Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Torens New York bezoeken?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Torens New York bezoeken?
Goedemorgen!
In mei 2018 ga ik samen met een vriendin voor het eerst naar New York. Ondertussen hebben we een (globaal) programma samengesteld met tips van onder andere dit forum. We hebben vier "torens" op ons lijstje staan om te bezichtigen:
- One World Observatory (World Trade Center)
- Trump Tower
- Empire State Building
- Top of the Rock
Volgens mij is de Trump Tower gratis te bezoeken en moet er voor de andere torens betaald worden.
New York Experts: wat adviseren jullie? Al deze torens bezoeken? Of een of twee torens skippen omdat ze "op elkaar lijken qua uitzicht"? Het is natuurlijk zonde om voor de drie torens te betalen terwijl ze op elkaar lijken. En wat is dé toren volgens jullie om zeker te bezoeken?
Dank je!
In mei 2018 ga ik samen met een vriendin voor het eerst naar New York. Ondertussen hebben we een (globaal) programma samengesteld met tips van onder andere dit forum. We hebben vier "torens" op ons lijstje staan om te bezichtigen:
- One World Observatory (World Trade Center)
- Trump Tower
- Empire State Building
- Top of the Rock
Volgens mij is de Trump Tower gratis te bezoeken en moet er voor de andere torens betaald worden.
New York Experts: wat adviseren jullie? Al deze torens bezoeken? Of een of twee torens skippen omdat ze "op elkaar lijken qua uitzicht"? Het is natuurlijk zonde om voor de drie torens te betalen terwijl ze op elkaar lijken. En wat is dé toren volgens jullie om zeker te bezoeken?
Dank je!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Torens New York bezoeken?
De Trump Tower kan je denk ik al schrappen. Bij mijn weten is hier geen observatiedeck en hij ligt nagenoeg naast de Top of The Rock.
Wat de andere 3 betreft, telkens een iets ander uitzicht en beleving. De enen zal fan zijn van de ene, de andere van de andere. Google eens de views die je hebt vanop deze torens dat geeft een idee.
Als je er meer dan eentje doet, doe er dan één overdag en één als het donker is.
Wat de andere 3 betreft, telkens een iets ander uitzicht en beleving. De enen zal fan zijn van de ene, de andere van de andere. Google eens de views die je hebt vanop deze torens dat geeft een idee.
Als je er meer dan eentje doet, doe er dan één overdag en één als het donker is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Trump Tower is niet veel aan. Je mag gratis op de begaande grond rondlopen waar winkels zijn maar verder mag je nergens komen.
Ik vond TOTR wel leuker omdat je een mooier uitzicht ( glazen wanden ipv tralies) hebt alsook veel meer plaats... ESB is nogal crowded. WTC One nog niet gedaan, doe ik volgende maand..
http://www.frankdochy.be/ --> Reisblog
Ik heb de 3 torens bezocht (geen Trump Tower), en vind het uitzicht van op TOTR het mooist.
2022 Texas
2019 Zuid-Afrika
2019 Florida
2018 Hong Kong
2017 Rondje Denver
2015 Oost USA
2012 Z.W. USA
2010,2013 NYC
2019 Zuid-Afrika
2019 Florida
2018 Hong Kong
2017 Rondje Denver
2015 Oost USA
2012 Z.W. USA
2010,2013 NYC
Ook hier een TOTR - fan!! Amazing view!! Glazen panelen, terwijl je bij het ESB achter een soort van "ijzeren afspanning" staat. Bij eerste bezoek NY allebei bezocht, gaan nu in mei terug en ga enkel naar TOTR terug. One World Observatory staat ook wel op het lijstje, maar twijfel nog een beetje...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Ook ik heb de 3 torens bezocht (geen Trump).
One World vond ik mooi maar het mooiste uitzicht heb je van TotR omdat je daar ook het uitzicht hebt naar One World en ESB, en natuurlijk Central Park.
Zo is dat ook in Parijs: vanaf Tour Montparnasse heb je ook een geweldig uitzicht over de stad... met de Eiffeltoren erbij en minus de drukte.
One World vond ik mooi maar het mooiste uitzicht heb je van TotR omdat je daar ook het uitzicht hebt naar One World en ESB, en natuurlijk Central Park.

Zo is dat ook in Parijs: vanaf Tour Montparnasse heb je ook een geweldig uitzicht over de stad... met de Eiffeltoren erbij en minus de drukte.
Trump inderdaad geen uitzicht, maar wel een Starbucks binnen. Wij gaan er wel altijd even een kopje koffie drinken tussen alle marmer en & pracht & praal! Gewoon omdat het kan 

- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2

ik ga volgende week met mijn neefje en hij wil daar ook eens heen, ik wil ook wel eens gaan kijken maar ik geef er geen cent uit!

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Bedankt allemaal voor jullie tips!
Voor foto's heb je op het lage observation deck op het ESB de meeste mogelijkheden. In One world observatory kun je geen fatsoenlijke foto's maken, je staat per definitie achter dicht glas. TOTR lukt wel, maar je moet wel wat lengte hebben om over de panelen heen te komen, of je kunt tussen de randen fotograferen.
Het oude top of the world was een fotomekka, zonder visuele belemmeringen..
Het oude top of the world was een fotomekka, zonder visuele belemmeringen..
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij zijn in de Trump Towers nog 1 of 2 roltrappen op geweest ... wel grappig om je te vergapen aan de goudkleurige inrichting ..
Verder ken ik alleen het ESB en ToTR, en ik vind ze beide de moeite waard. De 2e was lang rustiger, maar dat gaat geloof ik niet meer op. De toren heeft wel wat verrassingseffecten (ook in het donker), die leuk zijn.
EDIT: oh, vergeet ik bijna: de ToTR/Rockefeller center heeft ook een architectonische tour, en die kan ik van harte aanraden.
En ESB is uiteraard iconisch. Die wil ik nog wel eens 's avonds laat na een theatershow doen, dan is het meestal niet meer zo druk en kun je snel naar boven.
Verder ken ik alleen het ESB en ToTR, en ik vind ze beide de moeite waard. De 2e was lang rustiger, maar dat gaat geloof ik niet meer op. De toren heeft wel wat verrassingseffecten (ook in het donker), die leuk zijn.
EDIT: oh, vergeet ik bijna: de ToTR/Rockefeller center heeft ook een architectonische tour, en die kan ik van harte aanraden.
En ESB is uiteraard iconisch. Die wil ik nog wel eens 's avonds laat na een theatershow doen, dan is het meestal niet meer zo druk en kun je snel naar boven.
Laatst gewijzigd door meyem op 29 mar 2018, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@Leen, ik ben destijds met mijn neef naar het Louis Armstrong House geweest ... hij was in jaren wel wat ouder dan die van jou, maar bepaald nog niet volwassen ... hij vond het heel leuk en heeft het er nu, 9 jaar later, nog wel eens over ...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik heb eveneens alle verschillende torens bezocht. Om ze allemaal te bezoeken in een trip lijkt mij overbodig. Dat neemt niet weg dat allen een prachtig uitzicht bieden.
One World Trade is in mijn ogen de favoriet. De reis naar boven toe zorgt op een heerlijke Amerikaanse manier ervoor dat je helemaal zin krijgt in het uitzicht.
Top of The Rocks zorgt juist weer voor de twee andere iconische torens van New York en ESB is natuurlijk verreweg het bekendste maar zoals eerder vermeld lijkt het meer op een kooi dan een observatory deck. Voor foto's is ESB dan wel weer zeer geschikt juist omdat je geen glazen wand voor je hebt.
Als de omgeving van One World Trade al in je agenda zit zou ik deze zeker bezoeken. Ik ga in november terug naar New York en dit is de enige die ik direct op mijn to do lijst heb staan.
One World Trade is in mijn ogen de favoriet. De reis naar boven toe zorgt op een heerlijke Amerikaanse manier ervoor dat je helemaal zin krijgt in het uitzicht.
Top of The Rocks zorgt juist weer voor de twee andere iconische torens van New York en ESB is natuurlijk verreweg het bekendste maar zoals eerder vermeld lijkt het meer op een kooi dan een observatory deck. Voor foto's is ESB dan wel weer zeer geschikt juist omdat je geen glazen wand voor je hebt.
Als de omgeving van One World Trade al in je agenda zit zou ik deze zeker bezoeken. Ik ga in november terug naar New York en dit is de enige die ik direct op mijn to do lijst heb staan.
- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Net als anderen in dit topic ben ik bij de drie gebouwen geweest. Allen zijn de moeite waard. Het One WTC is leuk voor een keer, maar ik zou er niet naar terug gaan. In de lift heb je op de weg naar zowel boven als beneden wel een leuke verrassing. Wel duur met 37 dollar per persoon.
Bij het Empire State Building is het al snel druk. Toch is dit gebouw voor mij een eerste keus eigenlijk om naartoe te gaan. Qua fotografie kan je makkelijk door het hekwerk heen fotograferen. De hal waar je beneden binnenkomt is al erg mooi.
Op het dek van Top of the Rocks heb je inderdaad je kans om mooie foto's te maken. Je kan er Central Park en Empire State Building op de foto zetten. Hier ben ik ook in de avond geweest. Erg mooi uitzicht op het ESB, zo verlicht. De glazen wanden staan net ver genoeg uit elkaar om met een spiegelreflex camera je lens door de ramen heen te kunnen duwen om een foto te maken. Zo heb je geen last van reflecties.
Nadeel van het One WTC is inderdaad dat je altijd achter glas zit, en zeker in de avond geen nette foto kan maken. Overdag wel, zeker als het mooi weer is. Dat geldt trouwens voor alle drie de torens.
Bij het Empire State Building is het al snel druk. Toch is dit gebouw voor mij een eerste keus eigenlijk om naartoe te gaan. Qua fotografie kan je makkelijk door het hekwerk heen fotograferen. De hal waar je beneden binnenkomt is al erg mooi.
Op het dek van Top of the Rocks heb je inderdaad je kans om mooie foto's te maken. Je kan er Central Park en Empire State Building op de foto zetten. Hier ben ik ook in de avond geweest. Erg mooi uitzicht op het ESB, zo verlicht. De glazen wanden staan net ver genoeg uit elkaar om met een spiegelreflex camera je lens door de ramen heen te kunnen duwen om een foto te maken. Zo heb je geen last van reflecties.
Nadeel van het One WTC is inderdaad dat je altijd achter glas zit, en zeker in de avond geen nette foto kan maken. Overdag wel, zeker als het mooi weer is. Dat geldt trouwens voor alle drie de torens.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
-
- Amerika-expert
Het weer moet je uiteraard altijd even in de gaten houden. Vorig jaar hadden we dit ook in Chicago. Het was kantje boord, af en toe lag de top in de wolken. Uiteindelijk namen we het risico en dat leverde toch nog enig uniek gevoel op, je zag immers heel mooi de wolkenslierten voorbij drijven en af en toe zaten we eventjes in de wolken.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Vorig jaar alle vier bezocht. Inderdaad bij Trump alleen bij Starbucks gezeten 
Vind ze alle drie wel wat hebben. We hebben TotR en ESB overdag bezocht en One World in de avond.
Wellicht leuk om onze fotoblog ervan te zien? Zie: https://newyorkwashingtondc2016.wordpre ... ity-dag-2/

Vind ze alle drie wel wat hebben. We hebben TotR en ESB overdag bezocht en One World in de avond.
Wellicht leuk om onze fotoblog ervan te zien? Zie: https://newyorkwashingtondc2016.wordpre ... ity-dag-2/
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Welke is dan best voor s’avonds te doen ik zou heel graag mooie foto’s volgende week willen maken van de skyline boven, voor eventueel thuis op een canvas te zetten als ze goed gelukt zijn
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Ik zou totr in elk geval overdag bezoeken, omdat je in het donker central park niet ziet. Wij hebben esb 's avonds bezocht, vond ik ook erg mooi. One world hebben we ook overdag bezocht en vond ik ook echt de moeite waard.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
- Amerika-expert
Ik vind TOTR de beste keuze voor de avond. Dan heb je mooi zicht op de verlichte ESB.
-