Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ClaireVHaut »

Rdbvh schreef:Wij hebben helaas ook problemen met arieli mobile, gister middag mijn simkaart geactiveerd maar helaas nog steeds geen bevestiging. Heb ook al gemaild naar bovenstaan mailadres maar geen reactie.

Iemand anders ervaring met activeren? Kreeg je een bevestiging?
Activation is simple: before you leave for the trip visit www.arielimobile.com/activation and fill in the form with SIM Card number. Once the card is activated within 30-45mins you will receive a confirmation email. The 30 day period will start on the date of activation.

dit stond in mijn mail.. anders even mailen.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Heather
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Heather »

Hallo,

Discussie hier in huis.

Ik heb een AT&T simkaartje besteld en ontvangen.
Wil dit nu zeggen dat we voor die 60$ onbeperkt kunnen internetten ?
Kan ik onbeperkt bellen en smsen binnen Amerika en naar België ?
Kan ik kosteloos gebeld en gesmst worden vanuit Amerika en België ?
Gaat er van die 60$ waarde af of niet ?

Het staat wel allemaal vermeld maar ik weet niet of ik het goed begrepen heb ...

Bedankt voor de info.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Met het AT&T $60 plan heb je 22gb data, maar alleen vanaf het toestel waar het kaartje in zit. Je kunt dus geen hotspot opzetten. Als je dat wel wil moet je het $45, $50 of $85 plan activeren.

Je kunt met alle plans onbeperkt bellen en smsen binnen de USA. Als je inlogt op att.com/myprepaid en kiest voor plans dan zie je alle opties onder elkaar.
Heather
Amerikafan

Bericht door Heather »

@roelb

U schrijft binnen de USA.
Wil dit zeggen dat je met dit kaartje niet naar Europa kan sms'en of bellen ?

Hotspot is niet nodig voor ons.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Nee, met een AT&T kaartje kun je alleen binnen de VS en Canada bellen (misschien Mexico), maar Europa lukt niet zomaar. Ik vond dat afgelopen jaar ook een belemmering, daarom kies ik dit jaar weer voor Arieli.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Heather
Amerikafan

Bericht door Heather »

Mijn AT&T komt van Arieli ..
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Dan weet ik het ook niet..

Ik had afgelopen voorjaar een AT&T kaartje waar alleen mee binnen USA/Canada gesmst etc kon worden. Het jaar ervoor een Arieli T-mobile kaartje waarmee ik wel naar Nederlandse nummers kon bellen/smsen.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Arieli biedt, zoals iemand hier laatst uitlegde, een call-through service aan. Daarmee bel je een amerikaans nummer, en als dat opneemt kun je een nederlands nummer bellen.

Zoiets kun je ook vrij eenvoidig zelf opzetten. Ben je bijvoorbeeld klant bij XS4All, dan heb je vermoedelijk een frtiz.box als router gekregen. Die kan dit standaard. Maak een gratis US voip account aan met nummer, bijvoorbeeld bij callcentric.com, en zet dat in je fritz.box als tweede nummer. Zet call through aan en autoriseer alleen je mobiele US telefoonnummer zodat er geen misbruik van kan worden gemaakt.

Je kunt nu vanuit de USA gewoon naar je amerikaanse voip nummer bellen. De router thuis zal opnemen en vanuit daar kun je weer naar een Nederlands nummer bellen.

Voordeel is dat je die voip account ook kunt gebruiken om vanuit huis naar de US te bellen, met name ook naar gratis nummers.
Heather
Amerikafan

Bericht door Heather »

Ik begrijp er helemaal niets meer van ...

Er staat toch duidelijk :

"Unlimited International calls to landline phones

Unlimited International Texting"

Wat wil dat dan juist zeggen ?
KAn iemand mij even verderhelpen aub ?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik denk dat het bij een T-mobile kaart wel kan, bij een AT&T kaart via een intermediate.

Voor verdere vragen kun je je denk ik het beste wenden tot de partij van wie je de kaart koopt. Wat in ieder geval zeker is is dat Arieli in het geval van AT&T niets bijzonders biedt, dus het is gewoon een regulier AT&T prepaid kaartje. Zie enige weken terug in dit topic. Als je dus even password recovery doet op att.com/myprepaid kun je precies zien welk pla n geactiveerd is, saldo bijstorten, plans wisselen, etc.
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

in een prepaid plan van at&t zit enkel bellen naar Canada en Mexico ingebrepen..Je kan wel sms gebruiken naar een 100tal landen maar daar zit geen Belgie en Nederland tussen. Misschien dat het een service is van Arieli zelf? Maar zoals Roel hierboven al zegt, dat vraag je best even aan Arieli zelf.

Maar kan je niet gewoon bellen (en berichten sturen) met Whatsapp of een anders voip app? Dat gaat toch veruit de gemakkelijkste manier zijn?
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Volgens Google translate

"Unlimited International calls to landline phones"

"Onbeperkte internationale gesprekken naar vaste telefoons"
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Zijn hier nog mensen die géén lokale sim kaart in de VS willen om onderweg te kunnen surfen of ben ik de enige? :D

Ik heb de laatste jaren wel getwijfeld, maar uiteindelijk vind ik het eigenlijk juist wel goed om daar eens even te "disconnecten" en niet te pas en te onpas die relfex te hebben om die smartphone steeds maar weer te controleren...
Uiteindelijk is er meestal wel in het hotel en in veel restaurants en fast food ketens wifi waar we even de laatste mails ophalen en de weersverwachtingen bekijken. Verder zal facebook of het nieuws uit het thuisland mij werkelijk worst wezen onderweg...
Kaarten & spotify playlists zijn offline beschikbaar gemaakt. Enige beperking die ik momenteel voor mezelf kan bedenken, is dat je Tripadvisor onderweg niet even kan checken op zoek naar een leuk restaurant, maar met een shortlist die je thuis al hebt opgesteld, is dat meestal ook geen issue meer.

Waarvoor gebruiken jullie dit verder nog?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

@ Heather

Je heeft aan dat je naar België wenst te sms’en en bellen?
Als je klant bent van Telenet kan je de App Triiing gebruiken om te bellen via je data of WiFi, wel eerst op je telefoon installeren.
Om berichtjes te sturen kan je WhattsApp gebruiken misschien of mailen.
Heather
Amerikafan

Bericht door Heather »

@Hans
Ik ben bij Proximus.
Ik zal eens informeren of zij een gelijkaardige app hebben.
Bedankt voor de tip !

Heather
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Q-BiC schreef:Zijn hier nog mensen die géén lokale sim kaart in de VS willen om onderweg te kunnen surfen of ben ik de enige? :D

Ik heb de laatste jaren wel getwijfeld, maar uiteindelijk vind ik het eigenlijk juist wel goed om daar eens even te "disconnecten" en niet te pas en te onpas die relfex te hebben om die smartphone steeds maar weer te controleren...
Uiteindelijk is er meestal wel in het hotel en in veel restaurants en fast food ketens wifi waar we even de laatste mails ophalen en de weersverwachtingen bekijken. Verder zal facebook of het nieuws uit het thuisland mij werkelijk worst wezen onderweg...
Kaarten & spotify playlists zijn offline beschikbaar gemaakt. Enige beperking die ik momenteel voor mezelf kan bedenken, is dat je Tripadvisor onderweg niet even kan checken op zoek naar een leuk restaurant, maar met een shortlist die je thuis al hebt opgesteld, is dat meestal ook geen issue meer.

Waarvoor gebruiken jullie dit verder nog?
Ik herken dit helemaal! Ik ben ook wel benieuwd waar men de kaart voor gebruikt.
Wij vinden een lokale kaart niet nodig. Zou in ons geval aan de leeftijd kunnen liggen :wink: maar ook onze dochters (23 en 25) die vorig jaar weer mee waren, waren tevreden met de wifi in het hotel en zo nu en dan onderweg.

Marianne
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Ik vind het handig voor de route, om leuke points of interests onderweg op te zoeken, restaurants etc. Ik zoek vantevoren de route grofweg uit en finetune het als we daadwerkelijk on the road zijn. Dan kun je dat helemaal finetunen aan het weer, je mood etc. Hebben we zin om te winkelen? Waar zit een Macy's en tot hoe laat zijn die open en is er nog een coupon?

Daarnaast gebruik ik het ook voor Spotify (liefste elke dag een ander lijstje, en dat vind ik teveel gedoe om allemaal te downloaden). Het ook fijn voor 'uptodate' routeberekeningen (inclusief file etc).

Voordeel vind ik; groot deel van de dag slaapt Nederland als je in de VS bent, dus dan ben je toch al wel 'unplugged' vanuit NL. Dan appt niemand je, stoort niemand je ;-). Daarnaast vind ik dat ook weer een voordeel van een sim kaartje; als je contact wilt hebben met NL hoeft dat niet alleen 's ochtends op de hotelwifi te doen.

Ik kies er ook vaak bewust van mijn WhatsApp stil te zetten en echt alleen het internet te gebruiken voor route planning etc.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tja.. ik vind connectivity inmiddels wel een basisbehoefte. Voor van alles. Sowieso zakelijk simpelweg een vereiste voor als er stront aan de knikker is, maar wat denk je van trail maps, even tripadvisor of de lokale supermarkt of starbucks zoeken (en in de auto de order al plaataen zodat de koffie klaar staat bij aankomst), een facebook update plaatsen, mail lezen, noem maar op. Zonder afhankelijk te zijn van vaak slechte hotelnetwerken. Waar sowieso ook nog regelmatig gefilterd wordt en alleen webverkeer worst toegelaten.

Maar goed, dat is wellicht ook een generatie en achtergrond kloof.
Gast

Bericht door Gast »

Dan kom jij wel in hele aparte hotels Roel, als jouw internet verkeer gefilterd wordt. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk...

Tot op heden heb ik geen enkele beperking aangetroffen op mijn web access, hooguit wat tragere verbinding.

Een internet/belkaart in de US is een luxe, op de meeste plaatsen waar iets van commercie is is prima gratis internet voor de door jouw genoemde zaken mogelijk. De noodzaak van een lokale Simkaart wordt imho enorm overdreven, het is juist fijn om af en toe even offline te zijn...het is immers vakantie.
Psyrox
Amerika-newbie

Bericht door Psyrox »

Zeker voor de eerste keer Amerika is een internetverbinding toch wel zéér handig.

Als wij aankomen op LAX de eerste keer heb ik dus geen flauw idee waar ik heen moet.
De kostprijs GPS huren - Tijdelijke Simkaart gebruiken is toch een enorm verschil.

Tevens gebruik ik de app "Tripbucket" nog al eens die je attent maakt op leuke dingen in de omgeving.
Heb deze app de eerste keer gebruikt in Ijsland en dit heeft ons toch mooie bezienswaardigheden opgeleverd die we anders zouden missen.

Verder vind ik het handig om ter plaatsen prijzen/recensies na te kijken van diverse zaken.

MAAR gezien Arieli mij totaal aan het negeren is en er nog steeds geen simkaart in de bus zit, moet ik ter plaatsen toch nog gaan zoeken voor een opl :D
Hier opteer ik voor 250mb via Orange te kopen (+- 15EUR) om mij zo te GPS'en naar een winkel voor een sim-kaart.

Hier had ik begrepen dat AT&T shops goed zijn hiervoor?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer