Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is navigatie in California een must?
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Is navigatie in California een must?
Hallo allemaal,
Ik heb mij tot nu toe tijdens mijn vorige Amerika reizen zonder navigatiesysteem prima kunnen redden, maar ik lees steeds vaker dat mensen het hebben van een dergelijk systeem tijdens het rijden, in met name Californie, erg plezierig zo niet noodzakelijk vinden. Hoe denken jullie hierover?
Bespaart het echt zoveel tijd?
Ik heb mij tot nu toe tijdens mijn vorige Amerika reizen zonder navigatiesysteem prima kunnen redden, maar ik lees steeds vaker dat mensen het hebben van een dergelijk systeem tijdens het rijden, in met name Californie, erg plezierig zo niet noodzakelijk vinden. Hoe denken jullie hierover?
Bespaart het echt zoveel tijd?
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hier is idd al veel over geschreven. De een vindt het absolute onzin en de ander vindt het puur gemak. Wij hebben vorig jaar ook onze TomTom meegenomen, en vooral in grote steden is het erg fijn om zonder moeite je bestemming te bereiken. Buiten de steden is het mss minder nodig maar dan nog is het makkelijk om via je navigatie bijv. snel een supermarkt of tankstation in de buurt te kunnen vinden. Wij nemen iig de TomTom ook dit jaar weer mee, ik kijk liever uit het raam dan op een kaart 

de weg vinden is erg makkelijk op de meeste plekken in california (vooral als je kan kaartlezen). zonder navigatiesysteem is het dus prima te doen.
maar, zoals hierboven al vermeld, zo'n kastje zorgt ervoor dat je niet steeds op je kaart hoeft te zitten turen maar lekker naar buiten kan kijken (en, als je toch foutrijdt heb je iemand anders om de schuld te geven
). ik denk dat het puur de afweging is of je er geld aan wilt uitgeven of niet...
maar, zoals hierboven al vermeld, zo'n kastje zorgt ervoor dat je niet steeds op je kaart hoeft te zitten turen maar lekker naar buiten kan kijken (en, als je toch foutrijdt heb je iemand anders om de schuld te geven

"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb TomTom op m'n PDA staan en in de grote steden is het heel makkelijk om hem bij je te hebben. Als je eenmaal op de Interstates zit is het eigenlijk niet meer nodig, maar dan hoor je hem ook niet. Ook navigatie zit er wel eens naast dus we hebben ook altijd een route op papier en kaarten bij ons.
Het is voornamelijk gemakkelijk, maar noodzakelijk is het niet.
Het is voornamelijk gemakkelijk, maar noodzakelijk is het niet.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zoals al door de anderen al aangegeven, heel erg handig (maak er zelf ook al enkele jaren gebruik van) maar geen noodzaak.
Zie het als één van de moderne gemakken die je tegenwoordig tot je beschikking hebt. Zoals dit forum je kan helpen nog leukere plekjes op je vakantie te vinden, zo helpt een navigatiesysteem om de ritten nog eenvoudiger te maken.
Ik zou niet meer zonder willen in Amerika!
Roland
Zie het als één van de moderne gemakken die je tegenwoordig tot je beschikking hebt. Zoals dit forum je kan helpen nog leukere plekjes op je vakantie te vinden, zo helpt een navigatiesysteem om de ritten nog eenvoudiger te maken.
Ik zou niet meer zonder willen in Amerika!

Roland
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ík weet niet of je ooit al eens met de auto in Philadelphia hebt gereden, maar daar is veel eenrichtingsverkeer en toen was ik toch wel heel blij dat ik TomTom bij me had.
Maar zoals anderen al hebben gezegd, het is makkelijk maar niet noodzakelijk. Groot voordeel is wel dat je meer tijd hebt om tijdens het rijden rond te kijken.
Maar zoals anderen al hebben gezegd, het is makkelijk maar niet noodzakelijk. Groot voordeel is wel dat je meer tijd hebt om tijdens het rijden rond te kijken.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Het is handig inderdaad
Ik wil nog altijd zelf ook een navigatiesysteem aanschaffen.
Maar nodig.... Tja, ligt er gewoon een beetje aan hoe je richtingsgevoel is en wat je kaartleeskwaliteiten zijn. Ik kan je wel vertellen dat - afhankelijk van waar naar waar je wil natuurlijk - dat sommige navigatiesystemen je wel eens dwars door Inglewood willen leiden ofzo, en als blanke toerist in een relatief nieuwe huurauto.... wil je dat liever niet, zeker s'avonds niet
Maar dat is natuurlijk ook gewoon een kwestie van common sense, je kunt van te voren ook bekijken welke route precies genomen gaat worden en dan een alternatief met MEER snelweg kiezen bijvoorbeeld.
Ik heb het zelf nooit nodig gehad, maar ik ken de omgeving van Los Angeles intussen behoorlijk goed. Mag ook wel na 5 jaar

Maar nodig.... Tja, ligt er gewoon een beetje aan hoe je richtingsgevoel is en wat je kaartleeskwaliteiten zijn. Ik kan je wel vertellen dat - afhankelijk van waar naar waar je wil natuurlijk - dat sommige navigatiesystemen je wel eens dwars door Inglewood willen leiden ofzo, en als blanke toerist in een relatief nieuwe huurauto.... wil je dat liever niet, zeker s'avonds niet

Maar dat is natuurlijk ook gewoon een kwestie van common sense, je kunt van te voren ook bekijken welke route precies genomen gaat worden en dan een alternatief met MEER snelweg kiezen bijvoorbeeld.

Ik heb het zelf nooit nodig gehad, maar ik ken de omgeving van Los Angeles intussen behoorlijk goed. Mag ook wel na 5 jaar

"I reject your reality, and substitute my own!"
Ook wij doen het zonder navigatiesysteem.
Peter, onze vriend die in dezelfde periode als ons in LA was werd gek van zijn TomTom!
Op de highway moest ie bijv. rechts aanhouden in "laan zoveel" wat erg onduidelijk was! (al is het op de highway vaak heel makkelijk, ook zonder TomTom...)
We zouden hem gaan gebruiken als hij weer naar Nederland ging maar hebben het aanbod toch vriendelijk afgeslagen!
LA is met een kaart ook prima te doen hoor!
Je moet alleen(en dat geldt in heel Amerika) even goed weten waar je zit en of je East of West of South of North moet gaan, als je dat eenmaal goed doorhebt is het heel goed te doen.
Manon
Peter, onze vriend die in dezelfde periode als ons in LA was werd gek van zijn TomTom!
Op de highway moest ie bijv. rechts aanhouden in "laan zoveel" wat erg onduidelijk was! (al is het op de highway vaak heel makkelijk, ook zonder TomTom...)
We zouden hem gaan gebruiken als hij weer naar Nederland ging maar hebben het aanbod toch vriendelijk afgeslagen!
LA is met een kaart ook prima te doen hoor!
Je moet alleen(en dat geldt in heel Amerika) even goed weten waar je zit en of je East of West of South of North moet gaan, als je dat eenmaal goed doorhebt is het heel goed te doen.

Manon
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik vond TomTom een must in de grote steden, vooral in LA en SF werkte het top en zijn geen enkele keer mis gereden. Buiten de grote steden is het handig maar meer ook niet. Vooral handig mbt aankomsttijden e.d. en als je opzoek bent naar een hotel, restaurant of wat dan ook is het ook erg praktisch omdat veel informatie (waar vind ik een Denny's
) er allemaal in staat 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat snap ik niet. Ik vind TomTom in de steden juist heel erg goed werken. Dat zijn ook de plekken waar je 'm het hardste nodig hebt met al die op- en afritten links en rechts.Manonneke schreef:Peter, onze vriend die in dezelfde periode als ons in LA was werd gek van zijn TomTom!
Omdat ik meestal alleen rijd in Amerika is TomTom erg handig en veilig (omdat ik tijdens het rijden niet op de kaart hoef te kijken).
Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hadden de vorige keer ook TomTom mee, en we hadden hem eigenlijk alleen maar opstaan in California, en voornamelijk in de steden. Daarbuiten heb je het eigenlijk niet meer nodig. Maar in steden zou ik zeker niet zonder willen.
En zonder, zou ik 1 van die toeristen zijn dat de weg zou gaan vragen in Inglewood
.
En zonder, zou ik 1 van die toeristen zijn dat de weg zou gaan vragen in Inglewood

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik woon nu in LA en heb eigenlijk een TomTom aangeschaft omdat ik hier niet wilde verdwalen. Onder het mom als ik dan verkeerd rij wil ik zeker weten wel weer thuis kunnen komen. En er zijn hier genoeg dingen om op vrije dagen naartoe te rijden. Om dan voor alle regios en steden gedetaileerde kaarten te kopen leek me niks. Plus ik ben alleen dus kaartlezen in de auto vind ik een ramp. Op vakanties naar de USA heb ik nog nooit een TomTom of andere navigatie systeem gebruikt. Printen van mapquest voldeden altijd prima.
Maar nu ik hier woon en hem eenmaal heb wil ik eigenlijk niet meer zonder. Het is inderdaad maar net wat je zelf het prettigst vind.
Maar nu ik hier woon en hem eenmaal heb wil ik eigenlijk niet meer zonder. Het is inderdaad maar net wat je zelf het prettigst vind.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik gebruik TomTom ook al een aantal jaren in Amerika. Ik vind het erg gemakkelijk.
In de jaren daarvoor deed ik het altijd zonder TomTom en met de kaart op schoot en dat werkte ook prima. Je moest af en toe wat meer "nadenken" terwijl je met TomTom min of meer vanzelf ergens naar toe rijdt.
Conclusie: echt noodzakelijk is het niet, maar "luxe" went gauw en ik beleef een hoop plezier van TomTom. Ook in Nederland trouwens..
Marjan
In de jaren daarvoor deed ik het altijd zonder TomTom en met de kaart op schoot en dat werkte ook prima. Je moest af en toe wat meer "nadenken" terwijl je met TomTom min of meer vanzelf ergens naar toe rijdt.
Conclusie: echt noodzakelijk is het niet, maar "luxe" went gauw en ik beleef een hoop plezier van TomTom. Ook in Nederland trouwens..

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij kost het huren van navigatie 9 euro per dag extra. Ik weet dat ik het voorbij heb zien komen op verschillende websites maar er verder geen aandacht aan besteed omdat ik het zelf heb.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1068 Weergaves
-
Laatste bericht door Maritabma
-
- 4 Reacties