SuzieQ schreef:
Achteraf natuurlijk stom om voor Delta te kiezen, nu hebben we terug nergens recht op bij vertraging.
Dat is niet juist, waar je je ticket koopt doet er niet toe.
EU261 geldt voor alle carriers indien je vertrekt vanuit europa, en voor EU carriers bij alle vluchten. Als je bij KLM boekt maar terugvliegt naar de EU met een DL operated vlucht val je dus niet onder EU261. Boek je bij Delta maar vlieg je met een KL of AF operated vlucht terug dan valt dat wel onder EU261.
Kijk, dit wist ik dus niet.
Dankjewel! Hoef ik mij niet schuldig te voelen indien er iets gebeurd (waar we niet van uitgaan!).
Voor een groot deel van de forumbezoekers zijn DUS, BRU en AMS equivalent, in meer of mindere mate.
En DUS-MIA in economy heb ik vorig jaar nog gevlogen voor EUR 309, binnen Skyteam. Toen kwamen deze tarieven inderdaad vaker langs, vermoedelijk met dank aan de concurrentie van Airberlin.
Klopt, vorig jaar vloog ik in de meivakantie van DUS naar MIA voor 306 inclusief koffer. Ik ben bang dat we dit soort prijzen voorlopig niet gaan zien.
Oh, vast, maar ik ben bang dat het binnen Skyteam een beetje aan het afnemen is met de goedkope fares.
Het is de afgelopen maanden ook eigenlijk altijd wel volle bak in elk toestel, zowel voor- als achterin, met 0 seats available en nog wat mensen resterend op de standby-list bij vertrek. Niet echt veel reden om de prijzen te verlagen dus.
Als je op tijd zoekt en ook boekt denk ik dat je nog best leuke tickets tegen kunt komen. Maar zoals een tijdje geleden dat je tot een maand of twee nog geweldige prijzen voorbij zag komen, dat heb ik toch al een tijd niet meer gezien.
Ik vind dat soort tarieven met Star Alliance vanaf Amsterdam iig wel de moeite van het weten waard. Een paar maanden terug had United een sale, zo'n beetje ALLE bestemmingen vanaf Amsterdam voor 350 (dus ook bijv. Austin, zucht, ik had moeten boeken!!!). Nou.. Kom je het tegen, meld het dan vooral zou ik zeggen.
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Even een vraagje wat betreft de vliegtickts voor 2019.
Hoe lang van te voren komen de tickets beschikbaar?
Ik ga binnenkort aan de slag met onze komende trip in Juni 2019.
Het zal waarschijnlijk op Denver heen en vanaf LA terugvliegen gaan worden.
Schiphol, Brussel of Dusseldorf is voor mij allemaal prima te doen.
De maatschappij maakt mij niet zo veel uit. Prijs is in deze belangrijker.
Ik hoop tickets te vinden incl. bagage onder de €600 is dat realistisch?
Of moet ik met andere prijzen rekening houden?
Ik denk dat je wel aardig in de buurt van die prijs kunt uitkomen.
Bij de meeste airlines kun je ergens tussen de 330 en 360 dagen vooraf boeken. Als je de hele markt wilt vergelijken dan kun je het beste vanaf 330 dagen vooraf gaan zoeken. flights.google.com laat ook geen searches na die threshold toe.
Dus nog een maandje wachten, en dan rustig gaan zoeken. Het is nu zomer, vaak ook een rustige periode als het om nieuwe fares gaat. Halverwege augustus begint dat wel weer. Overweeg ook om het andersom te doen. Sowieso qua weer misschien verstandiger (hoe later je in de rockies bent, des te groter de kans op beter weer). Ander voordeel is dat LAX de laatste tijd vaak voordeliger is qua autohuur dan DEN. En bij huren in California is een extra driver ook altijd gratis.
Zet voor jezelf de grens op 600 euro, eventueel nog andere voorkeuren vwb airline en vluchttijden. En zodra je iets ziet onder dat tarief boek je.
Let op: het is altijd goedkoper om een "normaal" tarief te boeken dan om een "basic economy" of "light" tarief te boeken en later bagage bij te kopen. Ook zitten er aan zo'n basic economy ticket andere nadelen, zoals beperkingen in stoelselectie, aantal mijlen dat je verdient, upgrade opties, etc. Vaak kun je bij tussenpersonen alleen het basic economy tarief kopen. Bij de airline zelf heb je altijd keuze.
roelb schreef:Ik denk dat je wel aardig in de buurt van die prijs kunt uitkomen.
Bij de meeste airlines kun je ergens tussen de 330 en 360 dagen vooraf boeken. Als je de hele markt wilt vergelijken dan kun je het beste vanaf 330 dagen vooraf gaan zoeken. flights.google.com laat ook geen searches na die threshold toe.
Dus nog een maandje wachten, en dan rustig gaan zoeken. Het is nu zomer, vaak ook een rustige periode als het om nieuwe fares gaat. Halverwege augustus begint dat wel weer. Overweeg ook om het andersom te doen. Sowieso qua weer misschien verstandiger (hoe later je in de rockies bent, des te groter de kans op beter weer). Ander voordeel is dat LAX de laatste tijd vaak voordeliger is qua autohuur dan DEN. En bij huren in California is een extra driver ook altijd gratis.
Zet voor jezelf de grens op 600 euro, eventueel nog andere voorkeuren vwb airline en vluchttijden. En zodra je iets ziet onder dat tarief boek je.
Let op: het is altijd goedkoper om een "normaal" tarief te boeken dan om een "basic economy" of "light" tarief te boeken en later bagage bij te kopen. Ook zitten er aan zo'n basic economy ticket andere nadelen, zoals beperkingen in stoelselectie, aantal mijlen dat je verdient, upgrade opties, etc. Vaak kun je bij tussenpersonen alleen het basic economy tarief kopen. Bij de airline zelf heb je altijd keuze.
Hartelijk dank voor de informatie Roelb. Dan gaan we vanaf Augustus eens rustig verder kijken. Wat betreft de route; Dit ga ik ook meenemen. Echter is het ons de vorige keer ook erg goed bevallen om aan het eind van de reis aan de kust te vertoeven. Voor ons zijn de steden minder 'must see' waardoor de planning wat losser wordt en dat is eigenlijk wel lekker zo aan het eind van de reis.
roelb schreef: Let op: het is altijd goedkoper om een "normaal" tarief te boeken dan om een "basic economy" of "light" tarief te boeken en later bagage bij te kopen. Ook zitten er aan zo'n basic economy ticket andere nadelen, zoals beperkingen in stoelselectie, aantal mijlen dat je verdient, upgrade opties, etc. Vaak kun je bij tussenpersonen alleen het basic economy tarief kopen. Bij de airline zelf heb je altijd keuze.
Blijven rekenen. Naar NY hebben wij bv met zijn 2-en aan 1 koffer genoeg.
Het is niet mogelijk om in dezelfde boeking twee soorten tickets te kopen. Dus als je dit wilt doen heb je sowieso al twee losse boekingen.
Maar het gaat niet alleen om een koffer. Als je op een DL vlucht basic economy vliegt krijg je stoelen toegewezen op T-24 uur. Je mag vanaf dat moment ook wijzigen, maar vooraf niet. Dat geldt voor iedereen, ongeacht status. Verwacht niet dat je met meerdere personen in dezelfde reservering naast elkaar kunt zitten, de kans is aanzienlijk dat je in verschillende middle seats terecht zal komen. Als je twee aparte reserveringen boekt, zoals je suggereert door er een BE en een regulier te willen, dan is de kans dat je bij elkaar kunt zitten erg klein.
Bij KLM zijn de light fares niet wijzigbaar. Gebeurt er onverhoopt iets dan is die regel onverbiddelijk: geld kwijt. Bij normale tickets kun je over het algemeen wijzigen, waarbij de waarde van het ticket, minus een change fee van 150 euro, in stand blijft.
Bij United wordt bij Basic Economy de stoel pas toegezen tijdens het boarden. Verwacht ook hier niet dat je met meerdere personen in dezelfde reservering naast elkaar kunt zitten. Je kunt ook pas op het vliegveld inchecken, dat heeft met diezelfde seat assignments te maken.
Bij bijna alle airlines krijgen basic economy passagiers de laatste boarding group toegewezen. Grote kans dus dat je carry-on niet meer in de cabin past en je geforceerd wordt om die te gate-checken. Bij zowel DL als United is het niet mogelijk om te upgraden, naar welke vorm dan ook. Dus niet naar preferred seats (exit row, bulkhead, etc), niet naar economy comfort(+), etc.
Dat maakt Basic economy erg onaantrekkelijk als je met meerdere personen reist. Prima als je alleen reist, alleen een klein rugtasje bij je hebt en een middle seat ergens achterin oke vind.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.