Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verlenging Groene Kaart
Verlenging Groene Kaart
Ik moet dit jaar mijn groene kaart verlengen (of niet), maar ik woon nu in nederland. Wil hem liever nog niet kwijt.....hoe verleng je de kaart? en moet ik daarvoor in amerika zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?
Als je permanent in Nederland woont (langer dan 12 maanden, zonder toestemming van de Amerikaanse autoriteiten), raak je die kaart vanzelf kwijt. Je hebt dan een re-entry permit nodig om de U.S. binnen te komen. Als je gedurende je verblijf in Nederland geen belastingaangifte hebt gedaan (filing as a U.S. resident and not as a non-resident) wordt dat lastig.
--john
--john
De kaart wordt aan de grens in beslag wordt genomen indien men vermoedt dat jij niet meer in de U.S. woont. Een verblijf in het buitenland langer dan 6 maanden is riskant, en een periode van meer dan 12 maanden kan fataal zijn.Babette schreef:Dank je John, maar hoe raak je precies die kaart kwijt? Ik ben al terug geweest...
--john
-
- Amerika-expert
Toen je terug kwam, hebben ze toen niet gevraagd hoe lang je bent weggeweest? Dat was altijd het geval toen ik nog een GK had.
Inderdaad, als je te lang wegblijft volgens de immigratie agent, ben je de kaart kwijt en moet je maar zien hoe/of je een nieuwe krijgt.
Geen mogelijkheid om Amerikaan te worden? Je weet toch dat je dan Nederlander kan blijven, als je maar met een Amerikaan(se) getrouwd bent.
Inderdaad, als je te lang wegblijft volgens de immigratie agent, ben je de kaart kwijt en moet je maar zien hoe/of je een nieuwe krijgt.
Geen mogelijkheid om Amerikaan te worden? Je weet toch dat je dan Nederlander kan blijven, als je maar met een Amerikaan(se) getrouwd bent.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hallo Benno,
Nee ik heb nu geen mogelijkheid om met een amerikaan te trouwen! hihi was alles maar zo eenvoudig!
Alle keren dat ik terug ben gegaan was als gewone tourist, om die vraag over de groene kaart te vermijden....
in het kort: Mn familie emigreerde naar de VS. Na 5 jaar ging ik terug naar nederland om te studeren. Ik werkte hier inmiddels toen ik een groene kaart kon krijgen via mn vader die amerikaan was geworden. Ben voor de kaart weer naar amerika gegaan maar door de liefde ging ik uiteindelijk terug naar nederland (tja het kan ook anders om!)
maar mijn gevoel is altijd een stukje in noord amerika gebleven. (behalve in amerika ben ik ook opgegroeid in canada) Ik heb nu een leven in nederland (en die liefde waar ik voor terug kwam is al lang over), maar/en ergens wil ik dat stukje mogelijkheid behouden om weer terug te kunnen gaan.
Vandaar mijn vraag over hoe je de kaart moet/kan verlengen. Dank!
Maar aan de andere kant- als ik die kaart toch al kwijt ben, dan hoef ik niet meer de hele tijd in dubio te zitten of ik terug moet of niet. Dan is het gewoon een feit dat ik oud ga worden in nederland! Leuk met de rollator en mn schoothondje naar mn stam cafetje en bessen jenever drinken
Nee ik heb nu geen mogelijkheid om met een amerikaan te trouwen! hihi was alles maar zo eenvoudig!
Alle keren dat ik terug ben gegaan was als gewone tourist, om die vraag over de groene kaart te vermijden....
in het kort: Mn familie emigreerde naar de VS. Na 5 jaar ging ik terug naar nederland om te studeren. Ik werkte hier inmiddels toen ik een groene kaart kon krijgen via mn vader die amerikaan was geworden. Ben voor de kaart weer naar amerika gegaan maar door de liefde ging ik uiteindelijk terug naar nederland (tja het kan ook anders om!)
maar mijn gevoel is altijd een stukje in noord amerika gebleven. (behalve in amerika ben ik ook opgegroeid in canada) Ik heb nu een leven in nederland (en die liefde waar ik voor terug kwam is al lang over), maar/en ergens wil ik dat stukje mogelijkheid behouden om weer terug te kunnen gaan.
Vandaar mijn vraag over hoe je de kaart moet/kan verlengen. Dank!
Maar aan de andere kant- als ik die kaart toch al kwijt ben, dan hoef ik niet meer de hele tijd in dubio te zitten of ik terug moet of niet. Dan is het gewoon een feit dat ik oud ga worden in nederland! Leuk met de rollator en mn schoothondje naar mn stam cafetje en bessen jenever drinken

-
- Amerika-expert
Ach, oud worden in Nederland is niet zo slechtst. Mijn moeder is 94 (en een half!), woont nog op zichzelf, krijgt regelmatig iemand op bezoek om het huisje schoon te maken, haar te helpen met douchen, haar been omzwachtelen en weer ontzwachtelen, de dokter komt langs, de apotheek bezorgt.
Zoals ik al zei, het kan slechter!
Zoals ik al zei, het kan slechter!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn vrouw woont hier alweer 14 jaar en heeft hem wel verlengd. Je moet hiervoor naar een kantoor van Homeland Security in de stad waar je woont. Ze nemen daar je vingerafdrukken, je moet een zooi formulieren invullen en een aantal $$$ afdragen. Dat is alles. Maar je moet ervoor in de US zijn, en dus ook een US address kunnen opgeven (waar je nieuwe groene kaart naartoe word gestuurd).
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Mijn moeder heeft, toen ze eenmaal langer dan een jaar buiten de VS woonde, haar Groene Kaart moeten inleveren. Ondanks het feit, dat mijn vader, met wie ze nog getrouwd is, in de VS woont. Ik denk dus, dat je weinig kans hebt op verlenging van je kaart.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bedankt voor de replies!
Heb ook nog andere sites gevonden, en daar kon ik ook het e.e.a. vinden.
Als ik het goed heb begrepen en ik zou echt weer terug willen kan ik opnieuw via m'n vader een groene kaart aanvragen als " an adult child of a us citizen"
Nu maar eerst op vakantie erheen om mn familie en vrienden te zien!
Heb ook nog andere sites gevonden, en daar kon ik ook het e.e.a. vinden.
Als ik het goed heb begrepen en ik zou echt weer terug willen kan ik opnieuw via m'n vader een groene kaart aanvragen als " an adult child of a us citizen"
Nu maar eerst op vakantie erheen om mn familie en vrienden te zien!

Jouw vader kan inderdaad een petitie voor jou indienen. Afhankelijk van je burgerlijke staat, gehuwd of ongehuwd, val je als meerderjarige echter in de tweede of derde preferentieklasse. Die aanvragen hebben een lage prioriteit en het kan een aantal jaren duren voordat de petitie zelfs maar wordt behandeld. Daarna moet je weer wachten totdat je in het toegewezen quotum zit, en dat duurt ook weer een tijd. Houdt er rekening mee dat het enkele jaren duurt. Vijf jaar is een niet onrealisitische schatting. Voor de vierde prefentiecategorie (meerderjarige broers en zusters van staatsburgers) duurt dit proces voor een aantal Aziatisch landen (China, Filippijnen) inmiddels 18 tot 20 jaar.Babette schreef:Als ik het goed heb begrepen en ik zou echt weer terug willen kan ik opnieuw via m'n vader een groene kaart aanvragen als " an adult child of a us citizen"
--john