Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is het te doen om in juli in Death Valley te overnachten?
Is het te doen om in juli in Death Valley te overnachten?
Hallo,
Is het te doen om in juli in Death Valley te overnachten ?
Iemand ervaring met The Oasis Ranch (vroeger Furnace Creek Ranch) en Stovepipe Wells Village ?
Is het te doen om in juli in Death Valley te overnachten ?
Iemand ervaring met The Oasis Ranch (vroeger Furnace Creek Ranch) en Stovepipe Wells Village ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: overnachting in Death Valley
Waarom zou het niet te doen zijn? Er is overal airco, dus dat gaat prima. En je hebt de mooiste uren in het park als je er overnacht. Je kunt een zonsondergang en/of een zonsopkomst meemaken, maar geniet vooral van de late en heel vroege uren als de zon laag staat.
Wij hebben meerdere keren in de Furnace Creek Ranch overnacht; zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2006-,- 2008- en 2011-verslag. In 2013 hebben we in Stovepipe Wells overnacht. Dat is goedkoper, maar qua ligging, voorzieningen en restaurants is Furnace creek beter.
Marianne
Wij hebben meerdere keren in de Furnace Creek Ranch overnacht; zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2006-,- 2008- en 2011-verslag. In 2013 hebben we in Stovepipe Wells overnacht. Dat is goedkoper, maar qua ligging, voorzieningen en restaurants is Furnace creek beter.
Marianne
@Marianne
Ik ga deze week je verslagen nog eens doornemen.
Ik heb alvast de Furnace Creek Ranch gereserveerd !
Thx.
Ik ga deze week je verslagen nog eens doornemen.
Ik heb alvast de Furnace Creek Ranch gereserveerd !
Thx.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Overnachten gaat wel.
Maar ik heb vorig jaar daar 50 graden gevoelt.
Maar ik heb vorig jaar daar 50 graden gevoelt.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij hebben vorig jaar begin augustus overnacht op The Oasis ranch, was prima te doen ondanks temperaturen boven de 50 graden!
Kamers op de ranch zijn wel wat verouderd, maar prima voor een nachtje. Ze waren vorig jaar wel flink aan het verbouwen dus misschien is het inmiddels wat opgeknapt.
Airco stond al vol aan dat wij de kamer binnen kwamen, want ja, het was heel warm! maar ook heel bijzonder om in deze warmte te overnachten dus had het niet willen missen.
Bijkomende positieve punten vonden wij het terras bij onze kamer met twee schommelstoelen, hier hebben we 's nachts naar de melkweg zitten kijken, was super tof!
Kamers op de ranch zijn wel wat verouderd, maar prima voor een nachtje. Ze waren vorig jaar wel flink aan het verbouwen dus misschien is het inmiddels wat opgeknapt.
Airco stond al vol aan dat wij de kamer binnen kwamen, want ja, het was heel warm! maar ook heel bijzonder om in deze warmte te overnachten dus had het niet willen missen.
Bijkomende positieve punten vonden wij het terras bij onze kamer met twee schommelstoelen, hier hebben we 's nachts naar de melkweg zitten kijken, was super tof!
Vraagje, er is wel airco maar blijf je dan niet de ganse tijd binnen bij aankomst om aan de hitte te ontsnappen ?
Ik veronderstel dat er binnen overal (restaurant, ...) airco is ?
Ik veronderstel dat er binnen overal (restaurant, ...) airco is ?
-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij hadden in 2015 in The Oasis Ranch een cabin gehuurd. Redelijk betaalbaar. Eenvoudig, maar goed en parkeren naast de cabin.
In de restaurants e.d. is overal airco. Maar buiten is het juist heel bijzonder om de hitte te ervaren. En even heerlijk zwemmen is ook een aanrader. Wij vonden het een onvergetelijke ervaring.
In de restaurants e.d. is overal airco. Maar buiten is het juist heel bijzonder om de hitte te ervaren. En even heerlijk zwemmen is ook een aanrader. Wij vonden het een onvergetelijke ervaring.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zult inderdaad niet veel buiten zijn, behalve als je gaat zwemmen. Maar dat zal bij het verblijf op andere locaties ook vaak zo zijn.Heather schreef:Vraagje, er is wel airco maar blijf je dan niet de ganse tijd binnen bij aankomst om aan de hitte te ontsnappen ?
Wij hebben het altijd zo gepland dat we pas later in de middag in het park waren. Dan de uitzichtpunten per auto, met soms een korte wandeling, en dan zwemmen, eten, in de winkel rondkijken, en dan op tijd naar bed. En vroeg opstaan - de zonsopkomst bij Zabriskie Point is prachtig - en daarna ontbijten.
Of rij heel vroeg naar Stovepipe Wells om daar nog in de duinen te wandelen voordat de zon op is. Je ziet dan nog de sporen van het nachtelijke wild in het zand.
Marianne
Probleempje ...
Mijn partner ziet het absoluut niet zitten om te overnachten in Death Valley zelf vanwege de hitte.
Alternatief is Lone Pine (Dow Villa) na Death Valley of ergens net voor Death Valley.
Hebben jullie daar enkele tips ?
Mijn partner ziet het absoluut niet zitten om te overnachten in Death Valley zelf vanwege de hitte.
Alternatief is Lone Pine (Dow Villa) na Death Valley of ergens net voor Death Valley.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Niet doen !!!! Een overnachting en verblijf in Death Valley is echt wel een aanrader, en vergeet aub die verhaaltjes over die hitte.
Uiteraard is het er warm, maar dat zal het nog op andere plaatsen zijn. Ik geef graag het voorbeeld welke wij ervaarden in de zomer 2014(augustus):
- Death valley: 118°F (48°C)
- Las Vegas: 114 a 115°F (46°C) gedurende 4 dagen.
- onderweg van Zion naar Las Vegas haalden we zelfs ook de 118° F
Waar denken jullie dan dat we het meest gezweet hebben ? Dat was niet in Death Valley !!
Gans die regio, alsook het binnenland tussen LA en Las Vegas (zoals bv Palm Springs) kan hoge temperaturen hebben (en deze zijn zelfs zeer waarschijnlijk). Triple digits zoals men daar zegt zijn er echt niet meer dan normaal en houden op sommige plaatsen zelfs de hele zomer aan.
In 2016 hadden we zelfs in september triple didgits in Long Beach (aan de kust dus) gedurende meerdere dagen. Dwz dat de temperatuur er meer dan 38°C was in de schaduw, en dat ging zelfs eerder ook richting de 42/43°C.
Uiteraard is het er warm, maar dat zal het nog op andere plaatsen zijn. Ik geef graag het voorbeeld welke wij ervaarden in de zomer 2014(augustus):
- Death valley: 118°F (48°C)
- Las Vegas: 114 a 115°F (46°C) gedurende 4 dagen.
- onderweg van Zion naar Las Vegas haalden we zelfs ook de 118° F
Waar denken jullie dan dat we het meest gezweet hebben ? Dat was niet in Death Valley !!
Gans die regio, alsook het binnenland tussen LA en Las Vegas (zoals bv Palm Springs) kan hoge temperaturen hebben (en deze zijn zelfs zeer waarschijnlijk). Triple digits zoals men daar zegt zijn er echt niet meer dan normaal en houden op sommige plaatsen zelfs de hele zomer aan.
In 2016 hadden we zelfs in september triple didgits in Long Beach (aan de kust dus) gedurende meerdere dagen. Dwz dat de temperatuur er meer dan 38°C was in de schaduw, en dat ging zelfs eerder ook richting de 42/43°C.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De kans dat je in de zomer in DV de hoogste temperaturen zult meemaken is natuurlijk wel groot. Maar jullie willen toch sowieso door Death Valley rijden? En ook wel eens uitstappen? Waarom zou een overnachting daar dan niet kunnen? Je bent er dan niet op het heetst van de dag. En je doet niet alle viewpoints achterelkaar, maar een deel tegen de avond en de rest in de vroege ochtend.
Wat zijn de bezwaren van je man daartegen?
Marianne
Wat zijn de bezwaren van je man daartegen?
Marianne
De nacht is juist zo leuk daar. Om 23 uur. Nog het zwembad in springen. Dan is het ook niet zo warm dat het niet meer uit te houden was. En inderdada. Op meer plekken is het even warm
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ook ik zou juist wel in Death Valley overnachten. Voor ons was de zonsondergang bij Dante's View een hoogtepunt van de reis. Zoiets kun je niet meemaken als je niet in Death Valley overnacht, tenzij je het niet erg vindt om vele nachtelijke kilometers te maken en dat zou ik niet willen aanraden.
In je hotelkamer in Death Valley is het niet kouder of warmer dan ergens anders, dankzij de airconditioning. En juist door in Death Valley te overnachten kun je op de minst hete momenten van de dag (avond, vroege ochtend) op pad gaan.
In je hotelkamer in Death Valley is het niet kouder of warmer dan ergens anders, dankzij de airconditioning. En juist door in Death Valley te overnachten kun je op de minst hete momenten van de dag (avond, vroege ochtend) op pad gaan.
-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
En vergeet niet dat het om heel andere (droge) warmte gaat dan wij hier gewend zijn.
Veel drinken is wel het advies.

Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jullie echt niet in DV zelf willen overnachten zou ik voor Lone Pine kiezen. Voor tips is het wel handig als je aangeeft waar je vandaan komt (en hoe het reisgezelschap er uit ziet, en waar jullie van houden etc. Wil je bijvoorbeeld 's avonds nog iets doen?). Probeer je vragen wat meer bijelkaar te houden, is voor jezelf ook overzichtelijker lijkt me.Heather schreef: Alternatief is Lone Pine (Dow Villa) na Death Valley of ergens net voor Death Valley.
ALs je vanuit Springdale komt is Lone Pine wel een eind rijden maar om nog voor DV te stoppen lijkt me minder aantrekkelijk. En ook heet. Met een stop in Lone Pine heb je mooi de tijd voor de 395 en voor Mono Lake en Bodie, en wellicht het Ancient Bristlecone Pines Forest. Ik had vast al eens naar onze verslagen verwezen

Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook een alternatief kan Panamint Springs Resort zijn, ook warm, maar wel koeler dan in de valley zelf, en net nog binnen het NP.Heather schreef:Probleempje ...
Leuke plek, mix van nieuwe en oude cabins, geen luxe, maar wel een ervaring.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Is het te doen om in juli in Death Valley te overnachten?
Als je de kans hebt, is een overnachting in Death Valley absoluut aan te raden!
Het is alweer wat jaartjes geleden dat ik daar overnachtte, 2004 en 2008. Destijds keek ik er eerst ook tegenop maar ik vond het een unieke ervaring, zie mijn reisverslag 2004 bij dag 21 en 22 toen ik een cabin sliep van (toen nog) Furnace Creek Ranch. 's Avonds na achten nog met 36°C buiten zitten bij de cabin, geweldig!
In 2008 zaten we in het hotel zelf. Prima kamer en 's avonds lekker gezwommen in het zwembad.
Overigens nog een tip (ook voor de mods): Waarom niet al je vragen van je reis in één topic houden? Je hebt nu verschillende topics voor je reis geopend wat het er niet overzichtelijker op maakt. Moest nou even goed zoeken wat je allemaal wilt. Algemene vragen zoals autohuur en vliegtickets kunnen dan in de daarvoor centraal bedoelde topics gesteld worden en al je vragen over je reis zelf in één topic.
Roland

Het is alweer wat jaartjes geleden dat ik daar overnachtte, 2004 en 2008. Destijds keek ik er eerst ook tegenop maar ik vond het een unieke ervaring, zie mijn reisverslag 2004 bij dag 21 en 22 toen ik een cabin sliep van (toen nog) Furnace Creek Ranch. 's Avonds na achten nog met 36°C buiten zitten bij de cabin, geweldig!

In 2008 zaten we in het hotel zelf. Prima kamer en 's avonds lekker gezwommen in het zwembad.

Roland
Bedankt voor de tip !
Hoe kan ik dit nu nog rechtzetten om alles in 1 topic te bundelen ?
Hoe kan ik dit nu nog rechtzetten om alles in 1 topic te bundelen ?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Kun jij niet meer doen. Een mod kan de topics eventueel samenvoegen tot één reistopic.
Roland
Roland
Wij hebben niet overnacht maar zijn wel in augustus geweest.
De hitte voelt als een soort "droog" op je huid, kan het niet anders omschrijven.
Wij hadden geen interesse in een overnachting, maar ik zou mij niet laten tegen houden door de "hitte".
De hitte voelt als een soort "droog" op je huid, kan het niet anders omschrijven.
Wij hadden geen interesse in een overnachting, maar ik zou mij niet laten tegen houden door de "hitte".
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten