Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Douane LA en Alamo, wachttijden
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Douane LA en Alamo, wachttijden
Wij komen augustus dit jaar zo rond 16:30 op een vrijdag aan op LAX (VS tijd). Een ervaren reiziger wist mij te vertellen dat de wachtrij bij de douane 3 uur kan kosten en dat je nog eens 2 uur moet uittrekken om je auto op te halen bij Alamo. Iemand ervaring hiermee?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Douane LA en Alamo, wachttijden
Het ligt denk ik ook aan de airline met die je gaat en in welk terminal je aankomt. Actuele wachttijden kun je hier nalezen. https://awt.cbp.gov/
Mocht je een auto via Alamo huren, is het verstandig alvast thuis in te checken en gebruik te maken van Skip the counter. Dan loop je zo de wachtrij langs en ga je gelijk naar de auto's.
Mocht je een auto via Alamo huren, is het verstandig alvast thuis in te checken en gebruik te maken van Skip the counter. Dan loop je zo de wachtrij langs en ga je gelijk naar de auto's.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is wel een erg negatief scenario. De wachttijd bij Immigrations (jullie komen daar de VS binnen?) kan oplopen, zeker als er meerdere intercontinentale vluchten landen rond hetzelfde tijdstip, maar twee uur is al aardig veel. De auto ophalen kost misshcein een uur: je rijdt eerst met een shuttlebus naar de verhuurlocatie, en als je geen skip the counter hebt moet je bij de balie nog wel eens wachten. Dat kan even duren, maar twee uur lijkt me wel het maximum; het kan echt sneller.
Die ervaren reiziger is niet zo ervaren als hij het verschil tussen douane en Immigrations niet weet.
Marianne
Die ervaren reiziger is niet zo ervaren als hij het verschil tussen douane en Immigrations niet weet.

Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Via de Alamo site de on-line check-in doen en dan "skip the counter".
Dit doen wij altijd en dan hoef je niet naar de balie maar kunnen jullie gelijk de auto ophalen.
Dit doen wij altijd en dan hoef je niet naar de balie maar kunnen jullie gelijk de auto ophalen.
Deze ervaren reiziger heeft nog nooit echt lang moeten wachten bij immigrations in de US. Ja, oke, 20 jaar geleden voor mijn gevoel wel eens (in DTW), maar dat zal ook niet veel meer dan een uur hebben geduurd. En een paar jaar geleden in MSP was ik ook wel 40 minuten bezig doordat ik een kruis kreeg bij de APC terminals en de exceptie rij erg lang duurde door een klein aantal aziaten voor me die geen woord engels spraken (en maar een balie voor de excepties).
Maar in het algemeen: zorg dat je een beetje vooraan staat. Het helpt om voorin het toestel te zitten. Loop ook direct vanuit het toestel door naar immigrations. Toilet stops zijn echt uit den boze, in die tijd wordt je door tientallen mensen voorbij gelopen, en die staan dan allemaal voor je in de rij. Ga dus net voor de landing nog even naar het toilet, al is het maar voor de zekerheid.
Ik neem aan dat je point of entry in de USA dus LAX is. Als je ergens een connectie hebt ga je al daar door immigrations.
Maar vlieg je inderdaad vanuit het buiitenland direct naar LA dan ga je daar langs immigrations. Nadat je de US binnen bent pak je je bagage van de band en wandel je door customs (de douane). Daar zal hooguit iemand vragen of je iets aan te geven hebt, maar meestal loop je gewoon door. Vervolgens loop je naar buiten en stap je in de rental car shuttle (stopplek staat duidelijk aangegeven op bordjes). Let op: stap alleen in de shuttle van jouw specifieke verhuurder, Alamo dus. Staat groot op de zijkant. De verhuurders zitten allemaal verspreid op het industrieterrein naast het vliegveld. Die shuttle brengt je in ca 10 minuten naar Alamo toe.
Als je voor vertrek (of nu) alvast op alamo.com de online check-in en skip-the-counter stappen regelt voor je reservering dan kun je na aankomst vanuit het busje direct doorlopen de parkeerplaats op. Je zoekt een auto uit uit de door jou gehuurde klasse (die staan in vakken en de categorien worden met grote borden aangegeven). Je laad je bagage in de uitgezochte auto, stapt in en rijdt naar de uitgang. Daar overhandig je je "skip-the-counter ticket" (dat _moet_ je geprint bij je hebben!), je rijbewijs (en die van eventuele extra bestuurders) en je credit card (let op: dezelfde als die je bij skip-the-counter hebt opgegeven!).
De exit booth agent scant de barcode op je skip-the-counter ticket, de barcode van de auto, gaat zijn hokje in en checkt of de rijbewijsnummers en creditcardgegevens kloppen met wat je hebt ingevoerd. Als alles ok is krijg je de spullen terug en gaat de slagboom open. 5 minuten nadat je in je auto bent gestapt ben je onderweg.
Maar in het algemeen: zorg dat je een beetje vooraan staat. Het helpt om voorin het toestel te zitten. Loop ook direct vanuit het toestel door naar immigrations. Toilet stops zijn echt uit den boze, in die tijd wordt je door tientallen mensen voorbij gelopen, en die staan dan allemaal voor je in de rij. Ga dus net voor de landing nog even naar het toilet, al is het maar voor de zekerheid.
Ik neem aan dat je point of entry in de USA dus LAX is. Als je ergens een connectie hebt ga je al daar door immigrations.
Maar vlieg je inderdaad vanuit het buiitenland direct naar LA dan ga je daar langs immigrations. Nadat je de US binnen bent pak je je bagage van de band en wandel je door customs (de douane). Daar zal hooguit iemand vragen of je iets aan te geven hebt, maar meestal loop je gewoon door. Vervolgens loop je naar buiten en stap je in de rental car shuttle (stopplek staat duidelijk aangegeven op bordjes). Let op: stap alleen in de shuttle van jouw specifieke verhuurder, Alamo dus. Staat groot op de zijkant. De verhuurders zitten allemaal verspreid op het industrieterrein naast het vliegveld. Die shuttle brengt je in ca 10 minuten naar Alamo toe.
Als je voor vertrek (of nu) alvast op alamo.com de online check-in en skip-the-counter stappen regelt voor je reservering dan kun je na aankomst vanuit het busje direct doorlopen de parkeerplaats op. Je zoekt een auto uit uit de door jou gehuurde klasse (die staan in vakken en de categorien worden met grote borden aangegeven). Je laad je bagage in de uitgezochte auto, stapt in en rijdt naar de uitgang. Daar overhandig je je "skip-the-counter ticket" (dat _moet_ je geprint bij je hebben!), je rijbewijs (en die van eventuele extra bestuurders) en je credit card (let op: dezelfde als die je bij skip-the-counter hebt opgegeven!).
De exit booth agent scant de barcode op je skip-the-counter ticket, de barcode van de auto, gaat zijn hokje in en checkt of de rijbewijsnummers en creditcardgegevens kloppen met wat je hebt ingevoerd. Als alles ok is krijg je de spullen terug en gaat de slagboom open. 5 minuten nadat je in je auto bent gestapt ben je onderweg.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik denk dat je immigratie bedoelt ipv douane. Douane is waar je iets aan te geven hebt (of niet). Immigratie is waar je je paspoort moet laten zien. Misschien kun je gebruik maken van de automaten, dan kan het sneller gaan. Als je Alamo geboekt hebt dan kun je thuis al online inchecken en daarna skip the counter doen, dan hoef je niet in de wachtrij aan te sluiten maar kun je meteen doorlopen naar de garage en daar je auto uitzoeken. Fijne vakantie alvast !
-
- Amerikafan
- Contacteer:
@Allen, wat een mooie en hoopvolle reacties. Waar ik douane schreef bedoelde ik immigrations (newby VS, hé...
) . The skip the countertip is ook een hele goede.
Bedankt voor jullie moeite!!

Bedankt voor jullie moeite!!
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Mijn meest recente ervaring in Los Angeles was er eentje van lang wachten: een lange rij voor de immigratie, onduidelijk bewegwijzering voor mensen met een visum die niet via de kiosk kunnen, vervolgens een lange rij voor de douane. Buiten wachtte ik 10 minuten op de shuttlebus, die deed er een kwartier over. Bij National was de garage volledig leeg. Ik reed om 15.23 weg bij National, mijn vlucht landde om 12.55.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Als er net grote toestellen voor je zijn aangekomen gevuld met passagiers die van de Immigration net wat meer aandacht vergen kan de rij, en dus de wachttijd, aardig oplopen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Met veel visa kun je gewoon langs de kiosk (B1/B2 bijvoorbeeld).Division schreef:Mijn meest recente ervaring in Los Angeles was er eentje van lang wachten: een lange rij voor de immigratie, onduidelijk bewegwijzering voor mensen met een visum die niet via de kiosk kunnen
Op de Tom Bradley terminal zijn de bordjes inderdaad niet heel duidelijk. Het "Visa" bord hangt rechts, terwijl je gewoon links naar de APC kiosks moet en kunt. Maar goed, zolang je je gewoon beseft: ESTA of B1/B2 visum, dan gewoon je weg zoeken naar de APC kiosks.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Allen bedankt voor de tips! Beetje late reactie van me maar ik krijg geen updates omtrent de reacties meer in mijn mailbox.
Douane valt meestal wel mee, immigrations is hetgeen tijd kan kosten. En 3 uur is inderdaad mogelijk. Het heeft mij vorig jaar september zo'n 3 uur gekost, mede omdat mijn paspoort binnen 6 maanden verliep, waardoor die kiosken niet werkten. 2 uur bij Alamo lijkt me erg veel. Bij verschillende verhuurders heb ik zo'n lange tijd nog nooit meegemaakt. Tenzij je vooraf geen auto gehuurd hebt.peterretep schreef:Een ervaren reiziger wist mij te vertellen dat de wachtrij bij de douane 3 uur kan kosten en dat je nog eens 2 uur moet uittrekken om je auto op te halen bij Alamo. Iemand ervaring hiermee?
In het ergste geval zou die 5 uur inderdaad kunnen. Let wel, in het ergste geval.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is dat ik in 2013 geen bagage aan boord van de vlucht had dat mij vertraging opleverde, maar ik ben op LAX tot nu toe eigenlijk maximaal rond een uur kwijt geweest om van het vliegtuig naar Alamo (of Dollar) te komen. Nooit veel meer. Wat ik op LAX in vergelijk met schiphol ook altijd fijn vind is dat de bagage altijd zo snel op de band staat. Op schiphol moet je altijd nog 15/20minuten wachten op je koffer. Op de een of andere manier heb ik wel altijd geluk dat er net voor mijn neus een poortje open gaat of een wachtrij wordt verlegd. Één keer bij de autoverhuur best lang moeten wachten omdat er ineens allerlei kosten bijgerekend werden omdat die baliemedewerkster niet geloofde dat er geen dropoff was tussen LA en Denver. Daar moest ik wachten op de supervisor en die moest ook van alles controleren.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
@Hockey en PSVwally,
Beiden bedankt. Dat zijn hoopvolle geluiden. Stelt me weer gerust!
Beiden bedankt. Dat zijn hoopvolle geluiden. Stelt me weer gerust!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is wat hierboven allemaal geschreven wordt hoor. Geluk hebben dat er niet net tegelijk een aantal 747 of a380 gelost worden. Vooral met aziatische mensen is het soms lastig in het engels communiceren waardoor zaken langer kunnen duren. Niet plassen na aankomst en een beetje doorstappen en je bent het halve vliegtuig voor.
Ik vind de securityrijen op vliegvelden doorgaans langer duren dan immigrations of douane
Ik vind de securityrijen op vliegvelden doorgaans langer duren dan immigrations of douane
- Almere vak V
- Amerika-expert
In al die jaren dat ik nu vlieg op Amerika maar 1 keer echte wantoestanden meegemaakt. Eigenlijk 2 keer. Na 9/11 het land uitkomen. En vervolgens anderhalve week later er weer inkomen. Ook het geluk gehad dat ik een paar keer net voor of net na een lockdown het land in kon. Maar verder heb ik echt nog nooit ergens 3 uur hoeven te wachten. Als ik heel goed nadenk misschien is een keertje anderhalf uur maar dan hebben we het echt over jaren geleden. En bij de douane heb ik nog nooit langer gestaan dan 5 minuten.
Autohuur hetzelfde verhaal. Ook ik huur 9 van de 10 keer bij Alamo. Zorg dat je de boel vantevoren goed geregeld hebt. Dan ben je echt maximaal 10 minuten druk met Skip the Counter.
Lees hier een beetje rond voor augustus en dan zul je zien dat het allemaal best meevalt.
Wellicht dat die "ervaren" reiziger dat ook kan doen...
Autohuur hetzelfde verhaal. Ook ik huur 9 van de 10 keer bij Alamo. Zorg dat je de boel vantevoren goed geregeld hebt. Dan ben je echt maximaal 10 minuten druk met Skip the Counter.
Lees hier een beetje rond voor augustus en dan zul je zien dat het allemaal best meevalt.
Wellicht dat die "ervaren" reiziger dat ook kan doen...

-
- Amerikafan
- Contacteer:
PSV en Almere, reuze bedankt ook voor jullie reactie. Stelt me allemaal weer gerust en ik zal kort voor ons vertrek nog even het forum bekijken.
je mag ook eerder het forum komen bekijken hoor 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik neem aan dat wat hier staat over LA ook geldt voor SF?
Als je ter plekke besluit voor een upgrade van je huurauto geldt "skip the counter" dan ook of moet je dan alsnog langs de balie?
We twijfelen nl nog over de auto. We hebben nu een "full size". We zijn met 4 personen. (kinderen zijn al groot)
Als je ter plekke besluit voor een upgrade van je huurauto geldt "skip the counter" dan ook of moet je dan alsnog langs de balie?
We twijfelen nl nog over de auto. We hebben nu een "full size". We zijn met 4 personen. (kinderen zijn al groot)
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Bedenk dat ter plekke aanpassen van je reservering (zoals een upgrade) je de hoofdprijs kost.
Dan gelden ineens normale lokale tarieven voor de upgrade, met daar bovenop nog de verzekeringen en tax.
Een vriendelijke baliedame (op Jackson Hole) had me ooit een upgrade aangeraden: met een Midsize SUV zou ik nooit comfortabel de bergen over komen. Een Standaard SUV kostte maar $34 extra....per dag (+ tax) .... dat zou meer dan een verdubbeling zijn geweest van mijn oorspronkelijke reservering. Aanbod afgeslagen. De dame werd ter plekke minder vriendelijk en ineens uiterst snel en efficient.
Beter is dus de klasse te reserveren die je ook wil hebben / nodig hebt. Wanneer je zelf de auto in de garage mag uitzoeken (zoals bij Alamo) kan je via de greeter nog eens wat proberen.
Dan gelden ineens normale lokale tarieven voor de upgrade, met daar bovenop nog de verzekeringen en tax.
Een vriendelijke baliedame (op Jackson Hole) had me ooit een upgrade aangeraden: met een Midsize SUV zou ik nooit comfortabel de bergen over komen. Een Standaard SUV kostte maar $34 extra....per dag (+ tax) .... dat zou meer dan een verdubbeling zijn geweest van mijn oorspronkelijke reservering. Aanbod afgeslagen. De dame werd ter plekke minder vriendelijk en ineens uiterst snel en efficient.
Beter is dus de klasse te reserveren die je ook wil hebben / nodig hebt. Wanneer je zelf de auto in de garage mag uitzoeken (zoals bij Alamo) kan je via de greeter nog eens wat proberen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht