Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Back-up tijdens reis van foto's op SD kaart
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Back-up tijdens reis van foto's op SD kaart
Ik heb ook een WD passport en neem ook geen laptop meer mee op reis. Mijn foto’s (RAW) zet ik ‘s avonds op deze harde schijf. En ik kan er met de iPad via de wifi een paar afhalen om te gebruiken in het verslag.
- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Voor een klein beetje geld is het heel makkelijk te doen. Ik heb ooit een tweedehands laptop (11 inch) aangeschaft, de interne schijf van 160Gb vervangen door een 500Gb schijf. De laptop heeft al een interne cardreader, maar heb voor eventueel ook nog een klein exemplaar externe cardreader mee. Elke avond kopieer ik de foto's van sd naar laptop. Eventueel kan je nog een externe schijf of wat usb-sticks meenemen waar je het ook weer naartoe kopieert.
Gemak van laptop is dat je meteen in je hotel kan internetten. Da's beter dan met een smartfone vind ik. En een 11 inch laptop is heel makkelijk in de handbagage mee te nemen.
Gemak van laptop is dat je meteen in je hotel kan internetten. Da's beter dan met een smartfone vind ik. En een 11 inch laptop is heel makkelijk in de handbagage mee te nemen.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Kun je niet een dock stekker naar otg stick gebruiken? Staan ze tijdens de reis veilig op de stick.
Wij overwegen ook om een WD Passport Wireless Pro (met SD kaartlezer) aan te schaffen. Vind ze alleen wel prijzig.
Bedankt voor jullie reacties!
Nu is het zo dat we veel off road zijn en vaak zonder power en en zonder internet zullen zitten. Als ik een sd card uit de camera kan kopieren ben ik klaar......maar hoe?
En hoe safe zijn die Ebay 2e hands tablets / laptops?
Nu is het zo dat we veel off road zijn en vaak zonder power en en zonder internet zullen zitten. Als ik een sd card uit de camera kan kopieren ben ik klaar......maar hoe?
En hoe safe zijn die Ebay 2e hands tablets / laptops?
Die refurb dingen zijn prima. Dat zijn gewoon handelaren die eol apparatuur verkopen. Wel even net iets verder kijken (wie is de verkoper, reputatie, etc) en de omschrijving goed lezen.
Verder heb je natuurlijk geen garantie meer. En eventuele garantie die de verkoper levert heb je een paar maanden later vanuit Nederland niet zoveel aan. Tja, als je die zekerheid wilt kun je beter iets nieuws kopen. Maar goed, zo'n Latitude E7240 kostte drie jaar geleden nieuw ruim EUR 1500, en diezelfde configuratie koop je nu voor $400.
Een vergelijkbare, nieuwe Ultrabook kost nog steeds EUR 1500, of zelfs meer. Goed, dan is 'tie iets sneller, heeft USB3.1 ipv USB3.0 en is iets energiezuiniger, maar dat scheelt allemaal niet heel erg veel, zo veel ontwikkeling is er niet geweest in de afgelopen drie jaar.
Die Venue 11's zijn helemaal goede deals. Leuke apparaten en veel flexibeler dan een veredelde telefoon (ipad of android tablet). Het is gewoon een volwaardige PC. Met een keyboard dockje erbij (D1R74) heb je een laptop die makkelijk 12 uur (actief werken) mee gaat (in het keyboard dock zit een tweede accu). Maar schermpje is maar 10.5", dus wat kleiner dan een 12" ultrabook.
Verder heb je natuurlijk geen garantie meer. En eventuele garantie die de verkoper levert heb je een paar maanden later vanuit Nederland niet zoveel aan. Tja, als je die zekerheid wilt kun je beter iets nieuws kopen. Maar goed, zo'n Latitude E7240 kostte drie jaar geleden nieuw ruim EUR 1500, en diezelfde configuratie koop je nu voor $400.
Een vergelijkbare, nieuwe Ultrabook kost nog steeds EUR 1500, of zelfs meer. Goed, dan is 'tie iets sneller, heeft USB3.1 ipv USB3.0 en is iets energiezuiniger, maar dat scheelt allemaal niet heel erg veel, zo veel ontwikkeling is er niet geweest in de afgelopen drie jaar.
Die Venue 11's zijn helemaal goede deals. Leuke apparaten en veel flexibeler dan een veredelde telefoon (ipad of android tablet). Het is gewoon een volwaardige PC. Met een keyboard dockje erbij (D1R74) heb je een laptop die makkelijk 12 uur (actief werken) mee gaat (in het keyboard dock zit een tweede accu). Maar schermpje is maar 10.5", dus wat kleiner dan een 12" ultrabook.
Als je toch in de US bent...bij bestbuy is de 2TB uitvoering $143 plus tax:Felicitas schreef:Wij overwegen ook om een WD Passport Wireless Pro (met SD kaartlezer) aan te schaffen. Vind ze alleen wel prijzig.
https://www.bestbuy.com/site/wd-my-pass ... Id=5194876
Prima prijs lijkt me...
Ja dat scheelt een stuk, maar dan zit er een Amerikaanse oplader bij. Ik weet niet of ik die in Nederland (met alleen een verloopstekker) kan gebruiken?
Ja, dat kan. Eigenlijk zijn vrijwel alle voedingen van electronica altijd geschakelde voedingen die op elk voltage werken. Uitzondering is bv het laadvoetje van een elektrische tandenborstel.
- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
De laatste paar keer dat ik een externe schijf kocht (hier in NL), zaten er twee voetjes om aan de voeding te schuiven; een NL-contact en een USA-contact om het zo te noemen. Misschien ook zo bij BB?
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Je kunt ook verloop stuk kopen voor in een EU stopcontact...de adapters van WD zijn sowieso 110-240volt autoswitching dus die kun je wereldwijd gebruiken.
Bv deze https://www.conrad.nl/p/brennenstuhl-15 ... ker-610847
Bv deze https://www.conrad.nl/p/brennenstuhl-15 ... ker-610847
Allen enorm bedankt weer voor de geweldige input: heerlijk dit Forum!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht