Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
White domes canaan mountain
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: White domes canaan mountain
Onderschat de klim naar de White Domes zeker en vast niet qua moeilijkheidsgraad, maar dan wel enkel en alleen omtrent het op heel korte tijd overbruggen van heel wat hoogtemeters. Het is echter nooit zo dat je rakelings langs afgronden of zo loopt.
Ik weet niet of je onze blog van vorige week gevolgd hebt toen we bij Edmaiers Secret een bijzonder steile, met sneeuw bedekte helling/berg/heuvel opgeklommen zijn. Wel, net zoals jij schrijft, ik mocht er gewoon niet aan denken dat we die naar beneden zouden moeten doen hebben.
We wisten echter nog niet of we langs de andere kant wel die berg naar beneden zouden kunnen, wél dat er daar geen sneeuw zou liggen wegens de zuidkant. Gelukkig vonden we daar, na heel wat zoeken, een uitweg, want het was ab-so-luut geen optie om langs die besneeuwde kant terug naar beneden te gaan.
Ik ga ook veel liever omhoog langs een gevaarlijk pad dan dat ik er naar beneden ga, maar bij de White Domes moet je hier echt geen schrik van hebben.
Ik weet niet of je onze blog van vorige week gevolgd hebt toen we bij Edmaiers Secret een bijzonder steile, met sneeuw bedekte helling/berg/heuvel opgeklommen zijn. Wel, net zoals jij schrijft, ik mocht er gewoon niet aan denken dat we die naar beneden zouden moeten doen hebben.
We wisten echter nog niet of we langs de andere kant wel die berg naar beneden zouden kunnen, wél dat er daar geen sneeuw zou liggen wegens de zuidkant. Gelukkig vonden we daar, na heel wat zoeken, een uitweg, want het was ab-so-luut geen optie om langs die besneeuwde kant terug naar beneden te gaan.
Ik ga ook veel liever omhoog langs een gevaarlijk pad dan dat ik er naar beneden ga, maar bij de White Domes moet je hier echt geen schrik van hebben.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dank je, ik ben een beetje gerustgesteld
Meestal valt het ook wel mee en desnoods glij ik op mijn achterwerk naar beneden 

Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Na wederom uitgeloot te zijn voor the Wave lijkt White Domes een mooi alternatief. Ik heb gelezen en gezien (filmpje Kalaman) dat het begin van de wandeling start na een dirtroad van 2 miles. Is deze dirtroad te doen met een Minivan? Is natuurlijk afhankelijk van het weer; wij zullen er hoogzomer zijn dus zal het waarschijnlijk erg droog zijn. Of is het huren van een 4 wiel aangedreven auto in Hurricane of Kanab een optie?
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
We waren er vorige week nog (zie laatste blog) en de dirt road is nog heel wat verbeterd tov vorig jaar en vroeger.
Men heeft nu ook een trailhead aangelegd (met een toilet dat er geïnstalleerd werd op de dag dat we er waren). Deze is niet zozeer voor de hike naar de White Domes (staat ook nergens aangegeven), maar wel voor Water Canyon waar er heel wat aan rappelling gedaan wordt.
Bij droog weer is dit dus geen enkel probleem voor een minivan.
Onderschat zeker de hike niet en al helemaal niet in hoogzomer.
Men heeft nu ook een trailhead aangelegd (met een toilet dat er geïnstalleerd werd op de dag dat we er waren). Deze is niet zozeer voor de hike naar de White Domes (staat ook nergens aangegeven), maar wel voor Water Canyon waar er heel wat aan rappelling gedaan wordt.
Bij droog weer is dit dus geen enkel probleem voor een minivan.
Onderschat zeker de hike niet en al helemaal niet in hoogzomer.
Goed te horen dat een Minivan het aan moet kunnen ..... als de weersomstandigheden gunstig zijn. Ik heb je de afgelopen weken gevolgd en ook je andere verslagen over de White Domes gelezen. Schitterende foto's! Ik ben me er van bewust dat het een pittige hike is. Enkele jaren geleden hebben we Observation Point in Zion gedaan; is dit een beetje vergelijkbaar qua stijging?
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eerlijk? Nee, helemaal niet. Dit is geen aangelegd pad zoals OP. Er is nog wel een soort trail tot bij Top Rock, maar daarna verdwijnt het helemaal. Ik zou zeker aanraden om onze gpx-file te downloaden. De lastigheid is ook niet te vergelijken omwille van de vele technische stukken waar je best met 2 bent om elkaar een zetje/handje te geven.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Het is al enkele keren geschreven maar het terugkomen is lastig qua navigatie, je moet de goede plek vinden om terug af te dalen, ook daar is een GPS meer dan welkom. En hoogzomer? Vertrek dan vroeg, heel vroeg want het wordt er al snel snikheet.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Uit alle info die ik reeds gelezen heb over de White Domes had ik al begrepen dat er geen pad loopt en een GPS noodzakelijk is. We hebben allemaal een goede conditie maar zijn niet van de afgronden en zolang we voor het klimwerk niet al te moeilijke capriolen uit hoeven te halen, zouden we deze wandeling graag willen maken.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afgronden zijn er niet, enkel een paar plaatsen waar de opstap iets te hoog is om er zonder een extra handje comfortabel op te kunnen.
Kijk anders eens naar de video op onze website (je vindt het terug via de indexpagina).
Kijk anders eens naar de video op onze website (je vindt het terug via de indexpagina).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Beste Kalaman en anderen,
Ik wil deze hike ook heel graag gaan doen (sept 2018). Mijn enige zorg is: ik reis en hike alleen. Is dit onverstandig omdat dit toch een best lastige hike lijkt te zijn. Ik ben in goede conditie en heb GPS bij me. Ik ben niet bang uitgevallen (ook geen hoogtevrees) en ik ben een voorzichtig en verantwoordelijk persoon. Wat denken jullie?
Ter info: ik heb ook Angels Landing in Zion alleen gelopen en ga regelmatig alleen op reis in binnen- en buitenland.
Ik wil deze hike ook heel graag gaan doen (sept 2018). Mijn enige zorg is: ik reis en hike alleen. Is dit onverstandig omdat dit toch een best lastige hike lijkt te zijn. Ik ben in goede conditie en heb GPS bij me. Ik ben niet bang uitgevallen (ook geen hoogtevrees) en ik ben een voorzichtig en verantwoordelijk persoon. Wat denken jullie?
Ter info: ik heb ook Angels Landing in Zion alleen gelopen en ga regelmatig alleen op reis in binnen- en buitenland.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de goede coördinaten hebt en je leest goed de gps, dan kan dit geen enkel probleem zijn.
Er zit echter wel 1 punt bij waar je best wat hulp kan gebruiken, gewoon omdat de opstap zo hoog is.
Zie daarvoor onze blogs. In die van april 2014 en 2017 staat een video van dit punt en in die van april 2018, twee foto's.
Er zit echter wel 1 punt bij waar je best wat hulp kan gebruiken, gewoon omdat de opstap zo hoog is.
Zie daarvoor onze blogs. In die van april 2014 en 2017 staat een video van dit punt en in die van april 2018, twee foto's.
-
- Amerika-ontdekker
Kalaman, ik ben heel blij met je reactie. You made my day!! Ik ga het meteen inplannen in mijn schema. Ik kan nog wel wat schuiven of een dagje winnen ergens. Erg bedankt voor je expertise 

-
- Amerika-ontdekker
En ik zal kijken naar je foto's en filmpjes. Ik vind er wel wat op wbt die hoge opstap.
Groet,
Sandra
Groet,
Sandra
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het blijft voor ons de allermooiste hike in het ZW, zelfs na 3x. Je zal er dus geen spijt van hebben
.

-
- Amerika-ontdekker
Dat klinkt veelbelovend!! Ik ben iig ook onder de indruk van alleen de foto's al. Zin in!
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ik ben aan het kijken voor een betrouwbare GPS. Ik moet tenslotte nog een verjaardags cadeautje uitzoeken van mijn ouderskalaman schreef:Wij gebruiken een Garmin Etrex 20, maar dat is gewoon een persoonlijke keuze.@Kalaman, welke gps adviseer je, misschien een idee als presentje voor mijn man

Beetje

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja hoor, is eigenlijk gewoon een gpx-track die je er moet opzetten. Dat lukt eigenlijk met elke gps.
-
- Amerika-ontdekker
Kalaman,
Ik heb inmiddels je filmpjes en foto's gezien en dat ziet er prachtig uit. Ook zag ik je filmpje over de dirt road naar de trailhead. Met wat voor auto reden jullie dat? Het leek heel makkelijk in je filmpje maar mss had je wel een zeer geschikte auto daarvoor. Ik ga met een camperbus https://www.apollorv.com/rv-rentals-us-tourer.aspx en vraag me af of ik de weg naar de trailhead hiermee kan rijden. Wat denk jij ervan?
Het is me ook nog niet duidelijk hoe lang deze hike is. Je schreef 12 km. Is dat enkele rit? of is dat heen én terug samen?
Ik heb inmiddels je filmpjes en foto's gezien en dat ziet er prachtig uit. Ook zag ik je filmpje over de dirt road naar de trailhead. Met wat voor auto reden jullie dat? Het leek heel makkelijk in je filmpje maar mss had je wel een zeer geschikte auto daarvoor. Ik ga met een camperbus https://www.apollorv.com/rv-rentals-us-tourer.aspx en vraag me af of ik de weg naar de trailhead hiermee kan rijden. Wat denk jij ervan?
Het is me ook nog niet duidelijk hoe lang deze hike is. Je schreef 12 km. Is dat enkele rit? of is dat heen én terug samen?
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
De dirt road is inmiddels heel wat beter geworden en wordt op heel regelmatige basis onderhouden. Reden: er liggen inmiddels wat logies langs deze weg. Camperbus kan, bij normale weersomstandigheden, geen enkel probleem vormen.
Hike is 12km in totaal. Maar niet de lengte maakt ze lastig, doch wel de hoogtemeters. Niet enkel de te overbruggen hoogtemeters, maar White Domes ligt ook op meer dan 2.000 meter hoogte.
Hike is 12km in totaal. Maar niet de lengte maakt ze lastig, doch wel de hoogtemeters. Niet enkel de te overbruggen hoogtemeters, maar White Domes ligt ook op meer dan 2.000 meter hoogte.
-
- Amerika-ontdekker
Wat fijn dat de weg aardig opgeknapt is. Dat is een meevaller. Nu maar hopen op een droge periode daar. Idd is hoogte een flink verzwarende omstandigheid; ik zie het daar wel, maar ik bereid me er iig goed op voor.
Bedankt weer, Kalaman!
Bedankt weer, Kalaman!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht