Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mag je iemand meenemen naar het B2-visum gesprek?
Mag je iemand meenemen naar het B2-visum gesprek?
Hoi,
Weet iemand toevallig of je iemand mag meenemen naar het interview (ivm taalproblemen)?
Is er een nummer dat ik kan bellen hierover? Standaardnummers neemt niemand op.
Weet iemand toevallig of je iemand mag meenemen naar het interview (ivm taalproblemen)?
Is er een nummer dat ik kan bellen hierover? Standaardnummers neemt niemand op.
Laatst gewijzigd door markro op 31 mei 2018, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: iemand meenemen B2 gesprek
Kan je je taalkeuze aanduiden als je een visa interview aanvraagt?
Ik vermoed dat er medewerkers op het consulaat/ambassade zijn die zowel Nederlands als Engels spreken, dus bij problemen kunnen die inspringen.
Alhoewel dit gewoon gebaseerd is op wat ik DENK, niet op eigen ervaring.
Gaat deze persoon die B2 aanvraagt reizen met iemand anders?
Ik vermoed dat er medewerkers op het consulaat/ambassade zijn die zowel Nederlands als Engels spreken, dus bij problemen kunnen die inspringen.
Alhoewel dit gewoon gebaseerd is op wat ik DENK, niet op eigen ervaring.
Gaat deze persoon die B2 aanvraagt reizen met iemand anders?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Re: iemand meenemen B2 gesprek
Ja, iemand zal meereizen die Nederlands en Engels vloeiend spreekt. Die persoon wil ook graag aanwezig zijn tijdens het gesprek om te helpen met de taal.
Re: Mag je iemand meenemen naar het B2-visum gesprek?
Die persoon zal meereizen maar heeft zelf geen VISA interview?
Ik zou eerlijk gezegd gewoon even op voorhand de Ambassade (of consulaat) proberen te bereiken. Als je kan vermijden tijdens dat gesprek je naam te vermelden hebben ze het nooit geweten natuurlijk
Langs de andere kant kunnen ze zich ook wel de vraag stellen 'hoe ga je je daar redden als je dit visum gesprek niet doorkomt' (begrijp me niet verkeerd he, ik probeer maar te denken als de interviewer
)
Ik zou eerlijk gezegd gewoon even op voorhand de Ambassade (of consulaat) proberen te bereiken. Als je kan vermijden tijdens dat gesprek je naam te vermelden hebben ze het nooit geweten natuurlijk
Langs de andere kant kunnen ze zich ook wel de vraag stellen 'hoe ga je je daar redden als je dit visum gesprek niet doorkomt' (begrijp me niet verkeerd he, ik probeer maar te denken als de interviewer

We reizen samen en ik ben niet visumplichtig. Tevens gaan we naar oma en opa toe.
-
- Amerika-expert
Dat snap ik allemaal niet. Jij zegt dat je niet visumplichtig bent. Bedoel je dat je op ESTA kan gaan en de ander een visum moet hebben? Of ben jij Amerikaan? En wie heeft hulp nodig met de taal? Jij of de medereiziger?
Uit Alice in Wonderland: curiouser and curiouser.
Uit Alice in Wonderland: curiouser and curiouser.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Lees haar andere postings er eens op na.
Het schijnt te maken te hebben met bistandmoeder, kinderen blijven in Nl is van Iraanse afkomst en heeft een Iraans paspoort (gehad?)
Het schijnt te maken te hebben met bistandmoeder, kinderen blijven in Nl is van Iraanse afkomst en heeft een Iraans paspoort (gehad?)
De vraag is heel duidelijk. Iemand met weinig kennis van de engelse taal vraagt of er iemand mee kan om te vertalen. Ik heb eens zitten googelen en als ik het goed heb mag je iemand meenemen om te vertalen maar heeft men liever niet dat het een directe familielid is.
http://nl.usembassy.gov/embassy-consula ... ty-notice/ (Who can enter the consulate?)
http://nl.usembassy.gov/embassy-consula ... ty-notice/ (Who can enter the consulate?)
Dank allen! Ik heb zelf een Esta. Ben vaker in Amerika geweest. Mijn moeder kan niet alleen reizen en ik zal de reis ook sponseren. Door de taal en eerser genoemde redenen wil ik graag mee.
Mtl heeft gelijk. Er mag iemand meegenomen worden om te vertalen, maar ze willen wel graag dat dit geen familie is. Het gaat om je moeder als ik het goed heb begrepen, dus ik raad je aan om zelf niet mee te gaan maar iemand anders die geen familie is mee te vragen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Spreken de mensen op het consulaat geen Nederlands? Kan daar niemand helpen indien dat nodig is?
Elke
Bij die link van @mtl staat
- spreekt je moeder ook geen Nederlands?If the applicant does not speak English or Dutch he/she can bring an interpreter although we prefer this person not to be a direct family member and he/she should bring identification
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb een Poolse vrouw en zij had een visum nodig, ze spreekt vloeiend Nederlands maar vrijwel geen Engels (Vroegâh leerde men daar Russisch)
Ikzelf heb een ESTA, ik ging met haar mee voor haar visum, maar ik werd mooi de deur gewezen, ik mocht geen voet verder dan de ingang zetten.
Ze was stik nerveus, uiteindelijk werd er iemand anders bij gehaald toen ze er tijdens het interview echt niet meer uitkwamen, die vertaalde een paar woorden van Nederlands naar Engels.
Kortom: Nee... je mag er dus niet bij zijn..... althans, dat is mijn ervaring.
Ikzelf heb een ESTA, ik ging met haar mee voor haar visum, maar ik werd mooi de deur gewezen, ik mocht geen voet verder dan de ingang zetten.
Ze was stik nerveus, uiteindelijk werd er iemand anders bij gehaald toen ze er tijdens het interview echt niet meer uitkwamen, die vertaalde een paar woorden van Nederlands naar Engels.
Kortom: Nee... je mag er dus niet bij zijn..... althans, dat is mijn ervaring.
2018 Florida / 2019 Westkust
Je bent getrouwd met die vrouw? Men wil eigenlijk dat de vertaler geen familie is. Heeft ze het visum gekregen?
- bedeve
- Amerika-expert
Het consulaat in Amsterdam geeft op de website een helder antwoord op deze vraag ;
Who can accompany me to the visa interview?
In general, only Visa applicants with scheduled appointments are allowed to enter the Consular Section. Parents or legal guardians are allowed to accompany minor children. For special instructions concerning translators or caregivers or to contact the consular section for more information, visit the consular section website.
Heb je argumenten die leiden tot een verzoek om wel mee te mogen kun je dat aanvragen via het contactformulier.
https://nl.usembassy.gov/embassy-consul ... tact-form/
Who can accompany me to the visa interview?
In general, only Visa applicants with scheduled appointments are allowed to enter the Consular Section. Parents or legal guardians are allowed to accompany minor children. For special instructions concerning translators or caregivers or to contact the consular section for more information, visit the consular section website.
Heb je argumenten die leiden tot een verzoek om wel mee te mogen kun je dat aanvragen via het contactformulier.
https://nl.usembassy.gov/embassy-consul ... tact-form/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Als deze vraag voor mij was bedoeld, ja wij zijn al 12 jaar getrouwd, en ja, ze kreeg haar visum.mtl schreef:Je bent getrouwd met die vrouw? Men wil eigenlijk dat de vertaler geen familie is. Heeft ze het visum gekregen?

2018 Florida / 2019 Westkust
Ik mocht inderdaad niet naar binnen aangezien er zowel Engels als Nederlands gesproken wordt. Maar toch een visum gekregen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 852 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 0 Reacties