Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard, cash of pin?
- Gerda&Lucas
- Amerikakenner
Ook wij gebruikten zowel travelers cheques als creditcard als gepind geld. Vooral toen we merkten dat je er gewoon wisselgeld op terugkreeg vonden we de cheques erg handig.
We hebben ook meegemaakt in een restaurant dat ze tijdelijk geen creditcards konden verwerken. Dan is het fijn om nog iets anders achter de hand te hebben.
Gerda
We hebben ook meegemaakt in een restaurant dat ze tijdelijk geen creditcards konden verwerken. Dan is het fijn om nog iets anders achter de hand te hebben.
Gerda
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
ik was deze vraag nog eens aan het lezen en wil hier nog eens op reageren. Voor onze reis van dit jaar wilden we al traveller cheques bestellen op de (Belgische)bank maar kregen tot onze spijt te horen dat ze afgeschaft zijn . We hebben nog enkele van vorig jaar en die kunnen we nog wel gebruiken . Nu is er eens iets goed en veilig (vinden wij toch ) en nu schaffen ze die dingen af 

Tipje voor studenten op het forum: als je een International Student ID aanschaft (10 euro per jaar) kan je bij alle Travelex wisselkantoren ter zonder commissie geld wisselen 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het nadeel van een creditcard is alleen dat je de maand erop dat overzichtje pas krijgt omdat het aan het eind van de maand van je rekening afgeschreven wordt. Ik zat tot begin september in de VS en dan heb je half oktober dat overzichtje pasSpaceAce schreef:Ik zie juist met de creditcard beter wat ik uitgeef. Dat wil zeggen, met cash zal ik net zoveel uitgeven als met een creditcard. Bedoel, is m'n portomonnee leeg, haal ik weer net zo makkelijk nieuw geld uit de muur.Marceljesse schreef:Waarom?? .... dan zie ik nog een beetje hoeveel ik uitgeef!!!
Maar als ik met de creditcard betaal, heb ik als ik thuis kom een mooi overzichtje van de bank waarop staat wat ik uitgegeven heb (met ook nog eens de wisselkoers erop, zodat ik precies weet hoeveel euro'tjes ik uitgegeven heb).
Met cash hebben we ooit geprobeerd om de bonnetjes te bewaren, maar eenmaal thuis kijk ik daar nooit meer naar.

Wij hebben tijdens onze vorige vakantie steeds gepint. Totdat we erachter kwamen dat je per transactie nog een paar Euro betaald.
De goedkoopste manier is om boodschappen te doen bij een supermarkt, en bij de kassa bijv. 200$ meer betalen. Dan krijg je dat in cash terug. Geen wisselkoers en geen transactiekosten.
De goedkoopste manier is om boodschappen te doen bij een supermarkt, en bij de kassa bijv. 200$ meer betalen. Dan krijg je dat in cash terug. Geen wisselkoers en geen transactiekosten.
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb het totaalpakket van de rabobank en betaal voor pinnen en betalen met cc in het buitenland helemaal niets. Tenzij ik ga pinnen met m'n cc dan betaal ik wel een aardig bedrag per transactie, maar goed daar heb ik m'n bankpas voor.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Volgens mij cash-backnieuwenoord schreef:Is er een bepaalde uitdrukking voor als je op deze manier aan de kassa om contant geld retour vraagt?
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kan je eigenlijk tegenwoordig met je normale pinpas in Amerikaanse winkels betalen? Ik weet dat het niet altijd mogelijk is geweest en dat ze er mee bezig zijn geweest om het toch mogelijk te maken.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
-
- Amerikakenner
Ik weet dat ik met mijn giropasje inderdaad soms in winkels hier in de VS heb betaald. Ik weet dat het in ieder geval bij Wal*mart lukte.mirdj schreef:Kan je eigenlijk tegenwoordig met je normale pinpas in Amerikaanse winkels betalen? Ik weet dat het niet altijd mogelijk is geweest en dat ze er mee bezig zijn geweest om het toch mogelijk te maken.
Zou het gewoon proberen, en als het niet lukt kun je altijd nog je creditcard gebruiken of cash betalen.
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hmm dat gaan we dan maar eens doen, proberen kan nooit kwaad.
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk daar kan ik helemaal wat mee aangezien ik ook bij de rabobank zit. Zeker bij de grotere ketens gaan we het proberen.jerbia schreef:Wij hebben vorig jaar geregeld met onze rabobank pinpas betaald.mirdj schreef:Kan je eigenlijk tegenwoordig met je normale pinpas in Amerikaanse winkels betalen? Ik weet dat het niet altijd mogelijk is geweest en dat ze er mee bezig zijn geweest om het toch mogelijk te maken.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bij de grotere ketens heb je zeker geen problemen maar ook in de kleinere winkels kan je gewoon met de pinpas betalen en eventueel om een cash-back vragen, als er genoeg chas in de kassa zit zal men dat zeker doen.mirdj schreef:Kijk daar kan ik helemaal wat mee aangezien ik ook bij de rabobank zit. Zeker bij de grotere ketens gaan we het proberen.jerbia schreef: Wij hebben vorig jaar geregeld met onze rabobank pinpas betaald.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 36 Reacties
- 8079 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 6 Reacties