Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ZonStrandPalmboom: reisschema tussen Tampa en Everglades?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
ZonStrandPalmboom
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis ZonStrandPalmboom: reisschema tussen Tampa en Everglades?

Bericht door ZonStrandPalmboom »

Jullie hulp gevraagd bij het invullen van ons reisschema!

We (twee volwassenen) gaan naar Florida in april 2019, 21 dagen, begin en eind in Orlando en we maken een ronde tegen de klok in (huurauto). Tussen Tampa en de Everglades weten we het niet zo goed. Ik krijg geen goed beeld van wat in dit gedeelte nu echt leuk/ mooi is.

Op dag 8 hebben we nu gepland dat we in de ochtend vroeg vanuit Sarasota naar Myakka River SP gaan. Geen idee nog of we daar een halve of een hele dag aan kwijt zullen zijn. Waar we vervolgens overnachten staat nog open.
Op dag 11 komen we dan volgens huidge planning aan in Florida City. Daar blijven we 3 nachten, het is onze uitvalsbasis voor Everglades NP, Key Largo en uiteindelijk reizen we verder door naar Marathon.
Er staat nog niks vast in de route, maar als we een dag extra nodig zouden hebben tussen dag 8 en 11 moeten we natuurlijk elders kijken wat we daar kunnen 'inleveren'. :wink:

- Voor de nacht van dag 10 op dag 11 overwegen we een overnachting in/ bij Everglades City om op dag 10 Everglades NP daar te bezoeken en de volgende dag het gedeelte bij Big Cypress te bezoeken, waarschijnlijk ook een tour bij het een of ander (zoals kanovaren of airboat). We denken deze dagen voor de Everglades wel nodig te hebben, of zijn de ervaringen in dit gebied toch anders? Ik lees namelijk ook genoeg schema's waarin de Everglades in 1 dag wordt gedaan. Waarschijnlijk is het net wat ieder wil, maar ik vraag me ook wel af of we het nu niet te ruim nemen.
- Sanibel heb ik overwogen als overnachtingsplaats, maar dit vind ik behoorlijk prijzig (op het moment). Is Sanibel voor een dagbezoek alsnog aan te raden? Of is een andere plek dan toch meer de moeite waard? Of is een overnachting daar toch echt een must waarvoor we het budget dan toch maar moeten aanspreken? :lol:
- We houden van een actieve vakantie, voorkeur voor natuur (wandelen) boven stad maar een stadswandeling of een bijzonder museum kunnen we ook wel waarderen. Bijzondere autoroutes (scenic routes) nemen we graag mee als die er zijn. Langdurig liggen aan het strand is niet aan ons besteed, kan wel als dit in combi met snorkelen zou zijn. Pretparken/ waterparken slaan we over. Een dierentuin of botanische tuin vinden we wel leuk, maar dan moet er wel iets speciaals/ lokaals te zien zijn.
- Bij voorkeur rijden we niet in het donker, komen we dus graag met daglicht aan bij een volgend hotel. Langere afstanden rijden is voor ons geen probleem (max 5u per dag reistijd), maar dat zal op dit gedeelte niet zo'n rol spelen.

Kortom, ben benieuwd hoe jullie de vraagtekens zouden invullen!

8: Sarasota - ? (Myakka River SP)
9: ?
10: ? - ? (Everglades?)
11: ? - Florida City (Everglades/ Big Cypress)
12: Florida City (Everglades)
John K.
Amerika-ontdekker

Re: Reis ZonStrandPalmboom: reisschema tussen Tampa en Everglades?

Bericht door John K. »

Hallo,

Wij wonen al weer 7 jaar in Naples. Sanibel en Captiva zijn leuke eilanden maar hebben eigenlijk niet meer te bieden dan een dag. Wellicht minder. De attracties zijn de vuurtoren op Sanibel met het prachtige strand vol met schelpen en de pier en aan de andere kant van het eiland een klein dorpje met winkeltjes in de oude Florida eiland stijl. Er zijn een paar lange wegen maar je kunt vanaf die wegen niet de zee zien. Alleen op Captiva loopt de weg langs de zee. dat is wel de moeite waard. De lange brug naar Sanibel eiland is eigenlijk het mooiste. Prachtige vergezichten over de baai en de golf van Mexico.

Omdat er maar een grote weg door Sanibel loopt kan het verkeer nog wel eens vast lopen.

Ik zou zelf overnachten in Ft Myers Beach waar er wat meer leven is en meer restaurants etc. Volgens mij zou je daar ook wel voordeliger kunnen verblijven.
AvdV
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door AvdV »

Hoi,

Zelf vind ik Naples erg leuk. Ik kan je de Lemon Tree Inn aanbevelen, niet te duur.

Groet,
Ange
ZonStrandPalmboom
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ZonStrandPalmboom »

Dank voor jullie reacties! ik ga kijken of we Sanibel op de route mee kunnen nemen en ik ga me eens verder verdiepen in Ft Myers en Naples :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer