Ach, hoe jammer dat je daarvoor jouw contract opgezegd hebt.
In mijn geval was het puur een reis die ik organiseerde voor vrienden en kennissen op hun vraag. Later zijn er daar dan nog andere mensen bijgekomen.
Het toppunt is echter dat deze persoon een vriendin is van mijn vrouw....sinds de lagere school, dus meer dan 35 jaar

.
Nooit gedroeg ze zich zo, maar tijdens een vakantie (met heel wat fysieke inspanningen) vallen dikwijls maskers af, zoals hier ook gebeurd is.
Gelukkig hadden we inderdaad een groep die daar heel correct op gereageerd heeft, nadat ikzelf op een bepaalde ochtend tov iedereen de puntjes op de i gezet had. Het voordeel is dat ik beroepshalve met heel veel mensen omga en dikwijls aan sociaal crisismanagement moeten doen heb.
De groep heeft eigenlijk direct beslist om de negativiteit van deze persoon verder te negeren en het soms inderdaad eerder in het belachelijke te trekken, waardoor we er eigenlijk nog heel wat plezier mee beleefd hebben

.
Ik had eigenlijk ook geen reden om mijn op een of andere manier schuldig te voelen, gewoon omdat iedereen duidelijk zag wat er aan de hand was en dat deze negativiteit slechts van één enkel persoon kwam.
Ik ben in het verslag nog vrij op de vlakte gebleven en kon nog heel wat meer geschreven hebben, maar dat vond ik niet nodig. Anderzijds voelde ik mij wel verplicht om, naar de groep toe, er toch iets van neer te schrijven.