Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstaptijd Atlanta

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Overstaptijd Atlanta

Bericht door Timb »

Hoi,

Wij vliegen 28 juli naar Orlando met een tussenstop op Atlanta. Wij hebben daar een overstaptijd van 1,5 uur. Zal dit voldoende zijn? Als we terug gaan 2 uur. Ik vraag me namelijk af of we direct door de douane moeten, want dat duurt altijd enorm lang.

Gr. Tim
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Overstaptijd Atlanta

Bericht door Frasi »

Meer dan voldoende.
Douane is niet het probleem: de wachtrijen staan bij immigratie. Gewoon de tips volgen die hier eerder zijn gemeld: probeer stoelen meer voorin het vliegtuig te krijgen, ga ruim voor de landing plassen, bij aankomt bij de gate spullen pakken en gaan lopen; iedereen die je dan voorbij loopt of achter je laat, staat achter je in de rij.
Na immigratie pak je je koffers van de band en loop je ermee langs douane. Hier staat doorgaans geen rij en je kan gewoon doorlopen en je koffers weer afgeven. Zelf moet je dan weer door de security check voor je terug naar airside kan.
Op de weg terug heb je geen douane of immigratie, ook geen ruimbagage om je om te bekommeren. Dus bij een overstap ga je direct van gate naar gate.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wij hadden in 2016 ook een vlucht van AMS-ATL-MCO en door vertraging hadden we in ATL maar een uur om over te stappen. Dus eerst immigrations, bagage halen, door de douane en bagage weer inleveren en naar de andere terminal.
We hebben het toen net gehaald.
1,5 uur zou goed moeten lukken.

En doe wat Frasi al schrijft: stoelen voorin en al in het vliegtuig naar de wc.
Laatst gewijzigd door Trails op 10 jun 2018, 08:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Bedankt voor je snelle reactie. :thumbup: We gaan je tips meenemen.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Maareh jullie zeggen wel bagage van de band halen? Wij vliegen met Delta. Gaat deze niet automatisch mee of moeten wij deze eerst zelf ophalen. Daarnaast heb ik wel eens 2 uur in de rij gestaan bij immigrations op SFO.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Je moet na Immigrations zelf je koffer van de band afhalen, door de douane brengen en daarna weer afgeven.
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Het deel van de bagage ophalen, door de douane en bagage weer afgeven gaat overigens vrij snel. Vlak achter de douane moeten de koffers weer worden ingeleverd. Wijst allemaal vanzelf.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Oké. Dan gaan we ons niet druk maken en komt het vast goed.
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Wij hadden vorig jaar ook een overstap van 1.5 uur op Atlanta. Ging makkelijk. We waren zo door immigrations en zelfs nog tijd om effe goed de benen te strekken!
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Thanx!! :thumbup:
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Inmiddels tientallen keren overgestapt op Atlanta en ik kan me niet heugen daar ooit langer dan een uur over gedaan te hebben. Ik denk gemiddeld een half uur. Geen zorgen. Meteen na immigration je koffer ophalen. Door de douane. Koffer meteen weer aangegeven. Dit staat prima aangegeven of er staat een man of 5 te schreeuwen dat je je koffer moet afgeven voor connecting flight. Ff kijken welke gate je hebt. Terminal erbij. Treintje in en gaan.

Anderhalf uur mag geen enkel probleem zijn!!
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

FYI: dat koffer ophalen en weer inleveren in de VS is overigens alleen op de heenreis, niet op de terugreis.
Afbeelding
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Thanx voor jullie reacties. Top :thumbup:
Iris1990
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Iris1990 »

Ik lees alleen positieve reacties, wij hebben helaas drie en half uur moeten wachten voor de immigratie.. Er kwamen meerder vliegtuigen aan en er waren welgeteld 3 hokjes open.. Zal wel met lunchtijd te maken gehad hebben, maar wij hebben onze aansluiting daardoor dus gemist en wij hadden 2 uur overstap tijd. En wat ook heel slecht was onze koffers stonden dus op MCO! die hebben ze dus niet van boort gehaald.... Wij hebben dus een nacht Atlanta gehad en helaas zonder spullen. Alle vluchten die nog gingen waren overboekt, dus de volgende dag gevlogen. Terugweg geen problemen gehad! toen hebben we het in 45 min gedaan.
Dus ik hoop voor je dat je net zoals de rest een positieve ervaring gaat krijgen! Maar ik sla Atlanta over in het vervolg....
Reisverslagen
http://irispoelman.blogspot.com/"
http://irispoelman2015.blogspot.com/"
http://irispoelman2017.blogspot.nl/

2010 New York en Philadelphia
2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Het gaat vaak goed, maar er is altijd kans de wachttijd langer is dan je verwacht. Veel (goed bedoelde) adviezen die je op dit forum krijgt zijn ook van (zeer) ervaren zakenreizigers. Vliegen vaak BC of Econonmy plus/comfort, zitten dan voorin en zijn sneller uitgestapt. Kennen de luchthaven, weten de weg. Daarnaast zijn ze op stap voor hun werkgever en dat is toch altijd anders dan wanneer je met je gezin op vakantie bent en daar een behoorlijk bedrag voor hebt betaald. Dan wil je dat alles zo soepel mogelijk verloopt. Je kan niet alles voor zijn, en je moet zeker niet alles negatief benaderen, maar voor een vakantie trip met het gezin is een ruime overstap tijd helemaal niet raar. (1,5 uur lijkt mij een mooie overstaptijd trouwens) Als ik mijn blogs er op na lees hebben we in Atlanta de eerste keer alles redelijk snel kunnen doen, tweede keer ruim een uur in de rij gestaan. Maar goed als de luchtvaartmaatschappij zegt dat het kan dan is er niets aan de hand. Mis je je aansluiting dan regelen zij dat je op een volgende vlucht komt. Maar zoals je kunt lezen die vluchten zitten ook vaak vol en dan is het hopen dat er nog een plekje is voor je, anders moet je wachten op een vlucht die wel plek heeft. Maar uiteindelijk kom je op je bestemming, en het gaat vaker goed dan niet moet je maar denken anders bieden ze zo’n overstap niet aan.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

Iris1990 schreef:Ik lees alleen positieve reacties, wij hebben helaas drie en half uur moeten wachten voor de immigratie.
Dit is dus een van de redenen dat ik altijd m'n overstap in Europa plan, ik begrijp ook niet dat mensen zo dol zijn op in de USA overstappen. Via Atlanta naar FL is nog te doen, dat is niet veel anders dan een overstap in EU maar aan de oostkust overstappen terwijl je naar de westkust vliegt kan ik met m'n hoofd niet bij. Zeker op de terugweg: ik wil gewoon 8 uur slapen en niet 2x 4 uur met een overstap halverwege.

Ik heb zelf twee keer immigratie tijdens transfer gedaan: vorig jaar in Newark omdat er geen vluchten naar Indianapolis waren vanuit EU met bijna 3 uur transfer tijd en in 2014 via Dublin met preclearance. Het schijnt daar nu soepel te gaan, maar toen ik er was was het een drama. Preclearance heeft iets van 4 uur geduurd maar aangezien niemand in de vliegtuigen richting de USA zat zijn die gewoon mee vertraagd met de rijen bij preclearance dus heeft niemand zijn vlucht gemist daardoor (tenzij ze een 2e overstap nog hadden).
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Paar dingetjes:
- Ik zie iemand zeggen 'terugweg geen probleem': nee, dan heb je aan een halfuur al ruim voldoende. Soms zelfs 5 minuten ;-) Want geen immigratie.
- Overstap in Europa: het fijne van overstappen in de VS is dat er naar de meeste (grote) luchthavens een vlucht of 5 per dag gaan. Je vlucht missen in Frankfurt betekent bijna altijd overnachten. Daarom stap ik liever over in de VS.
- Over de duur van de overstap: kijk, als er echt mot is / enorme rijen, dan heb je zelfs niet aan drie uur genoeg inderdaad. Ik vind 1,5 uur niet ruim, maar wel prima te doen. Wij hebben vorig jaar in Houston 1,5 uur overstap gehad, maar inderdaad na stevig doorlopen het prima gehaald. Reis je met je bejaarde oma, dan zou ik misschien kiezen voor een ruimere overstap, maar anders is het gewoon goed te doen.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Queste schreef:
Iris1990 schreef: ik wil gewoon 8 uur slapen en niet 2x 4 uur met een overstap halverwege.
Ben heel benieuwd naar bovenstaande route. Met name de tweede 4 uur. Van waar naar waar gaat die dan??
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

Het eerste en laatste uur slaap je niet met starten en landen. Dus vluchten zijn 2x 6 uur
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

De langste route van de oost- naar de westkust is 6 uur. Dat is JFK-LAX/SEA/SFO, en die routes worden door de meeste airlines in een widebody toestel gevlogen.

Vanaf ATL zijn de langste routes naar SFO of SEA, dat is beide een kleine 5 uur. Tja, ik heb er niet zo veel moeite mee. Vorige maand DUS-ATL-SFO gevlogen op de heenweg. Het is inderdaad een omweg, maar de extra kwalificatiemijlen zijn ook wat waard, gold is weer binnen t/m eind 2019.

In dit geval hadden we door een schedule change in ATL een wat langere connectie, bijna 2 uur. In die tijd heb ik mijn global entry enrollment kunnen regelen, een hapje en een drankje gedaan in de lounge en daar ook even lekker kunnen douchen. Dan zijn die paar uurtjes daarna helemaal niet zo'n issue. Wat werk doen, filmpje kijken en je bent er al weer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer