Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gast

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Gast »

Ik zit inderdaad een beetje in dezelfde situatie Wanderlust. Ga ik op de bonnefooi meedoen en kies ik voor mezelf? Of ben ik ethisch genoeg om een ander ook die kans te gunnen omdat ik misschien nu al kan zeggen dat ik kans op emigratie in 2019 niet reel genoeg vind. Moeilijk. Ik schaar me ook volledig achter je standpunt dat als je meedoet en ingeloot wordt je ook daadwerkelijk gaat. Mocht dat in mijn geval zo zijn laat ik zo'n kans ook niet voorbij gaan, zeker niet na zoveel jaren, en zeker niet omdat het misschien wel de laatste kans kan zijn.
Ik zou me daar niet druk over maken. Zaken kunnen veranderen..
Doe ik ook niet. Er is al veel gediscussieerd over dit onderwerp, ik wilde het alleen even aankaarten ;)
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Er is een reden dat er 115000 deelnemers geselecteerd worden voor 'further processing' voor 50000 visa. Dat is omdat er mensen afvallen. Van gedachten veranderen. Omstandigheden veranderd zijn. Etc.
Als je al ingeloot wordt, vervalt het visum niet als je toch besluit het niet te doen.
In andere jaren zijn er zelfs geselecteerden toegevoegd op latere datum.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gast

Bericht door Gast »

Als je al ingeloot wordt, vervalt het visum niet als je toch besluit het niet te doen.
Daar waren de meningen dus sterk over verdeeld. Een afgewezen visum is een verloren visum, zo was het credo. Goed dat je vermeld dat het wellicht anders, of genuanceerder is. Na alle jaren dat ik me met visa e.d. bezig heb gehouden kom ik nog steeds nieuwe dingen tegen. Zo ervaar ik iedere keer weer hoe omvangrijk dat hele visum gebeuren eigenlijk kan zijn.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het is ook meer het gevoel wat meespeelt. Jij krijgt de kans en neemt hem niet..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gast

Bericht door Gast »

Het is ook meer het gevoel wat meespeelt. Jij krijgt de kans en neemt hem niet..
Ook uiteraard. Is vaak gehoord. Mensen die jaren wachten op een heel kleine kans en nooit krijgen, en zien dat andere de kans wel krijgen maar niet pakken. En dat is een gevoel ding inderdaad, want linksom of rechtsom, niet ingeloot is en blijft niet ingeloot, ongeacht wat anderen met hun "winst" besluiten te doen.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Dat is meer in het motto: kijk naar wat jezelf hebt en niet naar een ander.
Mijn mening is dat het iedereen vrij staat om mee te loten, in het kader van een gok wagen. Dat is met iedere loterij zo dus ook met deze. De kans is zo klein dat je ingeloot wordt dat je dan altijd nog kunt beslissen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het ligt anders als je door gans de procedure gaat, tot het inreisvisum in je paspoort, en dan besluit er geen gebruik van te maken. DAT is een kans weggenomen voor iemand anders die wel zou gegaan zijn.
Maar ingeloot worden en niet verder gaan, geeft gewoon jouw kans aan de volgende in de rij.
De afgelopen jaren werden alle Europese nummers current, denk ik. Dat wil zeggen dat iedereen die ingeloot werd ook daadwerkelijk de kans kreeg om op interview te gaan.

Het is heel moeilijk om te voorspellen hoe je leven er in 2019 of 2020 uit gaat zien. Ben zelf in die situatie geweest waar na vele jaren meedoen ik uiteindelijk ingeloot werd. En toen kon het niet op een slechter moment in mijn leven komen. Heb geen papieren in gestuurd dus mijn kans is gewoon naar iemand anders gegaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gast

Bericht door Gast »

Het ligt anders als je door gans de procedure gaat, tot het inreisvisum in je paspoort, en dan besluit er geen gebruik van te maken. DAT is een kans weggenomen voor iemand anders die wel zou gegaan zijn.
Dat is inderdaad iets waar ik mij een beetje over zou verbazen. Ik denk wel dat ik (en een aantal met mij) het in eerste instantie dan verkeerd begrepen hebben, en ten onrechte dachten dat ingeloot worden maar weigeren al kansen voor anderen zou wegnemen. Ik denk dat ik dit jaar dan gewoon nog mee doe. Ik zou echter nooit de hele procedure doorlopen en dan alsnog besluiten niet te gaan, op enkele zeer zware omstandigheden na.
Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Wanderlust »

Nieuws: https://www.vox.com/policy-and-politics ... gress-2018

De twee bills waar het House zich deze week over buigt zouden beide een einde maken aan de DV.
It’s going to be close, but it’s slightly more likely than not that both bills will fail. And even if the “compromise” passes narrowly, it’s unlikely to be a substantial enough margin to pressure Senate Majority Leader Mitch McConnell, who appears to believe his chamber is done with immigration for the year, to take it up (much less pressure Democrats out of mounting a filibuster in the Senate).
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer