Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Midsize suv, Standaard suv, of Minivan?
Midsize suv, Standaard suv, of Minivan?
Hallo,
de reis is natuurlijk allang geboekt maar ben nu toch aan het twijfelen of de auto niet te klein is.
We zijn met 4 pers. en hebben een midsize suv geboekt.
Door alle verhalen op het forum toch aan het twijfelen. passen de koffers er wel allemaal in (geen hardcase maar toch...)
Kan er dan ook nog een koelbox mee? Etc.
Of zitten ze dan achterin erg krap.
Oh ja, we hebben nu dus de midsize suv en kunnen voor 486 euro omboeken naar een standaard suv of een minivan.
Wat zouden jullie doen? En welke auto? Waarom?
Of moet ik het erop wagen om een upgrade ten nemen in LA?
de reis is natuurlijk allang geboekt maar ben nu toch aan het twijfelen of de auto niet te klein is.
We zijn met 4 pers. en hebben een midsize suv geboekt.
Door alle verhalen op het forum toch aan het twijfelen. passen de koffers er wel allemaal in (geen hardcase maar toch...)
Kan er dan ook nog een koelbox mee? Etc.
Of zitten ze dan achterin erg krap.
Oh ja, we hebben nu dus de midsize suv en kunnen voor 486 euro omboeken naar een standaard suv of een minivan.
Wat zouden jullie doen? En welke auto? Waarom?
Of moet ik het erop wagen om een upgrade ten nemen in LA?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Re: Midsize suv, Standaard suv, of Minivan?
Wij reizen met 3 volwassenen en gaan altijd voor de minivan. Wij vinden dit gewoon een heerlijke auto. Ontzettend ruim en ook de persoon die achter zit heeft een zee van ruimte.,
Als je rondreist heb je meestal niet alleen koffers/reistassen maar ook de handbagage/rugzakken, een koeltas en misschien nog wel meer.
We hebben 1 keer een SUV geboekt en hadden die ter plekke geruild voor de minivan.
Moet ik er wel bij zeggen dat de 2 vrouwen in ons gezelschap de bestuurders zijn en wij gaan voor gemak en het praktische.
Voor ons maakt het niet uit dat een minivan er dan misschien wat burgerlijker uitziet.
Trouwens... als je in de auto zit, zie je de buitenkant toch niet.
Als je rondreist heb je meestal niet alleen koffers/reistassen maar ook de handbagage/rugzakken, een koeltas en misschien nog wel meer.
We hebben 1 keer een SUV geboekt en hadden die ter plekke geruild voor de minivan.
Moet ik er wel bij zeggen dat de 2 vrouwen in ons gezelschap de bestuurders zijn en wij gaan voor gemak en het praktische.
Voor ons maakt het niet uit dat een minivan er dan misschien wat burgerlijker uitziet.
Trouwens... als je in de auto zit, zie je de buitenkant toch niet.
Laatst gewijzigd door Trails op 28 jun 2018, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Midsize lijkt mij wat klein voor 4 personen incl bagage. Het zal waarschijnlijk wel passen maar met een standaard of full-size heb je toch wat meer comfort doordat je meer ruimte hebt. Als full size wat duur wordt zou je ook een minivan kunnen overwegen. Voordeel van een SUV vind ik dat je wat hoger zit en dus een wat beter uitzicht hebt tijdens de ritten. Het verschil tussen midsize en standaard suv is overigens niet heel groot.
Een upgrade ter plaatse zou ik niet op gokken, dat pakt meestal (veel) duurder uit.
Een upgrade ter plaatse zou ik niet op gokken, dat pakt meestal (veel) duurder uit.
Laatste keer dat wij een midsize SUV hadden was met 5 personen, toen de kinderen 4, 8 en 10 waren. Op de achterbank paste dat prima, ook met autostoeltjes. Achterin kon het net, maar we hadden ook bewust niet te veel bagage, en alles in zachte koffers en vooral propbare duffels. Koelbox kon er bij ons niet meer bij, maar we waren met een ander gezin met minder personen, dus die kon bij hun in de auto. Met 4 personen kan het denk ik wel als je niet te veel bagage meeneemt en de koelbox evt op de achterbank zet. Maar als het 4 volwassenen zijn is het voor alnge afstanden toch wat minder comfortabel achterin denk ik. Onze oudste is inmiddels 12 en van volwassen proporties, die zit nu toch niet meer zo lekker achterin een kleinere auto
Terug in Texas!
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Een mid-size is voor 4 personen + bagage wel aan de krappe kant.
Bij welke verhuurder heb je geboekt?
Bij o.a. Alamo mag je in de garage zelf je auto uitzoeken en daar staan alle SUV's (mid-size en standaard) én minivans in dezelfde rij.
Dus met je mid-size SUV reservering kan je zo een standaard SUV of minivan uitzoeken.
Bij o.a. Alamo mag je in de garage zelf je auto uitzoeken en daar staan alle SUV's (mid-size en standaard) én minivans in dezelfde rij.
Dus met je mid-size SUV reservering kan je zo een standaard SUV of minivan uitzoeken.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Frasi we hebben via een reisorganisatie bij Alamo geboekt.
Maar als we pas overstappen op een ander model in LA betalen we waarschijnlijk veel geld aan de upgrade?
Maar als we pas overstappen op een ander model in LA betalen we waarschijnlijk veel geld aan de upgrade?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Probeer met je reserveringsnummer via internet al in te checken (op alamo.com). En vervolgens Skip-the-counter.
Dan kan je bij aankomst direct naar de garage om in de rij SUV je auto uit te zoeken. En dan bij het uitrijden je geprinte skip-the-counter formulier met credit card en rijbewijs afgeven. Dan rijd je zonder upgrade of extra kosten weg.
https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin.html
uitleg (in het Duits): http://www.sylvia-schulze.net/tipps-inf ... etime.html
Dan kan je bij aankomst direct naar de garage om in de rij SUV je auto uit te zoeken. En dan bij het uitrijden je geprinte skip-the-counter formulier met credit card en rijbewijs afgeven. Dan rijd je zonder upgrade of extra kosten weg.
https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin.html
uitleg (in het Duits): http://www.sylvia-schulze.net/tipps-inf ... etime.html

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Minivan zonder enige vorm van twijfel. Zee van ruimte, instappen met 2 schuifdeuren is een droom (op afstand al openenen). Achterste rij plat leggen en dan heb je alle ruimte om je spullen "erin te smijten"
Wandelrugzakje en/of de wandelschoenen voor het grijpen, na het shoppen de boodschappen er makkelijk bij kunnen doen, ruimte zat voor een koelbox etc. NB, Wij zijn 4 volwassenen en hebben elke een zachte koffer en een rugzakje maar zoals gezegd, daar komt onderweg steeds wat bij. Dat hoef je dan pas echt goed in te pakken als je vertrekt...

Grote Amerika fan
- Almere vak V
- Amerika-expert
Als het je om de ruimte te doen is, pak dan een minivan. Zoals hierboven al gezegd, achterste rij in de bodem laten verdwijnen en je hebt werkelijk een gapend gat waar je u tegen zegt.
Wij hadden de afgelopen vakantie een 7 pers. SUV voor 4 personen. Heb de ruimte nodig voor mijn oudste dochter die gehandicapt is en in een rolstoel zit. Met passen en meten konden we de spullen kwijt. In een minivan heb ik nog nooit een seconde nagedacht hoe ik de koffers of haar rolstoel moest neerleggen. Sterker nog, met een minivan hoefde ik haar rolstoel niet eens uit elkaar te halen.
Nog een voordeel. Vaak heb je in een minivan captain seats. Ook achterin. Ook daartussen kan je van alles kwijt.
Voor een keertje was het leuk. En het zag er zeker een stuk stoerder uit. Maar de volgende keer hebben we gewoon weer een minivan.
Mocht je inderdaad een locatie hebben waar je Skip The Counter hebt. En die heb je zeker in LA. Dit even inregelen op de site van Alamo. Dan kan je in de rij kijken wat je wilt hebben en wellicht ook een inschatting maken wat het beste past. Instappen, met je Skip The Counter ticket, rijbewijs en CC langs de balie rijden. En weg ben je...
Wij hadden de afgelopen vakantie een 7 pers. SUV voor 4 personen. Heb de ruimte nodig voor mijn oudste dochter die gehandicapt is en in een rolstoel zit. Met passen en meten konden we de spullen kwijt. In een minivan heb ik nog nooit een seconde nagedacht hoe ik de koffers of haar rolstoel moest neerleggen. Sterker nog, met een minivan hoefde ik haar rolstoel niet eens uit elkaar te halen.
Nog een voordeel. Vaak heb je in een minivan captain seats. Ook achterin. Ook daartussen kan je van alles kwijt.
Voor een keertje was het leuk. En het zag er zeker een stuk stoerder uit. Maar de volgende keer hebben we gewoon weer een minivan.
Mocht je inderdaad een locatie hebben waar je Skip The Counter hebt. En die heb je zeker in LA. Dit even inregelen op de site van Alamo. Dan kan je in de rij kijken wat je wilt hebben en wellicht ook een inschatting maken wat het beste past. Instappen, met je Skip The Counter ticket, rijbewijs en CC langs de balie rijden. En weg ben je...
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Staan op LAX altijd de midsize en standard suv bij elkaar?Frasi schreef:Een mid-size is voor 4 personen + bagage wel aan de krappe kant.
Ik heb nu een deal bij Budget voor 735 euro een standard SUV voor 3 weken maar die kost bij Alamo zeker 400 euro meer. Of ik moet een midsize kiezen bij Alamo die kost nu op alamo.nl 760 euro met nu betalen ( maar wil graag een standard vanwege wat meer kofferbakruimte).
Ik twijfel dus wat te doen. Op zich beviel Budget goed vorig jaar in Miami, alleen mag je niet zelf kiezen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dat is wel heel simpel gesteld van Frasi. Ik weet zo al 3 luchthavens waar die auto’s bij Alamo echt gescheiden staan. Je kunt dus niet ‘zomaar’ een minivan of Standard SUV daar pakken, terwijl je een midsize gehuurd hebt . Dat zijn echt andere rijen.
Ik weet niet waar dat volgens Frasi wel het geval is?
Ik weet niet waar dat volgens Frasi wel het geval is?
2 jaar geleden bij Alamo op LAX hadden we een midsize SUV geboekt, en konden idd een willekeurige auto kiezen uit de rij met zowel midsize als standard SUV's.
Terug in Texas!
wisselende ervaringen dus....
we denken nog even na. hebben nog even de tijd voor we vertrekken.
@Hemmie, wat heb je toen gedaan? Andere gekozen? Voor een duurdere hogere prijs?
we denken nog even na. hebben nog even de tijd voor we vertrekken.
@Hemmie, wat heb je toen gedaan? Andere gekozen? Voor een duurdere hogere prijs?
Grotere gekozen, maar daar hoef je indie situatie dus niet voor te betalen.
Terug in Texas!
Ja, althans, de laatste keer dat ik daar was (vorig jaar), maar dat kan natuurlijk op elk moment wijzigen. Op de meeste locaties is het gewoon gesplitst.pumi1000 schreef: Staan op LAX altijd de midsize en standard suv bij elkaar?
Verder sluit ik me aan bij de adviezen: gaat het je om de ruimte, huur dan een minivan, niet een SUV. Heb je echter ground clearance nodig omdat je van de gebaande paden af wilt gaan dan is een SUV interessant (standard of full-size). Maar die zal binnen altijd minder ruimte hebben, de vloer ligt immers veel hoger dan in een minivan. De meeste mid-size SUV's zijn constructief simpelweg een sedan met een hogere carrosserie en een iets verhoogde ophanging. Daar heb je dus niets aan als je echt een SUV nodig hebt, en qua ruimte voegt het ook niets toe. Dat is vooral een leuke auto als je met z'n tweetjes bent en net wat stoerders en hogers wilt dan een reguliere sedan.
Gaat het echt zo makkelijk als jullie beschrijven?
Je boekt een midsize suv, komt aan, kiest een grotere, en rijd er zo mee weg zonder extra te betalen?
Dat lijkt mij toch iets te mooi.
Je boekt een midsize suv, komt aan, kiest een grotere, en rijd er zo mee weg zonder extra te betalen?
wat zijn zoal de meeste gebruikte minivans?
Waar we gereserveerd hebben staat Dodge minivan of gelijkwaardig.
heb op de site van Dodge al eens gekeken en dat is echt een zee van ruimte
Waar we gereserveerd hebben staat Dodge minivan of gelijkwaardig.
heb op de site van Dodge al eens gekeken en dat is echt een zee van ruimte
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
De meest gebruikte minivans zijn:
Dodge Grand Caravan
Chrysler Town & Country
Toyota Sienna
Honda Odyssey
De eerste 2 hebben wij meestal. Hele fijne en hele ruime auto's.
Dodge Grand Caravan
Chrysler Town & Country
Toyota Sienna
Honda Odyssey
De eerste 2 hebben wij meestal. Hele fijne en hele ruime auto's.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Cootje, lees je wel?
Zoals hier al aangegeven kan dat blijkbaar in LA maar op andere vliegvelden echt niet. Mijn ervaringen zijn van LV, Miami en Fort Myers.
Daar staan keurig de categorieën bij elkaar en moet je dus uit die rij kiezen. Overigens heb ik geen idee wat er gebeurt als je met skip the counter daar wel een andere auto pakt. Wij houden ons altijd gewoon aan de categorie die we huren.
Zoals hier al aangegeven kan dat blijkbaar in LA maar op andere vliegvelden echt niet. Mijn ervaringen zijn van LV, Miami en Fort Myers.
Daar staan keurig de categorieën bij elkaar en moet je dus uit die rij kiezen. Overigens heb ik geen idee wat er gebeurt als je met skip the counter daar wel een andere auto pakt. Wij houden ons altijd gewoon aan de categorie die we huren.
Als ze in hetzelfde vak/aisle staan wel. En dat is op sommige locaties inderdaad het geval. Wellicht is die keuze gemaakt ivm ruimtegebrek of ten behoeve van de flexibiliteit. Blijkbaar is het operationeel eenvoudiger en goedkoper om het dan zo te doen. De enige locatie waarvan ik het zeker weet dat het (in ieder geval tot en met vorig jaar) zo was/is, is LAX.Cootje12 schreef:Gaat het echt zo makkelijk als jullie beschrijven?
Maar dat kan natuurlijk elk moment wijzigen. Garanties dat het zo blijft heb je niet. En stel dat er bij het ophalen alleen nog maar mid-size SUV's staan, dan heb je met een reservering voor een mid-size natuurlijk ook geen reden om te gaan klagen. Je zult dan niets anders kunnen doen dan een van die mid-size SUV's meenemen. Heb je in echter een reservering voor een standard SUV en staat er niets meer dan heb je wel een stok achter de deur en mag je vermoedelijk zonder meerprijs een full-size SUV meenemen (of wordt er iets uit de rij bij National gehaald).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 2397 Weergaves
-
Laatste bericht door katrienenluc