Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis naar Amerika zonder huurauto
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis naar Amerika zonder huurauto
Hallo!
Ik en mijn vriend zouden graag middel september naar Amerika gaan. We zijn allebei studenten, 20 en 21 jaar. We hebben allebei nog maar een jaar en anderhalf jaar ons rijbewijs en rijden slechts occasioneel, daarom voelen we ons niet comfortabel om met een huurauto aan de slag te gaan.
Nu vraag ik me af of het haalbaar is om bv. naar Los Angeles te gaan zonder een huurwagen. Of welke leuke locaties zijn er nog waar je bv. de metro/train kan gebruiken als hoofdzakelijk vervoersmiddel.
New York hebben we beiden al eens gedaan.
Alvast bedankt
Ik en mijn vriend zouden graag middel september naar Amerika gaan. We zijn allebei studenten, 20 en 21 jaar. We hebben allebei nog maar een jaar en anderhalf jaar ons rijbewijs en rijden slechts occasioneel, daarom voelen we ons niet comfortabel om met een huurauto aan de slag te gaan.
Nu vraag ik me af of het haalbaar is om bv. naar Los Angeles te gaan zonder een huurwagen. Of welke leuke locaties zijn er nog waar je bv. de metro/train kan gebruiken als hoofdzakelijk vervoersmiddel.
New York hebben we beiden al eens gedaan.
Alvast bedankt
Re: Reis naar Amerika zonder huurauto
Greyhound onderhoudt een landelijk netwerk van bussen in heel Amerika. Amtrak is de spoorwegmaatschappij maar rijdt infrequent.
Uiteraard kan je ook de vliegtuig nemen, er zijn veel binnenlandse vluchten.
Uiteraard kan je ook de vliegtuig nemen, er zijn veel binnenlandse vluchten.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Los Angeles kan met OV maar is niet de meest voor de hand liggende keus denk ik. Ik zou dan eerder neigen naar SAN Francisco. Heel goed te doen met OV. Of Chicago. Of Seattle evt in combinatie met Portland. Ligt er eigenlijk ook maar net aan wat wil je doen en zien. Hoe lang wil je gaan.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Los Angeles kan prima maar dan kan beter een combi van OV en Uber gebruiken. Je kan er tegenwoordig ook steeds beter fietsen. Alles ligt nogal een eind van elkaar af.
San Francisco en Chicago zijn wat dat betreft beter ingericht op OV. Voor LA zou ik daarom altijd wat meer tijd uittrekken in vergelijk met die andere steden
San Francisco en Chicago zijn wat dat betreft beter ingericht op OV. Voor LA zou ik daarom altijd wat meer tijd uittrekken in vergelijk met die andere steden
-
- Amerikafan
Austin heeft ook aardig openbaar vervoer, en heel veel fietsen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Chicago is perfect te doen met OV en ook leuk te combineren met Toronto en Boston (vb met tegenvlucht, Amtrak of bus), ook hele OV vriendelijke steden. Al deze steden bezocht zonder auto, ging heel gemakkelijk.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ondertussen al wat verder gezocht, en Miami lijkt ons ook wat. Kun je daar een week terplaatste blijven? Of ben je dat na enkele dagen beu? En kan je daar beter ook dat “rondtrekken”?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Meah. Miami is leuk. Maar een week? Als je van strand hangen houdt wel misschien. Maatvoer de restvan Miami ben je na 2 dagen toch ver klaar. Je kan evt wel excursies doen met een bus maar dat zijn dan wel hele lange dagen (in de bus). Dagje keys. Dagje Everglades (ok das minder ver).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 18
De eerste paar reizen waren bij ons stedentrips, aan elkaar geregen door Amtrak of een enkele binnenlandse vlucht.
De laatste paar reizen doen we toch meer met een huurauto, hoewel we een ritje met Amtrak nog steeds ook graag doen.
Ik heb geen auto, wel een rijbewijs en moet zeggen, dat ik autorijden in de VS niet zo spannend vind als autorijden in Nederland en België.
In jullie geval zou een combinatie van eerst een paar dagen Los Angeles, dagreis naar San Francisco (Oakland) met Amtrak en dan daar nog een paar dagen ook een optie kunnen zijn.
Openbaar vervoer vond ik in beide steden goed genoeg, maar wij reizen met onze twee of drie kinderen ook in Nederland (en Europa tijdens vakanties) altijd met het OV, dus we zijn dat gewend.
Plezier!
De laatste paar reizen doen we toch meer met een huurauto, hoewel we een ritje met Amtrak nog steeds ook graag doen.
Ik heb geen auto, wel een rijbewijs en moet zeggen, dat ik autorijden in de VS niet zo spannend vind als autorijden in Nederland en België.
In jullie geval zou een combinatie van eerst een paar dagen Los Angeles, dagreis naar San Francisco (Oakland) met Amtrak en dan daar nog een paar dagen ook een optie kunnen zijn.
Openbaar vervoer vond ik in beide steden goed genoeg, maar wij reizen met onze twee of drie kinderen ook in Nederland (en Europa tijdens vakanties) altijd met het OV, dus we zijn dat gewend.
Plezier!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Vind zelf autorijden in Amerika wel stuk relaxter dan in NL, verkeer is niet zo opgefokt als hier.
Al aan Über gedacht, populair in alle grote usa steden, goedkoop en je bespaard de parkeerkosten.
Al aan Über gedacht, populair in alle grote usa steden, goedkoop en je bespaard de parkeerkosten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1243 Weergaves
-
Laatste bericht door Bauke
-
- 62 Reacties