Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6
Volgend jaar gaan we vanaf half mei op reis met een camper. Ik wil binnenkort de camper gaan boeken, dus dan staat het begin- en eindpunt vast.
Wat is voordeliger? Vliegen op San Francisco of op Las Vegas? Bij het maken van een planning is het ook handig te weten wat voor rondje we maken.
Ik kijk nu naar vliegprijzen in de maand november maar is dat vergelijkbaar met de prijzen in mei/juni?
Wie heeft er ervaring mee?
Wat is voordeliger? Vliegen op San Francisco of op Las Vegas? Bij het maken van een planning is het ook handig te weten wat voor rondje we maken.
Ik kijk nu naar vliegprijzen in de maand november maar is dat vergelijkbaar met de prijzen in mei/juni?
Daar is niks zinnigs over te zeggen. Gewoon alle mogelijkheden bekijken. Volgens mij zeggen prijzen in november niks over mei/juni.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Was er maar wat over te zeggen. Maar vooral ticketprijzen fluctueren zo enorm. Ik zou gewoon een keuze maken voor Las Vegas of San Francisco en vanaf dat moment gewoon zoeken naar gunstig geprijsde tickets.AnitaV schreef:Volgend jaar gaan we vanaf half mei op reis met een camper. Ik wil binnenkort de camper gaan boeken, dus dan staat het begin- en eindpunt vast.
Ik hoor/lees geregeld, dus spreek niet uit eigen ervaring, dat het goedkoper zou zijn om een pakket van camper/vlucht en eerste hotelovernachting te boeken bij degenen waar je ook de camper boekt. Vraag eens diverse offertes op de touroperators om dan een keuze te maken voor het een of het ander. Misschien zit er ook nog wel een flink verschil in de prijs van camperhuur? Geen ervaring maar het onderzoeken waard.
De ene bestemming of de andere bestemming zou voor je route verder niet hoeven uitmaken.
De ene bestemming of de andere bestemming zou voor je route verder niet hoeven uitmaken.
En soms moet je ook gewoon een beetje geluk hebben. Hoe flexibeler je jezelf houdt, hoe groter de kans is dat je gunstige tickets kunt boeken. Maar dat is natuurlijk lastig te combineren met de huur van een camper, waar je al heel vroeg een verplichting aan moet gaan, iets dat bij een huurauto niet speelt.
Aan de andere kant, je kunt altijd een paar daagjes om je camperperiode heen bouwen als flexibele schil. Bijvoorbeeld voor een bezoek aan de stad waar je start of eindigt. Zo lang je open houdt of je dat voor- of na de periode van camperhuur doet (of wellicht deels voor en deels na) zit je niet vast aan een specifeke dag van vertrek of terugvlucht, maar kun je plus of min een dag of 3 zoeken.
Aan de andere kant, je kunt altijd een paar daagjes om je camperperiode heen bouwen als flexibele schil. Bijvoorbeeld voor een bezoek aan de stad waar je start of eindigt. Zo lang je open houdt of je dat voor- of na de periode van camperhuur doet (of wellicht deels voor en deels na) zit je niet vast aan een specifeke dag van vertrek of terugvlucht, maar kun je plus of min een dag of 3 zoeken.
Heb even jullie advies nodig. Wij vliegen zondag 2 september vanaf Amsterdam naar Las Vegas met een tussenstop in Minneapolis. Eerste vlucht is met KLM en 2e met Delta. In eerste instantie 3 uur overstaptijd. Vorige week veranderde dat naar 3,5 uur overstaptijd, maar nu krijg ik een e-mail dat de overstap tijd 6,5 uur is!! Daar gaan we natuurlijk niet mee akkoord. Ik zie dat delta geen andere vluchten die dag heeft vanaf Minneapolis met een eerder tijdstip. Alleen 's ochtends, maar dan zijn wij nog niet aangekomen. Ik ga er vanuit dat we dan via een alternatieve route moeten vliegen. Ik heb geboekt via Airtrade. Zij bieden package deals aan bij KLM. Wat is nu het handigst? KLM, Delta of Airtrade berichten? Ik wil eerst zelf de beste route zoeken en kijken of we daar op geboekt kunnen worden, maar nu nog even uitzoeken via welke partij.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je geboekt hebt bij Airtrade dan zul je die ook moeten benaderen voor de wijziging. Evt kun je wel proberen om eerst Met Delta en/of KLM contact op te nemen om te checken wat de mogelijkheden zouden zijn zodat je met die optie naar Airtrade kunt gaan, die het dan verder moeten regelen voor je.
Je zou ook nog even kunnen wachten om te kijken of er nog meer wijzigingen volgen, anders blijf je misschien bezig. Paar weken van te voren is vroeg genoeg lijkt me.
Je zou ook nog even kunnen wachten om te kijken of er nog meer wijzigingen volgen, anders blijf je misschien bezig. Paar weken van te voren is vroeg genoeg lijkt me.
De travel agent die je ticket heeft uitgegeven is aanspreekpunt, niet de airline. Alleen als je je ticket direct bij de airline had geboekt kun je hen bellen voor pre-departure changes. Er zijn in ieder geval vanuit de airline geen kosten verbonden aan een wijziging door een schedule change van meer dan 1 uur. Je bent normaal gesproken geheel vrij om een nieuwe route te kiezen, zolang vertrek en eindpunt maar gelijk blijven.
Bepaal eerst wat je wilt, en leg je exacte wensen neer bij je travel agent. Die kan het dan zo wijzigen. Maar uiteindelijk bepaalt die travel agent wel zelf of ze hier aan meewerken of niet en of ze een vergoeding voor hun werkzaamheden vragen.
Ik vermoed dat je nu vliegt:
AMS-MSP - KL655 - Vertrek 09.35, aankomst 11.20am
MSP-LAS wordt dan de DL2468, 17.45-19.19. Dat is inderdaad een lange connectie.
Je hebt genoeg andere opties. De meest interessante (1-stop, kortst mogelijke itin via deze route, in volgorde van aankomst):
08.35 - 14.56, connectie in ATL (85 min): AMS 08.35 - DL71 - ATL 12.15 ;ATL 13.40 - DL1701 - LAS 14.56
10.20 - 15.29, connectie in SLC (110 min): AMS 10.20 - DL57 - SLC 13.10 ; SLC 15.00 - DL1783 - LAS 15.29
09.55 - 16.20, connectie in LAX (190 min): AMS 09.55 - KL601 - LAX 11.50 ; LAX 15.00 - DL3638 - LAS 16.20
10.30 - 17.23, connectie in DTW (162 min): AMS 10.30 - DL135 - DTW 13.18 ; DTW 16.00 - DL2317 - LAS 17.23
12.50 - 19.19, connectie in MSP (163 min): AMS 12.50 - DL163 - MSP 15.02 ; MSP 17.45 - DL2468 - LAS 19.19
15.25 - 21.37, connectie in DTW (123 min): AMS 15.25 - DL139 - DTW 18.12 ; DTW 20.15 - DL1217 - LAS 21.37
Snelste route is de route via SLC, vertrek 10.20am. Vroegste aankomst is via ATL, maar wel ruim een uur langer onderweg dan via SLC. Als je voor de MQM's gaat tbv status in het Skymiles programma (en vertrek om 08.35 geen probleem is) dan zou ik de route via ATL kiezen, is de meeste mijlen. Anders de route via SLC. Wil je perse met KL vliegen boven de oceaan (bijvoorbeeld vanwege de mogelijkheid voor een WBC upgrade offer bij checkin) dan kun je route via LAX pakken.
Bepaal eerst wat je wilt, en leg je exacte wensen neer bij je travel agent. Die kan het dan zo wijzigen. Maar uiteindelijk bepaalt die travel agent wel zelf of ze hier aan meewerken of niet en of ze een vergoeding voor hun werkzaamheden vragen.
Ik vermoed dat je nu vliegt:
AMS-MSP - KL655 - Vertrek 09.35, aankomst 11.20am
MSP-LAS wordt dan de DL2468, 17.45-19.19. Dat is inderdaad een lange connectie.
Je hebt genoeg andere opties. De meest interessante (1-stop, kortst mogelijke itin via deze route, in volgorde van aankomst):
08.35 - 14.56, connectie in ATL (85 min): AMS 08.35 - DL71 - ATL 12.15 ;ATL 13.40 - DL1701 - LAS 14.56
10.20 - 15.29, connectie in SLC (110 min): AMS 10.20 - DL57 - SLC 13.10 ; SLC 15.00 - DL1783 - LAS 15.29
09.55 - 16.20, connectie in LAX (190 min): AMS 09.55 - KL601 - LAX 11.50 ; LAX 15.00 - DL3638 - LAS 16.20
10.30 - 17.23, connectie in DTW (162 min): AMS 10.30 - DL135 - DTW 13.18 ; DTW 16.00 - DL2317 - LAS 17.23
12.50 - 19.19, connectie in MSP (163 min): AMS 12.50 - DL163 - MSP 15.02 ; MSP 17.45 - DL2468 - LAS 19.19
15.25 - 21.37, connectie in DTW (123 min): AMS 15.25 - DL139 - DTW 18.12 ; DTW 20.15 - DL1217 - LAS 21.37
Snelste route is de route via SLC, vertrek 10.20am. Vroegste aankomst is via ATL, maar wel ruim een uur langer onderweg dan via SLC. Als je voor de MQM's gaat tbv status in het Skymiles programma (en vertrek om 08.35 geen probleem is) dan zou ik de route via ATL kiezen, is de meeste mijlen. Anders de route via SLC. Wil je perse met KL vliegen boven de oceaan (bijvoorbeeld vanwege de mogelijkheid voor een WBC upgrade offer bij checkin) dan kun je route via LAX pakken.
Thnx Sanook & Roel! Ik ga in elk geval contact opnemen met Airtrade. Er is nu nog genoeg keuze voor alternatieve routes, en ik vind het wel fijn als het weer 'goed' geregeld is. Ik weet dat het weer wijzigingen kunnen komen, maar dat zien we dan wel.
En Roel, echt super bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik hoopte al dat je zou reageren. Ik denk dat we voor de route via DTW gaan met vertrek om 10:30. Ik zag dat we dan met een a330 vliegen, en dat is wel fijn zodat we naast elkaar kunnen zitten in economy class. We hadden vorig jaar met KLM wel een goede upgrade naar WBC, maar denk toch niet dat we dat dit jaar zouden doen. Ik zag geen alternatieven met KLM met een a330.
En Roel, echt super bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik hoopte al dat je zou reageren. Ik denk dat we voor de route via DTW gaan met vertrek om 10:30. Ik zag dat we dan met een a330 vliegen, en dat is wel fijn zodat we naast elkaar kunnen zitten in economy class. We hadden vorig jaar met KLM wel een goede upgrade naar WBC, maar denk toch niet dat we dat dit jaar zouden doen. Ik zag geen alternatieven met KLM met een a330.
Je wilt dus een tweetje? De route AMS-SLC is een 767, daar heb je dat ook.
Als je op delta.com een search doet voor one-way AMS-LAS dan kun je ook de seatmap zien. Op die vlucht naar DTW zijn bijna geen tweetjes meer vrij, alleen voorin (en dat zijn preferred seats, dus alleen beschikbaar als je status (minimaal silver/ST Elite) hebt).
Op de vlucht AMS-SLC zijn er een stuk meer beschikbaar, 27a/b het meest ver naar voren. 21a/b ook interessant (exit row), maar dat is een preferred seat.
Als je op delta.com een search doet voor one-way AMS-LAS dan kun je ook de seatmap zien. Op die vlucht naar DTW zijn bijna geen tweetjes meer vrij, alleen voorin (en dat zijn preferred seats, dus alleen beschikbaar als je status (minimaal silver/ST Elite) hebt).
Op de vlucht AMS-SLC zijn er een stuk meer beschikbaar, 27a/b het meest ver naar voren. 21a/b ook interessant (exit row), maar dat is een preferred seat.
Hmm oké.. Ik had wel al stoelen vastgelegd met miles. Voorkeursstoelen 16a en b. Zou ik die dan kunnen meenemen naar die vlucht van Delta?
Bij Delta is stoelselectie gratis. Maar het eerste deel van economy, voorin dus, is "Preferred", en dat is alleen beschikbaar voor medaillon members (of andere Elite's binnen Skyteam). Vanaf checkin zijn die stoelen voor iedereen beschikbaar.
Tja.. ook hier weer: als je direct met de airline had kunnen bellen was er misschien nog wel iets te regelen. Via een travel agent geef ik je weinig kans. Wel kun je proberen om je mijlen teruggeboekt te krijgen, direct bij KLM, na de wijziging. Dat kun je het beste schriftelijk inschieten (per mail). Aangeven dat je door een schedule change een andere route hebt gekregen en restitutie wil voor de eerder vastgelegde stoelen.
Tja.. ook hier weer: als je direct met de airline had kunnen bellen was er misschien nog wel iets te regelen. Via een travel agent geef ik je weinig kans. Wel kun je proberen om je mijlen teruggeboekt te krijgen, direct bij KLM, na de wijziging. Dat kun je het beste schriftelijk inschieten (per mail). Aangeven dat je door een schedule change een andere route hebt gekregen en restitutie wil voor de eerder vastgelegde stoelen.
Ja balen. Maar het heeft ons erg veel geld gescheeld om een package deal te boeken. Verder is het probleem ook niet zo heel groot. We komen wel aan op de plaats van bestemming.
Dan twijfel ik toch om via SLC te boeken. Maar mijn ervaring met SLC is echt slecht. Vorige keer hadden we 2:10 overstaptijd en hebben we de hele rij moeten vragen of we voor mochten omdat we na meer dan een uur wachten ongeveer 1 meter waren opgeschoven in de rij. Ik ben bang dat we onze overstap dan niet halen.
Dan twijfel ik toch om via SLC te boeken. Maar mijn ervaring met SLC is echt slecht. Vorige keer hadden we 2:10 overstaptijd en hebben we de hele rij moeten vragen of we voor mochten omdat we na meer dan een uur wachten ongeveer 1 meter waren opgeschoven in de rij. Ik ben bang dat we onze overstap dan niet halen.
Je hebt 110 minuten! Dat is een eeuwigheid. En anders gaat er om 16.50 nog een vlucht, de DL2849. Ik ben nog nooit op SLC binnengekomen, maar de gepubliceerde wachttijden van de CBP laten geen gekke dingen zien. Average wait times zijn erg laag en er zijn vrijwel geen uitschieters.
In het tijdvak van 13.00-14.00u op zondagen is de maximale wait time (dus de meest traag verwerkte passagier) in de afgelopen 4 weken 47, 30, 38 en 61 minuten. Dat is dus de persoon die achteraan staat en als je slim bent ben jij dat niet. Maar zelfs dan is 110 minuten nog een eeuwigheid.
In het tijdvak van 13.00-14.00u op zondagen is de maximale wait time (dus de meest traag verwerkte passagier) in de afgelopen 4 weken 47, 30, 38 en 61 minuten. Dat is dus de persoon die achteraan staat en als je slim bent ben jij dat niet. Maar zelfs dan is 110 minuten nog een eeuwigheid.
Ja, we hadden de vorige keer vast pech. Heb toch een mail gestuurd met de vraag of we op die vlucht geboekt kunnen worden 

Update. Kreeg meteen vandaag al mail van Airtrade nadat ik ze gisteravond had gemaild. Super snel dus. Ze gaven aan dat de juiste boekingsklasse vol is op de vlucht die wij willen, maar dat er vaak nog wel wat te regelen valt. Ze gaan morgen contact opnemen met KLM om te overleggen, dus dan horen we meer. Mocht het niet lukken zetten ze de mogelijkheden op de mail die we dan kunnen kiezen.
Boekingsklasse is nornaal niet relevant bij wijzigingen na een schedule change. Inventory wordt gecreerd, zolang er maar stoelen in de juiste cabin zijn. Dus dat zal goed komen.
Laatste update. Vanochtend had ik een voicemail bericht van Airtrade. We zijn omgeboekt op de vlucht via Salt Lake City naar Las Vegas! Ik ging naar de website van Delta en zag dat de stoelen ook al waren vastgelegd, precies op de plekken waar we willen zitten!
Ik ben dus super tevreden met de snelle service van Airtrade! Ik zou zo weer een package deal via hen boeken
Ik ben dus super tevreden met de snelle service van Airtrade! Ik zou zo weer een package deal via hen boeken

Heb je preferred seats gekregen? Ik zou iig wel even je miles voor de eerder gekochte stoelen terugvragen bij KLM.
Niet de preferred seats. We zitten nu op rij 27.