Hier al wat rondgekeken maar blijkbaar is Texas niet de meest favoriete bestemming

Wie heeft er aanraders/tips/...? We zijn beide vooral stadsmensen, horen graag country en vinden de "typisch Amerika" dingen wel leuk (car show bijvoorbeeld).
Vliegtickets lijken ons goedkoopst met Dallas als uitvalsbasis voor aankomst en vertrek. Dus vandaar zouden we vertrekken dan met auto naar de rest van Texas.
In eerste instantie hadden we graag volgende gezien:
de grotere steden (Houston, Dallas, San Antonio, Austin en dan nog een nog niet gekozen kuststad)
Universiteitscampussen (indien mogelijk, nog niet onderzocht welk type campus UT bijvoorbeeld is, als dat gelijkaardig aan UGA/Athens is, willen we daar ook wel twee dagen verkennen).
tijdens rijden van a naar b eens een dag natuur.
Verder lijkt het me leuk moest er ergens een festival(letje) zijn die we kunnen meepikken of een car show ofzo.
(moest er iemand goed(kop)e shootingrange weten mag dat ook altijd vermeld worden

Oja en auto huren denk ik terug te kijken voor rentawreck, had ik in Atlanta gedaan en was zonder problemen. Tenzij iemand hier ook nog goede aanraders heeft (beide 24 jaar).
edit: zie net dat er nog een subforum reisplanning etc is, zal dat eerst ook nog eens doornemen, vermoedleijk gaat dit ook naar daar verplaatst mogen worden, mes excuses...