Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6
Je zou kunnen proberen om zelf BA te bellen en te vragen naar de opties in dit geval. Dan kun je een van die opties aan Expedia doorgeven, want die moeten de wijziging met BA verder regelen. Wat je rechten zijn weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat je zo'n luchthavenwisseling niet hoeft te accepteren want dat is klote natuurlijk.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Balen. wijzigingen mogen, zeker nu blijkbaar de hele ams-lgw vlucht uit het schema is gehaald. Of ze je dan doodleuk voor vervoer tussen lhr en lgw kunnen laten opdraaien vraag ik me af los van of je dat wil. Ik zou er bij expedia op aandringen dat ze je overboeken op één van de AA varianten die er wel zijn. Bv ams- Dallas (ba1630) om 10.20 en door naar LV om 16.40 (ba5065) Vergelijkbaar geprijsd momenteel met de Ba vluchten waar ze je op willen overboeken en maar twee uur later dan het oorspronkelijke schema.
Anders zou ik de dag eerder overwegen. Als je weg kan dan kun je opteren om een nachtje extra te boeken in Vegas. Als het gedoe is met de auto haal je die gewoon nog niet op. Al gaan jullie volgens mij de 28e al weer weg dus je maakt de week niet helemaal vol dus dan maakt het kwa prijs van de auto misschien ook niet zo veel uit.
Anders zou ik de dag eerder overwegen. Als je weg kan dan kun je opteren om een nachtje extra te boeken in Vegas. Als het gedoe is met de auto haal je die gewoon nog niet op. Al gaan jullie volgens mij de 28e al weer weg dus je maakt de week niet helemaal vol dus dan maakt het kwa prijs van de auto misschien ook niet zo veel uit.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
wij hebben ongeveer hetzelfde gehad, ook de standaard opties die aangeboden bevielen ons niet. Toen heeft tix de door mij gewenste vlucht voorgesteld en deze is door luchtvaartmaatschappij meteen goedgekeurd.
Thanks allen. Ik heb inmiddels ook contact gehad met BA/Expedia en vlucht is omgeboekt met connectie in Dallas (nu met American Airlines). Ik ben benieuwd. 

Zelfde vluchten ook gehad naar Vegas begin deze maand met AA. Ging prima. Op Dallas moet je met een monorail wel even van hal veranderen (ritje van 5 min.), staat verder goed aangegeven.
-
- Amerikakenner
Mooi Niels, als het de vluchten zijn die ik noemde zag bet er uit als het beste alternatief, in ieder geval kwa tijd. Fijn dat het gelukt is!
Wij vliegen pas op 13 juli naar Las Vegas via Dallas met American Airlines. Ik wil met mijn twee dochters absoluut naast elkaar zitten dus ik dacht ik reserveer alvast stoelen, misschien kan dat al.
Daarvoor ga je naar https://www.aa.com/homePage.do?locale=en_US (de Amerikaanse site dus) en selecteert check-in. Onze stoelen waren al toegewezen en via een Change Seat button kon ik andere stoelen naast elkaar selecteren, want we zaten NIET naast elkaar ingedeeld
Groot nadeel was echter dat er nog heel weinig keuze was voor andere stoelen en nog maar op twee plaatsen drie stoelen naast elkaar en dat ik nu 150 dollar extra heb moeten betalen omdat twee van de drie stoelen naast elkaar duurdere versies waren.
Dus een tip voor een ieder die vliegt met AA: kijk zsm naar welke stoelen je hebt toegewezen gekregen. Als je er op tijd bij bent kan je nog voor andere gratis stoel opties kiezen.
Daarvoor ga je naar https://www.aa.com/homePage.do?locale=en_US (de Amerikaanse site dus) en selecteert check-in. Onze stoelen waren al toegewezen en via een Change Seat button kon ik andere stoelen naast elkaar selecteren, want we zaten NIET naast elkaar ingedeeld
Groot nadeel was echter dat er nog heel weinig keuze was voor andere stoelen en nog maar op twee plaatsen drie stoelen naast elkaar en dat ik nu 150 dollar extra heb moeten betalen omdat twee van de drie stoelen naast elkaar duurdere versies waren.
Dus een tip voor een ieder die vliegt met AA: kijk zsm naar welke stoelen je hebt toegewezen gekregen. Als je er op tijd bij bent kan je nog voor andere gratis stoel opties kiezen.
Na het boeken van je vliegticket(s) altijd spoedig met je bevestigingsnummer inloggen op de website van de airline en je stoel(en) kiezen is het advies (o.a. bij AA en United). Bij KLM/Delta doen ze moeilijker met de basic economy tickets (ook geen ruimbagage inbegrepen).
Laatst gewijzigd door Tinus1955 op 03 jun 2018, 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik had via Vliegtickets.nl 4 tickets geboekt bij Delta voor vluchten naar SF en terug vanaf Denver bij voor de komende zomer, niet wetende dat ik Basic Economy geboekt had, dat vermelden ze niet bij het boeken. Wel zag ik wat later dat ruimbagage niet inbegrepen was (dat kostte dus USD 300 extra). Na wat spitwerk bleek dat ik Basic Economy geboekt had en dat ik pas vanaf 24 uur vantevoren (bij het inchecken) stoelen kan reserveren, niet leuk als je met je kids reist en er dus een grote kans is dat je verspreid over het vliegtuig zit. Op de e-tickets staat Economy en je moet via het ticket-nummer zelf achterhalen dat het eigenlijk een Basic Economy ticket is, totaal niet duidelijk aangegeven dus in het boekingsproces van Vliegtickets.nl.
Via Vliegtickets.nl geprobeerd nog e.e.a. te wijzigen of te kijken of we in ieder geval als familie bij elkaar kunnen zitten. Na enkele keren een half uur in de wacht te hebben gestaan (dat gratis nummer is echt belachelijk) te horen gekregen dat Vliegtickets.nl niets kan doen. Ook op terugbel-verzoeken wordt uiteraard niet gereageerd.
Mailtje gestuurd naar Delta en binnen één dag bericht terug. Begrepen dat upgraden erg duur is (USD 150 per ticket plus meerkosten nieuwe ticket, een no-go dus), maar ook begrepen dat Delta het beleid heeft om kids tot 15 jaar automatisch bij de ouders te plaatsen bij het bepalen van de stoelindeling.
Dikke duim voor Delta, bij Vliegtickets.nl zien ze mij niet meer terug.
Via Vliegtickets.nl geprobeerd nog e.e.a. te wijzigen of te kijken of we in ieder geval als familie bij elkaar kunnen zitten. Na enkele keren een half uur in de wacht te hebben gestaan (dat gratis nummer is echt belachelijk) te horen gekregen dat Vliegtickets.nl niets kan doen. Ook op terugbel-verzoeken wordt uiteraard niet gereageerd.
Mailtje gestuurd naar Delta en binnen één dag bericht terug. Begrepen dat upgraden erg duur is (USD 150 per ticket plus meerkosten nieuwe ticket, een no-go dus), maar ook begrepen dat Delta het beleid heeft om kids tot 15 jaar automatisch bij de ouders te plaatsen bij het bepalen van de stoelindeling.
Dikke duim voor Delta, bij Vliegtickets.nl zien ze mij niet meer terug.
- Almere vak V
- Amerika-expert
En daarom wordt hier ook 3.428 keer gewaarschuwd dat als je niet flexibel bent bij dit soort organisaties moet boeken. Goedkoop is vaak duurkoop. Zeker sinds we dat geneuzel met basic tickets kennen. Vaak onbereikbaar en hebben geen mogelijkheid om iets aan te passen.
Gewoon even geduld hebben. Goed zoeken, dan vind je vanzelf tickets tegen een acceptabele prijs rechtstreeks bij de maatschappij. Zeker als je op tijd begint!!
Gewoon even geduld hebben. Goed zoeken, dan vind je vanzelf tickets tegen een acceptabele prijs rechtstreeks bij de maatschappij. Zeker als je op tijd begint!!
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Flexibel qua ?
Dat gedoe met basic tickets is nog niet zo heel lang gaande, ik verwacht dat die brokers daar toch ook wel op in zullen spelen en de diverse varianten aan gaan bieden. Maar dan nog, als het maar een paar tientjes scheelt op een boeking is het nog steeds aan te raden om direct bij de maatschappij te boeken.
Dat gedoe met basic tickets is nog niet zo heel lang gaande, ik verwacht dat die brokers daar toch ook wel op in zullen spelen en de diverse varianten aan gaan bieden. Maar dan nog, als het maar een paar tientjes scheelt op een boeking is het nog steeds aan te raden om direct bij de maatschappij te boeken.
Via een broker kun je gewoon boeken bij United/AA. Geen probleem (vooral als je denkt niks aan je reis te gaan aanpassen). Je kunt meteen je plaats reserveren, ruimbagage zit inbegrepen en je krijgt gewoon je ledenpunten. Had ik al vertelt dat je als MileagePlus lid bij United zo het level "Premier Silver" bereikt als int. reiziger, waarbij je gratis kan worden geupgrade naar de comfort class? (waarom nog boeken bij een 'schrale' Air France/KLM?
De Amerikanen zijn een stuk royaler qua loyality
).

Laatst gewijzigd door Tinus1955 op 03 jun 2018, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Delta is toch echt erg Amerikaans hoor
! Ik begrijp dat United met precies zo'n zelfde klasse gaat komen als Delta. En bij Delta kan je op dezelfde manier 'Silver' worden. Wist je dat je op Delta vluchten altijd gratis internet hebt voor WhatsApp, Messenger, etc ? Ik vind het een heerlijke maatschappij, doen altijd je best om goed te helpen. Ik ben dan ook Delta SkyMiles lid, en geen KLM Flying Blue
! Echt een prima maatschappij
! Ieder zijn voorkeur.

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik ben nog geen lid maar als ik nu lid word kan ik dan mijn miles van maart april nog bijschrijven?Tinus1955 schreef:Via een broker kun je gewoon boeken bij United/AA. Geen probleem (vooral als je denkt niks aan je reis te gaan aanpassen). Je kunt meteen je plaats reserveren, ruimbagage zit inbegrepen en je krijgt gewoon je ledenpunten. Had ik al vertelt dat je als MileagePlus lid bij United zo het level "Premier Silver" bereikt als int. reiziger, waarbij je gratis kan worden geupgrade naar de comfort class? (waarom nog boeken bij een 'schrale' Air France/KLM?De Amerikanen zijn een stuk royaler qua loyality
).
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
-
- Amerikakenner
“New MileagePlus members may request mileage and Premier qualifying credit (where applicable) for flights completed on United and United Express up to 30 days prior to their enrollment date. For a $50 USD fee, new members may request mileage credit for flights more than 30 days and up to six months prior to their enrollment date. Contact the MileagePlus Service Center to process this request.”
Via momondo.de 4 vliegtickets van Düsseldorf naar Orlando voor €2100 euro. Goede tijden en slechts 1x overstappen. Van 28 juli tm 11 augustus. Voor de liefhebbers.
- bedeve
- Amerika-expert
Tinus1955 schreef:Had ik al verteld dat je als MileagePlus lid bij United zo het level "Premier Silver" bereikt als int. reiziger, waarbij je gratis kan worden geupgrade naar de comfort class? .
De loyalty programma 's van de luchtvaarttmij 's zijn een item op zichzelf waard.
Er is op dit forum amper aandacht voor.
Ga eens met een gezinnetje van 4 met British Airways naar de USA.
De verdiende Avios kunnen heel verschillend besteed worden.
Zag op vlucht Londen-Dusseldorf dat passagiers hun Avios pasje gebruikten om eten / drinken / shop te betalen.
Air France- KLM voordelen spaar je makkelijker bij elkaar met de AMEX Flying Blue Goldcard dan met het Flying Blue systeem zelf
Maar ja je mag die card met dat spaarsysteem en perfecte reis /annuleringsverzekering weer niet als loyalty programma beschouwen.
Zoals gezegd ; een apart item waard.
Het is allemaal niet helemaal transparant , maar als je de mogelijkheden van de verschillende loyalty' s goed benut is er serieus geld mee te besparen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Almere vak V
- Amerika-expert
Flexibel als in alleen vliegen en het maakt me niet uit wanneer ik vlieg en hoe als ik er maar kom.sanook schreef:Flexibel qua ?
Ik merk het aan mezelf. Als ik zakelijk naar Amerika vliegt wordt alles voor me geregeld. Nu vlieg ik 99 van de 100 keer met Delta. Omdat ze daar op de zaak de beste ervaringen mee hebben. Mij zal het werkelijk jeuken hoe het eruit ziet. Of ik nou vetrek uit Amsterdam, Brussel of Dusseldorf. Ik zie wel waar ze me willen hebben op welk tijdsstip. En ik heb het in de afgelopen jaren allemaal gehad. Vertraging, andere vliegvelden, stakingen, noodweer en ga zo maar door. Ik ben alleen, ben onderweg voor mn werk, los het op en ik hoor wel hoe en wat. Al helpt je status hier ook soms wel...
Prive vliegen we een keer of 3, 4 naar Amerika per jaar. Zeker met een gehandicapt kind wil je dan alles uitgezocht hebben en niks, echt helemaal NIKS aan het toeval overlaten. Boek dus altijd rechtstreeks bij de maatschappij zodat ik ze kan bellen en uitleggen hoe en wat de situatie is. En daar heb je vaak meer dan 1 belletje voor nodig. Ook op het moment dat er iets misgaat, weten ze dat je in het vliegtuig zit en zullen ze er alles aan doen om je op de aansluitende vlucht te krijgen. Al meerdere keren meegemaakt dat de aansluitende vlucht werd tegengehouden.
Lang verhaal kort, ik wil als ik met mn gezin of anderen vlieg maximale invloed hebben op de omstandigheden die ik zelf kan beinvloeden.. Als ik alleen vlieg daar totaal geen behoefte aan.
Klopt helemaal!bedeve schreef: Er is op dit forum amper aandacht voor.
Het is allemaal niet helemaal transparant , maar als je de mogelijkheden van de verschillende loyalty' s goed benut is er serieus geld mee te besparen.
https://insideflyer.nl bezoek ik nu geregeld omtrent airline/hotel loyality (ze hebben ook een forum).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik zie ze nietTimb schreef:Via momondo.de 4 vliegtickets van Düsseldorf naar Orlando voor €2100 euro. Goede tijden en slechts 1x overstappen. Van 28 juli tm 11 augustus. Voor de liefhebbers.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20249 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties