Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door michelly »

Het geld is inmiddels overgemaakt :D
Het zou inderdaad netjes zijn geweest om iets ter compensatie aan te bieden maar wat mij betreft is de kous hiermee af. Hopelijk heeft iemand hier nog iets aan in de toekomst, laat je dus niet afschepen met een voucher.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door Elizabeth Henry »

Ik zie dat dit een oud topic is, maar denk dat mijn vraag het beste hier past.

Heeft iemand recente ervaring met deze constructie? Op de site van KLM staat dat tickets tussen twee uur vooraf en 45 minuten voor vertrek moeten worden afgehaald. Is dit een recente wijziging, omdat in dit topic wordt gesproken over vier uur vooraf? Op de site van de Thalys wordt wel gesproken over vier uur.

De reden dat ik het vraag, ik zou graag een trein eerder nemen, maar die gaat meteen drie uur eerder.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Met wat voor trein reis je? In de Thalys kan je geen andere trein nemen, wel met de IC Brussel.
Elizabeth Henry
Amerikafan

De Thalys. Ook daarmee kun je eerder of later, als je het aan de conducteur vraagt. Met kans dat je moet staan.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Bedankt dat je dit oude topic weer naar boven hebt gebracht @Elizabeth Henry !!

Wat een mooie promo tariieven van KLM zijn daar te vinden....
Ik heb zelf een trip uitgezocht waarbij ik s middags na testen met boemeltje naar Antwerpen ga,
Daar vandaan om 19:30 weer terug naar Schiphol om de volgende ochtend naar Vegas te vliegen.
In 2014 ben ik ook vanuit Antwerpen vertrokken voor Eur. 400.
Mijn multi-city tripje kost nu Eur.535 terwijl dezelfde trip zonder Antwerken Eur.845 kost...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Wij gaan eind maart ook vanaf ZWE naar Florida - 339,- :)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@harryh Wanneer moet je getest zijn ? Bij het valideren aan de tafel op Antwerpen Centraal , of bij het afhalen boardingpass op Schiphol..
Ik laat me voor Eur. 20 testen in het NH Hotel Schiphol.
Maar heb nog niet uiitgedokterd of dat doe voordat ik met het boemeltje naar Antwerpen ga of nadat ik met de Thalys vanuit Antwerpen weer terug op Schiphol ben....
Stuur mij een PB !
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Ik naam aan dat als je het op de dag van de treinreis doet het altijd goed is. Dan kun je nog gewoon gratis via hcc indien gewenst
Elizabeth Henry
Amerikafan

Ik heb ook de treinreis in de avond en vlieg de volgende ochtend. Ik laat me op de ochtend van de treinreis testen. Mocht ik dan onverhoopt positief testen, weet ik dat voordat de reis start en kan ik nog annuleren. Ik doe dat via health check center (de gratis route).
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@bedeve heb ik nog niet naar gekeken, maar voor mij maakt het niet veel uit, ik neem de trein en vlucht direct achter elkaar.
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Ik boek inderdaad dikwijls mn reizen vanuit Antwerpen via KLM. (Ben dan ook wel een Belg die dicht bij Antwerpen woont). Dikwijls krijg je dan een behoorlijk goedkoper tarief met Thalys erbij dan diezelfde vlucht rechtstreeks vanaf Amsterdam. Scheelt echt behoorlijk.

Toppunt is dat meestal mn treinticket afhaal en alsnog met de wagen naar Amsterdam ga. Die Thalys treinen zijn dikwijls helemaal niet voorzien op (grote) bagage, waardoor je steeds de hele trein afloopt op zoek naar een plaats hiervoor. Zeker als je in Antwerpen opstapt zit die trein al vol met mensen uit Brussel, waardoor de grote bagagerekken volzet zijn. Bijkomend wil ik bij terugkomst dikwijls zo snel mogelijk doorreizen, met de wagen kan dit. Maar bij de trein sta je toch dikwijls een uurtje te wachten na een lange vlucht.

Maar het is inderdaad altijd interessant om goedkoper dezelfde vlucht te nemen. :)
BiaD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door BiaD »

Ik heb 5 tickets geboekt vanaf Brussel met de Thalys naar Amsterdam en dan naar Los Angeles. Ik heb gekozen voor Light tickets en wilde achteraf 3 stukken ruimbagage bijboeken. Dat kan echter niet. Het boekingssysteem van KLM zegt dat ruimbagage alleen op de luchthaven zelf gekocht kan worden, omdat de "vlucht" wordt uitgevoerd door een andere vervoerder. Ik kan nergens vinden wat het gaat kosten om pas op de luchthaven de ruimbagage aan te melden. Weet iemand dat? Als het veel duurder is dan online, is het dan misschien beter om Standard tickets te nemen voor alle 5 personen (€110 extra pp)?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

BiaD schreef:
14 feb 2022, 11:10
Ik heb 5 tickets geboekt vanaf Brussel met de Thalys naar Amsterdam en dan naar Los Angeles. Ik heb gekozen voor Light tickets en wilde achteraf 3 stukken ruimbagage bijboeken.
Iets te gehaast de tickets geboekt ?
Het promotarief is er nog wel hoor....
Maar met 5 mensen tikt het wel aan.
Mijn suggestie in twee delen;
Heb je nog maar kort geleden geboekt , bijv binnen 24 uur, dan kun je telefonisch alles regelen.
Maar daarbij ; voor 5 mensen : heb je eerst alle reizigers wel Flyingblue member gemaakt ?
Want dan gaan de bagagekosten in ieder geval Eur .10 pp naar beneden...(1)
Kijk er eens in alle rust naar en reken eens door of het misschien zinvol is deze boeking te annuleren en opnieuw te boeken .

(1)Of je besluit maar niet te emigreren en houd het bij cabinebagage
Dat scheelt ook heel veel tijd
Stuur mij een PB !
BiaD
Amerika-ontdekker

Bericht door BiaD »

@bedeve, dank je wel voor je antwoord. Wat bedoel je met het promotarief en dat ik misschien te vroeg geboekt heb? Mis ik iets waardoor het voordeliger kan? Ik dacht dat 5 x Light tarief en dan 3 x los bagage goedkoper zou zijn dan 5 x Standard. Mijn ervaring met "normale" vluchten is dat in ieder geval wel.

De terugreis is met Delta en er wordt aangegeven dat ik daar pas ruimbagage kan kopen bij het online inchecken. Ik lees op hun website dat ruimbagage $75 kost. Als de bagage voor de heenweg op Schiphol kopen ook ongeveer zoveel kost, is het goedkoper om 3 x bagage los bij te boeken dan om 5 x het Standard tarief te nemen. Ik kan alleen nergens vinden wat de bagageprijzen van KLM op de luchthaven zijn.

Of maak ik nu een enorme denkfout? Overigens zijn de 3 personen die de bagage gaan meenemen inderdaad allemaal Flyingblue.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@BiaD Als je via klm.com geboekt hebt en je reis vindt plaats voor 1 juli kun je wellicht nog annuleren en je geld terugvragen. Kijk vooraf wel of het tarief nog beschikbaar is zodat je tickets incl. bagage kunt boeken. Achteraf (op het vliegveld of tijdens online inchecken) bagage bijboeken is altijd duurder.

Je moet dan wellicht eerst wel de nieuwe tickets voorschieten voor je de andere terug ontvangt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@BiaD Lees nu je verduidelijkte antwoord. Je kunt bij mijn weten niet verschillende soorten tickets boeken, dus 2x zonder bagage en 3x met bagage in één boeking. Dan moet je inderdaad alles als 'light' boeken en voor 3 stuks bagage erbij nemen bij het online inchecken/op het vliegveld. Dit moet zowel voor de heen- als terugreis. Dat kan tussentijds niet.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Of de boeking in 2en knippen natuurlijk ; die met bagage standaard . Die zonder bagage light.
@BiaD promotarief is vanaf Antwerpen / ZWE
Stuur mij een PB !
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Jozs schreef:
13 feb 2022, 22:22

Toppunt is dat meestal mn treinticket afhaal en alsnog met de wagen naar Amsterdam ga. Die Thalys treinen zijn dikwijls helemaal niet voorzien op (grote) bagage, waardoor je steeds de hele trein afloopt op zoek naar een plaats hiervoor. Zeker als je in Antwerpen opstapt zit die trein al vol met mensen uit Brussel, waardoor de grote bagagerekken volzet zijn. Bijkomend wil ik bij terugkomst dikwijls zo snel mogelijk doorreizen, met de wagen kan dit. Maar bij de trein sta je toch dikwijls een uurtje te wachten na een lange vlucht.
Dan heb je wellicht geluk gehad (of je wordt als belg minder snel gecontroleerd) maar je bent in principe verplicht de trein te nemen anders kunnen ze je weigeren. Volgens mij is hier zelfs ooit een rechtszaak aangespannen door de consumentenbond om deze verplichting te laten vallen geweest. Weet niet hoe die afgelopen is
BiaD
Amerika-ontdekker

Bericht door BiaD »

Ik heb inmiddels gebeld met KLM en zij hebben 3 stuks bagage aan de boeking toegevoegd. Het schijnt een fout te zijn in het boekingssysteem. Misschien dat anderen die via ZWE of ZYR reizen daar ook tegenaan lopen. Ook al vlieg je met KLM, kun je niet via Mijn Reis ruimbagage toevoegen, omdat het deel met de Thalys er voor zit. Als je belt, kunnen ze dat wel voor je doen en kost 1 stuk ruimbagage €40 (na €10 flyingblue korting).
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

ONYX666 schreef:
14 feb 2022, 15:05
Jozs schreef:
13 feb 2022, 22:22

Dan heb je wellicht geluk gehad (of je wordt als belg minder snel gecontroleerd) maar je bent in principe verplicht de trein te nemen anders kunnen ze je weigeren. Volgens mij is hier zelfs ooit een rechtszaak aangespannen door de consumentenbond om deze verplichting te laten vallen geweest. Weet niet hoe die afgelopen is
Het klopt dat in theorie steeds een gecontroleerd treinticket moet voorleggen, alleen…de laatste 3 keer dat ik effectief met de trein ging, werd het ticket nooit afgestempeld. Er was zelfs geen conducteur te zien op de trein. Werd ook nooit naar gevraagd bij inchecken van mn vlucht. Het lijkt me ook echt straf dat inchecken geweigerd wordt zelfs al heb je een geldig treinticket, maar omdat het niet is afgestempeld. vroeger waren ze hier volgens mij wel strenger in.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer