Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vin.cent

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Vin.cent »

phoonke schreef:Een 2de vraag
Bij het online inchecken bij Lufthansa staat er bij mij M/M bij Passenger Status en bij mijn vrouw staat er niets?
Betekent dat iets??

Greets
Koen

Thank God There's Google: https://www.google.nl/search?q=M%2FM+bi ... e&ie=UTF-8
Stijno
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Stijno »

Vraagje over overstaptijd op Salt Lake City;
KLM biedt ticket aan AMS-LAS via Salt Lake City met een overstaptijd van 1 uur. Lijkt mij veel te kort ivm immigrations.
Maar ja, zij bieden het zelf aan?
Gewoon doen of andere connectie zoeken omdat het onwaarschijnlijk wordt dat ik die dag nog in Vegas uitkom?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

MCT voor I-D is 60 minuten, en zelfs maar 55 minuten voor DL-DL connecties.

Dus dat kan gewoon. En kijk even hoeveel vluchten Delta nog uitvoert van SLC naar LAS na de vlucht die op je ticket staat. Als je hem onverhoopt toch mist en er zijn nog drie opties na dan is er helemaal niets aan de hand. Delta zet je dan gewoon op de volgende vlucht. En hell, desnoods huur je een auto van de vergoeding die je ontvangt. Het is maar een paar uurtjes rijden.

Overigens ben ik wel benieuwd op welke dag dit is, want de kortste connectie die ik kan vinden vanaf de DL57 is 79 minuten.

Sowieso, de DL57 komt iets voor13.00u aan. DL vliegt vanaf 14.00u op werkdagen nog 3 keer naar LAS vanaf SLC (14.12, 16.58, 20.44).
Stijno
Amerika-ontdekker

Bericht door Stijno »

Thanks!

Donderdag 24 mei vertrek 10:20 aankomst SLC 12:55 en vertrek 13:55 naar LAS.
Niet de goedkoopste vlucht, maar wel kort ;-) en in combi met package deal dan weer wat interessanter.

Edit; is een transfer op SLC te prefereren boven LAX? Alternatief is via LAX, maar daar heb ik de vorige keer ruim 3 uur gedaan over "immigrations" en daar zou ik best zonder kunnen.....
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Check. Ik zat wat verder in de toekomst te kijken.

Maar goed, gewoon boeken, niets aan de hand. Mocht je inkomende vlucht vertraging hebben of als er onverhoopt bij immigrations iets mis gaat dan kun je nog mee met de DL1783 om 15.26, de DL2849 om 17.00u en de DL2861 om 20.30u. Delta zal je kostenloos omboeken op de eerste vlucht waar ruimte is. Bij een vertraging gaat dat automatisch, bij een probleem met immigrations zul je even naar een balie moeten. Kleine kans dat er op alle drie de opties geen stoelen vrij zijn. Dan wordt je sowieso eerst nog standby geplaatst.

Zelf kun je helpen door niet te ver achteraan in het toestel te gaan zitten en in SLC direct en vlot door te lopen naar immigrations. Geen toiletbezoek halverwege de gang op het vliegveld bijvoorbeeld.

Klein gevaar (ik verwacht het niet meer voor mei) is dat er nog een schedule change volgt, bijvoorbeeld een kleine aanpassing in de aankomsttijd waardoor je connectie net onder de MCT uitkomt. In dat geval zal het systeem je vooraf al op de DL1783 zetten en ben je dus anderhalf uur langer onderweg. Je hebt dan overigens wel de mogelijkheid om DL te bellen en om een andere route te vragen, maar volgens mij is dit een van de meest efficiente routes.

SLC is een klein en efficient vliegveld. Er komen niet zoveel internationale vluchten binnen en als er 4 CBP officers zitten is het veel.. Maar er staan gewoon APC kiosks, dus je kunt (met ESTA of B1/B2 visum) gewoon direct naar die kiosks lopen.
Stijno
Amerika-ontdekker

Bericht door Stijno »

Thanks again!
Joeyvdl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Joeyvdl »

Stijno schreef:Vraagje over overstaptijd op Salt Lake City;
KLM biedt ticket aan AMS-LAS via Salt Lake City met een overstaptijd van 1 uur. Lijkt mij veel te kort ivm immigrations.
Maar ja, zij bieden het zelf aan?
Gewoon doen of andere connectie zoeken omdat het onwaarschijnlijk wordt dat ik die dag nog in Vegas uitkom?

Uurtje lijkt mij kort. Wij hadden afgelopen jaar laat in de avond overstap op SLC. Immigrations duurde voor enkel en alleen onze vlucht best lang. Toch vroegen ze naar mensen met een korte overstap en die kregen voorrang. Overigens hadden wij wel een transfer van 3 uur.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

MCT op SLC is volgens mij 55 min. Dus theoretisch moet het kunnen.
Ik had een overstap op SLC in januari, het is er klein en snel vol. Geen automaten, aansluiten in de rij. Ik heb geen idee meer hoe lang het duurde wel binnen 1 uur volgens mij.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Wij hadden in augustus 2016 een overstap van 2 of 2,5 uur in SLC. Drama. Na een uur waren we nog niks opgeschoten. Na 1,5 uur zelf maar gevraagd aan mensen of we voor mochten i.v.m. onze overstap.. Ik zou het met een uur dus niet aandurven.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Stijno
Amerika-ontdekker

Bericht door Stijno »

Dank ook voor deze toevoegingen. Toch maar niet geboekt. Ben er zelf ook niet gerust op dat het lukt en als ik dan een volgende vlucht krijg is mijn tijdwinst weer weg. Dus maar voor €200 minder een vlucht via Minneapolis geboekt.

Blijf het toch een vreemd fenomeen vinden; AMS - LAX kost ruim €900 en voor AMS -LAS (via LAX, heen en terug) net geen €500..... om die reden dus maar niet via LAX geboekt. Vond het wel heel wrang om daar een overstap te hebben terwijl dat mijn eerste reisdoel was.....
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Gunstige fares binnen Skyteam, boeken voor 16 april a.s.

EUR 399 retour vanaf AMS naar o.a. DFW, MSY, LAS, DEN, PHX, SAN, FLL, MIA en MCO (light/basic economy). EUR 479 voor regulier economy.

Diverse data in april, mei, juni, september en oktober

Fare basis VKX9PLNL. Restricties:

FROM NETHERLANDS - PERMITTED TUE/WED/SUN ON EACH TRANSATLANTIC SECTOR. TO NETHERLANDS - PERMITTED MON/TUE/WED/SUN ON EACH TRANSATLANTIC SECTOR.

FROM EUROPE - PERMITTED 14DEC THROUGH 30DEC OR 21APR THROUGH 26APR OR 04MAY THROUGH 22JUN OR 24AUG THROUGH 28OCT FOR EACH TRANSATLANTIC SECTOR. TO EUROPE - PERMITTED 01JAN THROUGH 08JAN OR 21APR THROUGH 04MAY OR 14MAY THROUGH 05JUL OR 04SEP THROUGH 29OCT FOR EACH TRANSATLANTIC SECTOR.

MINIMUM STAY
TRAVEL FROM INBOUND TRANSATLANTIC SECTOR MUST COMMENCE NO EARLIER THAN 7 DAYS AFTER DEPARTURE OF THE OUTBOUND TRANSATLANTIC SECTOR.

SALES RESTRICTIONS
TICKETS MUST BE ISSUED ON/BEFORE 16APR 18.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Wij hebben alweer schema wijzigingen waar op de terugweg zelfs een persoon verplaatst is (heb ik weer teruggezet) maar ik snap iets niet. De heenvlucht( die al veel later was dan eerst) is nu veranderd met 10 minuten later. Maar de aankomsttijd is een uur later geworden. Dit is toch raar of ligt dat aan mij?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Bericht door Gast »

Misschien langzamer vliegtuig :clap: ? Misschien is dit forum niet de juiste plaats om die vraag te stellen, maar zou je de airline moeten bellen. Wie denk je dat jou antwoord kan geven op je vraag zonder de details te kennen? Ik zou de airline bellen en vragen hoe dit kan (als je het echt allemaal tot op de laatste minuut wilt weten).
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zal inderdaad gewoon een verlenging van de reisduur zijn. Misschien om vertragingen te voorkomen. Niks bijzonders.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Bijna 12 uur voor een rechtstreekse vlucht ben benieuwd. Nog even en het wordt nachtwerk. Hoop dat het nu eens klaar is want we vliegen steeds later en later. Zag dat de vlucht die vandaag zou gaan gecanceld was (toen ik googelde op vlucht nr).
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Je vliegt toch pas rond kerst ? Dan zou ik me voorlopig niet druk gaan maken, er kunnen nog wel tig wijzigingen komen die allemaal nog niet veel hoeven te zeggen... En dat er vandaag een vlucht gecancelled is daar zou ik me al helemaal niet druk om maken, sowieso weet je niks over de details...
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Als er iemand verplaatst is is dat meestal een teken van equipment change. Ander toestel met abdere indeling waardoor niet alle seat assignments 1 op 1 overkunnen of gaan.

Een ander toestel kab ooj direct een verklaring zijn van de langere reisduur. Welke airline, welke route en datum en wat was en is het toesteltype nu?
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Het is de heenvlucht die een langere duur heeft.
Die tijd veranderd steeds. Toestel is gelijk gebleven.
We zouden oorspronkelijk om 13:15 vliegen en aankomen om 17:35.
Dat is toen geworden 14:30 met aankomst 18:50.
En vandaag veranderd in 14:40 met aankomst 19:49, dit laatste snap ik dus niet.
21 Dec 2018 DL 127.

Het veranderen van tijden maakt mij niet zoveel uit (al ik het niet zo leuk vind dat het steeds later en later wordt, vooral omdat we nog moeten eten en boodschappen doen omdat er mensen zitten met medicijngebruik en we dus op zijn minst iets eetbaars voor de volgende ochtend voor hen moeten halen, ook omdat je vanuit NL niks mee mag nemen).

Het vervelendst vind ik dat je dus echt je stoelen in de gaten moet houden.
Dit zijn wij niet gewend met andere maatschappijen.

Op de tergvluchten zijn we op de eerste vlucht allemaal verplaatst, was mij niet zo opgevallen maar zie ineens dat we precies andersom zitten op de eerste vlucht. Inderdaad een ander toestel.
Op de tweede vlucht was dus één persoon van een 2tje gehaald en op een 4 geplaatst. Toestel is gelijk gebleven.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

DL dus. Als het onderliggende materiaal wijzigt worden stoelen zoveel mogelijk behouden, maar soms ook niet. Komt niet vaak voor overigens. Maar ik zie dat dit die nieuwe directe vlucht AMS-MCO is. Vandaag gecancelled trouwens. Gisteren een paar uur te laat vertrokken. Ik denk dat dit opstartzaken zijn, wisseling van toestel, maar misschien ook omdat er nog weinig statistieken zijn over de werkelijke vliegtijd van deze route. Ik heb het vermoeden dat toekomstige tijden worden bijgesteld op basis van wat er in het verleden werkelijk behaald is, om zodoende dus meer "on time" te kunnen vliegen. Met weinig data kan dat tot grote uitschieters leiden.

Maar je hebt nu dus een schedule change van meer dan een uur. Sterker nog, van meer dan 2 uur. Dat betekent dat je sowieso als je wilt je hele ticket kunt laten refunden (bij change >2 uur). Maar je kunt doordat de change >1 uur is ook kostenloos een andere route vliegen als dat beter uitkomt, bijvoorbeeld de KL623+DL2172 via ATL, vertrek 09.30u in AMS, aankomst 16.25 in MCO. Je kunt ook wijzigen naar een vlucht een dag eerder, zonder kosten, dan ben je er al de avond van de 20e. Nadeel van de route met een KL toestel is dat je, zonder status, niet kostenloos stoelen kunt selecteren. Je zou wel DL kunnen bellen en kunnen vragen of dat als compensatie kostenloos kan.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Bedankt, ik wist dit allemaal niet.
We hebben de terugvlucht al laten wijzigen (andere overstap omdat de rechtstreekse eruit gehaald was).
Ik laat het gewoon staan, klinkt op zich wel logisch dat het "aangepast wordt aan realistische tijden".
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht