Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Henry1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Henry1987 »

Google Translate kan je misschien iets helpen. Daar komt dan het volgende uit:
Collection office: denver airport
Collection date: 07/01/2018
Pick up time: 18:00

Return office: denver airport
Return date: 07/25/2018
Return time: 18:00

We hope you enjoy your trip to the fullest.

Do you forget something? Do not worry, you can manage your reservation online and add any extra you may need such as additional driver, baby or child seats, GPS and much more. We will be waiting for you if your flight is delayed, you just have to update your information with your travel information and share your flight number with us.

Remember to bring your driving license and credit card, you will need them for your rental.
Eigenlijk is het een soort herinnering dat je een auto gereserveerd hebt en wat de gegevens zijn van je huur (dus pick up & return). Daarnaast geven ze aan dat je je reservering online (kan ook via de avis.nl website) kunt beheren als je bijvoorbeeld extra's wilt toevoegen aan je autohuur.

Wij hebben afgelopen maand ook een auto gehuurd via AVIS die was geboekt via de Spaanse website. Geen enkel probleem, je kunt je reservering gewoon beheren via de Nederlandse website met het nummer van je orderbevestiging en je achternaam.
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Merci Henry, we verwachten ook niet echt problemen met Avis. Maar worden wat narrig van elk uur dezelfde reclamemail. :lol: Kennelijk willen ze die babyzitjes wel erg graag kwijt...
Vulpecula
Amerikafan
Partner van: MamaEva
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Vulpecula »

Zoals ik het lees is het mogelijk om niet bij het autohuurbedrijf een Collision Damage Waiver (CDW) en Supplemental Liability Insurance (SLI) af te sluiten, maar bij een ander verzekeringsmaatschappij. Echter wanneer ik probeer meer informatie en verzekeringsmaatschappij te vinden in Amerika dan vind ik maar weinig informatie hierover. Kan iemand hier meer over zeggen of heeft hier iemand ervaring mee?
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Waarom zou je dat willen?
Vulpecula
Amerikafan
Partner van: MamaEva
Contacteer:

Bericht door Vulpecula »

Als het goedkoper is
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat lijkt me eigenlijk niet. Je betaald voor een auto zonder verzekeringen meestal net zoveel als een auto met alle verzekeringen als je aangeeft uit Europa te komen. En dan heb je geen gedoe mocht er wat gebeuren, je bent dan verzekerd via de verhuurder en hoeft zelf niets te regelen. Mocht je ergens anders verzekerd zijn zul je zelf eerst alle kosten moeten betalen aan de verhuurder en daarna het geld maar weer terug proberen te krijgen van een verzekeraar.
Ik zou er nooit aan beginnen, ook al zou het iets goedkoper zijn.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Inderdaad, niet doen. Het is voor de USA niet goedkoper en met CDW dek je niet alleen schade aan de auto af, maar alle verantwoordelijkheid die je hebt jegens de verhuurder. Dus ook de kosten voor gederfde huurinkomsten voor de auto met schade, administratieve kosten, juridische kosten, etc.

Wat wel vaak interessant is is het afdekken van een eigen risico via een externe verzekeraar. Maar dat is in de USA niet van toepassing, je hebt bij geen enkele (reguliere) verhuurder een eigen risico. Dus er is niets af te dekken.

Huur je buiten de USA dan kan dat wel interessant zijn. De grote autoverhuur-brokers (rentalcars.com en consorten) bieden dit soort eigen verzekeringen ook actief aan als je via hen reserveert. Er zijn ook creditcards waar dit een standaard onderdeel is van het verzekeringsprodukt dat bij de kaart zit. Er is in Nederland ook een creditcard die niet alleen het eigen risico, maar ook alle schade en aansprakelijkheid afdekt bij een huurauto, dat is de Amex platinum. Maar zelfs met die kaart is het in de USA niet interessant om een auto zonder dekkingen te huren, het is als buitenlander simpelweg goedkoper om een auto inclusief dekkingen te huren dan zonder. Buiten de USA kan het soms wel interessant zijn.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Almere vak V schreef:
Vanessa007 schreef:Voor diegene die ook een auto huren uit de prestige collection, waarom gaat jullie voorkeur naar de Escalade?...
Al jaren lang de "vetste" SUV die er te krijgen is in de US. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Even terugkomen op deze oude discussie: Ik heb de afgelopen maand met zowel twee stuks Infinity QX80 (een 2017 model en een 2018) als een 2018 Cadillac Escalade rondgereden. De Escalade wint het op bijna alle vlakken. Pro's & con's:

Infinity QX80:

Cons:

- Fuel guzzler. Met moeite heb ik er 18.5miles/gallon uitgeperst. Er is geen eco-mode oid, de V8 staat altijd op vol vermogen aan. De versnellingsbak is enorm aggressief en je kunt er niets aan instellen. Twee mijl per uur op de cruise control erbij tikken en de auto schakelt direct twee of drie versnellingen terug. Als je de auto start vind die het nodig om automatisch even het toerental fors te laten oplopen om daarna pas stationair te gaan draaien. Vast heel "stoer", maar ik vond het vooral beschamend.
- Geen android auto
- 2017 model: ingebouwde navigatie erg slecht. Je mag niets meer als je rijdt. Zelfs geen adres instellen via voice recognition. Je krijgt de meest stomme routes, en als je zelf een andere route neemt dan blijft de auto eerst nog 100 mijl proberen om je te laten omkeren. Ook de radio werkt niet intuitief. Je kunt niet gewoon een eenvoudig overzichtje krijgen van Sirius XM zenders, maar moet met een draaiknopje een voor een de zenders langs, of per categorie zoeken en dan binnen de categorie een voor een de zenders langs. Allemaal sterk verbeterd in het 2018 model overigens.
- Stoel kan niet ver genoeg naar achteren, pedalen niet verstelbaar. Met mijn 1.96 lengte is het daarom eigenlijk net te klein
- 2017 model: lane departure warning systeem is totaal onbruikbaar. Irritante piepjes en de enige andere feedback mode gaat remmen zodra je buiten de streep komt. Oftewel: dat zet iedereen uit.
- Veel te weinig extra's voor een "luxe" SUV. Geen stoelkoeling. Geen HUD. Geen 120V aansluiting. Geen massagefunctie in de stoel. Geen wireless charging. Bijna niets in te stellen aan de auto. Altijd die stomme toeter als je de auto afsluit en die is niet uit te zetten. Climate control niet heel subtiel, blaast eigenlijk altijd te hard op de auto stand.
- Het mini-display in het instrumentenpaneel met de dagtellers en andere info doet mij denken aan auto's van 20 jaar geleden. Echt niet meer van deze tijd.
- In snelle bochten hoor je de banden. Blijkbaar is het differentieel niet gemaakt op een beetje sportieve rijstijl op bergwegen.
- Versnellingsbak is traag en heeft slechts een enkele koppeling.
- Geen handmatige diff-lock. Alleen de keuze uit "auto", "4wd high gear" en "4wd low gear". Geen feedback over wat de aandrijving precies doet.
- Handmatige handrem.
- Geen meedraaiende koplampen

Pro's:

- 2018 model: zeer goed navigatiesysteem. Snel, intuitief, en fijn te bedienen met draaiknoppen, ook zonder te kijken. Dat geldt ook voor de radio.
- Nette middenconsole in tweede stoelrij
- Tweede stoelrij kan helemaal wegklappen, dus niet alleen leuning naar beneden
- "Stoer" uiterlijk
- Afwerking van stoelen en dashboard erg netjes, mooi stikwerk. Jammer dat verhuurders altijd weer dat saaie zwarte leer kiezen en niet eens een wat lichter interieur.
- Voldoende vermogen. Als je het gas intrapt dan heeft de auto aardig wat pit.
- 2017 model: goed werkende adaptive cruise control

Cadillac Escalade:

Con's:

- Interieur erg saai. Geen mooi stikwerk oid maar saai en wat goedkoop uitziend zwart leer. Wel kleine suede accentjes in deuren.
- Geen middenconsole in tweede stoelrij, maar een gapend gat.
- De bediening op de middenconsole met touch-gevoelige knopjes is rampzalig. Je kunt niets doen zonder er naar te kijken, en dat is nu juist wat je niet wil in een auto. Gewone knoppen zijn echt veel fijner. Je mist ook regelmatig een knopje als je toevallig net over een hobbel rijdt oid. Slecht ontwerp.
- Bediening versnellingsbak met stuurhendel ipv in middenconsole. Op zich prima als het gecombineerd zou zijn met +/- flippers op de stuur, maar dat laatste heeft de auto niet. Handmatig schakelen met de +/- knopjes op de versnellingshendel is echt niet te doen als je actief aan het rijden bent.
- Veersystem wat storingsgevoelig :-(. Een lekke demper voor was uiteindelijk de reden dat we de auto moesten omruilen en weer een QX80 kregen.
- Handmatige handrem. Come on, het is 2018.. Mijn 10 jaar oude C5 heeft een automatische handrem.
- Geen adaptive cruise control. Dat is blijkbaar een optie, terwijl dit al de "luxury" trim was.
- Geen meedraaiende koplampen

Pro's:

- Alles is in te stellen. Auto heeft het standaard GM systeem zoals je dat ook ziet in GMC, Buick, Opel, etc). Inclusief Android auto.
- Instrumentenpaneel volledig digitaal. Layout te wijzigen. Rustige en duidelijke layout
- De meeste gewenste extra's: stoelkoeling, 110V outlet, keep your lane systeem (inclusief stuurcorrecties), driver assist (remmen), HUD, maximumsnelheid continu in beeld, elektrisch te openen handschoenenkastje en middenconsole, wireless charger in middenconsole. automatisch inparkeren (al doe ik dat zelf toch nog steeds een stuk sneller), etc.
- Stuk zuiniger dan de QX80. V8 schakelt ook netjes 4 cilinders uit als dat vermogen niet nodig is en dat merk je in het brandstofverbruik. Ik haalde rond de 21 miles/gallon gemiddeld ipv de 18.5 van de QX80.
- Schakelt snel. Nog net niet de snelheid van een dubbele bak, maar komt aardig in de buurt.
- Pedalen verstelbaar, stoel goed verstelbaar, ook meer dan ruim genoeg voor lange mensen. Massagefunctie.

Mijn algemene indruk was dat de QX80 gewoon een kale auto was. Ik ben ook benieuwd wat het verschil is met de Nissan Armada. Ik stond op een gegeven moment naast een Armada geparkeerd. Ik heb even naar binnen zitten kijken en kon geen verschil ontdekken. Ik zie dan ook echt geen meerwaarde in de Infinity als "luxe" auto. De hele auto straalt een soort aggressiviteit uit, ook qua gedrag van de versnellingsbak. Dat lijkt mij niet meer van deze tijd. Prima om 400pk onder de kap te hebben als het nodig is, maar als het niet nodig is mag zo'n auto best een eco-mode hebben.

De Escalade heeft een aantal zaken nog in een optiepakket waarvan ik zou verwachten dat dat wel bij de basisuitrustig behoort. Denk aan adaptive cruise control, koeling in bekerhouders, een middenconsole achterin, een cargo shade, etc. De inrichting vind ik er niet heel luxe uitzien, met name door de wat saaie stijl van de bekleding, maar dat is wellicht een kwestie van smaak. Verder is het een erg fijne auto. Jammer dat de vering ons in de steek liet, anders had ik hier graag nog twee weken mee doorgereden.
kustbewoner
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door kustbewoner »

Ik zat net op de site van, Alamo om mijn Skip The counter in orde te brengen. Nu merk ik dat ik enkel CDW heb en geen LDW. Heb ik inderdaad geen verzekering tegen diefstal en dien ik hier extra voor te betalen ?

Afbeelding
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

roelb schreef:
Almere vak V schreef:
Al jaren lang de "vetste" SUV die er te krijgen is in de US. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Even terugkomen op deze oude discussie: Ik heb de afgelopen maand met zowel twee stuks Infinity QX80 (een 2017 model en een 2018) als een 2018 Cadillac Escalade rondgereden. De Escalade wint het op bijna alle vlakken.
Leuke vergelijking, dank !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

kustbewoner schreef:Ik zat net op de site van, Alamo om mijn Skip The counter in orde te brengen. Nu merk ik dat ik enkel CDW heb en geen LDW. Heb ik inderdaad geen verzekering tegen diefstal en dien ik hier extra voor te betalen ?
Nee, er zijn geen aparte CDW en LDW produkten, dat is allemaal hetzelfde. De "L" is loss staat overigens niet voor diefstal, maar gewoon voor verlies van waarde door schade, door diefstal, etc. De ene verhuurder gebruikt die term, de andere gebruikt CDW.
kustbewoner
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door kustbewoner »

@Roelb : Bedankt voor de snelle reactie :thumbup:
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

@Roelb: erg bedankt voor je mooie uitgebreide vergelijking!
Erg professioneel; moet je wat mee gaan doen :thumbup:
Volgende maand halen wij ook een Escalade of gelijkwaardig op in Denver. Zal zeker voor de Escalade kiezen als er keuze is. Ben erg benieuwd!
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Als je een Escalade hebt gehuurd dan krijg je die. Prestige collection = gegarandeerd type.

Maar ik had dus de QX80 gereserveerd. Het aanbiedingstarief voor vrijwel de gehele prestige collection via de Nederlandse tariefcodes gold niet in California. Via een andere route (Hertz Australie) had ik voor een vergelijkbaar bedrag wel de QX80, maar niet de Escalade.

De eerste QX80 had een loszittend linker spiegelglas, dus dat was reden om hem om te ruilen. En toen mocht ik een Escalade meenemen (al wilde ze me eerst weer met een QX80 op pad sturen, die bleek echter niet goed schoongemaakt van binnen). Van die Escalade ging vervolgens het veersysteem stuk. En bij de volgende wisselactie kreeg ik (helaas) weer de "juiste" auto van Hertz, een QX80 dus.\

Nog een aanvulling trouwens: mocht je (net als ik) voor vertrek altijd controleren of het reservewiel en gereedschap compleet is, bij de QX80 ligt dat gereerdschap onder de vloer achterin, aan de rechtse kant. Bij de Escalade is het lastiger te vinden, daar moet je in de kofferbak, aan de linkerkant, het kunststof paneel wegtrekken (wat geweld vereist). Daarachter zit dan het gereedschap. Ik kon het eerst niet vinden en we hebben echt de handleiding erbij moeten pakken.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Heb nog even mijn reservering nagekeken. Hertz, prestige. Daar staat Escalade, Navigator of gelijkwaardig. Wat is er dan gegarandeerd??
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik zie het inderdaad. Blijkbaar gegarandeerd tussen die twee types dus.

Ik heb er nooit echt op gelet, maar een Lincoln Navigator is mij bij Hertz iig nooit opgevallen. Wel 8 spliksplinternieuwe Escalades in SLC twee weken geleden.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Ik heb er twee staan in Portland. Eentje vooruit betaald, eentje achteraf betaald mocht de dollar gekke dingen gaan doen. Maar voorlopig wint die vooruit betaalde ruimschoots...
Gast

Bericht door Gast »

@roelb:
Ik heb ze afgelopen maand allebei regelmatig zien rijden (en bekeken op parkeerplaats) en volgens mij (voor zover ik kon zien] is de Nissan Armada een goedkoop aftreksel van de QX80, maar van buiten exact hetzelfde, afgezien van de logo’s.

Het vorige model Armada hebben wij twee jaar geleden mee gereden en ik herken dat continu terugschakelen (hadden we overigens ook in de Hyundai Santa Fe), zo irritant dat we als we op de cruise control reden de versnelling gewoon vast zetten in manueel, om van dat irritante terugschakelen af te zijn...vreselijk omdat je constant een schok in je rug krijgt bij het spontane terugschakelen.

Wat dat betreft was de bak in de Ford Explorer wel prima (alleen manueel te bedienen via de schakel flippers op het stuur, geen manuele stand van de pook), maar die schakelde vrijwel zonder te schokken en hield versnellingen mooi lang vast; als het wat heuvelachtiger werd gaf de auto gewoon iets gas bij.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik kon, ook in de inrichting, geen verschil ontdekken tussen de Armada en de QX80. Zelfde stoelen, zelfde leer, zelfde dashboard, zelfde knopjes, zelfde houtaccentjes.

Nu zal Hertz vermoedelijk de meest kale uitvoering van de QX80 verhuren en zal die Armada wellicht niet het instapmodel zijn geweedt, maar ze zijn volgens mij echt vrijwel identitiek.
USA-Top
Amerika-ontdekker

Bericht door USA-Top »

Ervaring vraagje bij welke company kan je het beste een auto huren op las vegas airport
Dollar of Alamo (standaard SUV) alamo is 50 euro duurder voor 17 dagen huur

Welk bedrijf heeft de mooiste en nieuwste en meeste keus auto’s en verdere ervaring

Alvast bedankt !!!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer