Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marcovg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcovg »

Klopt maar krijg de link na dollar expres member.

Klopt het dat je gelijk door kan lopen naar de garage (las vegas) en dan ??
Joootiee
Amerika-newbie

Auto huren in Miami als 21-jarige

Bericht door Joootiee »

Hallo!

Deze zomer gaan wij 5 dagen in Miami vertoeven, waarbij wij graag zouden gebruik maken van een huurauto.
Nu heb ik enkele vraagjes:

Ik ben 21 jaar, kan dit problemen geven voor het huren van een auto? Ik heb alvast een internationaal rijbewijs.
Ik zag op websites van verhuurders speciale pakketten voor jonge bestuurders, is het dan aangeraden zo een pakket te nemen?

Wij gaan verblijven bij Hilton Downtown, heeft iemand ervaring met het parkeren in dit hotel?
Ik heb gelezen dat de kosten 28$ per dag zijn. Indien je de parking meermaals op en afrijdt diezelfde dag, moet je dan opnieuw het dagtarief betalen?
Of is het interessanter om ergens in de buurt van het hotel te parkeren in een garage?

Alle tips zijn welkom!

Dank bij voorbaat
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Auto huren in Miami als 21-jarige

Bericht door sanook »

Je moet 21 jaar of ouder zijn om een auto te huren in de V.S. Voor personen onder de 25 komt er wel een toeslag bij, de zogenaamde “under age fee”. Deze toeslag kan verschillen naar gelang de verhuurder en de broker. Meestal kan je bij de broker wel prijzen opvragen voor “under age drivers”.

Het is niet nodig om een International rijbewijs aan te schaffen / mee te nemen. Een Europees rijbewijs is voldoende.

uit: viewtopic.php?f=30&t=70778
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Het tarief bij het hotel om te parkeren is normaal met in-out priveleges, dus zoveel in en uit rijden als je wilt, anders is het vallet-only maar dat zou wel vermeld zijn.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Marcovg schreef:Klopt maar krijg de link na dollar expres member.

Klopt het dat je gelijk door kan lopen naar de garage (las vegas) en dan ??
Ik heb voor het laatst gehuurd daar in 2015, er van uitgaande dat er niets is veranderd kan je als express lid doorlopen naar een hokje in de garage (gedeeld met Thrifty) waar je contract al klaar ligt. Dus niet in de eij voor de balie gaan staan, gewoon doorlopen de garage in
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Heather schreef:@Pete.Z
Klopt het dat de huurauto's via US CAR HIRE over het algemeen iets ouder zijn dan bij Alamo of andere huurmaatschapppijen ?
Nee hoor, wat je wel vaak ziet id dat de wat goedkopere verhuurders zoals Dollar wat oudere auto’s hebben, maar oud is nog altijd hooguit een jaar en 30.000 miles, en zeker geen vieze afgetrapte barrels. Ook heb ik regelmatig gewoon nieuwe auto’s gehad, maar nogmaals, de broker heeft daar niets mee te maken, het is de verhuurder waar het vanaf hangt. Dollar is b.v. eigendom van Hertz, en de oudere wagens van Hrtz schijnen de laatse maanden van hun gebruik bij Dollar door te brengen.
Mijn keuze is simpel, ik huur liever voor 175 euro een wagen die nog altijd 16 jaar jonger is dan mijn eigen dagelijks vervoer, dan voor meer geld een iets nieuwere.
Joootiee
Amerika-newbie

Bericht door Joootiee »

sanook schreef:Je moet 21 jaar of ouder zijn om een auto te huren in de V.S. Voor personen onder de 25 komt er wel een toeslag bij, de zogenaamde “under age fee”. Deze toeslag kan verschillen naar gelang de verhuurder en de broker. Meestal kan je bij de broker wel prijzen opvragen voor “under age drivers”.

Het is niet nodig om een International rijbewijs aan te schaffen / mee te nemen. Een Europees rijbewijs is voldoende.

uit: viewtopic.php?f=30&t=70778
Oké bedankt!
Ik had gelezen dat het in Florida wel streng in qua rijbewijs. Vandaar heb ik toch voor de zekerheid een internationaal rijbewijs aangeschaft.
Stan.Gobien schreef:Het tarief bij het hotel om te parkeren is normaal met in-out priveleges, dus zoveel in en uit rijden als je wilt, anders is het vallet-only maar dat zou wel vermeld zijn.
Ik zie op de site dat het "valet parking" is, betekent dit dat je dan niet zoveel in en uit de parking kan rijden?
KjuRed
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door KjuRed »

Pete.Z schreef:
Heather schreef:@Pete.Z
Klopt het dat de huurauto's via US CAR HIRE over het algemeen iets ouder zijn dan bij Alamo of andere huurmaatschapppijen ?
Nee hoor, wat je wel vaak ziet id dat de wat goedkopere verhuurders zoals Dollar wat oudere auto’s hebben, maar oud is nog altijd hooguit een jaar en 30.000 miles, en zeker geen vieze afgetrapte barrels. Ook heb ik regelmatig gewoon nieuwe auto’s gehad, maar nogmaals, de broker heeft daar niets mee te maken, het is de verhuurder waar het vanaf hangt. Dollar is b.v. eigendom van Hertz, en de oudere wagens van Hrtz schijnen de laatse maanden van hun gebruik bij Dollar door te brengen.
Mijn keuze is simpel, ik huur liever voor 175 euro een wagen die nog altijd 16 jaar jonger is dan mijn eigen dagelijks vervoer, dan voor meer geld een iets nieuwere.
Het ligt er aan wat je verwacht van een ervaring. Zelf hadden we geen goede ervaring bij Dollar in Las Vegas. Ik had via https://www.usrentacar.co.uk/ een SUV gehuurd. Het zou een Jeep Grand Cherokee of similar moeten zijn. Daar aangekomen hadden ze een vieze Dodge Journey voor me klaar staan, volgens hun dezelfde klasse. Als alternatief was er een nog smerigere Dodge Journey beschikbaar. Deze auto's hadden overal kleine schades en binnen lag er overal nog chips en plakkerige frisdrankresten. Bovendien was de auto nauwelijks groot genoeg voor onze baggage.
Mij werd nog een minivan aangeboden (ook smerig) en een fors betaalde upgrade naar een Nissan Armada met 60k miles op de teller en (naar wat later bleek) een flinke rookgeur. De Armada heb ik nog een keer laten wassen en schoonmaken en toen na wat geklaag met bijbetaling van (ik dacht) USD 200 mee kunnen nemen. Bij het inleveren op LAX zag het er naar mijn mening niet beter uit bij Dollar. Voor mij was het één ervaring op één locatie, het was hoogseizoen en de garage was best leeg. Ik heb geen idee of het op andere momenten anders zou zijn maar ik zal nooit meer een auto bij Dollar huren.

Bij Sixt en Avis op LAX heb ik wel een betere ervaring gehad. Nieuwe auto's, weinig gelopen, niet altijd even schoon maar niet dusdanig vies dat ik spontaan jeuk krijg.

Ik zou een ieder ook aanraden om recensies van de vestigingen op Yelp te lezen, geeft vaak een goed beeld van wat je te wachten staat.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Krasjes en deukjes maken mij niks uit, al heb ik zelden wagens mee gehad die onder zaten.
Vieze binnenkant accepteer ik niet natuurlijk, maar ook dat is me in alle jaren slechts 1 keer gebeurt, en toen is de wagen direct ter plekke schoongemaakt, half uurtje en we waren onderweg.
Slechte ervaringen kan je verder over iedere autoverhuurder vinden, die hele wereld is zo rot als een mispel, en tot op het bot uitgekleed qua winstmarges, dus er gaat weleens iets verkeerd, bewust of onbewust.

Verder is het handig om te weten wat je hebt gehuurd, vergeet niet dat auto’s per klasse worden verhuurd, niet per type.
Die Journey zou best in de zelfde klasse als een Grand Cherokee kunnen vallen, ik kijk nergens meer van op.
Marcovg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Marcovg »

lees slechte ervaringen over dollar auto verhuur in las vegas welke auto verhuur bedrijf kan dan het beste kiezen goede service, mooie nieuw auto’s, veel keuze enz
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik ben erg blij met Alamo en National. Qua service en auto's dikke prima. Hertz eveneens.
Sommige hebben ook slechte ervaringen met die partijen maar die hebben weer positieve ervaringen met Dollar. Laatstgenoemde heb ik geen ervaring mee.

Qua keuze is er geen zinnig woord over te zeggen. Dat kan per uur en per dag verschillend zijn.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Dollar en Thrifty zou ik alleen kiezen als de prijs erg goed is, als Alamo/National/Hertz/Avis dezelfde (of een betere) prijs hebben zou ik voor 1 van deze kiezen.
Gast

Bericht door Gast »

Bij Sixt wel opletten dat je beperkingen hebt qua waar je mag rijden. Je mag alleen in de aangrenzende staten van de staat waarin je huurt rijden..Voor mij al een reden om ze links te laten liggen.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Joootiee schreef:Ik zie op de site dat het "valet parking" is, betekent dit dat je dan niet zoveel in en uit de parking kan rijden?
Het hilton Miami downtown heeft alleen maar valet. Dus je levert je auto in bij deze service en als je weg wilt gaan dan haal je deze weer op. Dit kost per dag $28 en je kan zo vaak inleveren en ophalen als je zelf wilt. De mensen van de valet verwachten wel fooi. Het is aan jezelf of je dit ook iedere keer geeft.

Een internationaal rijbewijs in de VS is in iedere staat overbodig. Hoe streng ze ook zijn. Het huidige rijbewijs is duidelijk en internationaal genoeg.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Wij hebben bij alamo een auto gehuurd voor komende zomer. Aankomst en vertrek lax. Nu wilde ik net skip the counter doen maar het lukt mij niet om een payment toe te voegen. Als we bellen met alamo dan zeggen ze dat we bij aankomst naar de kiosk moeten gaan. Wie weet ene oplossing dat we nu toch al skip the counter kunnen doen.
BorL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door BorL »

Lukte ons vorig jaar ook niet bij Alamo LAX, de kiosk waren we in 5 minuten doorheen. Bijna skip the counter
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Renée76 schreef:Wij hebben bij alamo een auto gehuurd voor komende zomer. Aankomst en vertrek lax. Nu wilde ik net skip the counter doen maar het lukt mij niet om een payment toe te voegen. Als we bellen met alamo dan zeggen ze dat we bij aankomst naar de kiosk moeten gaan. Wie weet ene oplossing dat we nu toch al skip the counter kunnen doen.
Heb je eerst al online ingecheckt ? Dat is nl stap 1, stap 2 is skip the counter.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Ja gedaan. Kregen daar ook per mail een bevestiging van. Alleen als we in het skip the counter systeem zitten moet je payment aangeven. Dat lukt dus niet
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Ik weet niet of het voor jou zal helpen, maar deze website met uitleg (in het Duits) schijnt veel mensen te helpen:

http://www.sylvia-schulze.net/tipps-inf ... etime.html
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Renée76 schreef:Ja gedaan. Kregen daar ook per mail een bevestiging van. Alleen als we in het skip the counter systeem zitten moet je payment aangeven. Dat lukt dus niet
Maar wat lukt er dan niet? Gebruik je een reguliere creditcard (geen prepaid of debit)? En wat als je een andere kaart probeert?

Let op: dit moet dus een creditcard zijn op naam van de hoofdbestuurder en dit is ook de kaart die je _moet_ overleggen bij het uitrijden. In principe is dat dan ook de kaart waarop bij het terugbrengen de betaling in rekening wordt gebracht. Als je dat echter op een andere kaart wilt dan kan dat, moet je bij het terugbrengen even aangeven bij degene die de auto komt inboeken.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer