Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Parijs parkeren buiten de stad?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Parijs parkeren buiten de stad?

Bericht door PSVwally »

Ik heb een nacht Parijs gewonnen en heb er eigenlijk tot nu toe niet eens echt naar gekeken. Vertrek morgen :mrgreen:
Mijn hotel ligt vlakbij de Arc de Triomph, maar nu zie ik dat je tegenwoordig een vignet nodig hebt binnen de ring van Parijs. Daar had ik even niet op gelet, dus daar is het wat laat voor.

Vroeger heb ik de auto wel eens bij Charles de Gaulles neergezet en vanaf daar met de trein en de metro de stad in, maar ik vroeg me af of iemand een andere goede tip heeft voor iets tussen het vliegveld en de ring om te parkeren. Dan bedoel ik wel in een veilige wijk en waar ik geen €70 voor 2 dagen hoef te betalen?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Parijs parkeren buiten de stad?

Bericht door Old Faithful »

Ik lees dit te laat, ik vrees dat je al weg bent. Anders had ik mijn zwager kunnen vragen. Hij is docent Frans en weet waarschijnlijk in Parijs net zo goed de weg als jij in Eindhoven. :wink:

Ik vond dit
Parkeren aan de rand van de stad

Aan de noordkant kan voor € 25 per weekend geparkeerd worden bij Parking2000: Parking Paris 19. RER lijn E (Gare Rosa Parks) brengt je in een paar minuten naar Gare du Nord waar overgestapt kan worden op de diverse metrolijnen.
Adres: Parking Paris 19 - 234 rue de Crimée - 75019 PARIS
op een site van de ANWB Misschien lees je het op tijd en heb je er iets aan.

Ik wens je een prettig verblijf in Parijs.
Groet,

Old Faithful
Gast

Bericht door Gast »

Bij Stade de France in St Denis zit ook een aantal goedkope parkeergarages, buiten de ring en bij de metro.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dank.
Persoonlijk vind ik st Denis niet echt de beste wijk om in te vertoeven, maar heb mn auto daar deze keer wel neergezet.

Bij binnenkomst in France bezoek vd douane gehad die heel mijn dashboard, binnendeuren en kofferbak ontmantelden. En natuurlijk niets konden vinden. Het fatsoenlijk terugplaatsen blijkt dan toch lastiger te zijn dan afbreken, want het kostte ze meer dan een uur..... stonden veel Nederlandse autos op die parking. Maar ik was dus vrij laat hier. Ik zie hier overigens wel Nederlandse autos zonder eco vignet door de binnenstad crossen, kan fikse boetes opleveren
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Wel apart dat je die vignetten niet online oid kan bestellen. Zomaar naar Parijs rijden is er dus eigenlijk niet meer bij (tenzij je het risico wilt lopen van een boete).
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Dis nou een typisch moment waarop ik denk hier zou de EU eens nuttig kunnen zijn. Kunnen ze niet 1 leuke sticker maken die gewoon overal geldt en klaar zijn we. Zometeen rij ik met een Duits, Nederlands en Frans kreng op mn ramen. Ik zie niks meer! Oh ja en als ik ga skiën moet ik ook nog Zwitserse en Oostenrijkse dingen plakken? Sticker voor Frankrijk kost ook oh ferme maar vijf euro of zo om hem thuisgestuurd te krijgen, duurt alleen 6 a 8 weken. Je zou het bijna doen om hem te hebben liggen voor het geval dat.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

sanook schreef:Wel apart dat je die vignetten niet online oid kan bestellen. Zomaar naar Parijs rijden is er dus eigenlijk niet meer bij (tenzij je het risico wilt lopen van een boete).
Nou ja, ehh, op zich kan je gewoon naar Parijs rijden. Alleen binnen de ring zijn er milieuzones (overigens ook in andere steden). Het is dat ik echt last minute kon gaan, anders had ik wel wat meer uitgezocht. Nu is het meer Parijs in 1,5e dag doorracen. En dan ligt een kwart vd stad open en een ander deel is compleet afgesloten vanwege electrische race auto’s.

Volgens mij kan je die vignetten overigens online bestellen bij oa de wegenwacht.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ja je kan ze wel online bestellen maar dan moet je alsnog wachten totdat ie naar je huis gestuurd wordt. En met naar Parijs rijden bedoel ik niet buiten de ring parkeren en verder met OV maar gewoon door to door van huis naar een hotel in het centrum.
Wij hadden nog wel eens de neiging om op zaterdagochtend te denken 'laten we er een weekend Parijs van maken' maar dat kan nu dus niet meer want ik heb geen vignet (en ik bestel geen vignet omdat ik niet weet wanneer ik hem ga gebruiken, beetje vicieuze cirkel zeg maar :) )
Komt bij dat ik die vignetten een beetje onzin vindt en dat komt ook doordat iedere buitenlander in NL gratis rond mag rijden en wij voor steeds meer landen extra moeten betalen als we daar willen rijden.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De kosten van een vignet, wat daarna een autoleven geldig blijft, zijn onder de 5 euro.
Ga je weleens naar Frankrijk (want dat vignet is niet alleen voor Parijs) gewoon bestellen en op je auto plakken.

https://www.certificat-air.gouv.fr
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer