Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Nette: Yosemite of Sequioa en Kings Canyon?
Reis Nette: Yosemite of Sequioa en Kings Canyon?
Hallo,
Ik ga in oktober een reis maken. Volgorde kan nog andersom, maar het wordt van San Francisco naar Phoenix, of van San Francisco naar Salt Lake City.
Maar ik zit al vast in het eerste deel van de route. Waarschijnlijk zal de kustweg weer geopend zijn, Carmell, Big Sur lijkt me wel heel leuk om te zien. LA laten we uit onze reis omdat we maar 18 dagen hebben.
Wat is nu leuker/ interessanter om te doen?
Mijn dilemma is dat ik zelf al in de bergen woon, uurtje van bergen van 3000 m hoog.
Maar ja je kan niet door Sequoia of Kings Canyon rijden van west naar oost. Dat kan misschien wel in Yosemite. Ik ben alleen bang dat Yosemite mij niet zoveel kan bieden dat ik niet al hier wekelijks kan zien.
De route zou ongeveer zo kunnen zijn (of dus andersom Phoenix naar SF):
Amsterdam -> San Francisco
San Francisco
San-Fransisco -> Monterey
Monterey -> El Portal Yosemite
Yosemite
Yosemite -> Mammoth Lakes
Mammath Lakes -> Death Valley
Death Valley -> Las Vegas
Las Vegas -> Zion NP
Zion NP
Zion NP -> Bryce Canyon
Bryce Canyon -> Page Lake Powell
Page
Page -> Monument Valley
Monument Valley -> Grand Canyon
Grand Canyon -> Phoenix
Terugvlucht
Maar dit zou ook kunnen (of andersom):
eerste deel is gelijk, zie hierboven
verandering is van Las Vegas
Las Vegas 2 nachten (maar ik hoef er maar 1 denk ik)
Las Vegas -> Grand Canyon
Grand Canyon -> Monument Valley
Monument Valley -> Page
Page -> Bryce Canyon
Bryce Canyon -> Park City (vlakbij Salt Lake City).
En dan dus dilemma Sequoia/ Kings Canyon ipv Yosemite
San Francisco -> Monterey
Monterey -> Big Sur-> Sequoia National Park ????? Hoe
Sequoia National Park/ Kings Canyon
Kings Canyon -> ????
Alvast bedankt voor het meedenken!!
Nette
Ik ga in oktober een reis maken. Volgorde kan nog andersom, maar het wordt van San Francisco naar Phoenix, of van San Francisco naar Salt Lake City.
Maar ik zit al vast in het eerste deel van de route. Waarschijnlijk zal de kustweg weer geopend zijn, Carmell, Big Sur lijkt me wel heel leuk om te zien. LA laten we uit onze reis omdat we maar 18 dagen hebben.
Wat is nu leuker/ interessanter om te doen?
Mijn dilemma is dat ik zelf al in de bergen woon, uurtje van bergen van 3000 m hoog.
Maar ja je kan niet door Sequoia of Kings Canyon rijden van west naar oost. Dat kan misschien wel in Yosemite. Ik ben alleen bang dat Yosemite mij niet zoveel kan bieden dat ik niet al hier wekelijks kan zien.
De route zou ongeveer zo kunnen zijn (of dus andersom Phoenix naar SF):
Amsterdam -> San Francisco
San Francisco
San-Fransisco -> Monterey
Monterey -> El Portal Yosemite
Yosemite
Yosemite -> Mammoth Lakes
Mammath Lakes -> Death Valley
Death Valley -> Las Vegas
Las Vegas -> Zion NP
Zion NP
Zion NP -> Bryce Canyon
Bryce Canyon -> Page Lake Powell
Page
Page -> Monument Valley
Monument Valley -> Grand Canyon
Grand Canyon -> Phoenix
Terugvlucht
Maar dit zou ook kunnen (of andersom):
eerste deel is gelijk, zie hierboven
verandering is van Las Vegas
Las Vegas 2 nachten (maar ik hoef er maar 1 denk ik)
Las Vegas -> Grand Canyon
Grand Canyon -> Monument Valley
Monument Valley -> Page
Page -> Bryce Canyon
Bryce Canyon -> Park City (vlakbij Salt Lake City).
En dan dus dilemma Sequoia/ Kings Canyon ipv Yosemite
San Francisco -> Monterey
Monterey -> Big Sur-> Sequoia National Park ????? Hoe
Sequoia National Park/ Kings Canyon
Kings Canyon -> ????
Alvast bedankt voor het meedenken!!
Nette
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Yosemite of Sequioa en Kings Canyon?
Je kan van Monterey naar Morro Bay en van daaruit naar Sequoia.
Vanuit Sequoia kan je onderlangs naar Death Valley (dat is overigens de winterroute).
Houd er wel rekening dat het in oktober in SEKI 's nachts al vriest en overdag misschien maar enkele graadjes boven nul is.
Vanuit Sequoia kan je onderlangs naar Death Valley (dat is overigens de winterroute).
Houd er wel rekening dat het in oktober in SEKI 's nachts al vriest en overdag misschien maar enkele graadjes boven nul is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je kunt in Yosemity bij Mariposa Grove ook een mooie route lopen tussen de sequoia's. En die zijn ook enorm groot.
Ik weet niet waar jullie wonen maar wij vonden de Rocky Mountains eerder vergelijkbaar met bv de Alpen dan Yosemity. Heeft toch wel iets unieks. Aan de ene kant heel lieflijk maar ook ruw en imposant met die hoge, steile, grijze rotsen.
Niettemin vonden wij Sequoia ook een prachtig park en een stuk rustiger maar qua temperatuur zal het in die periode minder aangenaam zijn.
Ik weet niet waar jullie wonen maar wij vonden de Rocky Mountains eerder vergelijkbaar met bv de Alpen dan Yosemity. Heeft toch wel iets unieks. Aan de ene kant heel lieflijk maar ook ruw en imposant met die hoge, steile, grijze rotsen.
Niettemin vonden wij Sequoia ook een prachtig park en een stuk rustiger maar qua temperatuur zal het in die periode minder aangenaam zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Met maar 18 dagen inclusief vluchten zit je op de hele route al met dilemma's.
Weinig tijd voor al het moois.
Ik zou je eerste keuze nemen zonder SeKi dat gaat al snel genoeg.
Weinig tijd voor al het moois.
Ik zou je eerste keuze nemen zonder SeKi dat gaat al snel genoeg.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo
Yosemite heeft meerdere gezichten, jij noemt 3000 meters hoge bergen, voor veel mensen is juist de vallei van Yosemite het meest indrukwekkendst.
Hoge bergen = diepe dalen, maar wat Yosemite Valley zo bijzonder maakt is dat de vallei erg breed is en door vroegere gletsjers is het graniet mooi glad geschuurd op sommige plaatsen.
Iets vergelijkend in Europa zou Val di Mello (google) kunnen zijn.
Ik ben in beide geweest, Val di mello is prachtig maar veel kleiner en puntiger, het dal is ongeveer zo breed als het dal bij Mirror Lake en dat geeft een andere sfeer.
De vergelijking is te begrijpen maar je zou echt iets missen als je dit niet bezoekt nu je er zo dicht bij bent.
Hoge bergen = diepe dalen, maar wat Yosemite Valley zo bijzonder maakt is dat de vallei erg breed is en door vroegere gletsjers is het graniet mooi glad geschuurd op sommige plaatsen.
Iets vergelijkend in Europa zou Val di Mello (google) kunnen zijn.
Ik ben in beide geweest, Val di mello is prachtig maar veel kleiner en puntiger, het dal is ongeveer zo breed als het dal bij Mirror Lake en dat geeft een andere sfeer.
De vergelijking is te begrijpen maar je zou echt iets missen als je dit niet bezoekt nu je er zo dicht bij bent.
Re: Reis Nette: Yosemite of Sequioa en Kings Canyon?
Leuk om te lezen, jullie zijn het met elkaar eens 
Ik was vooral heel bang om meer bergen te zien. Ik zit hier echt midden in de Alpen, in een prachtig berggebied. Daarvoor hoef ik niet naar Amerika.
Sequoia leek mij rustiger en met name toch ook de echt grootste bomen ter wereld te zien, leek mij wel heel bijzonder.
Maar handiger is Yosemite als ik jullie zo lees. Omdat we nu toch in oktober gaan wel een (grote) kans dat Tioga Pas dicht is.
En dan nog het laatste deel. Naar Phoenix of naar Salt Lake City? Wat is jullie mening?

Ik was vooral heel bang om meer bergen te zien. Ik zit hier echt midden in de Alpen, in een prachtig berggebied. Daarvoor hoef ik niet naar Amerika.
Sequoia leek mij rustiger en met name toch ook de echt grootste bomen ter wereld te zien, leek mij wel heel bijzonder.
Maar handiger is Yosemite als ik jullie zo lees. Omdat we nu toch in oktober gaan wel een (grote) kans dat Tioga Pas dicht is.
En dan nog het laatste deel. Naar Phoenix of naar Salt Lake City? Wat is jullie mening?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eindigen in Salt Lake City lijkt me niet handig. De route met Phoenix als eindpunt is mooier en waarschijnlijk is het ook goedkoper. Een one way Salt Lake City zal waarschijnlijk betekenen dat je drop off kosten hebt. Je kunt ook in Las Vegas eindigen als dat qua vluchten aantrekkelijker is.
Ik zou beginnen in SF. Dan heb je de tioga pass vroeg in je route. De kans dat die open is is dan toch aardig groot. Je hebt dan een mooiere route dan wanneer je via Sequoia onderlangs naar Death Valley rijdt.
Marianne
Ik zou beginnen in SF. Dan heb je de tioga pass vroeg in je route. De kans dat die open is is dan toch aardig groot. Je hebt dan een mooiere route dan wanneer je via Sequoia onderlangs naar Death Valley rijdt.
Marianne
Ok dank je. Ik denk dat we naar Phoenix gaan. Niet zo zeer vanwege de kosten maar wel vanwege de route.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo
Een bezoek aan Merced Grove of Tuolomne Grove is makkelijk in te passen, en kun je toch een paar Seqouia's zien.Nette schreef:...
...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Nette: Yosemite of Sequoia en Kings Canyon?
Of de Mariposa Grove: meer en grotere sequoia's.
En als je bang bent voor een gesloten Tioga Pass of slecht weer of te veel bergen zou je ook eens naar een rondje Las Vegas kunnen kijken. Dan heb je tijd om ook naar Moab te gaan (met een bezoek aan Arches en Canyonlands).
Maar dan mis je wel de sequoia's.
Marianne
En als je bang bent voor een gesloten Tioga Pass of slecht weer of te veel bergen zou je ook eens naar een rondje Las Vegas kunnen kijken. Dan heb je tijd om ook naar Moab te gaan (met een bezoek aan Arches en Canyonlands).
Maar dan mis je wel de sequoia's.
Marianne
Ik had eigenlijk de voorkeur om te beginnen in Phoenix en te eindigen in San Francisco. In mijn vorige topic ben ik toen overtuigd dat het handiger is om in San Francisco te beginnen vanwege het weer.
Dus we gaan met elkaar nog overleggen vanavond maar ik denk dat het dan verstandig is om die volgorde aan te doen met Yosemite en eindigen in Phoenix.
Ik vond de foto's van Sequoia en Kings Canyon wel prachtig dus ik vind het wel jammer maar het is denk ik verstandiger om jullie adviezen op te volgen.
Dus we gaan met elkaar nog overleggen vanavond maar ik denk dat het dan verstandig is om die volgorde aan te doen met Yosemite en eindigen in Phoenix.
Ik vond de foto's van Sequoia en Kings Canyon wel prachtig dus ik vind het wel jammer maar het is denk ik verstandiger om jullie adviezen op te volgen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2191 Weergaves
-
Laatste bericht door Bauke
-
- 1 Reacties