Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Openbaar vervoer San Francisco

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Erika73
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Erika73 »

Hallo allemaal,

Tijdens onze reis door Amerika verblijven we 2 nachten in San Francisco. Nu ben ik aan het kijken hoe we ons het beste kunnen verplaatsen door te stad. Uiteraard willen we zoveel mogelijk lopen, maar eventueel is een ritje met de bus ook wel handig (bijv. aan het einde van de dag terug naar ons hotel). Nu zit ik te kijken op de site sfmta.com, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe dit werkt.
Op de site staat het volgende:

Cash: Fares can be paid on surface transportation with any U.S. currency or coin; exact change is required.

Betekent dit dat we gewoon in de bus een kaartje kunnen kopen? Mits we gepast kunnen betalen? Ik wil eigenlijk geen dagkaart kopen, want ik denk niet dat we dat nodig zijn. Kan iemand me uitleg geven hierover?

Groeten, Erika
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door roelb »

Ja, dat kan. $2.75 per persoon per ritje, afrekenen bij de chauffeur, geen change.

Maar je kunt ook gewoon Uber gebruiken. Een stuk prettiger dan een bushalte zoeken en als je met meer dan twee mensen bent is het ook al snel goedkoper.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dagkaarten in SF zijn verder ook soms wel interessant als je bvb het kabeltrammetje wil nemen. Een enkele rit daar kost 7 dollar.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
CAM1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door CAM1984 »

Wij hebben onlangs veel gebruik gemaakt van Lyft, een soort Uber. Zoek op internet even naar een promocode voor je je eerste rit maakt, wij kregen zo 5 ritten (onder de $10) gratis.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Korte kick: als je een nieuwe lyft account aanmaakt en koppelt aan je Delta skymiles account dan krijg je $20 in ride credit en ook nog 1 mijl per uitgegeven dollar.

En die Delta promotie kun je combineren met andere referal/new-user promoties van Lyft. Dus als je een beetje zoekt heb je $70 aan credit. Daar kun al wat ritjes van maken.

Ook bij Uber heb je new user promoties, tot $20 makkelijk te vinden. Dus dan heb je al $90 aan taxibudget.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer