk voor ogen hebben...
Dan kunnen we het alsnog vergelijken met het reisbureau.
Bedankt voor de goede tips!

Ik ga even naar verschillende accommodaties kijken, omdat we de route toch redelijk voor ogen hebben...
Dan kunnen we het alsnog vergelijken met het reisbureau.
Bedankt voor de goede tips!
Er schiet me nog een vraag te binnen:
Is het ook een idee om in San Francisco te starten? Route in de tegenovergestelde richting dan of vanaf San Francisco eerst naar boven naar LA?
Of is deze richting die we nu hebben de beste?
Is het ook een idee om in San Francisco te starten? Route in de tegenovergestelde richting dan of vanaf San Francisco eerst naar boven naar LA?
Of is deze richting die we nu hebben de beste?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is wat ik bedoelde met een rondje SF.
Ja, dat kan handig zijn. Ik zou vanuit SF eerst naar Yosemite gaan; dan heb je de meeste kans dat alle watervallen nog lopen (de Lower en Upper Yosemite Falls vallen in de loop van de zomer droog), en heb je ook wat meer water in de Merced river; leuk als je wilt raften. DEzelfde richting dus.
Vanuit SF ga je naar beneden naar LA.
En je kunt ook nog eens naar mijn suggesties voor een one way kijken.
Je zou het van de prijzen voor de tickets af kunnen laten hangen. Of van de beschikbare accommodatie - zeker als je speciale wensen hebt.
En probeer het weekend in Las Vegas te vermijden.
Marianne

Vanuit SF ga je naar beneden naar LA.

En je kunt ook nog eens naar mijn suggesties voor een one way kijken.
Je zou het van de prijzen voor de tickets af kunnen laten hangen. Of van de beschikbare accommodatie - zeker als je speciale wensen hebt.
En probeer het weekend in Las Vegas te vermijden.
Marianne
Ik ben het aan het vergelijken inderdaad. Van de watervallen weet ik dat sommige droogstaan.
Foutje, van SF is LA naar beneden inderdaad
Ben nu aan het kijken op welke dagen we waar 'uitkomen', om inderdaad las vegas in het weekend te vermijden.
Foutje, van SF is LA naar beneden inderdaad

Ben nu aan het kijken op welke dagen we waar 'uitkomen', om inderdaad las vegas in het weekend te vermijden.
Heeft er iemand tips waar je het best kan boeken (voor accommodaties)? Welke website bijvoorbeeld?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 2217 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 8 Reacties