Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geld afhalen en betalen met debetkaart of kredietkaart

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Heather
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Geld afhalen en betalen met debetkaart of kredietkaart

Bericht door Heather »

We zijn in juli in het Zuidwesten.
Kan iemand ons helpen voor wat betreft cash afhelen en betalen aub ?
Cash afhalen met de debetkaart of kredietkaart ?
Betalen met de debetkaart of kredietkaart ?

Iemand vertelde mij dat Maestro (debetkaart) niet werkt in Amerika.
Ik weet wel dat ik mijn debetkaart moet openstellen voor Amerika.

Graag advies.
Kimdum
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Geld afhalen en betalen met debetkaart of kredietkaart

Bericht door Kimdum »

Ik weet niet bij welke bank je zit maar in principe is het vanaf 100 euro sowieso beter om te betalen en geld af te halen met de kredietkaarten.

Op de site van mijn bank staat het volgende:

Betalen in een winkel met bankkaart kosten buiten de eurozone:
25 euro -> 1,09 euro
150 euor -> 3,51 euro
500 euor -> 10,29

Betalen met de kredietkaart
25 euro -> 0,40
150 euro -> 2,40
500 euro -> 8 euro

En voor geld af te halen zijn het deze tarieven:
25 euro -> 4,11
150 euro -> 8,05 euro
500 -> 19,05

Kredietkaart:
25 euro -> 5,40
150 euro -> 7,40 euro
500 euro -> 18 euro

De prijzen van de kosten voor geld afhalen met bankkaart en kredietkaart verschillen van bank tot bank natuurlijk, maar ik denk dat het wel ongeveer in dezelfde lijn ligt.

Normaal gezien als je je Maestro (gewone bankkaart dus) hebt opgengezet voor inclusief wereld en USA en ik heb dat bij mijn kredietkaart ook moeten doen, zou het gewoon moeten werken.
Heather
Amerikafan

Bericht door Heather »

@Kimdum

Komt u uit Nederland of België ?
Ik kom namelijk uit België en weet niet of hier dezelfde regeltjes gelden als in Nederland ...

Alvast bedankt voor uw uitgebreide uitleg.
Kimdum
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Kimdum »

Ik ben zelf ook van België, dus ik vermoed dat het bij de Belgische banken wel ongeveer gelijk zal zijn van de kosten :)
Moest het niet lukken met je Maestro zou ik eventueel eens contact opnemen met je bank zodat ze eventueel je kaart van op afstand nog kunnen openstellen voor je, maar als je het reeds hebt opengesteld zou het moeten lukken.

Veel plezier nog met de voopret,
Heather
Amerikafan

Bericht door Heather »

Ik ben klant bij Argenta.
Ik vraag het na want ik vermoed dat uw tarieven niet die van Argenta zijn.

Groetjes !
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik vermoed dat de tarieven die Kimdum vermeldt die van KBC zijn. Ze komen me heel bekend voor ;).
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

Ik heb overigens de tarieven van Argenta net vergeleken, en die zijn inderdaad praktisch hetzelfde. Ze zijn wel iets goedkoper.

Alleen die van afhalen van 500 euro is een stuk goedkoper, maar dat komt omdat Kimdum het tarief van afhalen bij bankkantoor gemeld heeft. Het tarief van ATM zit ook in elkaars buurt. Meestal kan ik overigens nooit zo veel afhalen, de meeste apparaten blokkeren op een paar honderd dollar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heather, er is op het forum al heel veel geschreven over de mogelijkheden en kosten. Probeer de zoekfunctie maar eens met termen als cash, debet en credit. Zie bijvoorbeeld dit topic:
viewtopic.php?f=10&t=69788&p=1140289&hi ... t#p1140289
Je zult in de praktijk weinig cash gebruiken dus die enkele keer dat je geld opneemt zou ik niet naar de kosten maar naar het gemak kijken.
Hou bij de vergelijking van de kosten ook rekening met de koers.

Marianne
jan_nl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jan_nl »

Inderdaad, wij hebben ook weinig cash gebruikt (ook bij een petjes verkoper op Santa Monica pier kun je met een creditcard betalen). Maar wilden voor noodgevallen toch iets bij ons hebben. En om te tippen af en toe.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Mag ik je een raad geven?
Neem elke bankkaart mee die je hebt . Zowel mijn man als ik hebben maestro en mastercard van Belfius ,4 kaarten in totaal dus. Wij zijn net terug van een rondreis en we hebben dikwijls meerdere kaarten moeten proberen in supermarkten alsook tanken alsook kledingwinkels,het was telkens de vraag welke kaart kunnen we gebruiken?. Tweemaal werd ze zelfs geblokkeerd ,1x door een overijverige kassierster die maar bleef proberen of het werkte en 1x door een algemene panne van creditcards in België. Telkens naar een helpdesk in België moeten bellen die niet 24/24 bereikbaar zijn maar enkel tijdens kantooruren. Om een lang verhaal kort te maken ,het heeft ons veel geld aan telefoontjes gekost om het terug in orde te brengen en sindsdien zorgden wij altijd dat we zeker genoeg cash op zak hadden. Ik kan je verzekeren dat het stress meebracht als je daar staat en je hebt geen cent op zak en deze week hebben we nog een afspraak met onze bank om ons beklag te gaan doen vanwege de slechte service.
Wil je de details over onze bankkaarten avonturen ,het staat beschreven in onze blog. :wink:
https://vanheesjespercamper.blogspot.be/
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

En daarom: zorg voor een fatsoenlijke creditcard. En nee, dat is niet een door een bank uitgegeven Mastercard, zeker niet een Belgische bank met alle horrorverhalen over geblokkeerde kaarten.

Neem een Amex of een Visa kaart - maar dan wel een die door een bankonafhankelijke issuer met service - wordt uitgegeven. Ik heb echt nooit, en dan ook nog nooit, waar ook ter wereld, enig acceptatieprobleem gehad met betaalmiddelen. Oke, Amex wordt in sommige landen wat minder goed geaccepteerd, maar dan is de Visa een prima backup. In de USA heb je daar overigens geen last van.

De enige uitzondering in de USA zijn de betaalautomaten die bij benzinepompen buiten bij de pomp zitten, in verband met de ZIP code verificatie. Daar werkt de creditcard vaak niet (al werkt Amex vaak weer wel). Maar meestal werkt de Maestro bankpas dan weer wel. En anders loop je even naar binnen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb met mijn Creditcard van ABNAMRO (MC, uitgegeven door ICS) ook nog nooit problemen gehad in Amerika. Creditcards zijn dan ook niet het probleem.

Bankpassen daarentegen geven veel meer problemen. En dat is echt van de laatste jaren. Tot 2012 nooit problemen gehad in Amerika met mijn ABNAMRO Bankpas. Vorig jaar met mijn ABNAMRO Bankpas en een bankpas van ING liep ik meerdere malen tegen een geweigerde transactie (lees: betalen met je bankpas) aan. Betalen met de CreditCard ging dan weer feilloos.

Ik heb het al eerder genoemd, een bepaald type betaalautomaat in Amerika weigert stelselmatig de betaalpassen uit Nederland (en wellicht Europa). Deze betaalautomaten vermijd ik met mijn betaalpas en daar gebruik ik dan mijn Creditcard.

En inderdaad, daar waar de Creditcard soms geweigerd wordt bij een betaalautomaat bij een tankstation, werkt de betaalpas daar juist wel weer. :P

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

Wij ook nooit problemen gehad met een mastercard van Rabo. Pinpas bij een atm daarintegen weer wel (en ja werelddekking stond aan).

Alleen bij tanken wil die pincode meestal niet, nou ja na een week leer je wel schatten hoeveel benzine er ongeveer in/bij gaat bij vooraf betaling.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Als je niet aan je prepaid bedrag kot kun je je wisselgeld gewoon terughalen hoor :wink:
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

Haha ja weet ik wel. Ook met een creditcard is dat zo. Maar ja, vond dat zo een fijner gevoel denk ik.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Martin & Marianne schreef:Heather, er is op het forum al heel veel geschreven over de mogelijkheden en kosten. Probeer de zoekfunctie maar eens met termen als cash, debet en credit. Zie bijvoorbeeld dit topic:
viewtopic.php?f=10&t=69788&p=1140289&hi ... t#p1140289
Ik dacht dat ik alles over dit onderwerp wel had gelezen inmiddels maar vraag me nu toch af of ik het verkeerd begrepen heb. Ik dacht dat pinnen (geldautomaat) met een CC duurder is dan met een bankpas en dat afrekenen met bankpas en CC (bijv. in supermarkt of hotel) vergelijkbaar was qua kosten maar dat bankpas niet altijd lukt. Andere optie zou dat cashback zijn omdat je dan geen extra kosten (behalve de standaard die je toch almoet betalen) hebt.
Maar, ik lees nu bij de rabobank het volgende:
u betaalt 1,1% koersopslag bij betalingen en geldopnames in vreemde valuta met een bankpas
u betaalt 2% koersopslag bij betalingen en geldopnames in vreemde valuta met een creditcard

Dus als ik zou betalen in de supermarkt of bij de benzinepomp met de CC dan is dat (gerekend over alle betalingen) veel duurder als met de bankpas. Kan dat nu echt kloppen of snap ik niet wat daar staat? Alvast bedankt.
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

Bekijk dat ook in perspectief tot wat de hele reis kost.

Een verschil van 0.9% is minder dan een euro op 100 euro.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Dit is correct. De opslagpercentages van de meeste door banken uitgegeven basiskaarten zijn hoger dan de koersopslag van een bij die bank uitgegeven bankpas.

Maar dat koersopslagpercentage zegt op zich ook weer niet zoveel. Elke bank en creditcard verstrekker heeft zijn eigen "basiskoers" waar die opslag bovenop komt.

Ik heb eens met de gepubliceerde wisselkoersen een vergelijking gemaakt en hier gepubliceerd. Uiteindelijk gaat het om kleine verschillen overigens:

viewtopic.php?f=10&t=57592&p=1114031&hi ... g#p1114031
RuthdeLange
Amerikakenner

Bericht door RuthdeLange »

Handig dat overzicht Roel. Alleen is het geld opnemen bij de Rabobank wel veel duurder geworden: jij rekent 1 euro met het basispakket maar dat is inmiddels 3,50 (onafhankelijk van de hoogte van het bedrag). Met het totaalpakket is het inderdaad gratis.
Maar het is dus inderdaad zo dat ik daar waar mogelijk beter de bankpas kan gebruiken en als ik voor deze periode een totaalpakket neem (is per maand 1,90 duurder dan basispakket), ik gratis geld kan pinnen met de bankpas (los van de koersopslag die bij pinnen even hoog is als betalen met bankpas) dan de CC gebruiken. Wel raar eigenlijk. had het anders gepland (vooral cc gebruiken) maar dan betaal ik gewoon meer. En daar heb ik geen zin in ;-)
Of maak ik nog ergens een denkfout?
ClaireVHaut
Amerikakenner

Bericht door ClaireVHaut »

Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer