Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Timb: Florida rondreis.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Timb: Florida rondreis.

Bericht door Timb »

Hoi allemaal,

Vorig jaar ging onze reis naar Florida helaas niet door, maar afgelopen woensdag voor een mooie prijs tickets geboekt. Nu dus weer helemaal opnieuw begonnen met onze voorbereiding, die dit keer maar erg kort is (28 juli vertrek :wink: ).

Ik zou jullie graag eens mee willen laten kijken naar onze reis en ik hoor graag eventuele tips. Mijn vrouw is nog niet helemaal overtuigd van een rondreis en zit te denken aan een huis in Orlando en vanuit daar wat dagtochtjes te maken. Ik wil echter wel graag meer zien van de staat Florida en bijv de Keys doe je niet even vanuit Orlando als dagtocht. We zijn met zijn 4-en ook 2 kids van 7 en 4 (dan bijna 5).

Ik hoor graag jullie mening over onderstaande schema en jullie tips en eventuele aanvullingen.

28 juli – 11 augustus (15 dagen)

Dag 01/ 28 juli: Düsseldorf - Orlando
Dag 02/ 29 juli: Orlando
Dag 03/ 30 juli: Orlando
Dag 04/ 31 juli: Orlando– Clearwater Beach
Dag 05/ 01 augustus: Clearwater Beach - Sarasota
Dag 06/ 02 augustus: Sarasota - Naples
Dag 07/ 03 augustus: Naples
Dag 08/ 04 augustus: Naples – Key West
Dag 09/ 05 augustus: Key west
Dag 10/ 06 augustus: Key west – Miami Beach
Dag 11/ 07 augustus: Miami Beach
Dag 12/ 08 augustus: Miami Beach
Dag 13/ 09 augustus: Miami Beach - Orlando
Dag 14/ 10 augustus: Orlando
Dag 15/ 11 augustus: Orlando - Düsseldorf
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Florida rondreis

Bericht door harryh »

Ik zou wat dagen Miami Beach omruilen voor Fort Myers. Voor kinderen is er weinig te doen in Miami Beach vinden wij. Bij Fort Myers is er van alles te doen en de eilanden zoals Sanibel zijn top.
Als je toch aan de oostkust wilt zitten zou ik Fort Lauderdale of noordelijk daarvan iets zoeken, daar zijn prachtige stranden, parken etc. Kun je een dagtocht naar Miami bv de Zoo en South Beach doen. En dan door naar Orlando.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

En bedoel je dan een extra dag in Sarasota of echt in fort Meyers? Anders lijkt het mij zon hotel hopper reis worden. Moet ook zeggen dat wij gerust een dagje strand kunnen pakken hoor, maar dat is dan beter om te doen aan de westkant?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Lastig, keuzes ;). Ik zou ws Sarasota erin laten omdat je dan Myakka State Park kunt doen (da's echt de moeite, zeker de boottour en de canopy walk). Qua strand kun je dan Siesta Key doen, een vd mooiste - witte - stranden. Misschien daar dan dagje extra zitten? Of Sarasota helemaal skippen en naar Fort Myers gaan, is ook een optie.
Strand oostkust kun je ook doen maar met kleine kinderen zou ik niet op/bij het strand van Miami Beach gaan zitten, niet bepaald het mooiste strand en niet erg op kinderen gericht. Dan zou ik noordelijker gaan, bv Lauderdale at the Beach, Deerfield Beach of Boca Raton.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Haha ja al die keuzes maken het soms heel lastig. :lol: Denk dat ik dan een extra dag Sarasota ga doen. Dat spreekt me toch meer aan. Miami beach doen we dan een dag minder of we gaan toch wat noordelijker zitten. Thanx zover. De route is verder wel goed te doen zo?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Route is te doen, Naples - Key West is wel een lange zit en onderweg kom je langs zo veel moois, met name de Everglades (airboat tour, Everglades NP visitor center, Anhinga trail, loop road enz). Als je dat wilt doen zou je een nacht in Homestead kunnen gaan zitten en dan naar Key West rijden. Voor kinderen op die leeftijd is Key West ook niet heel veel aan en zou je één nacht daar kunnen doen ipv twee.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Vanuit Naples willen we ook naar de Everglades en dan een airboat tour doen. Ik zag dat het idd een dikke 5 uur rijden is dus misschien is Homestead nog een idee. Mijn vrouw is in ieder geval nu overstag met de rondreis ze wil alleen niet elke keer weer de koffer in moeten pakken voor het volgende hotel(ja dat is nu éénmaal een rondreis ;-) :oops:
Timb
Amerikakenner

Re: Reis Timb: Florida rondreis.

Bericht door Timb »

Dag 01/ 28 juli: Düsseldorf - Orlando
Dag 02/ 29 juli: Orlando
Dag 03/ 30 juli: Orlando
Dag 04/ 31 juli: Orlando– Sarasota
Dag 05/ 01 augustus: Sarasota
Dag 06/ 02 augustus: Sarasota - Naples
Dag 07/ 03 augustus: Naples
Dag 08/ 04 augustus: Naples – Marathon
Dag 09/ 05 augustus: Marathon
Dag 10/ 06 augustus: Marathon – Miami Beach
Dag 11/ 07 augustus: Miami Beach
Dag 12/ 08 augustus: Miami Beach
Dag 13/ 09 augustus: West Palm Beach - Orlando
Dag 14/ 10 augustus: Orlando

Dit gaat hem worden!!
Timb
Amerikakenner

Florida laatste blik

Bericht door Timb »

Hoi,

Zouden jullie nog 1x mee willen kijken naar de reis die we over 2,5 week gaan maken. We kunnen nu nog aanpassingen doen als iets misschien niet helemaal haalbaar is. We zijn met 2 volwassenen en 2 kids van 4 en 7. We willen de reis voor de kids niet te druk maken, dus vandaar dat we ook af en toe wat relax dagen hebben ingebouwd.

Dag 01/ 28 juli: Düsseldorf - Orlando auto ophalen en door naar het hotel
Dag 02/ 29 juli: Orlando Volcano Bay
Dag 03/ 30 juli: Orlando Universal studios
Dag 04/ 31 juli: Orlando– Sarasota Eerst langs de outlet mall en dan door naar Siësta Keys
Dag 05/ 01 augustus: Sarasota Boottocht van 4 uur all inclusive. Daarna naar Venice beach haaietanden zoeken
Dag 06/ 02 augustus: Sarasota - Naples Sanibel Island/omgeving verder verkennen/strand
Dag 07/ 03 augustus: Naples Everglades airboat tour
Dag 08/ 04 augustus: Naples – Marathon Lange reisdag/ af en toe stoppen onderweg naar de keys
Dag 09/ 05 augustus: Marathon Bahia State park en Key west
Dag 10/ 06 augustus: Marathon – Miami Beach Ook lange reisdag, na aankomst strand/zwembad
Dag 11/ 07 augustus: Miami Beach South point beach omgeving verkennen/strand/Art deco district
Dag 12/ 08 augustus: Miami Beach - West Palm beach Omgeving verkennen/strand
Dag 13/ 09 augustus: West Palm Beach - Orlando Eventueel Kennedy space center, maar nog twijfel of de kids dit leuk vinden.
Dag 14/ 10 augustus: Orlando Relaxen/voorbereiden op terug reis/ Shooting range (voor pappa dan ;-)

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida laatste blik

Bericht door Kletskous »

Ik zou op dag 2 geen intensieve dag zoals een waterpark plannen, met jonge kinderen.
Je bent echt nog wel moe van de lange reis.
Ik zou daar kiezen voor lekker veel relaxen bij het hotel zwembad, (eventueel ‘s middags naar Disney Springs’ en ‘s avonds (als de kids nog niet omvallen) naar Old Town, oldtimers kijken/kermis/winkeltjes.
En plan dat waterpark aan het einde, als je toch weer terug bent in Orlando.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Stiek
Amerikafan

Bericht door Stiek »

kan je me wat meer info geven over de boottocht in Sarasota?
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Die hebben we geboekt bij Siësta keys Marina en dan de boottocht van 4 uur. half 10 t.m half 2

We waren ook eigenlijk van plan om bij het waterpark juist een beetje te relaxen :wink:
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Kletskous schreef:Ik zou op dag 2 geen intensieve dag zoals een waterpark plannen, met jonge kinderen.
Ik vermoed dat ze die eerste dagen in Universal verblijven, en dan is het natuurlijk verstandig om de parken te doen. Zeker als ze in een van de drie hotels zitten waar de kamersleutel standaard een express pass is (Royal Pacific, Hard Rock of Portofino Bay).

Nadeel is wel dat die 29 juli een zondag is. Dan zal het denk ik extra druk zijn. Verder is Volcano Bay erg leuk en niet heel erg groot. Het is veel kleiner dan een normaal themepark en een dagje waterpark is in feite gewoon een dagje relaxen.

Ik ben er in december geweest en toen was het absoluut niet druk, geen enkele wachtrij, en hebben we alle attracties in een uurtje of drie gedaan. Maar ook als het druk is heb je daar niet zoveel last van door het systeem dat het park gebruikt voor toegang tot de attracties. Bij binnenkomst krijg je namelijk een soort horloge om. Bij de ingang van elke attractie staat een paal. Daar tap je jouw horloge op en dan krijg je een tijd dat je daar naar binnen kunt. Met een gekoppelde express pass zal dat direct zijn, anders moet je dus later terugkomen. Dat blijft ook zichtbaar op het display van je horloge.

In die wachttijd kun je gewoon lekker ergens zwemmen (leuk golfslagmeer!) of naar een andere attractie toe. Of dobberen op een band in de lazy river.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Dat klinkt goed Roel. Dat gaat ook een alles mag en niks moet dagje worden. We zitten bijna naast Volcano bay in een hotel dus wel gaan in de ochtend mooi lopend. Scheelt weer $22 dollar parkeerkosten :-)
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Cabana Bay? Dan heb je geen express pass. Heb je bij Universal geboekt? Dan zou je eens kunnen bellen met de vraag of een upgrade naar het Royal Pacific nog mogelijk is en wat dat kost. Het uiteindelijke prijsverschil is waarschijnlijk helemaal niet zo groot, en die express passes zijn echt goud waard, zeker in de twee pretparken.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Nee we zitten in Drurry inn. Geen universal hotel, maar wel redelijk dichtbij :wink:
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

roelb schreef:
Kletskous schreef:Ik zou op dag 2 geen intensieve dag zoals een waterpark plannen, met jonge kinderen.
Ik vermoed dat ze die eerste dagen in Universal verblijven, en dan is het natuurlijk verstandig om de parken te doen. Zeker als ze in een van de drie hotels zitten waar de kamersleutel standaard een express pass is (Royal Pacific, Hard Rock of Portofino Bay).

Nadeel is wel dat die 29 juli een zondag is. Dan zal het denk ik extra druk zijn. Verder is Volcano Bay erg leuk en niet heel erg groot. Het is veel kleiner dan een normaal themepark en een dagje waterpark is in feite gewoon een dagje relaxen.

Ik ben er in december geweest en toen was het absoluut niet druk, geen enkele wachtrij, en hebben we alle attracties in een uurtje of drie gedaan. Maar ook als het druk is heb je daar niet zoveel last van door het systeem dat het park gebruikt voor toegang tot de attracties. Bij binnenkomst krijg je namelijk een soort horloge om. Bij de ingang van elke attractie staat een paal. Daar tap je jouw horloge op en dan krijg je een tijd dat je daar naar binnen kunt. Met een gekoppelde express pass zal dat direct zijn, anders moet je dus later terugkomen. Dat blijft ook zichtbaar op het display van je horloge.

In die wachttijd kun je gewoon lekker ergens zwemmen (leuk golfslagmeer!) of naar een andere attractie toe. Of dobberen op een band in de lazy river.
Helder Roel, dat klinkt wel logisch dan.

Voor volgend jaar is de kans groot dat we opnieuw (deels) naar Florida gaan en ook weer een waterpark aandoen. Aquatica gezien en vonden mijn kids fantastisch. Zij willen daarnaar toe terug en klaar wat hen betreft. Ik wil liever naar een andere en twijfel dus tussen Blizzard, Typhoon of Volcano.
De kids willen zo’n glijbaan weer waarbij je in een buis gaat staan en het plankje onder je voeten wegvalt (brrrrr) en je naar beneden valt zeg maar. En volgens mij staat die naast Aquartica alleen ook in Volcano Bay. Maar jij zegt dat het een vrij klein park is dus.....ik las eerst ook van problemen met dat bandje maar dat schijn nu beter te werken.

In elk geval TO: een dagje waterpark zéker meepakken (of 2 als het lukt), is gewoon erg leuk voor de kids (en jezelf ook hahaha)
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Volcano Bay is compact qua formaat, niet qua attracties. Er zijn echt veel meer (grote) attracties dan in beide Disney parken samen, althans, de laatste keer dat ik daar was. Maar je bent in no-time bij alle attracties.

Er zijn drie grote glijbanen, met vrije val en "plankje". Een is geheel verticaal (de rode) en naar mijn gevoel ook een stuk sneller dan Mt Gushmore in Disney. Maar geen skilift :-). Leuk detail is dat de buis op het horizontale deel een stukje door/onder het golfslagmeer door gaat, met transparante bovenkant. Daar kun je dus gaan kijken als iemand langs komt.

De andere twee glijbanen beginnen op dezelfde hoogte en zijn een deel verticaal en worden dan een glijbaan met bochten, de een wat heftiger dan de andere. IMHO zijn die twee banen heftiger dan de rode, maar dat komt omdat ze ook langer duren. Bij de rode ben je zo beneden :-)

Een tip: zorg er voor dat je niets mee neemt naast flip-flops, je zwemkleding, een goedkope zonnebril en iets van een shirt. Wil je een telefoon/camera meenemen: neem dan een waterdichte telefoon met zo'n hoesje voor om je nek mee. Zorg wel dat iemand in de groep een zwembroek heeft met een zak die groot genoeg is om die telefoon in te doen (en dan met het touwtje borgen!). Als 'ie om je nek hangt zul je veel attracties niet inmogen (de glijbanen, tube slides, etc). Maar "verborgen" in de broekzak is er niets aan de hand.

Er zijn wel kluisjes, maar die zijn erg duur en bij elke attractie is er sowieso zo'n rekje waar je je spullen kunt achterlaten. Daar kun je gewoon je flip-flops inleggen en je zonnebril rol je in dat shirt en leg je er bij. Gaat niemand meenemen.
John K.
Amerika-ontdekker

Bericht door John K. »

Hallo,

Wij wonen inmiddels 7 jaar in Naples. Voor jullie verblijf in Sarasota zou ik het Ringling Museum aan bevelen. Dat is echt heel leuk voor de kinderen maar ook voor volwassenen heel interessant. https://www.ringling.org/circus-museum.

In Naples zijn de stranden bij de pier en bij het Lowdermilk Park het leukst. Er is ook een leuke kleine dierentuin.

In Ft Myers zijn de Ford en Edison estates nog een bezoek waard. Met name het laboratorium van Edison, uitvinder van de gloeilamp, grammofoon en een heleboel meer. http://www.edisonfordwinterestates.org
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Dat ziet er best leuk uit. Dat zullen mijn kinderen denk wel gaaf vinden. Deze zet ik op mijn lijst. Bedankt voor de tips!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer