Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geld afhalen en betalen met debetkaart of kredietkaart

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Geld afhalen en betalen met debetkaart of kredietkaart

Bericht door roelb »

RuthdeLange schreef: Of maak ik nog ergens een denkfout?
Je creditcard biedt een aantal extra's die wellicht ook waarde hebben. Denk aan een aankoopverzekering en chargeback mogelijkheid. Eventueel een reis- en annuleringsverzekering als je een Amex of Visa platinum hebt. En bij Amex ook nog Membership rewards. En die laatate kunnen ook meer waarde hebben dan de directe contante waarde. Ik heb conversies kunnen doen voor ruim 3 cent per punt tov een contante betaling (hotelovernachtingen en cabin upgrades).

Uiteindelijk gaat het om dubbeltjes verschil op een bedrag van 100 euro. Dan kies ik dus bijvoorbeeld liever voor het gemak van een kaart die het altijd doet in combinatie met de toekomstige meerwaarde van al die verzamelde punten. Maar als je elk dubbeltje moet omdraaien dan kan het zeker de moeite waard zijn om zoveel mogelijk de reguliere bankpas te gebruiken.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Roel, heb me toch even verdiept In Amex maar de meeste voordelen die deze kaart biedt (bovenop de service die ik al via Visa zou krijgen) is voor mij niet relevant. Ik heb al een reisverzekering, ik vlieg niet met KLM (dus heb niets aan die miles) en de koersopslag is nog hoger dan bij Visa.
En inderdaad, ik denk altijd maar, vele dubbeltjes maken vele euro's en die kun je maar 1 keer uitgeven;-) Dus ik neem wel een CC mee (is ook nodig voor de auto) maar ga maar gewoon pinnen...
Maar wel bedankt voor je uitleg!
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Verwar niet de Flying blue kaarten met de normale kaarten.

Flying blue kaarten zijn "uitgeklede" Amex kaarten die in samenwerking met KLM worden uitgegeven. Op uitgaven krijg je mijlen bij KLM en je krijgt een klein opstapje naar status kado. Daar kun je niet zoveel mee als je geen reguliere klant bent. Verder bieden ze niet zo veel.

De normale Amex kaarten leveren Membership rewards op. Die kun je, indien gewenst, gewoon omzetten naar contant geld of overboeken naar een willekeurige airline, hotelprogramma, etc. Veel flexibeler dus. Ook bieden de normale kaarten allerlei extra's die de KLM/Flying blue kaarten niet bieden.

Opslagpercentages zeggen niet alles. De basiskoers die gehanteerd wordt is immers ook weer anders. Zie de berekening van vorig jaar waar ik eerder al een link naar postte (onder voorbehoud dat tarieven bij geldopnames bij een ATM met een Rabobank rekening blijkbaar inmiddels gewijzigd zijn):

viewtopic.php?f=10&t=57592&p=1114031&hi ... g#p1114031

Je ziet dan dat een hoger opslagpercentage toch kan leiden tot lagere totale kosten.

Je vraagt om het verschil tussen bankpas en creditcard. Dat is er inderdaad. Maar nogmaals, het gaat hier allemaal om dubbeltjes. Met welke kaart je betaalt maakt dus niet zoveel uit. In het overzicht zie je dat betalen met een ABN Amro bankpas tot hogere kosten leidt dan met de diverse "premium" credit cards, zowel van Visa, Amex als Mastercard. ING is weer goedkoper. De "basis" creditcards zijn het duurst.

En vergeet ook niet, als je een nieuwe kaart zou aanvragen, dat er ook nog allerlei incentives voor nieuwe klanten zijn. Je krijgt bij sommige kaarten nu zomaar 100 euro cash kado. Dat drukt de kosten ook weer.

Bij geld uit een ATM halen is het beeld heel anders, daar zou ik nooit een creditcard gebruiken, dat is vaak veel duurder. Gewoon je bankpas, en altijd kiezen voor opnemen in USD, nooit het wisselaanbod van de uitbater van de automaat accepteren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer