Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door babarage »

Dus vliegen op NYC en dan met auto via Niagara en DC naar Florida? Voor dat eerste deel heb je in totaal 7 a 8 dagen? Het kan. Maarruh. New York - Niagara zuivere rijtijd is 6 uur, zeg ff een dag. Niagara - Orlando rijtijd is 17 uur. Vooruit. Rij je door doe je dat in twee dagen. Ben je al drie dagen voornamelijk aan het rijden. Heb je nog vier a vijf dagen over om te kijken. Oh wacht. We moeten nog langs DC. Das vanaf Niagara 7 uur rijden. En dan 12 uir naar Orlando. Dus eigenlijk nog een dagje auto dr bij. Je rijdt je dus suf die eerste dagen om de laatste dagen te relaxen in Florida. Kan je keuze zijn natuurlijk maar is het niet wat zonde? Als je graag New York wil toevoegen zou ik dat vooral doen mar sterk overwegen Niagara te laten gaan. Das echt uit de gooi. DC gaat in ieder geval de goede richting op. Dan vlieg je op NY. 3 a vier nachten daar, door naar DC voor drie nachten en dan door naar het zuiden. Dit zou je evt met een multi city kunnen doen dan dus AMS (bru/dus) naar NYC of DC (DCA / IAD /BWI) paar dagen later DC of NYC - MCO twee weken later MCO of MIA - AMS
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Hmmm...lastig haalbaar denk jij dus? Het is wel veel rijden dan ja....
Lastig dat mijn man maar 3 weken vrij kan krijgen die ook verplicht zijn, daarmee kan dus niet geschoven worden. Misschien kan hij er nog een 1-2 dagjes ervoor-achter bij nemen, maar dan houdt het wel op. Terwijl ik zelf wel 4 weken kan opnemen.
En ik wil weer eens teveel...in te weinig dagen...

Ook blijf ik malen over de combi met New York, dan 2x een week een villa en afsluiten met een 4-5 dgs cruise naar Bahama’s. Maar nu zie ik, logisch ook wel, dat die afvaarten ook bepaalde vaste vertrekdata hebben en ik daar dus weer afhankelijk van ben.
Heb ik net een mooie voorbeeld-planning in elkaar gezet, vertrekt er op die dag geen cruise bijvoorbeeld.
Fijn hoor, vastzitten aan een vakantie-bedrijfssluiting (die ook pas in het najaar bekend is) :(

Oh, en ik zit voor de grap eens even te kijken naar de drie vluchten. Wat dat zou kosten in deze zomer juli/aug, als ik de combi zou doen van New York en cruise Bahama’s.
Bijv. Dus-New York en dan New York-Orlando en dan weer Miami-Düsseldorf. Even op Skyscanner gekeken maar daar werd ik ook niet blij van, zeg. Dat kost zo tussen de 5.000-6.500,= :o
Of zou je dan beter één multiway (bijv. Dus-New York, Miami-Dus) moeten boeken én een losse tussenvlucht van New York naar Orlando dan?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

In principe zou een dus-ny mia-dus niet duurder hoeven zijn dan een dus-ny-mia-ams. Maar hoe hoger het seizoen en hoe minder flexibel de dagen....

En ja. Ik denk lastig haalbaar. Technisch kan het wel maar dan ben je aan het rijden om het rijden. Of je geeft minimaal 1 week villa dr aan of je schrapt minimaal Niagara en je gaat niet rijdend naar Florida. Sorry :).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

De binnenlandse vlucht kun je meestal weer beter apart boeken. Het multicity ticket gaat om je heen en terug vlucht. Dus heen dus-nyc en terug mia-dus. Binnenlandse vlucht staat dan op een apart ticket maar dat maakt verder niet uit want staat helemaal los van je multicity ticket.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Kwestie van rekenen. Gewoon alle mogelijkheden onderzoeken. Met binnenlandse vlucht erbij of apart.
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Wij hebben in 2016 deze reis gemaakt: Gevlogen op Toronto. Niagara bezocht met Canadese huurauto. In Buffalo tweede huurauto opgehaald en via NY, Washington, Savannah en Orlando naar Miami gereden. Toen een vijfdaagse Bahama cruise gemaakt met NCL (tweede keer al). Daarna nog paar dagen Miami. Teruggevlogen vanaf Miami (via JFK). Alles geboekt via KLM; inderdaad multicity
We hebben destijds ook getwijfeld om binnenlands te vliegen, maar uiteindelijk toch voor rijden gekozen. Voor ons was dit prima te doen en supergaaf om zoveel van het land te zien. Ik moet wel zeggen dat we NY en Orlando/Miami al eerder hadden bezocht en daar niet heel veel tijd hebben doorgebracht deze keer.
Wij reizen altijd in het hoogseizoen van juli/augustus en zijn meestal drie weken weg.

Succes met puzzelen!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Ik snap dat je het heel lastig kiezen vindt. En wat je al zegt, met vier weken was het een stuk makkelijker geweest. Dan had je een roadtrip van NY naar Orlando kunnen maken (route had ik al eens genoemd in dit topic) en af kunnen sluiten met een week villa in Orlando.
1 ding kan ik je wel alvast zeggen: NY-Washington en dan rijden naar Orlando en daar een week én een week elders, is echt niet te doen. Dan zou ik inderdaad kiezen voor 5-6 dagen NY en dan vliegen naar Orlando.
En anders is het gewoon echt keuzes maken. Niet nog langs Shenandoah of de GSM, maar bijv. van NY naar Washington, de kust pakken en een dagje Charleston of Savannah, en de kust verder volgen naar Orlando ;-)

Wat betreft prijzen / West-Amerika: ik denk dat je er sowieso van moet uitgaan dat 3 weken zomervakantie in de VS met een gezin je zo'n 8000 tot 10000 euro gaat kosten. Als je nou dat plaatje in je hoofd houdt... Zou ik gewoon iets kiezen wat je leuk vindt :-) (Zelf nog nooit in Azië geweest en ook (nog) niet echt behoefte aan). Heb je ook al eens gekeken naar de voorbeeldrondreis in het Zuidwesten?
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ja, keuzes maken....dat is zo moeilijk met al dat moois in de wereld!

En een reis naar west-Amerika ben ik ook over het nadenken, vind ik ook supergaaf. Zat toevallig gisterenavond naar de voorbeeldroute te kijken. Maar die zou ik niet helemaal willen volgen. Ben er ooit 1x eerder geweest en zou een volgende keer denk ik Yosemite eruit laten, waren we niet weg van. En ook geen San Diego meer en geen Hooverdam.
Maar wel Monument Valley opnieuw. En ik zou graag een volgende keer Horshoe Bend en Antelope canyon willen zien. Dus hoe zo’n route eruit zou moeten zien? Geen idee.

Een nadeel van zo’n reis vind ik het continue verkassen. Dat vond ik in Florida met die villa’s zo fijn. Die afwisseling van hotels en een eigen villa. Maar dat kan in het westen weer niet...
En ik denk dat een reis naar het westen duurder is dan Florida, en dat kostte al ruim 10.000,=....

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Je kunt in het Westen, en wat dat betreft in heel Noord-Amerika, toch ook meerdere dagen in een gehuurd appartement/AirBnB/VRBO/Home Away verblijven? Misschien verspreid je het over twee plekken die gunstig liggen voor uitstapjes naar toeristische plekken. Bijvoorbeeld iets in Las Vegas als uitvalbasis voor de stad zelf en de bezienswaardigheden op een dag rijden daarvandaan. Of Rapid City, SD, die stad ligt in een van de mooiste gebieden van Amerika.

Ik heb zelf zo een weekje in Grants Pass, OR doorgebracht en van daar de omliggend streek verkend. Je bent niet verplicht kilometers te vreten, en zo ligt het tempo ook wat meer in overeenstemming met een vakantie. :wink:
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Nou, dat zie ik niet zo zitten. Vanaf Las Vegas is het al 4-5 uur rijden naar de Grand Canyon, heb ik begrepen.

Voor een reis naar West-Amerika moet je je erop instellen dat dat gewoon ook intensief is. Veel meer dan Florida. Dat is dan zo, als we die keuze maken.
Afsluiten op Hawaï zou dan leuk zijn om te relaxen op een mooi strand, maar ik wil niet wéten wat zo’n reis kost incl. Hawaï in het hoogseizoen :D

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ligt aan je definite van hoogseizoen. Voor Hawaii is dat Dec-Mrt, als iedereen op het vasteland de winter probeert te ontvluchten. Vanuit NL heb ik geen idee van de prijzen naar Hawaii, maar hier in de US vind je nog weleens goeie deals. Reden voor ons om regelmatig in de winter even een weekje bij te warmen op bijvoorbeeld Big Island. Je moet het voor vergelijken met een reisje naar Spanje vanuit Nederland als je de sneeuw zat bent.
winterpark
Amerikakenner

Als voorbeeld, je zou zoiets kunnen doen:
https://www.jandoets.nl/reizen/autorond ... #dagtotdag
Maar ja, weer 26 dagen :-) Dit is geloof ik 12-13k maar kun je vast goedkoper zelf regelen.

Misschien moet je eerst eens op een rijtje zetten wat je echt wel en echt niet wilt, misschien helpt dat. En je hoeft op zich niet Hawaii voor mooie stranden.
En bedenk je dat er altijd weer een volgend jaar is, ik heb zelf niet zoveel drang om de hele wereld te zien, uiteindelijk vind ik het leuk om weer nieuwe staten toe te voegen aan m'n lijstje 'bezocht', maar niet als een soort maniak. Kies vooral iets dat je leuk vindt, ook al is dat nog een keer Florida; ik ben al ontzettend vaak in Florida geweest, vooral in en rond Orlando, en de staat verveelt nog steeds niet.
Sandy40
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandy40 »

Wij hebben 2 jaar geleden zuidwesten rondje gedaan, 3 weken. Wij vlogen naar San Francisco en na 4 dagen binnenlandse vlucht genomen naar Las Vegas en vanaf gaan rijden naar: Zion National Park - Bryce - Page - Horsehoe Bend - Antelope Canyon - Grand Canyon - Sedona - Palm Springs - San Diego - LA - Amsterdam. Er zijn genoeg voorbeeldroutes te vinden hier op de site die je zelf helemaal kan aanpassen.

Maar ik denk ook dat het inderdaad verstandig is om eerst te bepalen wat je wel wilt en wat je zeker niet wilt! Want nu ben je een soort van "all over the place" :) waardoor je het jezelf onnodig moeilijk maakt. En wat winterpark ook zegt, er komen nog genoeg andere jaren (tenzij je al 85 bent). Probeer als eerste te bepalen, wil ik naar Azië of naar Amerika?? Dan ben je al een heel eind.

En als het Amerika wordt en je denkt, maar zo'n zuidwesten rondje is mij te intensief/elke keer verkassen, dan weet je eigenlijk dat je die ook al kan schrappen. Wil je absoluut geen binnenvlucht, hoe graag wil je een cruise doen en hoe belangrijk is New York vergeleken met Orlando/Florida??
Iets om over na te denken :wink: :idea:
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ik moet zeker nadenken over wat we/ik wil. En met man bespreken. Al ben ik wat reislustiger dan hij; ik wil volgend jaar weer (en best 2x hahaha) en hij pas een jaar later :D
En ja, er komen zeker nog meer jaren maar budget is niet oneindig helaas. Elke jaar zo’n verre (dus dure) reis wordt ‘em niet hier jammer genoeg. En ik wil nog zoveel zien !!

Pauline25
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Pauline25 »

Heerlijke plannen!

Wij zijn vorig jaar begonnen in New York - 5 dagen , toen met de trein (Amtrak) naar Washington DC - 4 dagen en vandaar een binnenlandse vlucht naar Miami genomen.

In NY en Washington DC hadden wij geen auto nodig, deze hebben we vanaf Miami bijgehuurd.
Als met de auto van NY naar Miami gaat heb je altijd de one way fee, voor dit bedrag kon ik de binnenlandse vlucht voor 3 personen bijboeken.

Heb je in ieder geval nog voldoende tijd in Florida.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ik ben nog druk aan het nadenken over routes, ofwel in Amerika ofwel in een ander land.

Voor Amerika heb ik er nu twee bedacht :

ROUTE 1: (vertrek op vrijdag, en zondag 3 weken later thuis)
Dag 1:vlucht en aankomst New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York
Dag 5: vlucht naar Orlando, auto ophalen, aankomst villa
Dag 6: Villa Orlando
Dag 7: Villa Orlando
Dag 8: Villa Orlando
Dag 9: Villa Orlando
Dag 10: Villa Orlando
Dag 11: Villa Orlando
Dag 12: Naar Villa Cape Coral
Dag 13: Villa Cape Coral,
Dag 14: Villa Cape Coral
Dag 15: Villa Cape Coral,
Dag 16: Villa Cape Coral,
Dag 17: Villa Cape Coral,
Dag 18: Villa Cape Coral
Dag 19: rijden naar vertrekpunt. Inleveren auto? Start cruise vanaf Miami of Fort Lauderdale
Dag 20: cruise
Dag 21: cruise
Dag 22: cruise, aankomst ‘s ochtends vroeg, dan naar hotel Miami/Ft Lauderdale
Dag 23: terugvlucht vanaf Miami
Dag 24: thuis

De villa’s zouden omgedraaid kunnen worden, afhankelijk van vertrekpunt cruise. Dit zou dan dus ook eerst Cape Coral kunnen zijn, dan Orlando en vertrek cruise vanaf Cape Canaveral.

Vragen:
- waar kan ik het beste een cruise boeken, graag tips voor (Nederlandse?) websites?
- vertrekken cruises elke dag van de week? Of bepaalde dagen (en zou ik de planning dus evt aan moeten passen).
- wanneer zijn de afvaart data + prijzen voor juli/aug 2019 bekend? Wat is een beetje gangbare prijs voor een 4-dgs cruise voor 4 personen?
- ik neem aan dat je in principe de huurauto voor vertrek vd cruise inlevert? Bij de Airport ofzo? Hoe kom je dan met je bagage bij de haven?
- Zelfde vraag voor terugkomst: hoe kom je vanaf de haven bij het laatste hotel?

ROUTE 2:

Dag 1: aankomst New York
Dag 5: Naar Washington met de trein
Dag 6: Washington
Dag 7: Washington, auto ophalen
Dag 8: ??
Dag 9: naar Charleston
Dag 10: Charleston
Dag 11: naar St. Augustine
Dag 12: naar Orlando, aankomst villa
Dag 13: Orlando
Dag 14: Orlando
Dag 15: Orlando
Dag 16: Orlando
Dag 17: Orlando
Dag 18: Cape Coral
Dag 19: Cape Coral
Dag 20: Cape Coral
Dag 21: Cape Coral
Dag 22: Cape Coral
Dag 23: terugvlucht

Vragen:
- is deze route haalbaar, denken jullie? Het begin is druk, daarna niet meer
- tips voor tussenstop tussen Washington - Charleston
- ik zou er ook nog voor kunnen kiezen om vanaf Washington te vliegen naar Orlando of Ft Myers. Maar dan mis ik wel een stuk.

——————————————————————————————————————————————-
Ik hoop dat jullie mij over beide routes advies kunnen geven!
Laatst gewijzigd door Kletskous op 01 jun 2018, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

http://lmgtfy.com/?q=4+day+cruise+miami :D
Maar zonder gekheid, ik zou de cruise eruit laten. Veel verder dan de Bahamas kom je denk ik niet in 4 dagen.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Nee, de Bahama’s is ook het doel.
Het gaat dan puur om eens enkele dagen de cruise-beleving mee te maken. En dat vind ik voor 4-5 dagen dan lang zat. En dan idd langs de Bahama’s want Mexico ben ik al eens geweest (weliswaar niet op Cozumel, maar dan vind de Bahama’s wel leuk denk ik).

winterpark
Amerikakenner

Even denken...

1. Ik zou de cruise denk ik niet pas aan het eind doen, maar eventueel na NY en voor Orlando. Ik vond het echt leuk hoor, maar ook wel erg druk op zo'n boot en op de Bahama's. Leuker om tussendoor te doen. Wij waren toen volgens mij 300 dollar pp kwijt voor 4 dagen met Royal Carribean vanaf Cape Canaveral. Je hoeft dus niet per se vanaf Fort Lauderdale of Miami te vertrekken.
Dat gezegd hebbende...
Lijkt route twee mij leuker eerlijk gezegd, maar misschien is dat smaak? Maarrrr als je echt een leuke route wilt naar Charleston, dan zou ik denk ik toch een dagje langer inplannen voor onderweg en dan overnachten op de Outerbanks van North Carolina.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Dat zou ook kunnen, de cruise tussendoor. Ons leek het eigenlijk wel een mooie afsluiter, maar tussendoor kan ook. Dan komt het qua route wel het beste uit vanaf Port Canaveral en zou een route er zo uit kunnen zien?

ROUTE 3:

Dag 1: aankomst New York
Dag 5: Naar Washington met de trein
Dag 6: Washington
Dag 7: Washington
Dag 8: Virginia Beach
Dag 9: Jacksonville
Dag 10: Charleston
Dag 11: Charleston
Dag 12: St. Augustine
Dag 13: naar Port Canaveral, start Cruise
Dag 14: Cruise
Dag 15: Cruise
Dag 16: Cruise, door naar villa Orlando
Dag 17: Orlando
Dag 18: Orlando
Dag 19: Orlando
Dag 20: Orlando
Dag 21: Orlando
Dag 22: Orlando
Dag 23: terugvlucht

Nog iemand die iets weet over mijn vragen hierboven t.a.v. het cruise deel?

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer