Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
US dollars pinnen in Canada - mogelijk of niet ?
US dollars pinnen in Canada - mogelijk of niet ?
wij starten onze reis in Edmonton & Calgary en een aantal dagen later gaan we via Waterton NP (CAN) de grens over naar Glacier NP (USA).
Ik heb begrepen dat we bij de grens I-94 formulieren moeten invullen en betalen. Moet dat betalen cash in US-dollars of kan ik ook mijn creditcard gebruiken of Canadese dollars ?
Aangezien we in Canada beginnen kan ik daar natuurlijk makkelijk Canadese dollars pinnen, maar is het bijv. ook mogelijk om US-dollars op Edmonton airport of in Calgary te pinnen ?
We steken de CAN-US grens over bij Chief Mountain Port. Hoe zit het met de te verwachten wachttijd op 12 juli ?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik heb begrepen dat we bij de grens I-94 formulieren moeten invullen en betalen. Moet dat betalen cash in US-dollars of kan ik ook mijn creditcard gebruiken of Canadese dollars ?
Aangezien we in Canada beginnen kan ik daar natuurlijk makkelijk Canadese dollars pinnen, maar is het bijv. ook mogelijk om US-dollars op Edmonton airport of in Calgary te pinnen ?
We steken de CAN-US grens over bij Chief Mountain Port. Hoe zit het met de te verwachten wachttijd op 12 juli ?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: US dollars pinnen in Canada - mogelijk of niet ?
Of je US-dollars in Canada kan pinnen weet ik niet, ik verwacht het eigenlijk van niet. Bij een bank zal je wel iets kunnen wisselen.
Of zorg er voor dat je vanuit Nederland of België al vast een aantal US-dollars meeneemt.
Voor de I-94 heb je in ieder geval US-dollars nodig. Of je kan pinnen of via creditcard kan betalen zal van het grensstation afhangen, maar in principe mag je er van uitgaan dat je cash moet betalen.
Hoe lang de afhandeling bij de Canada/USA-grens zal duren, is natuurlijk niet van te voren te bepalen. Reken op gemiddeld een uur.
Of zorg er voor dat je vanuit Nederland of België al vast een aantal US-dollars meeneemt.
Voor de I-94 heb je in ieder geval US-dollars nodig. Of je kan pinnen of via creditcard kan betalen zal van het grensstation afhangen, maar in principe mag je er van uitgaan dat je cash moet betalen.
Hoe lang de afhandeling bij de Canada/USA-grens zal duren, is natuurlijk niet van te voren te bepalen. Reken op gemiddeld een uur.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
In Edmonton of Calgary zie je vast (op de luchthaven zeker) wel zo'n wisselkantoortje waar je geld kan wisselen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Je kunt op Schiphol toch al dollars uit de automaat halen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1969 Weergaves
-
Laatste bericht door harryh
-
- 9 Reacties