Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe gaan je "achterblijvers" om met je verhuizing.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Leuk om zo alle reacties te lezen. Ik ben zelf vorig jaar naar Texas verhuisd omdat mijn (Nederlandse) vriend hier woont. Hij woonde hier al een tijd en wilde vanwege zijn baan niet terug naar Nederland. Ook zijn kinderen wonen nog hier. Voor mij was het makkelijker om bij hem te gaan wonen in praktische zin.
Ik ben altijd iemand geweest die prima met familie op kan schieten, maar ik ben niet familieziek. Ik vind het fijn om te horen dat het goed met ze gaat en maak me zorgen als het niet goed gaat, maar ik kies toch voor mijn eigen leven. Mijn vader is in '99 overleden en mijn moeder heeft wel veel moeite met mijn vertrek. Ik heb nog 2 broers, maar daar heb ik nooit een hele sterke band mee gehad omdat zij een stuk ouder zijn en al het huis uit waren toen ik nog moest gaan puberen.
Ik geloof dat je kinderen krijgt, dat je ze MAG verzorgen en opvoeden en dat je ze MOET leiden naar een zekere mate van zelfstandigheid. Dat is mijn visie en zo kijk ik ook naar mijn moeder. Ze moet blij zijn dat ze me heeft opgevoed tot een zelfstandig persoon die haar eigen zaakjes prima kan regelen en die nu erg gelukkig is. Dat zou in mijn ogen het doel moeten zijn van elke ouder. Maar goed, ik ben vaak ook meer een rationele dan een emotionele denker :-).

Ik hoop dat jij uiteindelijk ook voor je eigen leven kunt kiezen en dat je familie je geen schuldgevoel aanpraat of dat je jezelf schuldig voelt over je keuze. Wat misschien al scheelt is als je een beeld zou hebben van jouw inkomen in de US en hoe vaak je eventueel terug kunt naar Nederland. Zorg dat je altijd een potje achter de hand houdt waaruit je direct een ticket kunt betalen als er iets binnen je familie gebeurt. Zoiets kan je gerust stellen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wow geweldig om te zien dat er nog steeds reacties komen. En ook nog zeer zeker reacties waar ik iets aan heb.

Eens te meer krijg ik de bevestiging van iets wat ik eigenlijk al wist, maar wellicht negeerde om het niet te hoeven confronteren: ik moet kiezen voor mezelf, voor mijn vrouw, en voor ons eigen leven samen.

Ook het achter de hand houden van een potje om snel terug te kunnen indien onverhoopt noodzakelijk, is iets waar we zelf al aan hadden gedacht, maar leuk om te zien dat het door meerdere mensen wordt genoemd.

Iedereen die heeft gereageerd heel erg bedankt voor jullie reacties, ik stel het zeer op prijs om het van de ervaringsdeskundigen te mogen vernemen!

Het zal nog steeds moeilijk zijn en blijven om de beslissing aan de rest van de familie te vertellen (aangezien ik denkelijk de beslissing om te gaan wel al langer geleden genomen heb, maar nooit onder ogen heb willen zien).
houstonwehaveaproblem schreef:en dat je familie je geen schuldgevoel aanpraat of dat je jezelf schuldig voelt over je keuze
Dit is inderdaad iets waar ik wel bang voor ben, hoe geweldig mijn ouders ook zijn, en hoe geweldig ik ook met ze op kan schieten. Ik hoop zeker ook dat laatste (schuldig voelen) mee zal gaan vallen, aangezien ik me al snel schuldig voel over dingen...

Maar met jullie tips kan ik wellicht het leed (want dat zal het zijn) bij mijn ouders verzachten!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hoewel ik van mezelf weet dat ik het niet zou kunnen (maar o jee, mijn moeder houdt mijn schuldgevoel gewoon levenslang levendig), vind ik het top dat jij het wel gaat doen!

Heel veel succes ermee en natuurlijk veel geluk in Amerika straks!
Nien
Amerika-ontdekker

veel herkenning!

Bericht door Nien »

Dennis, ik herken heeel erg veel in je situatie.. wat ongelooflijk moeilijk he? Maar ik ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt en nu in de VS woon! Het is lang niet zo moeilijk als ik had verwacht. Natuurlijk mis ik mijn familie en zij mij.. maar we hebben telefoon, webcam, email etc.. en we kunnen elkaar af en toe zien al is het niet al te vaak. Ik was zo ontzettend aan het twijfelen vantevoren.. Ik denk dat het belangrijk is naar jezelf te luisteren, wat wil je nu echt.. en ik denk dat je het al weet :)

En tja, het is moeilijk maar het is jouw leven! Dus doen wat goed voelt voor jezelf! Anders krijg je daar weer spijt van..

Mijn ouders lieten me heel erg schuldig voelen over onze keuze door steeds vervelende opmerkingen te maken (niet heel slecht bedoeld, maar ik vond het ook absoluut niet leuk dat ze er zo mee omgingen) en dat maakte het nog erger. Maar ze hebben onze keuze geaccepteerd gelukkig en dat maakt het inderdaad wel gemakkelijker. Nog steeds vinden ze het niet leuk maar ze realiseren zich dat het ons leven is.

En wat een gevoel van vrijheid heb ik nu!!! -met ouders op zo verre afstand.. dat heeft ook zijn voordelen (tenminste in mijn geval).. en de relatie met mijn ouders is er alleen maar beter op geworden!!

Succes met je keuze!!
Nynke
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Hoi Dennis,

Ik las net dit topic pas en wilde toch even reageren. Ook ik ben enigstkind, net 30 en ben twee maanden geleden op een green card naar de USA verhuist. Naar de VS verhuizen is iets wat ik altijd al wilde dus toen ik via de Green card lotterij de kans kreeg wilde ik die met beide handen aangrijpen. Er is vlak voor mijn vertrek wel een periode geweest dat ik me schuldig voelde naar mijn ouders en opa en oma toe. Allen waren er al die jaren voor me en nu ging ik 'zomaar' weg. Ik heb dat ook aangegeven en de reacties waren alleen maar positief. Tuurlijk hadden ze me nog steeds liever in Nederland, maar ze wilden ook dat ik gelukkig was en mijn droom kan waarmaken. Alles gaat hier goed in de VS en hiernaar toe verhuizen is echt het beste wat ik ooit gedaan heb. En e-mail, chat, PC camera's etc maken veel goed. Mijn opa en oma hebben geen PC en het contact is nu iets minder dan dat het was toen ik nog in Nederland zat. Maar de telefoon en pen en papier zijn geduldig. De relaties met ouders, familie en vrienden in NL is anders geworden, maar nog steeds goed. Eigenlijk heb ik nu 'the best of both worlds' LOL.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer