Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tanken in Amerika
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Tanken in Amerika
Rond de $ 35,- waren wij kwijt voor een volle tank bij een midsize SUV en een benzineprijs van rond de $ 2,40 per gallon. En dan rijden wij echt door tot het lampje gaat branden, dus echt leeg.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt eraan hoe leeg de tank is, maar bij onze SUV (Ford Explorer) zitten we rond de $35-40 als we tanken. Maar momenteel schijnen de prijzen weer te stijgen. Ik zit even in het buitenland, dus ik merk het wel als ik weer terug ben.
Het ligt ook aan waar je tankt. In Hanford, CA betaalde ik bij de goedkoopste pomp een dollar minder dan bij een tankstation aan de I5 vorig jaar. Dat scheelt op zo'n moment gewoon 15 tot 17 dollar.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
In het Zuiden waren wij afgelopen zomer 200 euro kwijt voor 5000 KM met een Hyundai Sante Fe (Standard SUV), daar waren we rond de 20/25 dollar kwijt voor een volle tank. Afgelopen april waren we 150 euro kwijt voor 2500 KM door het Zuidwesten met een Chevrolet Equinox (Standard SUV), daar waren onze tankbeurten gemiddeld 30/35 dollar, maar met uitschieters (in California!). In het zuiden tankten we soms onder de 2 dollar voor een gallon, in het Zuidwesten zeker wel een dollar meer per gallon gemiddeld. Nog steeds een prikkie in vergelijking met Nederland natuurlijk 

45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!