Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mamix: Reisschema, wat te laten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mamix
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mamix: Reisschema, wat te laten

Bericht door Mamix »

LaKuSch schreef:
Persoonlijk vond ik Bryce Canyon het gaafst als ik moet kiezen tussen Bryce, Zion en GC.
Ja, het blijft een moeilijke keuze! De één zegt dit en de ander dat. Ik denk dat we toch de Grand Canyon en bewaren we Bryce en Zion voor een andere trip. Ik denk bijna wel zeker te weten dat we namelijk nog een keer gaan terugkomen in the USA. ;-)
LaKuSch schreef: Kijk op recreation.gov om eventueel nog een overnachting in het park te kunnen scoren. Want dat zal waarschijnlijk al volgeboekt zijn. Op recreation.gov komen de annuleringen terecht.
Thanks, goede tip! :!:
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

Naar mijn mening is het iedere dag van slaapplaats wisselen na een nacht of 5 achtereen iets teveel van het goede.
Met in het achterhoofd dat je toch al droomt van een vervolg en je hebt nu 10 dagen, die zijn echt snel veel te vol gepland.
De schema's die ik voorbij zie komen behalen gemakkelijk 30 uur in de auto zitten.
Waarschijnlijk zijn je verwachtingen al veel te ver gegroeid voor deze optie maar je zou er ook een rondje Californië van kunnen maken. Dan kun je SEKI doen. Echt de tijd nemen voor Yosemite, heb je daar al een slaapplaats?

Als je Sequoia NP niet doet kun je nog wel Sequoia's kijken in Tuolomne-, Merced- of Mariposa Grove. Het is net wat minder maar je oog weet immers niet beter en het zal je ongetwijfeld verbazen.

Zo veel keuzes, ja dat is het nadeel van zelf boeken anders wordt dit heel gemakkelijk voor je bedacht en weet je toch niet wat je mist.
Mamix
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Mamix »

Gelukkig hoeven we niet elke dag te wisselen van slaapplaats aangezien we bij Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite en San Francisco meerdere dagen verblijven maar je hebt inderdaad gelijk dat de reis redelijk vol is gepland, vandaar dat we Bryce en Zion al hebben laten vallen aangezien dit niet binnen de tijd realiseren valt en yes, keuzes moeten maken! :wink: Lang in de auto zitten heb ik persoonlijk niet zoveel problemen mee, mits de scenery maar een beetje de moeite waard is onderweg!

Bedankt voor de tip over de Sequoia's! Het zou al best awesome zijn om er gewoon maar eentje te zien. :mrgreen: Keuzes houdt je inderdaad altijd, is ook wel weer het leuke van het zelf plannen. Merk alleen dat we natuurlijk (aangezien we nog rookies zijn) tegen een aantal dingen aanlopen. Gelukkig heb ik me al flink kunnen inlezen hier en was de aanmelding bij dit forum een goede zet. :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

LaKuSch schreef:Volgens mij is er in Yosemite ook een stukje met grote bomen. Kijk op recreation.gov om eventueel nog een overnachting in het park te kunnen scoren. Want dat zal waarschijnlijk al volgeboekt zijn. Op recreation.gov komen de annuleringen terecht.
Meerdere stukjes met grote bomen zelfs. :wink:
En www.recreation.gov is alleen voor de campings; niet voor de andere accommodatie in het park, daarvoor moet je toch echt op www.travelyosemite.com zijn.

Marianne
BorL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door BorL »

Met het shuttle bus systeem is eigenlijk alles in Springdale een prima overnachtingsplek voor Zion, hoe dichter bij de ingang hoe beter
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer