Dat zijn mooie plannen! Wij zijn vorig jaar met onze twee kinderen (van toen ook 2 en 4 jaar) 6 weken met een camper op pad geweest.Hieronder heb ik de vragen beantwoord die ik vanuit onze ervaring kan beantwoorden
Grootte van de camper: ook wij hadden een voorkeur voor een niet al te grote camper en dat is ons prima bevallen. We hebben een 22-24 ft gehuurd bij RoadBear.
Indeling camper: De ruimte boven de cabine is in onze ervaring meer dan groot genoeg voor twee kinderen. We hebben gedurende de reis overigens afgewisseld. Soms hebben we er zelf ook geslapen (heerlijk lang bed). Dat maakt denk ik duidelijk genoeg dat twee kids er ook kunnen slapen. Ik weet niet of alle campers een veiligheidsnet hadden. Onze camper had dit wel. Onze 4-jarig sliep aan de kant van het net en de twee jarige sliep aan de andere kant van het bed.
Reis: Zelf vindt ik 200 mijl per dag gemiddeld echt te veel voor een reis met kleine kinderen (als maximum afstand is natuurlijk wel mogelijk). Ik heb even terug gekeken en wij hadden per dag gemiddeld 155 km gepland (afstanden van - naar de verschillende overnachtingsadressen). In de praktijk rijd je echter meer kilometers (door dagtripjes, boodschappen, korte detours, omleidingen etc). In totaal zijn we gemiddeld uitgekomen op 200 kilometer per dag. We zijn nu al weer aan het kijken voor een camperreis in 2019 en als het een beetje lukt, wil ik proberen om dan gemiddeld nog iets lager uit te komen. In het verleden hebben we ook samen (met de auto) rondreizen gemaakt in de USA en toen reden we gemiddeld veel meer, maar met kinderen (en reizen in een camper) ligt dit echt anders. Achteraf zijn meerdere langere rijdagen achter elkaar (geplande reistijd meer dan drie uur, afstanden wisselend afhankelijk van de route -> in mijn ogen is reisduur belangrijker dan de afstand) ons minder goed bevallen. Met een aantal stops (fruit eten, lunch, fotostops, boodschappenstop of een korte wandeling) ben je zomaar 5 of 6 uur onderweg.
Periode: Ik ben geen expert, maar het lijkt me dat Glacier relatief aan het begin je reis zou moeten zitten, idem voor Yellowstone. Dan zou een start vanuit Denver (tegen de klok in) of Seattle (met de klok mee) voor de hand liggen.
Jonge kinderen: Afwisseling qua campgrounds. In de nationale parken en state parks kun je prachtig kamperen en dat vonden onze kinderen erg leuk (vuurtje stoken), maar af en toe een campground met een speeltuintje en zwembad werder ook heel erg gewaardeerd

Voor onze jongste hadden we zowel een buggy mee (o.a. supermarkt en steden) als een flexible draagzak (Tula) voor de wandelingen. Wat onze dochter van 4 ook erg leuk vond was een 'paspoort' waar ze in ieder park een stempel kon halen bij de visitor centers. Wat ik ook een gouden tip vond, was om een anti-slip matje te kopen bij bijvoorbeeld Walmart, zodat het speelgoed (of de Ipad) op tafel tijdens het rijden niet door de camper vliegt wanneer je een beetje remt

Ik kan nog wel even doorgaan...