Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6
Op verschillende data in 2018 naar San Diego of Las Vegas met KLM/Delta vanaf Amsterdam voor €399,- retour (alleen handbagage) of € 489 (incl ruimbagage).
Boeken voor 30 april
Boeken voor 30 april
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik kreeg hem ook binnen mooie prijzen.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Vanmorgen was schiphol enkele uren afgesloten vanwege een stroomstoring (https://nos.nl/liveblog/2229501-strooms ... iphol.html). De vlucht naar SFO (onze lucht over een aantal weken) vertrok vanmorgen gewoon om 9.50u maar ik heb toch wel het idee dat niet iedereen die vlucht heeft kunnen halen (of een andere intercontinentale vlucht die gewoon op tijd vertrokken). Hoe moet je dat aanpakken in zo'n geval? Als ze de toegangswegen afsluiten, de treinen stoppen niet meer en de vertrekhallen staan bomvol met mensen (er was echt geen doorkomen aan begreep ik) dan is dat echt overmacht van onze kant. Ben je dan je tickets kwijt? In principe wel toch?
Tja, ik mag hopen dat airlines je gewoon vervoeren. Als een vliegveld niet meer bereikbaar is door een beslissing van dat vliegveld dan kun je er als passagier niet veel aan doen toch?
Bizar dat Schiphol zo afhankelijk is van het net. Dat kan toch echt niet meer in deze tijd? En wie het verzonnen heeft om afritten af te sluiten bij een stroomstoring heeft het m.i. helemaal niet begrepen. Waar denk je dan dat reizigers heen gaan? Terug naar huis? Natuurlijk niet, die zoeken een andere manier via infrastructuur die daar helemaal niet geschikt voor is. En dan daarna roepen dat het "levensgevaarlijk" is dat mensen op de vluchtstrook uitstappen en gaan lopen.. tja, wat moeten ze dan?
Bizar dat Schiphol zo afhankelijk is van het net. Dat kan toch echt niet meer in deze tijd? En wie het verzonnen heeft om afritten af te sluiten bij een stroomstoring heeft het m.i. helemaal niet begrepen. Waar denk je dan dat reizigers heen gaan? Terug naar huis? Natuurlijk niet, die zoeken een andere manier via infrastructuur die daar helemaal niet geschikt voor is. En dan daarna roepen dat het "levensgevaarlijk" is dat mensen op de vluchtstrook uitstappen en gaan lopen.. tja, wat moeten ze dan?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je zult dan overgeboekt worden op een latere vlucht, eventueel met een overstap, je bent echt je tickets niet kwijt hoor.
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Maar in principe.... jij bent verantwoordelijk dat je op tijd bent voor je vlucht. Dus als dat niet lukt ben je eigenlijk je ticket kwijt?? En idd. Afsluiten is dom want ik denk dat niemand naar huis gaat idd. Wij misschien (wonen op 20 min afstand). Maar ook ik zou er moeite mee hebben. Je wilt gewoon op tijd zijn. Europese vluchten werden allemaal een uur (of soms) langer vertraagt maar de lange vluchten niet. Geen enkele.
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dit bedoel ik: https://www.rtlnieuws.nl/nederland/chao ... -las-vegas
Volgens mij kun je het omboeken dan echt vergeten
Hoezo? In dat artikel staat toch niets van die strekking? Er staat alleen dat ze niet meer mee konden met de originele vlucht omdat ze te laat waren. En als de checkin is gesloten dan houdt het inderdaad op. Bagage kan het dan niet meer halen en als een passagier vooraf kan weten dat zijn bagage niet met hem of haar mee reist is dat een veiligheidsprobleem.
Maar er staat niet in het artikel dat ze niet meer vervoerd worden.
Maar er staat niet in het artikel dat ze niet meer vervoerd worden.
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik lees alleen dat deze mensen in het slechtste scenario morgen vertrekken? Wat helemaal niet gek is als er honderden mensen moeten worden overgeboekt naar andere vluchten.Inges schreef:Dit bedoel ik: https://www.rtlnieuws.nl/nederland/chao ... -las-vegas
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Die jongens die naar Vegas zouden gaan konden wel zonder bagage mee. Dat zou ik dan nog wel overwegen voor 8 dagen. Een zwikje onderbroeken en t-shirts heb je immers ook zo gekocht. Alleen vraag ik me dan af waar je koffers blijven. Tenzij je wegbrengers hebt die ze meenemen zul je die niet bij de balie kunnen achterlaten. Dus das leuk aangeboden van de maatschappij maar dan heb je dr niet veel aan. Maar goed. Veel kan de maatschappij er verder natuurlijk ook niet aan doen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze worden nu toch omgeboekt?, je maakt er zelf van dat ze het kunnen vergeten, waar baseer je dat dan op?Inges schreef:Dit bedoel ik: https://www.rtlnieuws.nl/nederland/chao ... -las-vegas
Schiphol heeft lockers. Beneden, bij de toiletten. En voor 8 dagen kun je toch alles wel kwijt in je carry-on?babarage schreef:Tenzij je wegbrengers hebt die ze meenemen zul je die niet bij de balie kunnen achterlaten.
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Oh ik wil er geen welles nietus spelletje van maken hoor maar in de ticket voorwaarden staat duidelijk dat jij op tijd moet zijn en dat de luchtvaartmaatschappij je niets meer hoeft te bieden als de vlucht al vertrokken is en jij was er niet. Ik ben bang (en ik zeg niet dat dat in dit specifiek geval is voorgekomen) dat de maatschappij zich gewoon kan beroepen op overmacht (vanwege de stroomstoring) en dat jij (en dat zou mij overkomen denk ik) gewoon opnieuw een ticket moet kopen. In ons geval zou dat 4x een nieuw ticket zijn. Dat kan ik niet betalen en dus zou onze vakantie over zijn. Het enige dat ik vroeg was hoe je dat zou moeten aanpakken. Je kan wel 4,5u in de rij gaan staan maar volgens mij schiet je daar niets mee op. Jouw vliegtuig is vertrokken, op tijd maar zonder jou. Als ik de voorwaarden zo lees hoeft de luchtvaartmaatschappij jou geen nieuw ticket te geven omdat het voor hun ook overmacht was. De stroomstoring was niet hun schuld natuurlijk. Ook niet de mijne maar dat interesseert de maatschappij natuurlijk nietsHarry schreef:Ze worden nu toch omgeboekt?, je maakt er zelf van dat ze het kunnen vergeten, waar baseer je dat dan op?Inges schreef:Dit bedoel ik: https://www.rtlnieuws.nl/nederland/chao ... -las-vegas

Uit een bericht op Nos.nl: "Green Claim en EU-claim wijzen erop dat claims over vluchten van vóór 12.00 uur niet in behandeling worden genomen. Vanochtend konden de luchtvaartmaatschappijen zich beroepen op overmacht door de stroomstoring."
Dat is natuurlijk anders als je zou vliegen via een europese bestemming en je vlucht gaat niet. Dan zijn ze verplicht om je om te boeken. Maar als je rechtstreekse vlucht gewoon op tijd vertrekt dan is dat volgens mij een "eigen schuld dikke bult"

- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je even de moeite neemt om naar bv. de KLM site te gaan dan kun je zien hoe de KLM hiermee om gaat. Iedereen die dat wil wordt omgeboekt, degene die niet meer willen vliegen krijgen hun geld terug, klanten die gestrand zijn in het buitenland krijgen hotel en vervoer kosten vergoed, enz. enz., nergens wordt gesproken van een nieuw ticket kopen.
Je zou het jezelf een stuk makkelijker maken door niet van tevoren problemen te gaan zien die er helemaal niet zijn, dat maakt je leven echt een stuk makkelijker.
Je zou het jezelf een stuk makkelijker maken door niet van tevoren problemen te gaan zien die er helemaal niet zijn, dat maakt je leven echt een stuk makkelijker.

En sowieso, een beroep op overmacht zal weinig kans van slagen hebben vermoed ik. De airline is er zelf voor verantwoordelijk dat haar systemen werken. Een stroomstoring (die er volgens de netbeheerder overigens niet eens was, het ging om een dipje) is echt geen vrijwaring van verantwoordelijkheid. Kwestie van je zaken op orde hebben, dan had niemand hier iets van gemerkt.
Ik kreeg vannacht een email van een datacenter in AMS waar wij spullen hebben staan. Een notificatie dat de commercial power feed even weg is geweest, maar dat er verder geen enkele impact was. Zo hoort het.
Vogens mij heb je het volste recht op een vergoeding op basis van eu261 als je hierdoor te laat (of niet) op je bestemming bent gekomen. Overmacht komt van buiten en is iets waar een organisatie zich niet tegen kan beschermen. Kritische systemen die uitvallen door een spanningsdip betekent dat je je zaken niet op orde hebt, en dat is geen overmacht.
Ik kreeg vannacht een email van een datacenter in AMS waar wij spullen hebben staan. Een notificatie dat de commercial power feed even weg is geweest, maar dat er verder geen enkele impact was. Zo hoort het.
Vogens mij heb je het volste recht op een vergoeding op basis van eu261 als je hierdoor te laat (of niet) op je bestemming bent gekomen. Overmacht komt van buiten en is iets waar een organisatie zich niet tegen kan beschermen. Kritische systemen die uitvallen door een spanningsdip betekent dat je je zaken niet op orde hebt, en dat is geen overmacht.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
In de zomer van 2016 zouden wij naar Vegas vliegen. Door een stroomstoring bij Delta in Atlanta gingen wereldwijd tijdelijk geen vluchten meer. Wij werden gewoon ingeboekt naar de volgende dag, kregen een hotel en kregen een ruime vergoeding.
Ik geloof er niet zo in dat stroomstoring onder overmacht valt.
En mocht het je gebeuren, dan gewoon met de stroom meegaan
. In de rij en kijken wanneer je wel heen kan.
Ik geloof er niet zo in dat stroomstoring onder overmacht valt.
En mocht het je gebeuren, dan gewoon met de stroom meegaan

Loves Vegas!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Alleen was het probleem voor veel mensen hier niet dat de vluchten niet wel gingen maar dat zij niet op tijd bij de balie waren omdat Schiphol onbereikbaar was en daarna de rijen zo dramatisch waren? Onbereikbaar Schiphol met treinen die er niet meer stopten en afritten die dicht waren kun je moeilijk de maatschappijen aanrekenen. Je kunt je hooguit afvragen of ze iets hadden kunnen doen om de rijen beter te managen om daar uit te plukken wat nog een vlucht kon halen en wat niet. Al lijkt me dat ook knap lastig zo niet onmogelijk.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
Dat kun je iig schiphol verwijten. Zij zijn degene die het vliegveld gesloten hebben. Daarmee wordt het onmogelijk er nog te komen en is er geen verwijtvaarheid voor de reiziger. De vraag is of je dan zelf direct Schiphol aanprakelijk moet stellen of de airline.
Tegelijkertijd ligt de oorzaak van de sluiting bij het niet mogelijk zijn van checkin. En dat is m.i. een verantwoordelijkheid van de airline. Zij zullen met Schiphol mieten uitvechten wie de schade gaat betalen.
Tegelijkertijd ligt de oorzaak van de sluiting bij het niet mogelijk zijn van checkin. En dat is m.i. een verantwoordelijkheid van de airline. Zij zullen met Schiphol mieten uitvechten wie de schade gaat betalen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Schiphol heeft zijn luchthaven niet gesloten, dat heeft de calamiteitenorganisatie op grond van "openbare orde- en veiligheid" besloten. (GRIP2 afgekondigd) Schiphol was onverantwoord vol. Maakt de discussie nog wat lastiger.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ik heb toch echt een persvoorlichtster van Schiphol horen zeggen dat "zij, samen met veiligheidsregio, hebben besloten om..". Ergens bij de NOS dacht ik.
En tja, onverantwoord vol, ook daar geldt voor dat Schiphol haar zaakjes beter op orde had kunnen hebben. Als je niet een paar uur aan instroom van vertrekkende reizigers kan vasthouden als je ze aan de achterkant niet kwijt kunt dan heb je mijns inziens vooraf niet goed genoeg over alle scenario's nagedacht.
Blijkbaar had de telegraaf vanochtend inside info van mensen binnen Schiphol die aangaven dat de technische installaties simpelweg niet afdoende zijn. Ik ben benieuwd of daar een financiele incentive onder ligt, of dat het gewoon incompetentie is.
En tja, onverantwoord vol, ook daar geldt voor dat Schiphol haar zaakjes beter op orde had kunnen hebben. Als je niet een paar uur aan instroom van vertrekkende reizigers kan vasthouden als je ze aan de achterkant niet kwijt kunt dan heb je mijns inziens vooraf niet goed genoeg over alle scenario's nagedacht.
Blijkbaar had de telegraaf vanochtend inside info van mensen binnen Schiphol die aangaven dat de technische installaties simpelweg niet afdoende zijn. Ik ben benieuwd of daar een financiele incentive onder ligt, of dat het gewoon incompetentie is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20308 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties