Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis lucifer: eerste keer Amerika september/oktober 2018.
Reis lucifer: eerste keer Amerika september/oktober 2018.
Hallo iedereen!
Eind september van dit jaar hebben mijn vriend en ik een reis gepland richting het Zuidwesten. De vliegtickets zijn al geboekt en we hebben het grootste gedeelte van onze reis met behulp van de voorbeeldroute gepland, maar we hebben nog een paar dagen ‘over’ en twijfelen over wat we daar willen doen.
Onze route ziet er nu als volgt uit:
1. AMS – SF – Oakland
2. Oakland – Yosemite
3. Yosemite
4. Yosemite – Bishop
5. Bishop – Pahrump*
6. Pahrump – Las Vegas
7. Las Vegas
8. Las Vegas – Zion
9. Zion
10. Zion – Bryce
11. Bryce
12. Bryce – Page
13. Page – Grand Canyon
14. Grand Canyon
15. Grand Canyon - ?
16. ?
17. ?
18. ? – Los Angeles*
19. Los Angeles*
20. Los Angeles*
21. Los Angeles – Pismo
22. Pismo – Monterey
23. Monterey – San Francisco
24. San Francisco
25. San Francisco
26. San Francisco – AMS
* Deze overnachtingen kunnen we niet meer annuleren.
Op dag 15 t/m 18 hebben we dus nog niets gepland. We twijfelen tussen een paar dagen relaxen in Palm Springs, nog naar Monument Valley voordat we naar de GC gaan of naar San Diego, maar we komen er eigenlijk niet uit. Wat raden jullie aan? Of iets totaal anders misschien?
In de dagen dat we bij Las Vegas zijn, willen we ook graag de Hoover Dam bezoeken. Kunnen we dat het best doen onderweg naar een van de andere plaatsen, dus bij aankomst of vertrek, of is het handiger om daar apart heen te gaan? Ik kom er niet helemaal uit met google maps.
Hebben jullie verder nog tips over onze route? Zitten er nog dingen in die we beter anders zouden kunnen doen? Of hebben we nog iets over het hoofd gezien?
Alvast heel erg bedankt voor de reacties!
Eind september van dit jaar hebben mijn vriend en ik een reis gepland richting het Zuidwesten. De vliegtickets zijn al geboekt en we hebben het grootste gedeelte van onze reis met behulp van de voorbeeldroute gepland, maar we hebben nog een paar dagen ‘over’ en twijfelen over wat we daar willen doen.
Onze route ziet er nu als volgt uit:
1. AMS – SF – Oakland
2. Oakland – Yosemite
3. Yosemite
4. Yosemite – Bishop
5. Bishop – Pahrump*
6. Pahrump – Las Vegas
7. Las Vegas
8. Las Vegas – Zion
9. Zion
10. Zion – Bryce
11. Bryce
12. Bryce – Page
13. Page – Grand Canyon
14. Grand Canyon
15. Grand Canyon - ?
16. ?
17. ?
18. ? – Los Angeles*
19. Los Angeles*
20. Los Angeles*
21. Los Angeles – Pismo
22. Pismo – Monterey
23. Monterey – San Francisco
24. San Francisco
25. San Francisco
26. San Francisco – AMS
* Deze overnachtingen kunnen we niet meer annuleren.
Op dag 15 t/m 18 hebben we dus nog niets gepland. We twijfelen tussen een paar dagen relaxen in Palm Springs, nog naar Monument Valley voordat we naar de GC gaan of naar San Diego, maar we komen er eigenlijk niet uit. Wat raden jullie aan? Of iets totaal anders misschien?
In de dagen dat we bij Las Vegas zijn, willen we ook graag de Hoover Dam bezoeken. Kunnen we dat het best doen onderweg naar een van de andere plaatsen, dus bij aankomst of vertrek, of is het handiger om daar apart heen te gaan? Ik kom er niet helemaal uit met google maps.
Hebben jullie verder nog tips over onze route? Zitten er nog dingen in die we beter anders zouden kunnen doen? Of hebben we nog iets over het hoofd gezien?
Alvast heel erg bedankt voor de reacties!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis lucifer: eerste keer Amerika september/oktober 2018.
Als er één ding is wat ik zou wijzigen is het de overnachting in Pahrump, maar daar staat dan een sterretje bij
Je mist er mooie momenten in Death Valley door en aan de andere kant, een uurtje verder en je bent in Vegas. Pahrump zelf heeft niet echt iets te bieden op toeristisch vlak, het blijft nogal een troosteloos geheel.
De Hooverdam ligt op de route tussen Vegas en de GC. Je passeert er dus niet. Met die overnachting in Pahrump zou ik eigenlijk suggereren om van daaruit naar de Hooverdam te rijden en dan terug te keren naar Vegas.
Monument Valley vind ik persoonlijk best de moeite, maar dan zit het niet op zin plaats na de GC. Dat zou dan eerder tussen Page en de GC in moeten zitten, zoniet rijd je de verkeerde richting uit voor wat volgt.
Palm Springs in oktober is ook niet gek.
Om San Diego toe te voegen is er te weinig tijd.

De Hooverdam ligt op de route tussen Vegas en de GC. Je passeert er dus niet. Met die overnachting in Pahrump zou ik eigenlijk suggereren om van daaruit naar de Hooverdam te rijden en dan terug te keren naar Vegas.
Monument Valley vind ik persoonlijk best de moeite, maar dan zit het niet op zin plaats na de GC. Dat zou dan eerder tussen Page en de GC in moeten zitten, zoniet rijd je de verkeerde richting uit voor wat volgt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hallo Lucifer,
Ik zou persoonlijk de route andersom rijden, maar dat is puur op mijn gevoel i.v.m. rijden aan de kustkant van de Highway 1.
Ik zou een wat langere dag inplannen na Bishop en vroeg vertrekken door de Death Valley naar Las Vegas.
De dagen zijn enorm lang in de USA en je hebt zat lichturen om zon dag te volbrengen.
Wat je zou kunnen doen met je route na de Grand Canyon is via Sedona naar Palm Springs. Sedona is prachtig en een volle dag daar is zeker de moeite waard! Daarnaast heb je in mijn optiek wel tijd om naar San Diego te gaan, zeker gezien het feit dat San Diego en LA maar 2 uur uit elkaar liggen.
San Diego was voor ons juist een super leuke stad, die wij hoger aanschrijven dan LA. Mocht je tijd vinden in je route, zou ik daar toch over nadenken.
In principe kan je rondje prima, wij hebben ook dit rondje gemaakt vorig jaar. Wij hadden zelfs Lake Tahoe - Sedona en San Diego er nog ingepropt en hadden een dag minder!
Hou vooral in gedachten dat je toch niet alles kunt gaan zien, ookal trek je 2 maanden uit voor dit rondje.
Voor een eerste kennismaking met de USA is dit perfect en kun je later nog eens terug!
Het hangt een beetje af van het tempo wat je wilt rijden. Zijn jullie beide uitslapers? Dan lukt dat rondje niet. Ben je elke ochtend vroeg op pad (Ca.8 uur / 9 uur) dan lukt dat rondje best!
Wij gaan in September terug richting Las Vegas om daar wat meer tijd te besteden en een korte roadtrip te maken.
Have fun!
Ik zou persoonlijk de route andersom rijden, maar dat is puur op mijn gevoel i.v.m. rijden aan de kustkant van de Highway 1.
Ik zou een wat langere dag inplannen na Bishop en vroeg vertrekken door de Death Valley naar Las Vegas.
De dagen zijn enorm lang in de USA en je hebt zat lichturen om zon dag te volbrengen.
Wat je zou kunnen doen met je route na de Grand Canyon is via Sedona naar Palm Springs. Sedona is prachtig en een volle dag daar is zeker de moeite waard! Daarnaast heb je in mijn optiek wel tijd om naar San Diego te gaan, zeker gezien het feit dat San Diego en LA maar 2 uur uit elkaar liggen.
San Diego was voor ons juist een super leuke stad, die wij hoger aanschrijven dan LA. Mocht je tijd vinden in je route, zou ik daar toch over nadenken.
In principe kan je rondje prima, wij hebben ook dit rondje gemaakt vorig jaar. Wij hadden zelfs Lake Tahoe - Sedona en San Diego er nog ingepropt en hadden een dag minder!
Hou vooral in gedachten dat je toch niet alles kunt gaan zien, ookal trek je 2 maanden uit voor dit rondje.
Voor een eerste kennismaking met de USA is dit perfect en kun je later nog eens terug!
Het hangt een beetje af van het tempo wat je wilt rijden. Zijn jullie beide uitslapers? Dan lukt dat rondje niet. Ben je elke ochtend vroeg op pad (Ca.8 uur / 9 uur) dan lukt dat rondje best!
Wij gaan in September terug richting Las Vegas om daar wat meer tijd te besteden en een korte roadtrip te maken.
Have fun!
-
- Amerika-expert
Dit is één van de grootste dooddoeners die er is. Het verschil tussen beide richtingen is 3 a 4 meter. Het maakt echt geen zak uit welke richting je dus neemt. Je zal regelmatig stoppen en de vergezichten zijn de ene keer mooier las je noordelijk kijkt en de andere keer als je zuidelijk kijkt.TessaFlorian schreef:i.v.m. rijden aan de kustkant van de Highway 1.
Dit mag dan wel gelden in de zomer, maar eind september, begin oktober wordt het toch al vrij snel donker en zijn de dagen dus niet zo erg lang.TessaFlorian schreef:De dagen zijn enorm lang in de USA en je hebt zat lichturen om zon dag te volbrengen.
Op zich lijkt me dat irrelevant. Soms is het overigens 4 uur rijden (drukte). Wat relevant is is de tijd dat je ter plaatse bent en San Diego daar heb je toch best minstens twee volle dagen. Voor de rest ben ik wel fan van San Diego, ik was er al verschillende malen en enkele jaren terug 3 volle dagen.TessaFlorian schreef:dat San Diego en LA maar 2 uur uit elkaar liggen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Klopt, daarom schrijf ik ook persoonlijke voorkeur op mijn gevoel. Beide kanten op zal het zeker mooi zijn.Dit is één van de grootste dooddoeners die er is. Het verschil tussen beide richtingen is 3 a 4 meter. Het maakt echt geen zak uit welke richting je dus neemt. Je zal regelmatig stoppen en de vergezichten zijn de ene keer mooier las je noordelijk kijkt en de andere keer als je zuidelijk kijkt.
Hier heb je gelijk, was uitgegaan van onze eigen dagen in Mei/Juni.Dit mag dan wel gelden in de zomer, maar eind september, begin oktober wordt het toch al vrij snel donker en zijn de dagen dus niet zo erg lang.
Vind ik niet Irrelevant, zeker niet gezien het feit dat je dus gewoon een vrije ochtend kan hebben in SD, daarna op je gemak kan rijden naar LA waar je dus ook een deel van de namiddag en hele avond zal hebben.Op zich lijkt me dat irrelevant. Soms is het overigens 4 uur rijden (drukte). Wat relevant is is de tijd dat je ter plaatse bent en San Diego daar heb je toch best minstens twee volle dagen. Voor de rest ben ik wel fan van San Diego, ik was er al verschillende malen en enkele jaren terug 3 volle dagen.
De tijd hebben ze overigens wel om 2 dagen SD te doen, alhoewel dit voor iedereen persoonlijk is hoe je de dagen wilt besteden.
Zoals aangegeven zaten wij elke ochtend rond 8.00 uur in de auto en is er onderweg zoveel moois te zien dat zelfs een lange reisdag voldoening gaf. Als je lange dagen plant, kan je heel veel zien. Een ander zou wellicht minder vroeg willen vertrekken, die zal dus ook een lager tempo moeten aanhouden en keuzes moeten maken.
Alles zien is onmogelijk, maar dat is het eigenlijk ook in 2 maanden. Om Yosemite, Grand Canyon, Zion en Bryce te zien en te beleven zou je al 3 volle dagen kunnen plannen in deze parken. Maar als eerste kennismaking is de route die ze geplant hebben, naar mijn mening, redelijk te doen.
-
- Amerika-expert
De route zoals ze nu staat is inderdaad goed.
Alleen red je het niet echt om van de GC naar San Diego te rijden in één dag. Je moet er dus onderweg nog een overnachting tussen zetten. Met LA kan niet geschoven worden want die overnachtingen zijn niet te annuleren.
Alleen red je het niet echt om van de GC naar San Diego te rijden in één dag. Je moet er dus onderweg nog een overnachting tussen zetten. Met LA kan niet geschoven worden want die overnachtingen zijn niet te annuleren.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pahrump zou ook niet mijn keus zijn, maar helaas. De tijd op het eerste stuk is gehaast en ook niet echt mooi verdeeld, terwijl vanaf Bryce de tijd ruim is.
Ik zou een stop tussen LV en Zion doen in de buurt van Valley of Fire. Dan heb je én meer tijd voor LV, je hebt tijd voor VoF en iets meer ruimte voor Zion.
Verder zou ik na Bryce via Capitol Reef en Monument Valley naar Page rijden.
Dus zoiets:
10. Zion – Bryce
11. Bryce - Torrey
12. Torrey – MV
13. MV – Page
14. Page - Grand Canyon
15. Grand Canyon
16. Grand Canyon - Palm Springs
17. Palm Springs - Los Angeles
Je hebt nu nog een dag over; die zou je zoals gezegd tussen LV en Zion kunnen gebruiken. Of voor een extra nacht Page.
Marianne
Ik zou een stop tussen LV en Zion doen in de buurt van Valley of Fire. Dan heb je én meer tijd voor LV, je hebt tijd voor VoF en iets meer ruimte voor Zion.
Verder zou ik na Bryce via Capitol Reef en Monument Valley naar Page rijden.
Dus zoiets:
10. Zion – Bryce
11. Bryce - Torrey
12. Torrey – MV
13. MV – Page
14. Page - Grand Canyon
15. Grand Canyon
16. Grand Canyon - Palm Springs
Je hebt nu nog een dag over; die zou je zoals gezegd tussen LV en Zion kunnen gebruiken. Of voor een extra nacht Page.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 jun 2018, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor je reactie! De overnachting in Pahrump was achteraf misschien inderdaad niet de beste keuze, we hebben dit een beetje te gehaast gedaan misschien. Gelukkig hebben we een hotel met zwembad, dus we zullen ons wel vermaken en we leren er weer van voor de volgende keer! Wat bedoel je met dat we mooie momenten in DV missen? Door niet in het park zelf te overnachten en dus niet de zonsondergang en -opgang te zien? Goede tip om vanuit Pahrump naar de Hooverdam te gaan, we waren sowieso al van plan om die dag vroeg te vertrekken dus dat zou een leuke uitstap zijn.Marcopstal schreef:Als er één ding is wat ik zou wijzigen is het de overnachting in Pahrump, maar daar staat dan een sterretje bijJe mist er mooie momenten in Death Valley door en aan de andere kant, een uurtje verder en je bent in Vegas. Pahrump zelf heeft niet echt iets te bieden op toeristisch vlak, het blijft nogal een troosteloos geheel.
M'n zin in het eerste bericht is misschien wat onduidelijk geschreven, maar ik bedoelde inderdaad om vanuit Page naar MV te gaan en de overnachtingen in de GC te verplaatsen.
Dank voor je suggesties! We hebben er express voor gekozen om de route deze kant op te rijden, omdat we anders pas eind oktober bij de Tioga Pass zouden zijn.TessaFlorian schreef:Hallo Lucifer,
Have fun!
Ik had nog niet eerder van Sedona gehoord, ik ga het eens opzoeken! En we zijn geen uitslapers, we gaan liever vroeg op pad dus wat dat betreft moet het goed komen.
Jij ook veel plezier op je trip dit jaar!
Ja, van dat laatste zijn we ons ook zeker bewust! Als richting San Diego zouden gaan, willen we sowieso onderweg nog ergens een overnachting plaatsen. Heb jij daar misschien qua plaatsen nog suggesties voor?Marcopstal schreef:De route zoals ze nu staat is inderdaad goed.
Bedankt voor je reactie! We zullen even gaan kijken of we een extra stop rond Valley of Fire willen doen. Is het teveel om daar onderweg naar toe te gaan?Martin & Marianne schreef:Pahrump zou ook niet mijn keus zijn, maar helaas. De tijd op het eerste stuk is gehaast en ook niet echt mooi verdeeld, terwijl vanaf Bryce de tijd ruim is.
Verder zou ik na Bryce via Capitol Reef en Monument Vlaley naar Page rijden.
Dus zoiets:
10. Zion – Bryce
11. Bryce - Torrey
12. Torrey – MV
13. MV – Page
14. Page - Grand Canyon
15. Grand Canyon
16. Grand Canyon - Pakm Springs
Marianne
In de voorbeeldroute staat MV pas na Page, maakt het nog veel verschil om dat ervoor of erna te doen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je van Bryce via MV en Page naar de GC gaat is het logisch om eerst naar Page te gaan, maar als je Torrey op zou willen nemen kun je beter eerst naar MV en dan naar Page. Pak er maar eens een kaart bij. Op Googlemaps kun je het verschil in reistijd bekijken.
Je kunt VoF ook onderweg doen (zie bijvoorbeed ons 2015-verslag daarvoor), maar meer tijd - en vooral de mooiere uren in de ochtend en tegen de avond - is wel prettig. en zoals gezegd geeft het je overal net iets meer ruimte.
Het is niet nodig en ook niet toegestaan om complete berichten te quoten.
Marianne
Je kunt VoF ook onderweg doen (zie bijvoorbeed ons 2015-verslag daarvoor), maar meer tijd - en vooral de mooiere uren in de ochtend en tegen de avond - is wel prettig. en zoals gezegd geeft het je overal net iets meer ruimte.
Het is niet nodig en ook niet toegestaan om complete berichten te quoten.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Met het aantal dagen dat jullie ter beschikking hebben en de voorbeeldroute als basis, zou ik die laatste uitbreiden met Moab. Als je ruimte kunt vinden voor Monument Valley, zou dat ook mooi zijn. Bryce en Grand Canyon zouden met één overnachting kunnen, zeker als de afstand naar de bestemming na de Grand Canyon niet te groot is, zodat je die dag nog een halve dag voor de Grand Canyon hebt.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Had vorig jaar via ook een niet te annuleren hotel geboekt.Toen ik nadien route moest wijzigen wegens Tioga niet open een mailtje naar hotel gestuurd en dag nadien was boeking geannuleerd en geld terug gestort.Dit zou je dus ook kunnen proberen.lucifer schreef:
Bedankt voor je reactie! De overnachting in Pahrump was achteraf misschien inderdaad niet de beste keuze, we hebben dit een beetje te gehaast gedaan misschien.
-
- Amerika-expert
Met de mooie momenten in Death Valley bedoel ik uiteraard de zonsondergang en opgang, maar daar hangen ook de "koelere" uren aan vast.
Tussen de GC en San Diego zou Palm Springs eigenlijk wel mijn keuze zijn voor overnachting (los van een bezoek aan Joshua Tree)
Tussen de GC en San Diego zou Palm Springs eigenlijk wel mijn keuze zijn voor overnachting (los van een bezoek aan Joshua Tree)
Bedankt voor alle waardevolle reacties iedereen! We gaan er nog even goed over nadenken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Goedenavond Lucifer,
Wat een mooie reis hebben jullie op de planning staan. Als ik zo vrij mag zijn om een suggestie te doen dan zou ik, net als een aantal anderen hier, toch adviseren om San Diego in het schema op te nemen. San Diego is het ondergeschoven kindje terwijl het in mijn ogen de meest relaxte stad in het zuidelijke deel van Cali is. De stranden geven het gevoel van 'surf life' waar bijvoorbeeld Downtown en het Gaslamp Quarter veel gezelligheid en vertier biedt voor de avonden. Je zou een ochtend kunnen gebruiken voor Balboa Park, een middag voor La Jolla Cove (zeehonden kijken) en de zon zien ondergaan op de Sunset Cliffs. Ik ben geen fan van dierentuinen maar die van San Diego staat hoog aangeschreven... of SeaWorld...
Als ik zo kijk naar het schema is het goed mogelijk om op dag 15 van de GC naar Palm Springs te rijden. Dan zou je op dag 16 vroeg kunnen vertrekken naar SD waar je dan nog een middag en avond hebt. Dag 17 kan je in SD verblijven en op dag 18 vertrekken richting LA. Rij je buiten spitsuren naar LA dan ben je er in om en nabij de 2,5 uur.
Dit zou bijvoorbeeld goed kunnen:
14. Grand Canyon
15. Grand Canyon - Palm Springs
16. Palm Springs - San Diego
17. San Diego
18. San Diego – Los Angeles*
19. Los Angeles*
Hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Groet
Wat een mooie reis hebben jullie op de planning staan. Als ik zo vrij mag zijn om een suggestie te doen dan zou ik, net als een aantal anderen hier, toch adviseren om San Diego in het schema op te nemen. San Diego is het ondergeschoven kindje terwijl het in mijn ogen de meest relaxte stad in het zuidelijke deel van Cali is. De stranden geven het gevoel van 'surf life' waar bijvoorbeeld Downtown en het Gaslamp Quarter veel gezelligheid en vertier biedt voor de avonden. Je zou een ochtend kunnen gebruiken voor Balboa Park, een middag voor La Jolla Cove (zeehonden kijken) en de zon zien ondergaan op de Sunset Cliffs. Ik ben geen fan van dierentuinen maar die van San Diego staat hoog aangeschreven... of SeaWorld...
Als ik zo kijk naar het schema is het goed mogelijk om op dag 15 van de GC naar Palm Springs te rijden. Dan zou je op dag 16 vroeg kunnen vertrekken naar SD waar je dan nog een middag en avond hebt. Dag 17 kan je in SD verblijven en op dag 18 vertrekken richting LA. Rij je buiten spitsuren naar LA dan ben je er in om en nabij de 2,5 uur.
Dit zou bijvoorbeeld goed kunnen:
14. Grand Canyon
15. Grand Canyon - Palm Springs
16. Palm Springs - San Diego
17. San Diego
18. San Diego – Los Angeles*
19. Los Angeles*
Hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Groet

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties