Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mamix: Reisschema, wat te laten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mamix
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Mamix: Reisschema, wat te laten

Bericht door Mamix »

Hi allemaal,

Aankomende zomer ga ik samen met mijn 'soon to be' vrouw op huwelijksreis naar de Verenigde staten. We beginnen in New York, vliegen vervolgens naar Los Angeles om daar een rondreis West Amerika te maken en eindigen vervolgens weer in New York. Nu hebben we in de rondreis de eerste dagen al uitgestippeld maar we zitten nu een beetje vast bij de Grand Canyon. We willen veel maar dienen gezien de tijd ook dingen te laten.

We zullen de eerste 2 dagen in Los Angeles verblijven en hebben vervolgens de rit naar de Grand Canyon in tweeën gesplitst. We vertrekken in de middag in de middag / namiddag richting Needles om daar te overnachten en in de ochtend onze reis te vervolgen naar de Grand Canyon. We zullen op 18 augustus in de ochtend aankomen bij de Grand Canyon maar vervolgens zitten we een beetje vast. We vliegen op 28 augustus terug naar New York vanuit San Francisco (deze vlucht is al geboekt). We hebben dus vanaf de Grand Canyon 10 dagen om in San Francisco te komen en we willen natuurlijk de mooiste route uitstippelen. Aangezien ik dit forum ben tegengekomen wil ik jullie vragen voor wat advies. We willen graag onderstaande nog zien maar begrijpen dat dit niet allemaal in 1 reisschema te passen valt.

Grand Canyon
Las Vegas (liefste 2 dagen)
Zion National Park
Bryce National Park
Monument Valley (waarschijnlijk te ver uit onze route)
San Francisco
Death Valley

Al het advies is welkom! :-)

Groetjes Marc
BorL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reisschema, wat te laten

Bericht door BorL »

Optie:

18 Needles - GC
19 GC - Page
20 Page - Bryce
21 Bryce - Zion
22 Zion
23 Zion - LV
24 LV
25 LV - DV - Bishop
26 Bishop - Yosemite
27 Yosemite - SF
28 SF

Ik mis in je to see lijstje Yosemite, wat is anders de reden om vanaf SF terug te vliegen?
Willen jullie veel wandelingen doen?
Dit is slechts een mogelijkheid, beperkte tijd overal en geen MV. Zelf een soortgelijke indeling gedaan in 2016, zeker flink doorkachelen tussen Vegas en SF, als je dat geen bezwaar lijkt is dit te doen. (Wij hebben ons prima vermaakt :wink: ) Wij hadden ipv een volle dag Zion een volle dag Yosemite, je zult hier keuzes moeten maken, ook wat betreft je tijd voor SF.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Bizar dat je zowel start als wil eindigen in NYC. Op de terugweg verlies je veel tijd door het uurverschil.

Je tijd in het zuidwesten is uiterst beperkt. Ik veronderstel dat je toch ook even tijd wil hebben in SF zelf ? Terugvliegen vanuit SF vereist uiteraard dat je tot daar rijdt, via Death Valley want dat is een wens. Dat brengt met zich mee dat je via Yosemite rijdt, elke andere route zou nogal gek zijn. Nu kan je in twee dagen van Vegas naar Yosemite, maar dat is natuurlijk al hollen geblazen.

Ik vrees dat je dus keuzes zal moeten maken wat je wel en niet gaat zien. De tijd is nu eenmaal te kort.

18 Needles - GC
19 GC - Bryce
20 Bryce - Zion
21 Zion - Las vegas
22 Las Vegas
23 Las Vegas - Death Valley
24 Death Valley - Mammoth Lakes
25 Mammoth Lakes - Yosemite
26 Yosemite -SF
27 SF
28 SF - NYC

Meer lijkt me niet haalbaar en zelfs dit is al vrij gehaast.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Mamix: Reisschema, wat te laten

Bericht door Martin & Marianne »

Wil je een mooie route dan is dit ook een mogelijkheid:
18 Needles - GC
19 GC - MV
20 MV - Bryce (via de Ut95 en 12)
21 Bryce - Zion
22 Zion - Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las Vegas - Bishop
25 Bishop - Yosemite
26 Yosemite
27 Yosemite - SF
28 SF

Misschien al verder rijden dan Needles, bijvoorbeeld tot Kingman; dat geeft je wat meer tijd voor de GC.
Op de 24e kun je ook een stop doen in DV en dan in Mammoth Lakes en dan 1 nacht Yosemite.
Je kunt het beste zo snel mogelijk eens naar accommodatie gaan kijken. OVernacht bij voorkeur in of dichtbij de parken. Zie voor de GC http://www.grandcanyonlodges.com en voor Yosemite http://www.travelyosemite.com.
Wil je tijd hebben om ook iets te ondernemen in de parken dan zou ik na de GC naar LAs vegas rijden:
18 Needles - GC
19 GC
20 GC - Las Vegas
21 Las Vegas - Las Vegas
22 Las Vegas - Death Valley
23 Death Valley - Mammoth Lakes
24 Mammoth Lakes - Yosemite
25 Yosemite
26 Yosemite - SF
27 SF
28 SF

Je schrijft dat de vlucht van SF naar NY vast ligt. Ligt de rest ook vast? Waarom nog weer naar NY terug, heb je daar ook nog een aantal dagen op de terugweg?

Marianne
Mamix
Amerika-ontdekker

Bericht door Mamix »

BorL schreef:Optie:

18 Needles - GC
19 GC - Page
20 Page - Bryce
21 Bryce - Zion
22 Zion
23 Zion - LV
24 LV
25 LV - DV - Bishop
26 Bishop - Yosemite
27 Yosemite - SF
28 SF

Ik mis in je to see lijstje Yosemite, wat is anders de reden om vanaf SF terug te vliegen?
Dit is slechts een mogelijkheid, beperkte tijd overal en geen MV. Zelf een soortgelijke indeling gedaan in 2016, zeker flink doorkachelen tussen Vegas en SF, als je dat geen bezwaar lijkt is dit te doen. (Wij hebben ons prima vermaakt :wink: ) Wij hadden ipv een volle dag Zion een volle dag Yosemite, je zult hier keuzes moeten maken, ook wat betreft je tijd voor SF.
Ja, ik zie dat Yosemite National Park er nog bij had gemoeten! (natuurlijk!) Hier wilde we in totaal 2 dagen verblijven. Een aantal wandelingen zullen we wel fijn vinden maar zal ook niet helemaal gaan qua de beperkte tijd. Wat raad je dan aan? Een extra dag in Yosemite of toch die extra dag in Zion. We zouden ook graag Sequoia National Park willen meepikken, is voor ons wel een echte must. Hoe dit het beste in de route te pakken?

Alvast bedankt!
Mamix
Amerika-ontdekker

Bericht door Mamix »

Marcopstal schreef:Bizar dat je zowel start als wil eindigen in NYC. Op de terugweg verlies je veel tijd door het uurverschil.

Je tijd in het zuidwesten is uiterst beperkt. Ik veronderstel dat je toch ook even tijd wil hebben in SF zelf ? Terugvliegen vanuit SF vereist uiteraard dat je tot daar rijdt, via Death Valley want dat is een wens. Dat brengt met zich mee dat je via Yosemite rijdt, elke andere route zou nogal gek zijn. Nu kan je in twee dagen van Vegas naar Yosemite, maar dat is natuurlijk al hollen geblazen.

Ik vrees dat je dus keuzes zal moeten maken wat je wel en niet gaat zien. De tijd is nu eenmaal te kort.

18 Needles - GC
19 GC - Bryce
20 Bryce - Zion
21 Zion - Las vegas
22 Las Vegas
23 Las Vegas - Death Valley
24 Death Valley - Mammoth Lakes
25 Mammoth Lakes - Yosemite
26 Yosemite -SF
27 SF
28 SF - NYC

Meer lijkt me niet haalbaar en zelfs dit is al vrij gehaast.
Ik begrijp dat het vliegen via New York (zeker onder de Amerika experts) een beetje raar overkomt. We hebben dit echter om verschillende redenen gedaan. Het is ten eerste altijd onze droom geweest om een keer naar New York te gaan en hebben besloten om dit te combineren met een reis door West Amerika. Daarnaast hebben we een vriendin wonen in New York die we al heel lang niet meer gezien hebben dus gaan we daar op bezoek. En als laatste konden we gebruiken maken van een zeer aantrekkelijke deal voor de vluchten qua prijs en tijd. Zowel de directe vluchten als de binnenlandse vluchten.

Ik zie dat ik Yosemite niet in mijn schema heb verwerkt en ik dit vergeten ben. Natuurlijk is Yosemite een onderdeel van onze reis en voor mij zelfs 1 van de hoogtepunten. We weten dat we inderdaad keuzes moeten maken, daarom stel ik ook de vraag om me te helpen met plannen. Het is allemaal krap en daarom, als de reis bevalt (wat zeker het geval gaat zijn!) zullen we deze reis nog een keer maken maar dan uitgebreider.
Mamix
Amerika-ontdekker

Bericht door Mamix »

Martin & Marianne schreef:Wil je een mooie route dan is dit ook een mogelijkheid:
18 Needles - GC
19 GC - MV
21 Bryce - Zion
22 Zion - Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las Vegas - Bishop
25 Bishop - Yosemite
26 Yosemite
27 Yosemite - SF
28 SF

Misschien al verder rijden dan Needles, bijvoorbeeld tot Kingman; dat geeft je wat meer tijd voor de GC.
Op de 24e kun je ook een stop doen in DV en dan in Mammoth Lakes en dan 1 nacht Yosemite.
Je kunt het beste zo snel mogelijk eens naar accommodatie gaan kijken. OVernacht bij voorkeur in of dichtbij de parken. Zie voor de GC http://www.grandcanyonlodges.com en voor Yosemite http://www.travelyosemite.com.
Wil je tijd hebben om ook iets te ondernemen in de parken dan zou ik na de GC naar LAs vegas rijden:
18 Needles - GC
19 GC
20 GC - Las Vegas
21 Las Vegas - Las Vegas
25 Yosemite
26 Yosemite - SF
27 SF
28 SF

Je schrijft dat de vlucht van SF naar NY vast ligt. Ligt de rest ook vast? Waarom nog weer naar NY terug, heb je daar ook nog een aantal dagen op de terugweg?

Marianne
Bedankt allereerste voor je duidelijke reactie! We zullen op 17 augustus al in de avond in Needles aankomen. We hebben dit gedaan om eigenlijk de grote afstand in stukken te hakken. We vertrekken dus in de ochtend op 18 augustus vanuit Needles en hoeven dan nog maar ongeveer 2/3 uurtjes te rijden. We willen inderdaad meer tijd hebben om ook wat te ondernemen in de parken. Jouw tweede route zou dan zeker een oplossing zijn. Welke zou je zelf persoonlijk pakken als je in mijn schoenen zou staan? Bryce en Zion dan toch maar de volgende rondreis meepikken?

De rest van de vluchten liggen inderdaad ook al vast. Dus Brussel - New York, NY - LAX, SF - NY en NY naar Brussel. We hebben gecombineerd met New York vanwege de gunstige vluchttijden, de prijs (binnenlandse vluchten meegeteld), onze liefde voor New York en het feit dat we een vriendin in New York hebben wonen die we al heel lang niet meer gezien hebben. Daarnaast is een huwelijksreis door West Amerika natuurlijk 10 keer beter dan gewoon liggen op een strand.

We hebben de hotels trouwens geregeld tot en met Needles. Heb je een aantal goede hotels voor ons hierna?
BorL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door BorL »

Mamix schreef:
BorL schreef: Ik mis in je to see lijstje Yosemite, wat is anders de reden om vanaf SF terug te vliegen?
Ja, ik zie dat Yosemite National Park er nog bij had gemoeten! (natuurlijk!) Hier wilde we in totaal 2 dagen verblijven. Een aantal wandelingen zullen we wel fijn vinden maar zal ook niet helemaal gaan qua de beperkte tijd. Wat raad je dan aan? Een extra dag in Yosemite of toch die extra dag in Zion. We zouden ook graag Sequoia National Park willen meepikken, is voor ons wel een echte must. Hoe dit het beste in de route te pakken?

Alvast bedankt!
Als je een paar wandelingen in Yosemite wil doen minimaal 2 nachten boeken in de Valley, de Mist trail was voor ons erg bijzonder. Sequoai lekker bewaren voor een eventuele volgende keer, met jullie wensen is dit mi niet haalbaar. Wij houden erg van hiken en baalden achteraf dat we voor Zion ook geen volle dag hadden. Less is more ben ik t niet altijd mee eens maar in t geval van deze twee parken zeker wel.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Marcopstal
Amerika-expert

Is het op de terugweg dan enkel een tussenlanding in NY ? Dat is natuurlijk iets anders dan terug naar NY gaan.

Van Needles naar GC moet je via de interstate en de kortste weg rekenen op 4 uur rijden. Je hebt dan wel geen stop in Oatman, Kingman, Seligman (route 66) wat dan natuurlijk ook wel weer wat jammer is. Natuurlijk als je op elk van de 3 plaatsen een half uurtje stopt dan ben je al 5,5 uur onderweg. Waar je die 2/3 uurtjes haalt is mij een raadsel.

Voor Sequoia heb je absoluut geen tijd om dit toe te voegen.
Mamix
Amerika-ontdekker

Bericht door Mamix »

BorL schreef:
Mamix schreef:

Alvast bedankt!
Als je een paar wandelingen in Yosemite wil doen minimaal 2 nachten boeken in de Valley, de Mist trail was voor ons erg bijzonder. Sequoai lekker bewaren voor een eventuele volgende keer, met jullie wensen is dit mi niet haalbaar. Wij houden erg van hiken en baalden achteraf dat we voor Zion ook geen volle dag hadden. Less is more ben ik t niet altijd mee eens maar in t geval van deze twee parken zeker wel.
Helemaal duidelijk! Dan laten we Sequoia lekker voor de volgende keer. :D Is het dan handig om 1 dag Yosemite te doen en 1 dag Zion of toch 2 dagen Yosemite en 1 dag Zion? En heb je tips voor slaapplekken in de buurt?
Mamix
Amerika-ontdekker

Bericht door Mamix »

Marcopstal schreef:Is het op de terugweg dan enkel een tussenlanding in NY ? Dat is natuurlijk iets anders dan terug naar NY gaan.

Van Needles naar GC moet je via de interstate en de kortste weg rekenen op 4 uur rijden. Je hebt dan wel geen stop in Oatman, Kingman, Seligman (route 66) wat dan natuurlijk ook wel weer wat jammer is. Natuurlijk als je op elk van de 3 plaatsen een half uurtje stopt dan ben je al 5,5 uur onderweg. Waar je die 2/3 uurtjes haalt is mij een raadsel.

Voor Sequoia heb je absoluut geen tijd om dit toe te voegen.
Nee, we zijn twee keer 3 volle dagen in New York, dus geen tussenlanding.

Ik heb de afstanden (en tijd) gewoon berekend via Google Maps en daar kwam ik uit op 2,5 uur maar ik begrijp dat dit niet echt de way to go is of ik heb de verkeerde plaatsen ingetikt. (ben ook nog maar een Amerika rookie! ;-)) Heb je een alternatief om als routeplanner te gebruiken? En Oatman, Kingman en Seligman zijn dus aan te raden? Dan plannen we hier gewoon een stop. :!:
Mamix
Amerika-ontdekker

Bericht door Mamix »

Martin & Marianne schreef:Wil je een mooie route dan is dit ook een mogelijkheid:
18 Needles - GC
19 GC - MV
21 Bryce - Zion
22 Zion - Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las Vegas - Bishop
25 Bishop - Yosemite
26 Yosemite
27 Yosemite - SF
28 SF

18 Needles - GC
19 GC
20 GC - Las Vegas
21 Las Vegas - Las Vegas
25 Yosemite
26 Yosemite - SF
27 SF
28 SF

Marianne
Nog een vraagje: ik zie dat veel verblijven binnen de Grand Canyon al bezet zijn or way overpriced. Heb je ook tips voor plaatsen buiten de Grand Canyon om te overnachten? Bijvoorbeeld in Flagstaff? En dan 1 of 2 nachten?
Marcopstal
Amerika-expert

Gelieve niet steeds ganse posts te quoten, dat neemt veel nutteloze plaats in en is eigenlijk tegen de forumregels.

Voor overnachtingen voor deze zomer zijn jullie uiteraard aan de (zeer) late kant. Veel mensen boeken reeds een jaar vooruit. Grand Canyon Village of Tusayan zijn de aangewezen plaatsen. Flagstaff ligt veel te ver, dat is telkens 1,5 uur rijden naar de rim. Je kan altijd iets vastleggen wat je kosteloos kan annuleren en verder in de gaten houden of er iets vrij komt.

Voor de afstanden gebruik ik gewoon ook google hoor. Hier het voorbeeld voor Needles - GC: https://www.google.be/maps/dir/Needles, ... 544445!3e0

En met Oatman erbij: https://www.google.be/maps/dir/Needles, ... 544445!3e0

Kingman en Seligman daar passeer je in beide gevallen.

Die 3 volle dagen NYC op het einde zij natuurlijk zonde. Wanneer je oostwaarts reist verlies je immers bijna een dag door het tijdsverschil en de vluchttijd. We raden dan ook steeds aan om bij een combi met NYC dit op de heenreis te doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mamix: het is niet nodig en ook niet toegestaan om hele berichten te quoten. Je kunt gewoon antwoorden, eventueel met een gedeeltelijke quote.

Verblijf bij de GC hoeft niet duur te zijn; kijk daarvoor eens naar de Maswik Lodge South of de Bright Angel Lodge. Er zijn vaak annuleringen, dus check dagelijks of er iets vrij is. Tusayan is een alternatief, maar niet echt goedkoop.
Mamix schreef:Bedankt allereerste voor je duidelijke reactie! We zullen op 17 augustus al in de avond in Needles aankomen. We hebben dit gedaan om eigenlijk de grote afstand in stukken te hakken.
Je leest niet goed: mijn voorstel was om niet naar Needles maar naar Kingman te rijden; dan heb je meer tijd voor de GC.
Mamix schreef:Ik begrijp dat het vliegen via New York (zeker onder de Amerika experts) een beetje raar overkomt.
Daar ging het niet om: het ging erom dat je er twee keer bent; dat klinkt niet efficient. Ik had er naar gevraagd omdat het mischien een opite was om die vlucht vna SF naar NY te cancellen en die dagen in het zuidwesten te gebruiken.

Als Sequoia ook op je verlanglijstje staat zou je ook zoiets kunnen doen:
15 naar LA
16 LA
17 LA
18 LA - Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas - Death Valley
21 Death Valley - Mammoth Lakes
22 Mammoth Lakes - Yosemite
23 Yosemite
24 Yosemite - Sequoia
25 Sequoia
26 Sequoia - SF
27 SF
28 SF

Dat heeft als voordeel dat je nu je tijd daar kunt besteden en de volgende keer een ander gebied, in plaats van twee keer iets half te doen.

Voor overnachtingen had ik al twee sites gegeven. Verder kun je eens kijken naar onze verslagen. Bij de laatste twee reizen staat een apart blad met de hotels. Bij de andere verslagen staat per dag waar we overnacht hebben.

Marianne
Mamix
Amerika-ontdekker

Bericht door Mamix »

Marcopstal schreef:Gelieve niet steeds ganse posts te quoten, dat neemt veel nutteloze plaats in en is eigenlijk tegen de forumregels.
Duidelijk!
Marcopstal schreef: Voor overnachtingen voor deze zomer zijn jullie uiteraard aan de (zeer) late kant. Veel mensen boeken reeds een jaar vooruit. Grand Canyon Village of Tusayan zijn de aangewezen plaatsen. Flagstaff ligt veel te ver, dat is telkens 1,5 uur rijden naar de rim. Je kan altijd iets vastleggen wat je kosteloos kan annuleren en verder in de gaten houden of er iets vrij komt.
Ja, we weten dat we inderdaad aan de late kant zijn. Bedankt in ieder geval voor de tip. We zullen nu alvast iets gaan vastleggen in Tusayan en zullen kijken of er iets vrijkomt.

Wat betreft New York: we hebben dit gedaan vanwege de gunstige vluchttijden + kosten van de vluchten zelf. (inclusief binnenlandse vluchten). Bij een volgende West Amerika trip zouden we dit niet meer op deze manier doen. We hebben echter de vluchten al in januari geboekt. (de retour New York).
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Voor een een overnachting in GC village zou je ook nog kunnen kijken naar de Yavapai Lodge.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Mamix
Amerika-ontdekker

Bericht door Mamix »

Bedankt Ron! Helaas is deze volgeboekt op de datums die wij willen boeken. Veel hotels zijn binnen de Grand Canyon al volgeboekt of vragen vrije hoge prijzen per kamer. We hebben ook nog niet zo heel lang geleden besloten om deze reis door West Amerika te maken en het is wel duidelijk dat we de volgende keer alles eerder dienen voor te bereiden. Lesson learned. :wink:

Ik neig nu meer naar Williams als uitvalsbasis voor de Grand Canyon. Zo hebben we wat meer keuze in verblijf/prijs en liggen we toch niet heel ver van de Grand Canyon vandaan. Ik ben me er natuurlijk van bewust dat we zo niet optimaal kunnen genieten van de Grand Canyon. Ik denk eraan om mijn verblijf in Williams al te boeken en mijn ogen open te houden of er iets beschikbaar gaat komen bij Grand Canyon Village of Yusayan. (tip van Marcopstal).

EDIT: gelukkig is er net een mooie aanbieding gekomen om binnen de Grand Canyon te verblijven. Het gaat hier wel helaas om 1 nacht dus ik combineer deze met een nacht in Williams. Zo kunnen we na de eerste nacht bij de Grand Canyon in ieder geval de zonsopgang meepikken. :wink:
Mamix
Amerika-ontdekker

Bericht door Mamix »

Marcopstal schreef: Kingman en Seligman daar passeer je in beide gevallen.
Ja, we zullen vanuit Needles via Oatman, Kingman en Seligman rijden naar Grand Canyon Village waar we een overnachting hebben en hier te genieten van een prachtige zonsondergang en zonsopgang. De volgende dag zullen we de hele dag nog in de Grand Canyon verblijven om uiteindelijk naar Williams te rijden en hier te overnachten. Vanuit Williams vervolgen we onze weg naar Las Vegas.
LaKuSch
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door LaKuSch »

Ik vind de routeplanner van Tioga Tours een fijne tool met ook realistische inschatting wat betreft tijd.

Persoonlijk vond ik Bryce Canyon het gaafst als ik moet kiezen tussen Bryce, Zion en GC. Ik heb in 2006 een rondreis gedaan waarbij ik ook niet gigantisch veel tijd had om overal echt te zijn. In Zion hebben we de shuttlebus van het park genomen en konden we op een paar mooie plekken uitstappen. Grand Canyon en Bryce hebben we de autoroutes doorheen genomen. Death Valley kan je denk ik ook goed doorheen rijden en een paar keer uitstappen. In de zomer lijkt het mij te heet om echt veel buiten te zijn. :)
Ik vond persoonlijk Las Vegas geen bal aan. Wel gaaf op het gezicht en de herkenning e.d. maar ik ben zelf helemaal niet van de drukte en het gokken en ik vond het heeeel druk in Las Vegas. Ik zou daar dus korter de tijd nemen en die tijd gewoon lekker meenemen naar Yosemite. Volgens mij is er in Yosemite ook een stukje met grote bomen. Kijk op recreation.gov om eventueel nog een overnachting in het park te kunnen scoren. Want dat zal waarschijnlijk al volgeboekt zijn. Op recreation.gov komen de annuleringen terecht.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Tja, en de ander vindt Zion weer mooier dan Bryce en kan zich wel een week vermaken in Las Vegas.
Zoveel mensen, zoveel meningen.
Ik vind dat je bij een eerste rondreis zeker 2 nachten Las Vegas moet doen, zodat je een in ieder geval een goede eerste indruk hebt van de Strip en Freemont Street. En een dagje op stap en een keer uitslapen is ook weleens fijn, daar zul je niet veel aan toe komen gedurende de rest van je rondreis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer